Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familie

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 17 Jan 2019 20:44

Re: Familie

Kleine familie. Mijn gezin bestaat uit mijn ouders en mijn zus en ik. Mijn zus heeft een partner en twee kinderen. Ik spreek mijn ouders wekelijks (ze passen elke week op) soms vaker per week. Met mijn zus app ik heel regelmatig en we zien elkaar ook wel regelmatig.
Mijn vader heeft een broer en zus, alleen met een broer is contact. Mijn vader en zijn broer spreken elkaar wel af en toe een keer per jaar hebben we een familie dagen en spreek ik mijn oom en mijn 2 nichten en twee neven met hun aanhang. Tussendoor verder nooit.

Mijn moeder heeft twee broers en een zus, zij is de jongste. Ze heeft alleen haar oudste broer nog de rest is overleden. Met die oudste broer, mijn oom is zeer regelmatig contact. Ik kom op de verjaardagen van mijn oom en tante, zij komen op die van mij en mijn kinderen. Na oud en nieuw komt de hele familie daar ook op een vaste dag. Die oom en tante hebben 4 kinderen die allemaal 3 of 4 kinderen hebben gekregen dus daar is best veel familie. Die ik allemaal ken en dan spreek op de verjaardagen van mijn oom en tante. Met deze kant van de familie is er ook elk jaar een familiedag.

Ik spreek mijn schoonouders nooit, mijn vriend heeft een broer. Mijn vriend spreekt zijn ouders af en toe en zijn broer nog minder.
:heart: :heart: 2011
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 17 Jan 2019 20:48

Re: Familie

Het gezin waaruit ik kom bestond uit mijn vader, moeder, broertje en mijzelf. Mijn moeder is 4 jaar geleden overleden.
Mijn broertje heeft een vriendin en ze hebben twee kinderen. Ik zie iedereen normaal gesproken 1x per week. Momenteel ligt mijn vader in het ziekenhuis en ik ga iedere dag bij hem langs.

Mijn moeder komt uit een gezin van vier kinderen. Ze zijn allemaal getrouwd. Haar ouders leven allebei niet meer. Mijn opa is al heel jong gestorven en heb ik dus nooit gekend en mijn oma is bijna 7 jaar geleden overleden. Inclusief mijzelf zijn er 10 kleinkinderen. In totaal 13 achterkleinkinderen.
We zien elkaar niet vaak (meer). Oma was degene die de boel een beetje bij elkaar hield. We wonen allemaal ook ver uit elkaar. Contact via mail/app/telefoon is ook sporadisch.

Mijn vader komt uit een gezin van vijf. Op één tante na is iedereen getrouwd. Ook zijn ouders leven niet meer. Mijn oma was er al niet meer toen ik geboren werd en mijn opa is vorig jaar overleden. Toch heb ik hem nooit gekend, omdat hij al heel vroeg zijn gezin in de steek heeft gelaten. Ik heb aan deze kant van de familie twee neven en een nichtje (dat vroeger een neefje was). Een ander nichtje is
ruim 4 jaar geleden omgekomen met MH17. Mijn broertje is de enige met kinderen.
Vroeger zag ik de familie van mijn vader erg vaak. We woonden vlak bij elkaar en elke verjaardag werd gevierd. Ook zagen we elkaar met Kerst en/of Oud en Nieuw en aten we 1x per jaar met zijn allen Indisch (iedereen maakte dan wat klaar).
Tegenwoordig zien we elkaar niet zo vaak meer, maar is er wel veel contact.

Mijn vriend heeft een broer en een zus. Zij hebben allebei een partner. Zijn ouders zijn al 46 jaar gelukkig getrouwd. Ik zie ze niet heel vaak, maar we appen wel veel. Mijn vriend heeft ook nog twee nichtjes.
Laatst gewijzigd door Chava op 17 Jan 2019 20:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 17 Jan 2019 20:49

Re: Familie

Hier ook een wirwar aan familie.

Mijn opa en oma van mijn moeders kant hebben 3 kinderen, waarvan 1 overleden zoon. Mijn andere oom heeft 1 kind en mijn moeder 2. Allebei gescheiden en mijn overleden oom was alleen. Mijn oma leeft nog en mijn opa is afgelopen jaar overleden.

Opa en oma van mijn vaders kant hebbben ook 3 kinderen. 2 tantes waarvan 1 met 1 kind en de andere met 2 adoptie kinderen. Allebei gescheiden. Mijn vader heeft 5 kinderen. Mijn zus en ik uit zijn eerste huwelijk, mijn halfbroertje uit zijn 2e huwelijk en een stiefbroertje en halfbroertje uit zijn 3 en ook gestrande huwelijk. Opa en oma leven beiden niet meer.

Mijn oma zie ik heel vaak en mijn moeder heel weinig (woont in het buitenland). Mijn vader zie ik sinds zijn laatste scheiding een stukje vaker en soms zie ik daar ook mijn broertjes. Mijn zus zie ik wat vaker, soms ook bij mijn oma. Mijn zus heeft een man en 2 kinderen.


Mijn schoonfamilie is wel groot maar er is maar met weinig coontact. Veel wonen verder weg of op Aruba en in Suriname. Mijn schoonmoeder heeft 2 kinderen uit haar eerste huwelijk (1overleden) en mijn man uit haar 2e huwelijk. Haar dochter heeft 4 kinderen waarvan 1 zelf ook 2 kinderen. Haar overleden zoon heeft 3 kinderen waarvan 1 overleden en 1 heeft zelf een kind.
Mijn schoonvader heeft 3 kinderen, mijn man en 2 uit zijn huidige huwelijk.
We zien mijn schoonzus en de kinderen wel regelmatig en mijn schoonvader etc niet zo vaak. Mijn schoonmoeder zien we weinig omdat die in een verzorgingshuis zit (hersenvlies en hersenontsteking waardoor ze een soort van dement is, ons zien is erg moeilijk voor haar en ze vergeet het meteen).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Jan 2019 20:50

Re: Familie

Beide eigen opa's en oma's leven niet meer.

Mijn vader heeft 3 broers en 1 zus (allemaal getrouwd) die ik niet meer zie sinds het overlijden van mijn opa. Aan die kant heb ik ook nog een 6 tal neefjes/nichtjes en een aantal achterneefjes/nichtjes die ik ook nooit zie. Ook geen contact mee.

Mijn moeder heeft 3 zussen en 4 broers. Allemaal getrouwd, hoewel mijn oudste oom van 86 recent zijn vrouw is verloren. De ooms en tantes zie ik nog op mijn moeders verjaardag en op 1 januari. 2 tantes bij 1 bepaalde wedstrijd in het jaar dat ze komen kijken en diezelfde tantes komen ook op kraamvisite.
Ik heb 14 neven/nichten en ze zijn allemaal getrouwd/samenwonend. Hier zijn er een 20 tal achterneefjes/nichtjes.
Met 3 nichten spreek ik regelmatig af om te eten. 1 van die nichten past ook wel eens op en haar dochters vinden V maar al te leuk. De rest ken ik wel, maar zie ik eens in de zoveel jaar bij een reünie.

Mijn moeder is hertouwd en haar man zie ik niet als een vader. Wel is hij een echte opa voor V.

Mijn man heeft nog 1 opa en oma die getrouwd zijn met elkaar. Opa wordt 100 dit jaar. Oma wordt morgen 95. Ze wonen nog geheel zelfstandig en zijn bij de tijd en redelijk kwiek.
Aan die kant heeft hij een getrouwde oom, een samenwonende tante. 4 neven/nichten met aanhang en 2 achterneefjes.
Aan de kant van zijn moeder 1 samenwonende oom en geen neven/nichten of opa en oma. Deze kant wordt ook vaak bij feestjes van de andere kant uitgenodigd.

Omdat mijn man zijn familie zo klein is zien we ze vaker per jaar.

Mijn schoonouders zie ik vaker dan mij lief is en mijn moeder en man 1x per week. Soms 2x. Mijn vader zie ik minder vaak. Ik denk 1 x per 2/3 maanden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 17 Jan 2019 21:56

Re: Familie

Mijn familie is groot, ingewikkeld en de familiebanden zijn soms wat gecompliceerd waardoor het contact het ene moment wat beter is dan het andere. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 en broertje 6 was (ongeveer). Moeder is hertrouwd rond mijn 12e met mijn stiefvader die al vier kinderen uit zijn eerste huwelijk had, samen hebben ze nog drie kinderen gekregen. Mijn vader hertrouwde rond mijn 11e, kreeg ook drie kinderen binnen dat tweede huwelijk, scheidde opnieuw toen ik midden 20 was en is enkele jaren geleden hertrouwd met mijn stiefmoeder die ook al drie kinderen uit haar eerste huwelijk had. In totaal heb ik nu dus 1 vol broertje, 2 stiefbroers en 2 stiefzussen in mijn leeftijdscategorie (zelf 31) en 6 halfzusjes, 1 stiefbroertje en 2 stiefzusjes tussen de 11 en 19 jaar oud. Van 1 naar 14 dus, volgt iemand het nog :smile:

Met mijn beide ouders heb ik wisselend contact. Wij wonen een uur van iedereen vandaan, ik zie ze niet wekelijks, soms zelfs niet elke maand maar soms ook drie weekenden achter elkaar rond feest- of verjaardagen. Mijn vader is het minst betrokken, belt nauwelijks, vervult niet echt de opa rol al lijkt hij wel ergens trots op zijn kleindochters. Mijn moeder appt of belt nog wel eens, maar ook niet wekelijks. Mijn oudere stiefbroers en zussen zie ik 1 of 2 keer per jaar, hoogstens, spreek ik verder nooit. De rest van mijn broers en zussen spreek en zie ik heel afwisselend. We appen regelmatig, maar niets structureel. Het fijne is dat ik ze soms heel veel spreek en soms wekenlang niet of nauwelijks maar als we elkaar zien is het altijd goed, mega gezellig en vertrouwd. Mijn dochters zijn ook dol op hun ooms en tantes en ik word heel blij van de gezelligheid in die drukke samengestelde gezinnen. De familie wordt ook alleen maar groter met aanhang en dit jaar word ik voor het eerst tante :love:

Oh, en mijn vriend is enig kind haha. Met schoonouders is wekelijks contact en we proberen elkaar wel 1 a 2 keer per maand te zien. Lieve mensen, betrokken als opa en oma, appen sowieso een paar keer per week.

De rest van mijn familie is overigens ook al zo groot en gecompliceerd trouwens, veel scheidingen, grote afstanden en veel verschillen. 1 oma is overleden, andere opa's en oma's leven nog. Ik zie hen, ooms, tantes etc niet veel door de afstanden. Ergens jammer, maar met dat grote gezin van ons ergens niet zo gek denk ik.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 18 Jan 2019 03:18

Re: Familie

Leuk om te lezen van iedereen!
Ik heb een grote familie. Mijn opa's en oma's leven niet meer.
Mijn opa en oma van mijn vaders kant hadden 10 kinderen en 23 kleinkinderen. Mijn peetoom en zijn vrouw zie ik een paar keer per jaar. De andere ooms en tantes 1x per jaar op een familiedag of sommigen wel eens bij mijn ouders. Mijn neven en nichten zie ik op de familiedag en de neven en nichten avond 1x per jaar.
Mijn opa en oma van mijn moeders kant hadden 6 kinderen en 13 kleinkinderen. Ik zie mijn peettante en haar man een paar keer per jaar en hun kinderen ook. 1 oom zie ik wel eens en met de rest de familie hebben we geen contact meer.
Ons gezin bestaat uit mijn ouders en mijn broer.
Mijn ouders zie ik een paar keer per week. Mijn broer woont samen en zie ik gemiddeld 1x per week. Zij wonen bij ons in de straat en mijn ouders wonen ook heel dichtbij. We hebben een hele goede band. Mijn moeder spreek ik dagelijks.

Mijn vriend heeft geen contact meer met zijn vader. Mijn schoonmoeder en haar vriend zien we 1x per 2 maanden denk ik. Hij heeft een tweelingbroer, hij heeft 1 dochter. Die zien we 1 of 2 keer per maand. Hij heeft nog een broer met 3 kinderen en die zien we 1x in de 2 maanden denk ik.
Een oma van hem leeft nog en die zien we regelmatig. De rest van zijn familie (ooms en tantes, neven en nichten) zien we niet zo vaak.
Ik vind het wel mooi dat in mijn familie weinig scheidingen voorkomen. Ik heb 1 gescheiden oom en verder zijn alle ooms en tantes nog getrouwd.
<<

Anoniem321

Bericht 18 Jan 2019 10:01

Re: Familie

Ik heb 2 jongere broers en mijn ouders zijn gescheiden.
Mijn moeder is single, mijn vader heeft al een paar jaar een nieuwe vriendin.
Met mijn broers kan ik het prima vinden. De band met hen is mij erg dierbaar.
Met mijn moeder kan ik het ook goed vinden en met haar kan ik ook goed dingen bespreken, dat is wel fijn.
We hebben niet een band dat we ook samen gaan winkelen of weekendjes weg gaan trouwens, want dan worden we gek van elkaar.
Ik kan het met mijn vader ook prima vinden, al moet ik zeggen dat zijn huidige partner wel heel veel invloed op hem heeft. Voorheen ging ik zo nu en dan spontaan bij hem langs, maar ik merk dat zijn vriendin spontane bezoekjes niet zo op prijs stelt, dus bel of app ik nu altijd van tevoren of het wel uitkomt . Ik ga hierdoor minder vaak dan ik zou willen.

Mijn vriend heeft 1 broer en alleen zijn moeder leeft nog. Die heeft het afgelopen jaar heel veel meegemaakt, zoals een opname ivm psychische problemen en een lange ziekenhuisopname ivm verwaarloosde longontsteking, waarbij ze ook nog kritiek heeft gelegen. Deze gebeurtenissen hebben veel invloed gehad op hoe zij in het leven staat en op de band die zij met mijn vriend en zijn broer heeft. Daarvoor was zij een moeilijke vrouw om mee om te gaan. Ze was erg achterdochtig en schichtig. Ik werd altijd doodzenuwachtig als we bij haar op bezoek gingen. We moesten altijd zo opletten met wat we zeiden. Nu heeft ze gelukkig de juiste begeleiding en medicatie en is ze veel milder en relaxter geworden en is ze in staat om aandacht voor ons en voor onze zoon, haar kleinkind, te hebben. Voorheen draaide alles om haar en had ze geen oog voor de mensen om zich heen.
Door de ziekenhuisopname beseft ze ook dat ze er ook wel niet meer had kunnen zijn. Ze is nu dankbaar voor wat ze heeft, en dat was ze voorheen niet. Kortom, het is nu een veel prettigere vrouw om mee om te gaan.

De relatie met de broer en schoonzus van mijn vriend is ok, maar erg oppervlakkig. Maar dat is prima.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jan 2019 11:26

Re: Familie

Ons gezin bestaat uit mijn ouders zus en ik. Mijn ouders zie ik meerdere keren per week. Zus en zwager hebben 3 jongens. Hun zie ik een paar keer per maand.

Mijn moeder heeft 3 broers waarvan 1 overleden is.
Ene broer heeft 3 jongens en andere broer heeft 2 meiden. Die neven en nichten hebben zelf ook kinderen. De jongens van mijn ene oom zie ik soms in het dorp hun vrouwen kom ik trouwens vaker tegen. 2 nichten wonen beide het weg. Ooms en tantes zie ik ook niet vaak.

Mijn vader heeft 1 zus en 3 broers. Hun hebben ook allemaal kinderen. Maar zie ze weinig. Mijn vader zijn moeder leeft nog zij wordt eind van de maand 90. Op haar verjaardag zien we iedereen. Verder weinig contact.

Mijn man is alleen met zijn ouders.
Schoonvader heeft 1 broer en 4 zussen die zien wij weinig. Een nicht zie ik nog geregeld ze werkt bij mijn werk.
Schoonmoeder heeft 6 broers waarvan 3 overleden en 2 zussen die zien wij ook weinig. Schoonmoeder heeft een tweeling zus haar en haar man zien wij nog wel vaak. Zij hebben 2 kinderen en die hebben elk 3 kinderen. Ook heeft schoonmoeder nog 2 vrijgezelle broers die wij nog geregeld zien.
2014 2016
<<

Anoniem316

Bericht 18 Jan 2019 11:27

Re: Familie

Bijzonder om een inkijkje te krijgen in jullie families! En jeetje Lilou, dat is wel heel groot. Lijkt me dan ook lastig als ouders zijnde om iedereen evenveel aandacht te geven.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jan 2019 11:27

Re: Familie

.
2014 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Jan 2019 11:58

Re: Familie

Ons gezin bestaat uit mijn ouders, een jongere zus en broer en ik. Mijn ouders zie ik ongeveer 1x per week. Mijn zus ook zoiets en mijn broer een paar keer per jaar. Mijn zus heeft geen kinderen, mijn broer twee die ik dus ook amper zie.

Mijn opa en oma aan mijn vaderskant leven beide nog. Ik ga er in principe elke zaterdag koffie drinken. Mijn vader heeft twee jongere broers. Beide hebben ze twee kinderen. Ik zie ze regelmatig bij opa en oma, maar verder is er weinig contact. Het is altijd goed als we ze zien.

Mijn moeder heeft vijf broers en twee zussen. Ik heb 19 neven en nichten, waar ook alweer 14 kinderen bij horen. Grote familie dus. Onmogelijk om alles bij te houden. 1x per twee jaar hebben we een familiedag in de buurt van de sterfdag van mijn oma en tante (oudste zus van mijn moeder). Altijd heel gezellig.

Mijn man heeft naast zijn ouders nog een oudere zus. Zijn ouders passen 1 dag per week op. Ik mag ze erg graag en kom er momenteel veel te weinig. Zijn zus heeft twee kinderen. Ik zie ze eens per maand ongeveer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 18 Jan 2019 12:40

Re: Familie

Met mijn ouders, zusje zwager en neefje een hele goede band. We zien en spreken elkaar regelmatig.
Beide opa's en oma's leven helaas niet meer. Met 1 tante heb ik nog heel goed contact, maar zij is altijd een soort van extra moeder voor mij en mijn zusje geweest.
Verdere ooms, tantes, neven en nichten is oppervlakkig contact, voornamelijk via fb of soms op een verjaardag van mijn ouders.

Mijn vriend zijn ouders zijn helaas beide overleden, zijn moeder toen hij 4 was en zijn vader toen hij 19 was. Zijn moeder had al 2 kinderen toen ze wat met zijn vader kreeg en mijn vriend werd geboren.
Met zijn broer heeft hij het contact 5 jaar geleden verbroken en met zijn zus is langzaamaan weer een beetje contact de laatste tijd.
Juli 2019
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 18 Jan 2019 13:04

Re: Familie

Ons gezin bestaat uit mijn ouders en twee oudere broers. Mijn ouders zie ik denk ik gemiddeld gezien 1x per 3-4 weken, maar dat komt vanwege de afstand. Mijn moeder spreek ik wel meerdere keren per week. Mijn oudste broer is getrouwd en heeft een zoontje, onze band is goed maar zien of spreken elkaar niet zo heel vaak. Ik denk gemiddeld 1x per 6-8 weken. Mijn andere broer is ook getrouwd en die heeft twee kinderen. Hem spreek ik eigenlijk alleen als ik hem toevallig zie bij mijn ouders, band is verder wel goed. Mijn schoonzusje en de kinderen zie ik wel iets vaker, ook als ik bij mijn ouders ben.

Mijn vader komt uit een gezin met 3 kinderen. Mijn oma is in 1991 al overleden en mijn opa in 2017. Zijn oudste broer is getrouwd en heeft twee kinderen. Waarvan de oudste ook twee kinderen heeft. Zijn jongste broer is getrouwd en heeft twee kinderen. Mijn ooms en tantes heb ik afgelopen december nog gezien met de verjaardag van mijn moeder, maar buiten de verjaardag van mijn ouders zie ik hun nooit. Mijn neven en nichten heb ik sinds de crematie van mijn opa niet meer gesproken. Daarom heb ik voor het voorjaar een familiemiddag georganiseerd.

Mijn moeder komt uit een gezin met 5 kinderen. Mijn opa is in 1981 overleden en mijn oma in 2013. Al haar broers en zussen zijn getrouwd. Helaas is er zowel een zus als een broer alleenstaand omdat mijn oom en tante overleden zijn. Van die kant heb ik 10 neven en nichten en die hebben in totaal 14 kinderen. Ook hier geldt dat ik mijn ooms en tantes soms bij de verjaardagen van mijn ouders zie en neven en nichten zie ik bijna nooit. In principe hebben we om het jaar een familiemiddag maar de laatste is inmiddels al bijna 3 jaar geleden geweest.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Jan 2019 13:28

Re: Familie

Wat leuk om zo wat over jullie families te lezen! Echt een heel gevarieerd aanbod :wink:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Jan 2019 13:35

Re: Familie

Mijn familie is vrij hecht. Ik kom uit een gezin met vier kinderen, allen hebben een partner en samen hebben we acht kinderen in de leeftijd 0-8jr (elk jaar eentje erbij grappen we tegen mijn ouders :wink:). Mijn ouders, zus en broertje wonen heel dichtbij, die zie ik wekelijks, soms wel vaker. We drinken regelmatig een kop koffie en doen een spelletje.

Mijn man heeft twee broers. De ene heeft een zoontje die zeven weken met onze oudste scheelt, dus dat is altijd leuk spelen. De andere broer studeert nog. Zowel zijn broers als moeder wonen op fietsafstand. Mijn man ziet zijn broers/moeder bijna wekelijks, ik iets minder, maar toch ook wel 2x per maand. Zijn vader is overleden. Schoonmoeder is hertrouwd en haar man heeft een zoon en dochter. Die kinderen zien we bijna nooit.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 18 Jan 2019 15:06

Re: Familie

Mijn familie is redelijk groot alleen zien we bijna niemand.

Mijn moeder heeft 1 zus en 2 broers (met in totaal ik geloof 5 of 6 kinderen). Niemand van hen zien we. Ze kwamen alleen als ze wat nodig hadden van opa en oma maar omgekeerd waren ze er nooit.

Mijn vader heeft 1 zus, welke 2 kinderen heeft (1 daarvan heeft zelf ook 3 kinderen). Hen zien we hooguit 1x per jaar.

De familie van mijn schoonvader kennen we niet. Hij ziet zijn familie zelf ook niet meer. Mijn schoonvader zien we denk 2x per 3 masnden ofzo. Hij woont op loopafstand maar is vaker bij zijn vriendin of op reis dan thuis.

Mijn schoonmoeder heeft 2 broers (waarvan 1 overleden). Die laatste zagen we regelmatig tot er ruzie in de familie kwam. Mijn schoonmoeder is opnieuw getrouwd en haar man heeft 2 zoons. Beide getrouwd en in totaal 5 kinderen. Zij wonen in Duitsland en zien we sporadisch.
Mijn schoonmoeder zien we denk ik 1x per 2 á 3 weken. Soms meer, soms minder.

Mijn man heeft 1 broer. Getrouwd en 2 kinderen. Hun jongste is van dezelfde leeftijd als onze oudste en onze jongste kijkt enorm op tegen zijn grote neef (hun oudste). Dat klikt allemaal wel goed en zijn we pas een midweek mee weg geweest.

Mijn ouders wonen zo'n 9 maanden per jaar op Kreta maar als ze hier zijn, hebben we goed contact en zien we elkaar bijna wekelijks, ondanks dat het 45min rijden is.

Mijn jongste zusje heeft 2 kinderen. Die klikken echt heel goed met onze kinderen. Zo leuk. Hun oudste ziet onze kinderen echt als zijn grote neef en nicht en is altijd door het dolle als wij komen. Ik pas ook regelmatig op daar en zij bij ons.

Mijn oudste zus woont op 2 uur rijden. Ze heeft geen kinderen en pas een nieuwe vriend. Daar hebben we gewoon normaal contact mee. We zien ze denk ik gemiddeld 1x per maand maar wel veel app en bel contact.

In de zomer gaan wij naar de andere kant van nederland verhuizen. Ik ben benieuwd hoe dan alles gaat.
<<

Geel

Bericht 18 Jan 2019 15:53

Re: Familie

Ik kom uit een hechte familie en daar ben ik blij mee. Met mijn broers en zus en aanhang en kinderen heb ik veel contact, vooral mijn zus zie ik veel. Mijn moeder ook zeker wel 1 à 2 keer per week.

Mijn vader zie ik minder, het contact tussen ons is niet hoe ik het graag zie en dat gaat ook niet meer gebeuren, verwacht ik.

De familie van mijn moeders kant zie ik nooit, maar bij de familie van mijn vaders kant is er nog veel contact (lees: we komen nog op elkaars verjaardagen en babyshowers en bruiloften etc.). Erg blij mee!
<<

Anoniem294

Bericht 19 Jan 2019 20:34

Re: Familie

Wij hebben allebei een hele grote familie, met iedereen goed contact en met de 1 wat hechter dan de ander, maar dat is normaal denk ik.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 19 Jan 2019 20:45

Re: Familie

Wij komen beide uit een hechte familie.
Mijn ouders en schoonouders zien we wekelijks en spreken we dagelijks. Mijn ouders passen 1 dag per week op.
Mijn broertje en vrouw spreken we ook dagelijks, zien we maandelijks.
De broers en zussen van mijn vriend spreken we ook bijna dagelijks en zien we maandelijks.
Er zijn 11 neefjes en nichtjes en we spreken veel af om samen te gaan doen.
Ooms en tantes van mijn familie zien we zo af en toe. Van mijn vriends kant eigenlijk nooit.
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:18

Bericht 19 Jan 2019 22:55

Re: Familie

Heel leuk om te lezen!!

Mijn familie is heel klein en heel hecht, blij mee! Moet wel zeggen dat we denk ik uitzonderlijk intensief contact hebben met mijn familie doordat mijn vader al heel jong ziek is geworden en ook is overleden Daardoor werden rollen verschoven en voelen mijn opa en oma een beetje als ouders voor mij.
Ik heb ook helemaal geen neefjes en nichtjes haha. Dus dat maakt het wrs ook anders.

Mijn ouderlijk gezin bestaat uit mijn moeder en broertje (mijn vader is overleden toen ik 14 was). Mijn broertje, schoonzusje en neefje wonen bij ons in het dorp en we eten 3x in de week samen: 1x bij ons, 1x bij hen en 1x bij mijn moeder. Mijn moeder spreek en zie ik bijna dagelijks.

Opa en oma van moederskant leven nog. We gaan daar elke zaterdag (best lang) op bezoek, we doen een spelletje kijken sport en eten er mee, en ik zie ze doordeweek vaak ook nog wel een keer. Dit geldt ook voor mijn tante, de enige zus van mijn moeder. Zij is gescheiden en heeft geen kinderen.
We zijn dit jaar zelfs met mijn moeder en tante op vakantie gegaan. In 1 stacaravan. En mijn vriend vindt het allemaal gezellig haha.

Mijn oma aan vaderzijde is 6 jaar geleden overleden. Ik zag haar 1x in de 2 weken. Mijn opa is overleden toen ik 7 was.
De enige broer van mijn vader heeft ook geen kinderen. Ik zie hem en zijn vrouw zo'n 6x per jaar, met onze verjaardagen en die van onze kinderen.
Mijn oma had ook een zus zonder kinderen, zij was een 3e oma voor mij. Net zoals mijn tante dat nu voor mijn kinderen is.

Mijn vriend heeft zn ouders, 2 broers + vrouw + allebei 2 kinderen. We appen bijna dagelijks en zien elkaar zo'n 2 keer per maand. Altijd gezellig met alle 6 neefjes en nichtjes.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jan 2019 04:06

Re: Familie

Jeetje Cotton...

Heb mijn opa's en oma's/pake's en beppe's nooit gekend.

Mijn vader komt uit een gezin van 5 en mijn moeder uit een gezin van 4. Ik was en ben gek op mijn ooms en tantes van mijn vaders kant, maar na de dood van 1 tante is het contact wat minder geworden omdat zij wel echt de spil was die altijd alles organiseerde. De liefde is echter niet minder. Heb maar 3 neefjes en 1 nichtje bij mijn vader want de rest was allemaal kinderloos.

Mijn moeders zussen heb ik niet echt veel contact mee, die zijn heel anders dan ik ben. Mijn neefjes en nichtjes aan die kant ook niet, al was ik tijdens mijn jeugd wel heel close met 1 nichtje.

Ik woon natuurlijk al bijna 18 jaar buiten Nederland en ik had altijd heel goed contact met mijn ouders. Ze zijn gescheiden en mjn vader heeft al 15 jaar ofzo een vriendin, waar ik ook goed mee kan. Ze zijn pas net gaan samenwonen. Zij heeft 2 zoons maar die zien we niet zoveel. MIsschien nu meer nu ze zijn gaan samenwonen. Mijn moeder is single. Sinds mijn vader met pensioen is spreek ik hem erg weinig en dat doet mij veel verdriet. Zeker met R. erbij hoopte ik wel veel meer contact te hebben. Nu hij zo ziek is, doen ze wel iets meer hun best. Mijn zusje en ik lijken verschrikkelijk op elkaar, maar ook zo erg niet. We hebben met grote regelmaat zo'n ruzie dat we even paar maanden niet spreken. Maar als ik haar dan bel dat R. in het ziekenhuis ligt, is dat ook meteen weer vergeven.

Mijn familie is niet zo attent, en ik wel. En dat botst enorm.

Mijn man's familie woont hier ook niet, die wonen op het moment in Irak. Zijn jongere broertje woont hier wel en zijn oudere broer en gezin is net in Melbourne komen wonen na jaren Brazillie. Dat is wel leuk. Ik app wel eens met zijn moeder, maar verder niet mega close. Mijn man ook niet met zijn familie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2019 10:34

Re: Familie

Mijn kerngezin bestaat uit mijn vader en ik. Mijn moeder is 4.5 jaar geleden overleden. Al waren mijn ouders al wel 17 jaar gescheiden en was mijn moeder hertrouwd. Na het overlijden van mijn moeder heb ik het contact met die familie verbroken, nadat mij verweten werd dat ik hen niet bedankt had voor de zorg voor mijn moeder de laatste jaren en omdat ze vonden dat ik maar bar weinig op bezoek kwam bij mijn moeder...
Ik zie mijn vader elke week en spreek hem elke dag.

de ouders van mijn vader leven al heel lang niet meer, de vader van mijn moeder is 8 jaar geleden overleden en de moeder van mijn moeder leeft nog, hier heb ik goed contact mee.
Verder komt mijn vader uit een gezin van 8, waarvan er 2 al overleden zijn. Mijn moeder komt uit een gezin van 4, op mijn moeder na zijn zij nog in leven.
Aan vaders kant heb ik veel (achter)neven en (achter)nichten, aan mijn moeders kant minder.

Ik heb 1 dochter en daar zal het ook bij blijven.

Schoonfamilie heb ik nu nog, al is mijn echte schoonmoeder 10 jaar geleden overleden, maar mijn schoonvader is hertrouwd. Mijn schoonmoeder had al 3 (grote) kinderen en 5 kleinkinderen. Het contact met hen is wisselend, niet intensief, maar wel gewoon goed.
Helaas zijn zij over enkele maanden alleen mijn schoonfamilie niet meer..
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 20 Jan 2019 10:56

Re: Familie

Wat verdrietig Cotton.

Voor jou een knuffel Lejow.

Mijn eigen familie is klein, alleen mijn vader en ik. Mijn moeder is 6 jaar geleden overleden.

Mijn vader heeft 2 broers (waarvan 1 is overleden) en 2 zussen. Er is weinig contact, maar het contact wat er is is goed. Ik heb 1 oudere neef, waar ik wat contact mee heb en 2 oudere nichten, met 1 daarvan heb ik ook wat contact. Ook heb ik 1 jonger neefje, die ik op Facebook heb maar verder nooit spreek en 1 jonger nichtje die ik wel regelmatig spreek.

Mijn moeder had 1 broer, met hem is weinig tot geen contact, hij heeft geen partner of kinderen.

Mijn schoonfamilie is, gelukkig, groot en hecht. Mijn man heeft 3 zussen, met 1 ervan is hij (en ik) heel close, met 1 is het contact goed en met 1 is alleen het hoognodige contact. Alle neefjes en nichtjes zijn dol op elkaar. Mijn schoonouders komen allebei uit grote gezinnen en ook daarmee is het contact erg goed. Er is een, zeer actieve, groepsapp van de 'achternaam-vrouwen' met mijn schoonmoeder, 3 tantes van mijn man, meerdere (aangetrouwde) nichtjes van mijn man en mijn schoonzussen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2019 11:32

Re: Familie

Wat heftig om mee te maken Cotton, ik zag reacties op jouw bericht maar kon jouw eigen bericht niet vinden, vandaar de latere reactie!

En dank je, Katrien!
<<

Anoniem269

Bericht 20 Jan 2019 11:43

Re: Familie

Huh Lejow gaan jij en je man uit elkaar?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron