Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tandarts/mondverzorging

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 17 Jan 2019 19:55

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets tweemaal per dag mijn tanden. Controle twee keer per jaar en mondhygiënische vier keer per jaar. Ik heb snel last van gelige aanslag op mijn tanden en heb altijd veel tandsteen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 17 Jan 2019 22:40

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets twee tot drie keer per dag en gebruik eens per dag een ragertje.
Ik ga eens per jaar naar de tandarts, nooit naar de mondhygiënist. Ik heb geen tandsteen.
Eens in de zoveel jaar maken ze foto’s, maar ik heb nooit iets en sta altijd na 5 minuten weer buiten.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Jan 2019 08:02

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets altijd minimaal 2x per dag mijn tanden, als ik tussendoor ergens heen moet poets ik vaak ook nog even. 's Avonds gebruik ik tandenstokers. Als ik dat niet doe dan heb ik de controle erna vaak gaatjes dus ik ben er vrij secuur aan.
Voor de chemotherapie had ik nooit gaatjes, daarna heb ik er heel veel gehad maar ik heb nu het idee dat mijn gebit weer redelijk in conditie is gekomen.
Ik ga ieder half jaar voor controle en naar de mondhygiëniste. Deze laatste zei vorige week dat ze me nog een keer halfjaarlijks wil zien i.v.m. de zwangerschap en dat er daarna wel langer tussen mag zitten.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Jan 2019 10:43

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik was zo’n 5 jaar niet naar de tandarts geweest, tot vorig jaar. Toen gingen we voor het eerst in onze nieuwe woonplaats naar de tandarts. Die heeft toen bij zowel mij als mijn man een uitgebreide reiniging gedaan. Ik moest daarna nog 4x terug komen om tandsteen te verwijderen. Geen pretje, verdoving en alles. Maar nu is het wel weer schoon.
Nu gaan we allemaal keurig 2x per jaar op controle.

Gaatjes heb ik trouwens nog nooit gehad. We dus tandsteen, maar dat is vooral een kwestie van aanleg volgens mijn tandarts. Poetsen doe ik 2x per dag elektrisch.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem316

Bericht 18 Jan 2019 10:49

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ga twee keer per jaar naar de tandarts en een tot twee keer per jaar naar de mondhygiënist. Dat laatste vind ik zelf niet altijd noodzakelijk eigenlijk. Ik heb sinds een paar jaar regelmatig gaatjes, dat is wel een beetje jammer. Dus sindsdien rager en stook ik wel meer, maar niet voldoende. Nu mijn verstandskiezen er uit zijn, hoop ik dat alles wat rustig wordt in mijn mond (omdat ik overal dan weer beter bij kan).
Ik poets sowieso 1x per dag. Het lukt me wel steeds vaker om 's morgens ook te poetsen (ik vind het zo vies om daarna nog te ontbijten en ontbijten doe ik in de auto dus kan niet er na).
Dochter poets ik sowieso 1x per dag. Probeer wel 2x, maar ik ben er 's morgens niet altijd bij.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Jan 2019 06:32

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poetst minimaal 2 keer per dag, vaak elektrisch maar soms ‘gewoon’. En ik gebruik savonds tandenstokers vóór het poetsen. Twee keer per jaar naar de tandarts eb 1 keer per jaar naar de mondhygieniste.

Ik lees hier dat veel mensen 1 keer per dag poetsen, dat zal dan savonds zijn neem ik aan. Maar betekent dat dan dat er niet gepoetst wordt voor je naar je werk gaat? (Ja dat moet dat dan wel betekenen maar ik kan me daar niks bij voorstellen)
#teammaple🍁
<<

Kira

Bericht 31 Jan 2019 06:45

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets bijna altijd twee keer per dag, sowieso in de ochtend. Dus denk juist dat de mensen die 1 keer poetsen dat ook in de ochtend doen.
Ik vind het echt vies om met een tandpasta smaak te gaan slapen. Ik poets dus in de ochtend en in de avond voor ik weg moet, of ga chillen.
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jan 2019 07:52

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets twee keer per dag; elektrisch. En ik ga 1-2x per jaar naar de tandarts. Ik heb een redelijk sterk maar helaas niet zo’n mooi gebit. Wil ooit nog laten bekijken om de boel te laten bleken. Ik flos en Rager etc nooit, zou ik eigenlijk wel moeten doen maar ik vind dat naar om te doen. Mondwater gebruik ik met periodes. Ik heb overigens nauwelijks gaatjes, 3 of 4 in totaal, we regelmatig tandsteen.
<<

ChiQ

Bericht 31 Jan 2019 08:30

Re: Tandarts/mondverzorging

Nah, jongens! Wat poetsen veel mensen toch maar 1x hun tanden.. ik lees hier dingen als ik poets ‘savonds; want anders smaakt mijn ontbijt niet. Wow ik vind het op zijn zachts gezegd ontzettend vies. Je gaat toch niet met je nachtbekkie waar hele nacht bacterieen hebben lopen feesten, ontbijten en daarna nog blij naar je werk? Zelfs als ik te laat kom verzorg ik mezelf eerst. Dan maar laat. Nee ik snap het echt niet.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Jan 2019 08:51

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ook niet echt eigenlijk. Al poets ik mijn tanden wel na het ontbijt, en niet voor. Zo’n zuuraanval op m’n tanden na het tandenpoetsen is slecht voor je gebit (en eigenlijk ook zonde van m’n mooi gepoetste gebitje :) ), dus dan maar een kwartiertje na m’n ontbijt poetsen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 31 Jan 2019 08:59

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets twee a drie keer per dag mijn tanden. Ik schrik er ook van dat er zoveel mensen maar een keer per dag hun tanden poetsen en vind dat ook best vies.
Ik gebruik ook tandenstokers en soms mondwater.
Tot nu toe heb ik nog nooit een gaatje gehad, dus bij ieder tandarts bezoek zit ik in spanning omdat ik denk dat het nu wel eens zo ver kan zijn.
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jan 2019 09:16

Re: Tandarts/mondverzorging

Urban Naked schreef:Ik poetst minimaal 2 keer per dag, vaak elektrisch maar soms ‘gewoon’. En ik gebruik savonds tandenstokers vóór het poetsen. Twee keer per jaar naar de tandarts eb 1 keer per jaar naar de mondhygieniste.

Ik lees hier dat veel mensen 1 keer per dag poetsen, dat zal dan savonds zijn neem ik aan. Maar betekent dat dan dat er niet gepoetst wordt voor je naar je werk gaat? (Ja dat moet dat dan wel betekenen maar ik kan me daar niks bij voorstellen)

Nee ik poets juist 's ochtends.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Jan 2019 09:23

Re: Tandarts/mondverzorging

Haha ik kan dat niet, eens per dag. ‘s Morgens zou ik het vies vinden om met een ongepoetste stinkmond op werk of andere afspraak te verschijnen, ‘s avonds vind ik het een vies idee dat alle etensresten doe nog tussen m’n tanden hangen (en alle bacteriën en zuren die daarbij horen) hun gang kunnen gaan in de nacht. En daarbij... ik ben twee jaar geleden 1500 euro kwijt geweest om nn gebit tot aan de wortel schoon te krijgen dus daar ben ik nu super zuinig mee.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Jan 2019 09:34

Re: Tandarts/mondverzorging

1x poetsen, verder niet. En week voor tandarts met houten stoker haha.

Toevallig was ik nu 14 maanden niet geweest en gisteren bij tandarts, niks aan de hand, zag er keurig uit, bijna geen tandplak niks, dus dat is mooi. Controle is altijd gecombineerd met mondhygienist, gelijk reinigen en polijsten. Nu volgend jaar weer & dan samen met zoon.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Jan 2019 09:35

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets meestal in ochtend voor ik wegga, avond deed ik eerst ook, maar zwanger was ik daar te misselijk voor dus dat zit niet meer in mijn systeem.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 31 Jan 2019 09:51

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets als ik wakker wordt, voor mijn ontbijt.
Tandarts gaf hier aan dat je beter voor je ontbijt kan poetsen dan binnen een uur na ontbijt.
Omdat het niet goed is te poetsen binnen het uur na eten.

En voor het slapen gaan. Soms tussendoor...
voorheen ook wel mondspoelimg, maar nu ik zwanger ben kan ik daar niet meer tegen
Juli 2019
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 31 Jan 2019 09:56

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poest 2 keer per dag mijn tanden en ga 1x per jaar naar de tandarts. Ik heb bijna geen tandsteen en als er wat zit haalt de tandarts dat weg.
Voor degenen die 1 x per dag poetsen omdat ze de tandpastasmaak niet fijn vinden...je kunt ook zonder tandpasta poetsen, dan zijn je tanden en mond in ieder geval wel schoon.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 31 Jan 2019 13:27

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets ook 2 keer per dag, in de ochtend na het eten en in de avond voor het slapen gaan. Mondwater verdraag ik tijdens de zwangerschap niet zo goed, dus dat nu niet. Verder 2 keer per jaar naar de tandarts.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem301

Bericht 31 Jan 2019 16:30

Re: Tandarts/mondverzorging

He jongens wat onfris om je tanden maar eens per dag of helemaal niet te poetsen.
Ik poets 2 maal, elektrisch. Soms als ik wegga in de avond een keer extra. Ik ga minimaal 2 keer per jaar naar de mondhygiëniste en gebruik elke dag ragertjes tussen al m’n tanden en kiezen.

Dit is m’n favoriet:

Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 31 Jan 2019 19:46

Re: Tandarts/mondverzorging

Altijd 2x per dag! 2 x per jaar naar de tandarts waarvan 1x met gebitsreiniging erbij. Ik ben heel zuinig op mijn tanden en heb nog nooit een gaatje gehad. Wel ga ik binnenkort aan de ortho vragen of ik actie moet ondernemen, omdat na het verwijderen van m’n laatste verstandskies (boven) mijn onderste 2 voortanden een stukje zijn verschoven. Vind ik zo stom!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Mrt 2021 20:39

Re: Tandarts/mondverzorging

Carrie schreef:He jongens wat onfris om je tanden maar eens per dag of helemaal niet te poetsen.
Ik poets 2 maal, elektrisch. Soms als ik wegga in de avond een keer extra. Ik ga minimaal 2 keer per jaar naar de mondhygiëniste en gebruik elke dag ragertjes tussen al m’n tanden en kiezen.

Dit is m’n favoriet:

Afbeelding


Ik up dit topic ff.
Want ik zocht nieuwe ragers. En wauw deze zijn fijn. Heb wel maat S erbij gekocht voor mijn voortanden. Ik gebruikte altijd interprox. Maar deze rubberen zijn zoveel beter.
Verder poets ik 2x per dag. En dan dus s'avonds eerst die ragers.
2016
<<

Anoniem303

Bericht 22 Mrt 2021 20:47

Re: Tandarts/mondverzorging

Oh ik moet nodig weer naar de tandarts. Normaal ging ik iedere 4 maanden maar dankzij corona ben ik al bijna een jaar niet meer geweest. Ik weet alleen niet of ik nog bij m’n huidige tandarts kan, zij doen ook narcosebehandelingen en ze hebben sinds dit jaar besloten dat die narcosebehandelingen allemaal op donderdag gaan en er dan geen ruimte is voor gewone behandelingen. En de donderdag is mijn enige vrije dag en ik wil een reguliere behandeling. Kan dus blijkbaar niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mrt 2021 20:51

Re: Tandarts/mondverzorging

Huhhh ik ben helemaal verbaasd dat niet iedereen twee keer per dag poetst! Dat had ik nou nooit gedacht en ik kan me er ook niks bij voorstellen. Ik poets elektrisch, 's ochtends vóór het ontbijt en 's avonds. Stokeren probeer ik elke avond te doen. Ik heb bijna altijd ontstoken tandvlees dat snel bloedt helaas.

Ik ga elk halfjaar naar de tandarts en de mondhygiëniste, hoewel ik die laatste soms oversla omdat ik het stom vind dat ik bijna niks vergoed krijg. Ik had vroeger veel gaatjes, in elke kies zit bijna wel een vulling en ik heb een kroon. De laatste tien jaar heb ik weinig gaatjes meer gehad, heel af en toe maar.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 22 Mrt 2021 21:01

Re: Tandarts/mondverzorging

O jongens ik gruwel echt van sommige reacties in dit topic. Je gebit is zó belangrijk! Poetsen, en vooral kwaliteit tijdens het poetsen is zo belangrijk! Het is je basis verzorging.

Bliss, je kunt misschien je tandvlees gezonder krijgen door naar je tanden te kijken tijdens het poetsen. Je randjes, waar dus de tand in het vlees zit, daar moet je extra opletten. Paradontax helpt erg goed, vies smaakje maar je tandvlees gaat er goed op!
<<

Anoniem303

Bericht 22 Mrt 2021 21:05

Re: Tandarts/mondverzorging

Oh ik zweer ook echt bij parodontax idd. Ik vind andere tandpasta’s niet lekker meer en heb het idee dat andere tandpasta’s ook helemaal niet schoonmaken ofzo. Ik poets trouwens ook 2x per dag, elektrisch. En heb een zachte handtandenborstel voor even een snelle poetsbeurt tussendoor, wanneer nodig.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers