Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hotels Praag

<<

Anoniem271

Bericht 04 Jan 2019 18:23

Hotels Praag

Mijn vriend en ik willen naar Praag. Ik ben een beetje aan het kijken naar hotels, maar het zijn er zóveel. Wie is er wel eens in Praag geweest en in welk hotel zat je? Misschien maakt dat de keus iets makkelijker.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 04 Jan 2019 18:49

Re: Hotels Praag

Over vier weken ga ik naar Praag. Ik verblijf dan in hotel Ambiance. Kan je na afloop wel laten weten hoe het is geweest.
Ik heb zelf gekozen oo basis van gelezen reviews vs budget. Deze kwam er wel aardig uit.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem271

Bericht 04 Jan 2019 19:31

Re: Hotels Praag

Wij zijn inderdaad ook wat reviews lezen en we willen het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik vind het persoonlijk niet zo erg om wat verder van het centrum te zitten. Ik ga even kijken of ik die jij noemt kan vinden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 04 Jan 2019 21:13

Re: Hotels Praag

Wij zijn er drie jaar geleden geweest en wij zaten in het Grand Majestic Plaza. Wij hebben dat via expedia geboekt toen inclusief ontbijt, vlucht en ik dacht ook transfer. We hebben iets van 600 euro betaald voor 5 nachten met 2 personen. Het hotel vond ik best luxe en de locatie was prima. Al is de locatie al snel prima, het centrum van Praag is niet groot. Wij hebben alles lopend gedaan die dagen.
december 2016
juli 2019
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 05 Jan 2019 13:18

Re: Hotels Praag

Wij zijn er in december 2016 geweest en verbleven in Ibis Praha Old Town. Wat we toen betaald hebben weet ik niet meer maar we deden ook alles te voet aangezien het centrum niet heel groot is.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 12 Jan 2019 09:16

Re: Hotels Praag

Hebben jullie ook nog tips voor dingen die je gezien/gedaan moet hebben in Praag?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 12 Jan 2019 11:10

Re: Hotels Praag

St. Vitus Cathedral, De Astronomische klok, Castle District, John Lennon Wall, Prague City Museum, Náplavka Farmers Market (iedere zaterdag vanaf 8u 's morgens, leuk om lokaal eten/drinken te proeven/kopen), Bridge Tower/Charles Bridge, biertjes proeven in Prague Beer Museum. We hebben ook een rondvaart gedaan, dat was ook heel tof! En wil je je weer kind voelen is een bezoekje aan Hamleys een aanrader.

Honest Guide heeft een Youtube-kanaal met heel veel toffe en handige tips: https://www.youtube.com/channel/UCt7oj3 ... vRbc1bNjJA

Het hotel waar we verbleven kostte ons voor twee personen €183, met toeristenbelasting inbegrepen voor drie nachten in een weekend in december.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem273

Bericht 13 Jan 2019 21:45

Re: Hotels Praag

Wij zaten een paar jaar geleden hier. Was prima!
http://www.booking.com/Share-LVrS4X
<<

Anoniem271

Bericht 14 Jan 2019 19:59

Re: Hotels Praag

We hebben inmiddels geboekt. Prima hotel, prima ligging en een hele mooie prijs. In maart gaan we al.

Sayhtia, leuk, al die tips!
<<

Anoniem284

Bericht 15 Jan 2019 09:45

Re: Hotels Praag

http://www.booking.com/Share-5tC3xb deze zaten wij. Was lopend te doen naar het centrum (veel hotels wel).

Edit: je hebt al geboekt zie ik.
Ik heb thuis een fotoalbum liggen van ons weekendje daar. Zal daar nog in kijken voor tips. We hebben zoveel gezien daar, want alles lag vrij dichtbij elkaar en was lopend te doen. Ik vond het echt een hele leuke stad.

We hebben tripadvisor gebruikt voor restauranttips.
<<

Anoniem284

Bericht 15 Jan 2019 10:00

Re: Hotels Praag

Ik heb het fotoalbum nog online zie ik.

Bezienswaardigheden:
- Tynkerk (te zien van het Oude Stadsplein)
- Kruittoren (was oorspronkelijk de ceremoniële entree naar de oude stad)
- Standbeeld van Johannes Hus (midden op het Oude Stadsplein)
- De astronomische klok (aan de gevel van het Oude Raadhuis grenzend aan het plein van de oude stad)
- Het Oude Raadhuis zelf
- Het Oude Stadsplein (gebeurt veel aan theater etc.)
- De Karelsbrug (ik adviseer je vroeg te gaan als je een keer zin hebt vroeg op te staan, het is daar heel druk met toeristen)
(ligt allemaal een beetje bij elkaar in de buurt)

- De Sint Nicolaaskerk
- Het Strahov Klooster
- Loreta Heiligdom
(ligt allemaal een beetje bij elkaar in de buurt)

- Praagse Burcht
- Wisseling van de wacht daar (elk uur op de eerste binnenplaats)
- St. Joris Basiliek
- St. Vituskathedraal
- Koningspaleis
- Gouden straatje (piepkleine 17eeuwse huisjes)
(ligt allemaal een beetje bij elkaar in de buurt)

Gebouwen zijn veelal in gotische stijl, dus je kijkt gewoon je ogen uit daar. Wij hebben eigenlijk alleen het oude stadsgedeelte gedaan.

Eten kan je daar ook goed. Op straat bij een kraampje een traditionele Trdelník of hotdog scoren. Of ergens naar binnen schieten voor een lekkere goulashsoup met een goed biertje erbij. Maar dus wel tripadvisor gebruiken om op de juiste plekken terecht te komen qua eten, maar dat is altijd mijn advies.
<<

Anoniem271

Bericht 18 Jan 2019 17:43

Re: Hotels Praag

Bedankt voor je vele tips Gympie! Leuk om vast een beetje voorbereidingen te treffen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers