Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #13

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Jan 2019 14:44

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn zwager maakt boerenkool.
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 18 Jan 2019 15:26

Re: Wat eten we vanavond? #13

Dank voor alle tips over het eten!

Ik denk dat het gewoon ligt aan dat ik niet zo'n durfal ben met eten. Want qua strategie zit ik gewoon op één lijn met jullie: weekmenu maken a.d.h.v. de plannen, wat er in de Bonus is, waar ik zin in heb en goeie combi vlees/vis/vega, wat ik voor recepten zie bij Allerhande. Maar als er bloemkool in de aanbieding is, denk ik dus niet zoals Marin 'oké, Indiaas'. Ik denk: hmm, alleen echt lekker met vlees, aardappels en komkommersaus haha! Hollandse, saaie boerentrien dus, maar oké, it works for me, moet ik dan maar denken. Misschien wat vaker uit eten gaan en spannender dingen proberen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2019 16:16

Re: Wat eten we vanavond? #13

Oh ja ik denk bij bloemkool vrij snel aan Indiaas. Misschien kan je bij zo'n ingrediënt in de bonus dan op internet even zoeken (ik gebruik dus vaak foodgawker) en dan inspiratie op doen. Als ik daar op zoek dan vind ik direct leuke en lekkere variaties.
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Jan 2019 16:26

Re: Wat eten we vanavond? #13

Pasta pesto met een salade.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 18 Jan 2019 16:49

Re: Wat eten we vanavond? #13

Lentil-a-roni uit Isa Does It. Ik doe er ook nog wat pompoen door.
<<

Anoniem269

Bericht 18 Jan 2019 16:57

Re: Wat eten we vanavond? #13

Diepvriespizza voor mijn man en kinderen. Ik neem een kop bouillon en een broodje.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Jan 2019 16:59

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn vriend maakt een vegetarische pad thai.
<<

Geel

Bericht 18 Jan 2019 17:17

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik ga kipfilet vullen met knoflook, zongedroogde tomaten en cottage cheese. In de oven met broccoli. En dan spaghetti erbij koken.
<<

Anoniem286

Bericht 18 Jan 2019 18:52

Re: Wat eten we vanavond? #13

Spinazie, gekookte aardappelen, eitje, komkommer in azijn en een tartaartje.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Jan 2019 19:07

Re: Wat eten we vanavond? #13

Marin schreef:Oh ja ik denk bij bloemkool vrij snel aan Indiaas. Misschien kan je bij zo'n ingrediënt in de bonus dan op internet even zoeken (ik gebruik dus vaak foodgawker) en dan inspiratie op doen. Als ik daar op zoek dan vind ik direct leuke en lekkere variaties.


Ik heb net bij Lidl zo'n stuk cheddar gehaald, maar er is maar 1 soort lichtgeel van kleur. Deze smaakt iets anders dan die andere lichte van die blokken waar ik het laatst over had die ze met kerst hadden.
Hahaha mijn man wilde weten hoe duur die was omdat het zo'n groot blok is (zag net pas hoeveel). Het is 400 gr voor € 2,99 dus dat geloofde hij niet omdat het hem te goedkoop leek. Heb hem de bon laten zien.
Volgens hem en ik denk dat het ook zo is dat deze het dubbele van die vierkante zijn. Heb de helft in de vriezer gedaan en de andere in de koelkast daar ga ik vanavond lekker een stukje van nemen.

Oh en ik had oa ook een pak van 250 gr oranje vierkante cheddarplakken voor vn op hamburgers. Deze zijn € 1,99. Bij AH hebben ze ze ook, maar er zit een stuk minder in en die zijn dacht ik € 1,49 dus deze zijn in verhouding goedkoper.
Ook nog lekkere kaashapjes voor in de frituur gekocht, bladerdeeghapjes (zo te eten uit de verpakking) over van de kerst net als meerdere producten die ik zag.
Zag in de vriezer 2 soorten bruschetta, maar vind dat zonde en kan je makkelijk zelf maken het zijn tenslotte gewoon belegde sneetjes stokbrood. :P
Ze hadden ook mini pizzabolletjes, soort bolletjes die je ook wel krijgt bij de luxere restaurants en dan gevuld met ham ed. De kaasringen met tomaat waren op helaas had graag willen zien hoe ze eruit zagen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 19 Jan 2019 12:10

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik heb vanmiddag een high tea, dus maak voor vanavond maar een tomatensoep.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jan 2019 12:34

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij gaan uit eten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Jan 2019 12:47

Re: Wat eten we vanavond? #13

Veel plezier cbl!

Ik heb eergisteren al een tomatensaus gemaakt. We eten vnv pasta met die saus. Met tomaatjes, salade, kaas, komkommer.
#teammaple🍁
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Jan 2019 12:57

Re: Wat eten we vanavond? #13

Gisteren hadden we volkoren pita’s met kipshoarma en knoflooksaus van yoghurt met ui en paprika mee gebakken en nog extra in de broodjes rode ui, paprika en ijsbergsla.

Er komen zo vrienden lunchen, we eten quessedilla’s met gekookte kip, oregano, komijn, paprikapoeder, mais, paprika, rode ui, knoflook en geraspte kaas met guacamole, zure room en chilisaus. Dat zal al wel aardig vullen dus vanavond halen we alleen even een frietje denk ik.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jan 2019 13:43

Re: Wat eten we vanavond? #13

Urban Naked schreef:Veel plezier cbl!

Ik heb eergisteren al een tomatensaus gemaakt. We eten vnv pasta met die saus. Met tomaatjes, salade, kaas, komkommer.


Dank je. Ben jij trouwens al eens naar de vegan junkfoodbar geweest? Zo ja, hoe vond je het?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Jan 2019 14:10

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef:Dank je. Ben jij trouwens al eens naar de vegan junkfoodbar geweest? Zo ja, hoe vond je het?
Nee nooit geweest! Ik hou ook niet van junkfood dus dat is niet zo mijn cup of tea.
#teammaple🍁
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Jan 2019 14:16

Re: Wat eten we vanavond? #13

Patat met sla en vis. De kinderen vissticks.
2012
2016
2020

Instagram
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 19 Jan 2019 15:13

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij eten een salade met tomaat, avocado, rode ui, pijnboompitten, geitenkaas en vijgen.
We hebben nog een restje pasta erbij.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jan 2019 15:21

Re: Wat eten we vanavond? #13

GeKKiE schreef:Wij eten een salade met tomaat, avocado, rode ui, pijnboompitten, geitenkaas en vijgen.
We hebben nog een restje pasta erbij.


Pasta dus gewoon zonder iets is ook lekker door de sla
<<

Anoniem335

Bericht 19 Jan 2019 15:43

Re: Wat eten we vanavond? #13

Denk dat wij opmaken wat we nog in huis hebben, gebakken aardappels rode bieten en kabeljauw.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jan 2019 15:46

Re: Wat eten we vanavond? #13

Urban Naked schreef:
caribbeanlover schreef:Dank je. Ben jij trouwens al eens naar de vegan junkfoodbar geweest? Zo ja, hoe vond je het?
Nee nooit geweest! Ik hou ook niet van junkfood dus dat is niet zo mijn cup of tea.


Junkfood wil niet zeggen dat ze dat alleen hebben. Hier hebben we de vegansnackbar, maar zoals de naam zegt hebben ze geen frituur. Ze hebben ook gezonde dingen zoals salades dus de naam is eigenlijk misleidend.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Jan 2019 16:04

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ok! Maar goed, ik eet niet graag bij dat soort plekken dus ik ga daar niet heen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem286

Bericht 19 Jan 2019 16:29

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn man staat pizzadeeg te maken, straks gaat hij hem beleggen met wat zelfgemaakte tomatensaus, paprika, mozzarella, beetje spinazie en wat gekruid gehakt, lekker!
<<

Anoniem273

Bericht 19 Jan 2019 16:31

Re: Wat eten we vanavond? #13

Even met Caulfield overlegd en man en ik gaan eten bij Rikus in Eext. We gaan voor 6 gangen geloof ik. Ben heel erg benieuwd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2019 16:39

Re: Wat eten we vanavond? #13

Leuk Azi, veel plezier.

Wij maken een ovenschotel van restjes groenten en eten er kip kluifjes bij.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers