Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendinnengroep

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 17 Jan 2019 22:36

Vriendinnengroep

Ik heb al jaren een vriendinnengroep, we kennen elkaar via onze opleiding van vroeger. Nu heb ik al langer het gevoel dat ik een beetje buiten de boot val; toen ik thuis zat met m’n burn-out heb ik maar van 1 vd meiden een kaartje gehad en verder werd er amper tot geen contact gezocht.
Nu lig ik in scheiding en heb andere woonruimte; geen kaartje of wat dan ook.
Deed ik laatst een voorstel om weer eens met elkaar af te spreken/uit eten te gaan... Werd positief op gereageerd, maar een datum dat ik niet kan. Vraag ik om een andere datum, komt er een voorstel, kan iemand anders niet, wordt die datum afgeketst en blijft het bij de datum dat ik niet kan...!

Ik geloof dat ik m’n conclusies kan trekken, of zie ik het zo verkeerd?

Zouden jullie dit bespreekbaar maken en zoja, hoe dan?
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Jan 2019 07:31

Re: Vriendinnengroep

Wat naar zeg, kan me voorstellen dat je denkt dat je je conclusie kunt trekken. Ik denk dat het heel goed is om het bespreekbaar te maken. Misschien hebben ze het zelf niet eens in de gaten of zijn ze te druk met hun eigen leven. Wij hadden vorige week toevallig precies dezelfde situatie. 1 vriendin stelt voor uit eten te gaan, we kijken wanneer de meeste meiden kunnen, een andere vriendin stelt voor de datum te doen waarop zij kan. Maar later blijkt vriendin 1 die met het voorstel kwam dan niet te kunnen en ze gaf het zelf aan dat ze dat wel erg raar vond. Fijn dat ze het aangaf, de rest was er niet zo mee bezig. Gisteren was de dag dat we samen uit eten gingen en vriendin 1 gaf het nog wel even aan dat ze het jammer vond dat ze er zelf iets van moest zeggen. Daar ben je vriendinnen voor, eerlijkheid en openheid.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Jan 2019 08:18

Re: Vriendinnengroep

Ik zou het ook bespreekbaar maken. Met echte vriendinnen kan dat gewoon en dan weet je ook hoe het wel of niet zit.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 18 Jan 2019 19:19

Re: Vriendinnengroep

Maar we spreken elkaar dus amper in real life. Kan ik dit ook in de appgroep gooien?
Sowieso vind ik het moeilijk om het face to face te bespreken.
Hoe pak ik dit aan, wat zeg (app?) ik?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Jan 2019 19:26

Re: Vriendinnengroep

Ik vind dat je dat best in de appgrowp kunt gooien maar ik had dat wel vrij snel gedaan. Ik weet niet wanneer dit allemaal speelt? Als het recent is zou ik het anders aanpakken dan als het als even geleden is natuurlijk. :)

Ik vind best dat als er van die appjes lopen en die dag dan afketst jij er een berichtje in kan gooien "hey guys, ik nam juist het initiatief om weer eens af te spreken omdat ik jullie graag weer eens wil zien en ik vind het wel heel jammer dat ik er dan precies niet bij kan zijn, how about dan en dan". Maar dat zou ik dus wel vrij snel doen nadat die 2e datum afketst en niet als ze al datum 1 aan het concretiseren zijn zeg maar. Heb je zelf geen voorstellen gedaan dan waarop je zelf kon?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 18 Jan 2019 19:38

Re: Vriendinnengroep

Ja ik geef ook toe dat het wat betreft die laatste datum aan mij ligt hoor. Had zelf aangegeven dat weekend te kunnen (maar ging eigenlijk uit van de zaterdag), maar nooit gerealiseerd dat uit eten niet kan op zondag als de kids na het eten thuiskomen van hun vader... We zijn echt nét uit elkaar, dus dat zit allemaal nog niet zo in m’n systeem.
Maar het feit dat een andere datum wordt afgeketst om dat iemand niet kan en voor mij niet, dat steekt. En het was de druppel van alles bij elkaar.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 18 Jan 2019 19:44

Re: Vriendinnengroep

Heb zelfs nog gestuurd dat ik het wel jammer zou vinden als ik niet mee kan omdat ik ze graag weer wil zien/bijkletsen. En of ze anders snel eens bij mij komen om m’n nieuwe huisje te bekijken. Daar heeft níemand (zijn met zn 7en) op gereageerd :(
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Jan 2019 20:15

Re: Vriendinnengroep

Ik zou het niet zo persoonlijk nemen, vaak doe je een alternatief voorstel om te kijken of er dan meer mensen kunnen en als dat niet zo is dan blijf je toch bij het eerdere voorstel. Dat vind ik op zich wel normaal groepsgedrag en is geen "liever haar dan haar"-keuze denk ik!

En ik denk dat je te lief en niet duidelijk genoeg was met dat berichtje en dat je met het tweede deel van je berichtje eigenlijk een beetje je eigen glazen ingooit haha. Héél logisch, waarschijnlijk vanuit je onzekerheid en onderbuik gevoel ga je er al vanuit dat het klaar is een bied je en alternatief van hopelijk komen jullie dan binnenkort weer bij mij langs. Maar daarmee rond je het natuurlijk ook gelijk een beetje af. Nemen ze waarschijnlijk voor kennisgeving aan "oh ja leuk kunnen we ook doen eerst dat etentje maar"..
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 18 Jan 2019 20:32

Re: Vriendinnengroep

Ja je hebt gelijk hoor...
Heb meteen maar geappt en teruggekomen op m’n reactie van dat ze anders maar gewoon af moeten spreken. En toen reageerde (bijna) iedereen dat ze het goed vonden dat ik het aangaf en dat we een nieuwe datum prikken! Heel fijn!

Bedankt voor de tips!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Jan 2019 20:38

Re: Vriendinnengroep

Fijn om te horen!!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Jan 2019 20:39

Re: Vriendinnengroep

Vet goed gedaan van je! Dit soort dingen (want dat proef ik een beetje tussen de regels door, onzekerheid en daardoor wat sociale angst voor afwijzing) zijn heel normaal om te voelen en dan ga je dingen uitvergroten en pas als je het dan confronteert merk je dat het eigenlijk helemaal geen probleem was.. Exposure therapy haha.. been there done that! Altijd makkelijker als buitenstaander om even mee te denken.. ;)

Veel plezier!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Jan 2019 21:17

Re: Vriendinnengroep

Fijn MB dat ze begripvol reageerden! Hopelijk snel een leuke date met z’n allen!
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 20 Jan 2019 11:27

Re: Vriendinnengroep

Wij hebben ook een groep van zeven en ik merk dat wanneer er iets in een groep wordt gezegd/voorgesteld, dat de reacties wat flauwer zijn dan wanneer ik 1-op-1 app. Ik spreek ook regelmatig af met vriendinnen apart, dan blijf je elkaar zien, blijf je op de hoogte van elkaars verhalen en als je dan een keer niet kunt, voelt het minder dat je in de steek wordt gelaten dan anders.
Ik heb overigens ook een scheiding meegemaakt en het begrip komt vooral nadat je elkaar spreekt, je verhaal kunt doen, zij erover mee kunnen denken. Het voelt misschien lullig, maar iedereen heeft een eigen leven, met eigen drukte en verantwoordelijkheden. Dan sta je nou eenmaal niet zo vaak stil bij hoe een ander zich precies voelt.

Ik zou dus ook echt wel investeren in afspreken met vriendinnen afzonderlijk en niet per se steeds met meer of als hele groep af willen spreken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Jan 2019 12:10

Re: Vriendinnengroep

Fijn dat je toch reactie kreeg. Ik wil niet vervelend doen en snap dat iedereen het druk heeft maar bij zulke ingrijpende levensveranderingen vind ik een beetje aandacht wel op zijn plaats. Hebben ze ook niet geappt dat ze het zo vervelend vinden of gevraagd hoe het gaat? En hoe is jullie contact normaal? Kan me voorstellen dat het contact vanuit jou naar hen misschien ook wat minder actief is geweest door deze zaken. Ik hoop dat jullie erover kunnen praten wanneer jullie elkaar zien. Ik denk trouwens wel dat als je een vriendinnengroep v 8 personen hebt je niet met allemaal even goed kan zijn. Zijn er niet een paar die er wel voor je zijn?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers