Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tijd voor / met elkaar

<<

Anoniem269

Bericht 08 Jan 2019 20:08

Re: Tijd voor / met elkaar

We gaan minimaal 1x in de maand samen lunchen of uiteten. En plannen 1 nachtje weg in het jaar. Vorig jaar zijn we naar Antwerpen gegaan en dit jaar gaan we naar Scheveningen. Gewoon even samen shoppen, wat eten, een nacht goed slapen en gewoon even man-vrouw tijd zonder kids. Ik kijk daar ieder jaar weer naar uit en raad het iedereen aan. Het is echt even een mini vakantie voor ons. Eigenlijk zou ik dat vaker willen of gewoon iets langer dan 1 nacht maar dat gaat niet ivm oppas. Mijn jongste wil niet ergens logeren en als dat zou kunnen kunnen ze beide niet samen op een kamer want dan slapen ze de hele nacht niet.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 08 Jan 2019 20:29

Re: Tijd voor / met elkaar

Tijd echt met z'n tweeën hebben we eigenlijk bijna niet.
's Avonds op de bank nog wel, maar L. krijgt dan ook altijd nog een voeding. Daarnaast ben ik gewoon zo moe van de gebroken nachten, dat ik 's avonds weinig puf heb om nog iets anders te doen dan op de bank hangen, haha.
We zouden wel wat vaker even samen weg moeten, maar ivm de borstvoeding ben ik gewoon nog wat gevonden. Wanneer L. groter is en niet meer bij mij drinkt, wordt dat hopelijk weer wat beter.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Jan 2019 20:31

Re: Tijd voor / met elkaar

Wij zijn gezegend met een oma die heel graag oppast en ook eigenlijk altijd tijd heeft. Helaas moeten wij vanwege mijn mans werk al vrij vaak een beroep op haar doen (man heeft piketdiensten en kan dan niet alleen thuisblijven met zoon), dus we vragen haar niet vaak zomaar. Wel heeft mijn man voorlopig zijn rooster zo ingepland dat hij op vrijdag (mijn vrije dag) vrij is. Ik vind het mega zwaar om alleen te zijn met D. nu ik zo misselijk ben, dus dat is heel fijn. Maar goed, dat is dus meer familytime dan tijd samen. Wij proberen vaak als D. slaapt iets leuks te doen samen, op de dagen dat wij ‘s avonds allebei thuis zijn. Als we echt een keer samen weg willen lukt dat ook altijd wel, het is meer dat ik me dan bezwaard voel omdat we weer oppas vragen.

♥♥
<<

Anoniem298

Bericht 08 Jan 2019 21:47

Re: Tijd voor / met elkaar

Wij zorgen ervoor dat we minimaal één keer per maand tijd maken voor elkaar. Daar hoeven we niet per se het huis voor uit, een avondje tegen elkaar aan op de bank met een drankje en wat lekkers en een leuke serie/film is ook gewoon heel fijn. Zeker nu ik 4-5 dagen per week werk vinden we die quality time heel belangrijk, zowel voor ons als stel als voor het hele gezin.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2019 21:53

Re: Tijd voor / met elkaar

Qualitytime op de bank doen we trouwens iedere zaterdag en zondag.
G naar bed, douchen, pyjama aan, leuk programma/film, hapjes, drankje en chill!
<<

Anoniem262

Bericht 09 Jan 2019 06:48

Re: Tijd voor / met elkaar

Caulfield schreef:Wat doe je dan voor werkzaamheden thuis Fedora? Sterkte met je herstel. Lijkt me lastig om te werken icm therapie en AD.


De standaard werkzaamheden, naast klooien aan mijn website. Mijn klachten zijn allang niet meer alleen geestelijk. Als reactie op stress begin ik te trillen als een rietje en kan ik niets meer. Het kost ongelofelijk veel energie om de dagelijkse dingen weer op te pakken. Maar waar ik was en waar ik nu ben, weet ik dat dit ook weer overgaat. :)
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 09 Jan 2019 09:31

Re: Tijd voor / met elkaar

Op dit moment doen we eigenlijk veel te weinig met zijn tweeën. Als we wat leuks gaan doen, is het met het hele gezin. Niet dat onze relatie er onder lijdt, want we zijn druk met de kinderen, zwangerschap en verbouwingen. En we kunnen wel echt genieten van de momenten met zijn tweetjes op de bank zitten of even wat winkelen en ergens wat drinken.
Laatst gewijzigd door .namasté. op 09 Jan 2019 09:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem313

Bericht 09 Jan 2019 09:34

Re: Tijd voor / met elkaar

Fedora schreef:
Caulfield schreef:Wat doe je dan voor werkzaamheden thuis Fedora? Sterkte met je herstel. Lijkt me lastig om te werken icm therapie en AD.


De standaard werkzaamheden, naast klooien aan mijn website. Mijn klachten zijn allang niet meer alleen geestelijk. Als reactie op stress begin ik te trillen als een rietje en kan ik niets meer. Het kost ongelofelijk veel energie om de dagelijkse dingen weer op te pakken. Maar waar ik was en waar ik nu ben, weet ik dat dit ook weer overgaat. :)


Heftig hoor. Fijn dat je het wel positief kunt zien!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2019 10:17

Re: Tijd voor / met elkaar

Wij plannen bewust samen dingen in. De weekenden dat J niet thuis is zijn echt voor ons samen. De weekenden dat J er wel is hebben we op zaterdag altijd een uurtje dat we wijn drinken en nootjes eten. J mag dan op de iPad met een bakje chips. Uit eten gaan enzo is voor ons dus ook best makkelijk te plannen. En het is ook echt belangrijk dat wij dit doen. Samengestelde gezinnen hebben statistisch gezien natuurlijk een grotere kans op falen. Wij gaan hier dus ook echt bewust mee om en praten veel. Ook over hoe we met J omgaan.
2015 💙
<<

Anoniem321

Bericht 09 Jan 2019 10:44

Re: Tijd voor / met elkaar

Minx, dat is fijn geregeld bij jullie!

Ik merk dat door de geboorte van onze zoon 3 jaar geleden onze relatie ook een beetje is verwaarloosd. Alles draaide om zoon en we zijn elkaar een beetje uit het oog verloren.
Het was eigenlijk code oranje. Gelukkig hebben we dat allebei erkend en we willen er graag voor vechten.

We gaan er nu al wel bewuster mee om in die zin dat we nu echt tijd maken om met elkaar te praten. Op de zaterdagavond gaan we vaak pas eten als onze zoon naar bed is. Dat zijn fijne momenten. Sommige avonden laten we ook bewust de tv uit om aandacht voor elkaar te hebben, alhoewel samen op de bank voor De Voice met een bak chips ook heerlijk kan zijn natuurlijk.

En we hebben besloten in relatietherapie te gaan, in verband met partronen die er door de jaren heen in geslopen zijn en waar we niet blij mee zijn, maar niet goed weten hoe we die moeten verbreken.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 09 Jan 2019 12:10

Re: Tijd voor / met elkaar

Wij hebben de luxe dat mijn kinderen om het weekend bij mijn ex zijn. In dat weekend hebben mijn vriend en ik natuurlijk altijd quality time. Door de week zien we elkaar niet, we zorgen dan ook dat we door de week het huishouden in onze eigen huizen gedaan hebben, zodat we daar in de weekenden niet mee bezig hoeven te zijn.
Als mijn vriend bij mij is, terwijl de kinderen er ook zijn, zorgen we dat 's avonds als de kinderen op bed zijn wel echt aandacht voor elkaar hebben, dan blijven de telefoons uit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2019 15:13

Re: Tijd voor / met elkaar

Misoe heeft jouw vriend zelf geen kinderen?
2015 💙
<<

Anoniem316

Bericht 09 Jan 2019 15:24

Re: Tijd voor / met elkaar

We doen regelmatig wat met z'n tweeën. Proberen minimaal een keer in de maand met z'n tweeën uit eten te gaan en gaan een aantal keren per jaar een nachtje weg te gaan. Ik wil eigenlijk wel een keer langer, maar mijn man denkt niet dat hij dat trekt.
Verder proberen we in het weekend vaak telefoonloze avonden, met lekkere hapjes en spelletjes. Maar dit lukt niet altijd. Macht der gewoonte. En dat moet er eigenlijk wel uit want dat is echt funest voor je relatie.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 09 Jan 2019 15:52

Re: Tijd voor / met elkaar

Minx schreef:Misoe heeft jouw vriend zelf geen kinderen?


Een dochter van 18, maar die woont bij zijn ex-vrouw.
Wanneer ik in het weekend bij hem ben, dan spreken we wel regelmatig af om wat te doen met ons 3en. En doordeweek komt zij regelmatig bij hem.
<<

Anoniem281

Bericht 09 Jan 2019 16:22

Re: Tijd voor / met elkaar

Wij doen niet echt iets speciaals samen, eigenlijk. We hebben één dag in de week gezamenlijk vrij en dan gaat 't op aan gezinstijd. Af en toe vragen we oppas en gaan we samen uit eten of naar de film/theater of wat dan ook. M'n man heeft er meer behoefte aan, denk ik, om samen weg te gaan en zo, maar dan echt een weekend. Dat vind ik moeilijk, vind Tobias één nachtje laten logeren genoeg.

We hebben verder echter weinig hobby's, geen clubjes of verenigingen dus we zijn 's avonds wel samen. Dan spelen we een spelletje, kijken een film.. Maar om heel eerlijk te zijn, praten we dan meer. We praten sowieso veel, appen, bellen en mailen gedurende de dag veel. Over random dingen, zoals 't weer en 'Ohh crap wat is 't druk op de weg' maar ook over z'n werk, discussies over nieuwsartikelen of documentaires en da's volgens mij iets dat we allebei fijn vinden en nodig hebben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Jan 2019 16:37

Re: Tijd voor / met elkaar

Snap ik Bazinga! Dat is het enige dat ik wel eens mis bij mijn vriend: hij is niet zo'n apper. Hij weet dat ik dat wel fijn vindt dus af en toe random komt er opeens een berichtje hoeveel hij van me houdt. Of dat ik zo lief ben.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Jan 2019 19:11

Re: Tijd voor / met elkaar

Wij hebben het ene weekend 3 kinderen samen en het andere weekend zijn we samen. Zoals nu na 2 weken vakantie en de kinderen veel meer thuis, ben ik ook echt aan een weekend samen weer thuis. Bizar hoe snel je elkaar uit het oog kunt verliezen wanneer je leven opgeslokt word door kinderen. Dat vind ik wel eens lastig.
Voor de rest zijn we ook altijd 1 avond in de week samen. Lekker bank hangen, tv kijken. Vroeg naar bed samen, ik blijf dat heerlijk vinden.
<<

Anoniem291

Bericht 09 Jan 2019 21:33

Re: Tijd voor / met elkaar

Marin schreef:Waarom wil je geen oppas vragen om iets leuks samen te doen Hoochie? Daar is een oppas toch juist uitermate geschikt voor? Of vind je het niet prettig om überhaupt iemand op je zoon te laten passen (wat ik niet heb, maar wel kan voorstellen).


Oh nee hoor dat is het probleem niet. Hij is elke week een dag bij oma dus hem ergens achterlaten vind ik niet moeilijk (ligt uiteraard aan bij wie). Voel me gewoon bezwaard om hun tijd te 'gebruiken' omdat wij wat leuks willen doen. Ze doen het met liefde hoor en allebei de opa's en oma's doen het graag het is meer mijn eigen gevoel.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Jan 2019 23:25

Re: Tijd voor / met elkaar

Te weinig tijd op 't moment, en onze relatie is ook zeker niet meer altijd even leuk sinds de komst van baby. Ik ben savonds vaak moe en m'n vriend blijft sochtends veel te lang liggen naar mijn zin. Merk dat we elkaar echt een beetje kwijt zijn en weer moeten zoeken. Ook dit is vast een fase haha
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 18 Jan 2019 22:15

Re: Tijd voor / met elkaar

wij gaan minimaal 1x per jaar een nachtje/weekendje weg.
de ene keer is het maar een nachtje en dan in de "buurt" en het andere jaar is het een lang weekend en dan gaan we ver (stad in Europa)
het ligt ook een beetje aan de oppas, we moeten 3 kinderen onderbrengen.

verder kijken we zo'n 2 keer per maand een film of doen we een spel.
en in mijn vrije weekenden slapen we samen uit. de kinderen spelen beneden, kijken tv en pakken zelf een broodje.

het is niet veel maar als 1 van ons behoefte heeft aan tijd samen dan zorgen we dat we weer tijd voor elkaar maken.
zussieskleding
<<

Anoniem273

Bericht 26 Jan 2019 20:18

Re: Tijd voor / met elkaar

Man en ik zijn bijna elke avond samen. We eten samen en meestal hebben we de avonden ook samen, tenzij één van ons nog een afspraak heeft van ons werk. Maar die doordeweekse avonden doen we ook wel dingen apart. Mijn man gamed graag en ik Netflix graag. Wel in dezelfde ruimte.
In het weekend doen we wel vaak samen leuke dingen. Of gewoon gezellig samen boodschappen, samen het huishouden en we maken vaak een lange wandeling met onze hond. We koken dan vaak ook samen of we gaan lunchen/uit eten/naar een stad.

Wij hebben bewust geen kinderen en we werken beiden meer dan fulltime. Als mijn man in het weekend veel in de werkplaats aan het werk moet, plant hij het bewust zo dat we die dag toch nog samen wat kunnen ondernemen. Dat vind ik wel echt heel fijn!

We gaan ook regelmatig weekendjes weg of naar mijn familie aan de andere kant van NL en dan logeren + leuke dingen doen. Of op vakantie. Ik vind in ieder geval dat we genoeg quality time hebben samen en gelukkig zorgt mijn man daar zelf ook voor.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 27 Jan 2019 13:17

Re: Tijd voor / met elkaar

Sinds de zomer proberen we hier bewuster mee bezig te zijn.
Wij zijn meestal maar 1 avond per week samen thuis
We proberen regelmatig met zn tweeen te eten ( onregelmatig werk) lunch voor we de kinderen van school/ opvang halen of als de kinderen op bed liggen samen dineren. Af en toe een dagje wellness oid samen of uit eten.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers