Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op je 36e nog voor een kindje gaan?

<<

Anoniem262

Bericht 15 Jan 2019 20:35

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Urban Naked schreef:Wat zegt je gyn dan? Dat is nieuwe info voor me, ben wel benieuwd!


Precies wat ik zei. Ik zeg nergens dat het niet makkelijker is om in je 20'er zwanger te zijn en dat dit niet beter is, maar de risico's die kleven aan een zwangerschap op latere leeftijd schijnen minder te zijn dan vroeger. Maar goed, ik loop in een slecht ziekenhuis en misschien zei ze wel precies wat ik wilde horen. :P
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jan 2019 20:37

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Fedora schreef:
Urban Naked schreef:Fedora ik denk dat het echt even om de vruchtbare periode van de vrouw gaat hier, en qua risico’s in de zwangerschap (laat staan de bevruchting die op latere leeftijd gemiddeld minder rap gaat).


Snap ik hoor. Al wordt deze ook langer met de jaren en minder risicovol. Althans, als ik mijn gyn mag geloven.

Deze bedoel ik, dat je vruchtbare periode langer wordt. Dat heb ik nog nooit ergens gehoord, maar jouw gyn zegt dat?9
#teammaple🍁
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 17 Jan 2019 21:16

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik ben ouder dan dat en ja het is wel ouder ja maar niet onmogelijk lijkt me. Wij gaan nu voor een tweede. Ze zullen je strenger in de gaten houden en je hebt recht op een NIPT test die het een en ander uit kan schakelen. Die heb ik bij mijn dochter ook gedaan (toen wel in Belgie want hij was hier nog niet toegestaan) en dat stelt niks voor en geeft een duidelijkere uitslag dan een combinatietest. Ik zou voor jezelf wel bepalen wat je er allemaal voor over hebt. Hoe graag je het echt wilt zeg maar als het niet helemaal mocht lukken. Ga je dan nog naar de dokter en een medische molen in of laten jullie het dan?

Qua leeftijdsverschil ken ik mensen die een veel groter verschil hebben tussen de kids en dat maakt toch niks uit? Zij vinden het juist wel leuk zo, de oudere neemt de jongere vaak op sleeptouw bij dingen waar hij eigenlijk te oud voor is maar het dan toch kan doen vanwege het jongere broertje enzo.

Neuh, ik zie geen enkel probleem eerlijk gezegd. Kijk, of het nog mogelijk is, is een ander verhaal maar proberen kan nooit kwaad toch?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem279

Bericht 17 Jan 2019 22:28

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Urban Naked schreef:
Fedora schreef:
Urban Naked schreef:Fedora ik denk dat het echt even om de vruchtbare periode van de vrouw gaat hier, en qua risico’s in de zwangerschap (laat staan de bevruchting die op latere leeftijd gemiddeld minder rap gaat).


Snap ik hoor. Al wordt deze ook langer met de jaren en minder risicovol. Althans, als ik mijn gyn mag geloven.

Deze bedoel ik, dat je vruchtbare periode langer wordt. Dat heb ik nog nooit ergens gehoord, maar jouw gyn zegt dat?9

Hoer geloof ik idd weinig van. De kansen op een zwangerschap nemen juist drastisch af.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jan 2019 23:24

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Daarom wil ik weten wat die gyn van Fedora gezegd heeft maar ik zal nooit antwoord krijgen ben ik bang :(
#teammaple🍁
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 18 Jan 2019 06:52

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Misschien bedoelt ze het net anders. Mensen leven steeds langer en vaak ook gezonder tegenwoordig. Sporten, gezond eten, goed voor hun lichaam zorgen... wellicht heeft dat er invloed op dat de kans op op latere leeftijd zwanger te worden niet meer zo klein is als een generatie geleden?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 07:28

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Dit is weer iets uitmelken. Precies wat Niekske zegt. En als je er niet in gelooft, dan niet. De cijfers die zeggen dat het steeds moeilijker wordt om zwanger te worden zonder complicaties stammen uit het verleden. We leven langer, eten gezonder, zijn gezonder bezig en volgens mijn gyn, niet mijn woorden, is een zwangerschap op deze leeftijd niet per definitie slechter dan die van een eind twintiger. Kijk, kom je er toch nog achter, UN. ;)
<<

Anoniem279

Bericht 18 Jan 2019 07:51

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik vind niet dat dit iets uitmelken is, er wordt gewoon gereageerd oo iets wat jij zegt, wat anderen best bijzonder vinden. Dan wordt er verduidelijking gevraagd en dat lijkt me v9lkomen normaal. Ik vind het overigens bijzonder dat hier niets over terug te vinden is op het internet. Als je zoekt op vruchtbaarheid latere leeftijd dan kom je enkel tegenovergestelde berichten tegen. Ik ben dus wel benieuwd op welke onderzoeken jouw gyn dat baseert. Het klinkt voor mij heel hoopvol namelijk, maar ik ben toch geneigd er weinig van te geloven. Ik wil er graag meer over lezen. En of ‘we’ gezondere leven, is uiteraard voor ieter persoon weer anders.
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 08:12

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Het is noch mijn mening, noch mijn bevinding. Voor verdere vragen lijkt het me handig dat je de bron raadpleegt en dat als je het niet op het geliefde internet vindt, dat je dan contact moet leggen met het streekziekenhuis. Kun je wel continu zeggen waarom jij denkt dat je gelijk hebt, maar het boeit mij echt te weinig om hier nog meer reacties aan te wijden. En dat je het niet op internet vindt, zegt niet dat er geen studie over is hè. Zij mogen zichzelf niet voor niets gynaecoloog noemen, een titel waar wij niet eens bij in de buurt mogen komen.
<<

Anoniem279

Bericht 18 Jan 2019 08:55

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik wil geen welles-nietes spelletje spelen, ik zou alleen graag weten op welke onderzoeken zij haar uitspraken baseert. Ik loop (nog) niet bij een ziekenhuis dus daar meer informatie vragen is voor mij niet mogelijk. Jij loopt wel bij een hun, misschien wil je het eens voor me navragen wat haar bron is?
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2019 09:02

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Misschien bedoelt de arts dat vrouwen gemiddeld genomen steeds later zwanger worden - dat is natuurlijk weer iets anders.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 18 Jan 2019 09:04

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Caulfield schreef:Misschien bedoelt de arts dat vrouwen gemiddeld genomen steeds later zwanger worden - dat is natuurlijk weer iets anders.

Hier dacht ik ook aan.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 18 Jan 2019 09:13

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Maar opzich vind ik het niet zo gek klinken. Tuurlijk, hou ouder hoe minder vruchtbaar, maar misschien rekt die grens wel een beetje op. Mensen leven inmiddels gemiddeld (vele) jaren langer door verschillende redenen. Wellicht hebben enkele daarvan ook een positief effectje op de lengte van vruchtbaarheid.
Smile, it's free!
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 09:14

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Caulfield schreef:Misschien bedoelt de arts dat vrouwen gemiddeld genomen steeds later zwanger worden - dat is natuurlijk weer iets anders.


Dat had gekund, ware het niet dat wij een toekomstige zwangerschap en de erfelijke ziektes van mijn man bespraken. Daarin gaf de gyn aan dat de leeftijd niet meer zo strikt is als vroeger. Daar waar je vroeger een zwangerschap misschien wel afraadde bij 36 jaar, kan het nu met minder/al dan niet zonder gevaren. In ons geval moeten we ons meer druk maken over de erfelijke factoren en deze uitsluiten, dan mijn leeftijd. Al zal ik sowieso onder zorg komen te staan vanwege medicijngebruik. Maar dat is helemaal niet aan de orde, want ik ben niet echt bezig met zwanger worden/zwanger zijn.

Maar nogmaals, ik ben niet de bron. Ik ben slechts iemand die het aanhoort. En het ging duidelijk over leeftijd met een persoonlijke touche, natuurlijk.
<<

Anoniem321

Bericht 18 Jan 2019 09:39

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik zelf vind 40 +(te) oud om nog voor een kindje te gaan.
Ik was zelf 36 toen ik zwanger raakte en 37 toen ik beviel.
Vooraf hielden we echt rekening met het scenario dat zwanger worden niet vanzelf zou gaan, grotendeels vanwege onze leeftijd (beide 36 +),maar ik raakte tot onze verrassing heel snel na het stoppen met de pil zwanger en ik heb de zwangerschap zonder noemenswaardige klachten doorlopen.
Voorafgaand aan de zwangerschap leefde ik al heel gezond en was ik fit. Wellicht dat dit er aan heeft bijgedragen.
Ik merk zelf wel dat ik o.a. op het consultatiebureau en nu bij de peuterspeelzaal een 'oude' moeder ben, in vergelijking tot andere ouders.

In het algemeen denk ik dat je levensstijl van invloed is op de werking van je lichaam en dus ook op het voortplantingsgebeuren.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jan 2019 09:41

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Fedora schreef:
Caulfield schreef:Misschien bedoelt de arts dat vrouwen gemiddeld genomen steeds later zwanger worden - dat is natuurlijk weer iets anders.


Dat had gekund, ware het niet dat wij een toekomstige zwangerschap en de erfelijke ziektes van mijn man bespraken. Daarin gaf de gyn aan dat de leeftijd niet meer zo strikt is als vroeger. Daar waar je vroeger een zwangerschap misschien wel afraadde bij 36 jaar, kan het nu met minder/al dan niet zonder gevaren. In ons geval moeten we ons meer druk maken over de erfelijke factoren en deze uitsluiten, dan mijn leeftijd. Al zal ik sowieso onder zorg komen te staan vanwege medicijngebruik. Maar dat is helemaal niet aan de orde, want ik ben niet echt bezig met zwanger worden/zwanger zijn.

Maar nogmaals, ik ben niet de bron. Ik ben slechts iemand die het aanhoort. En het ging duidelijk over leeftijd met een persoonlijke touche, natuurlijk.


Maar als je bij de gyn 'loopt' ben je toch bezig met zwanger willen worden Fedora? Of zie jij dat anders?
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2019 09:51

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Fedora schreef:

Maar nogmaals, ik ben niet de bron. Ik ben slechts iemand die het aanhoort. En het ging duidelijk over leeftijd met een persoonlijke touche, natuurlijk.


Er zit niks anders op dan dat je arts zich hier registreert en mee gaat schrijven!

Maar alle gekheid op een stokje, dit is natuurlijk gezegd in een bepaalde context die wij niet kennen, en het is altijd lastig om die context mee te nemen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Jan 2019 09:56

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Bedankt voor het antwoord Fedora! Was gewoon benieuwd omdat ik werkelijk nooit heb gehoord dat een vruchtbare periode langer wordt en er ook niks over kan vinden. Dus als jij dat dan aanstipt wil ik weten hoe het zit. Ik ga niet het streekziekenhuis bellen, ik ga er van uit dat het een misinterpretatie is geweest.
#teammaple🍁
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 18 Jan 2019 10:19

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Er zijn op Google wel wat studies te vinden die aangeven dat afnemende vruchtbaarheid vanaf 30e levensjaar achterhaald zijn. Mede doordat mensen ouder worden, gezonder leven etc.
Nou zijn er ook experts die kritiek hebben op die onderzoeken.
Dus tja zeg het maar :-)
Zoals met zoveel dingen is er over van alles wel wat te vinden, wat elkaar tegenspreekt.

Hier gaf de verloskundige aan dat er steeds meer vrouwen op latere leeftijd zwanger raken, bij de 1 lukt het vrij snel en een ander is lang bezig. Maar dat de kans vanaf je 30e wel afneemt, maar dat dit niet standaard hoeft te betekenen dat het eind 30 moeizaam zal gaan.
Juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 18 Jan 2019 11:17

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Wat mij opviel (ik heb natuurlijk met mijn leeftijd ook zitten Googlen), is dat die berichten allemaal copy paste lijken te zijn. Makkelijk je blog of site vullen als je weet dat mensen er naar zoeken. Op 1 forum kwam ik echter dezelfde twijfel tegen. De onderzoeken waar dit op gebasseerd is schijnen uit de jaren 50 te stammen en kan me wel voorstellen dat het enigsinds veranderd. Natuurlijk is de kans kleiner maar het is toch ook niet voor niets dat ze bv de leeftijd van IVF langer hebben gemaakt? Het kan gelukkig allemaal steeds beter in de gaten worden gehouden, er is meer kennis. Mij houdt mjjn leeftijd me echt niet tegen om het in ieder geval nog te proberen. Natuurlijk had ik het liever gewild toen ik 25 was maar mijn levven is “helaas” anders gelopen. Helaas tussen haakjes want het was niet slecht maar kinderen krijgen was er geen onderdeel van.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Jan 2019 11:24

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Oh hemeltje. Ik word zelfs verdrietig van dit topic, of iig: het raakt me. Wij zijn al zolang bezig dat ik zelfs de 36 passeer als het kindje geboren wordt. Mocht ik zwanger worden is dat dan. Stom dat deze meningen me dan alsnog raken, ondanks dat ik weet dat mijn leven anders is gelopen en dat ik nu toch ook alweer in totaal 2,5 jaar bezig ben.

Naja, ik ga maar niet meer lezen hier, dat is beter :-).
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 18 Jan 2019 11:31

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Caro, knuffel!
Niet verdrietig om worden, maar ik herken en snap je gevoel
Ik hoop echt dat jullie wens snel vervuld mag worden!
Juli 2019
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 11:49

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik vind het fijn dat Dronkentaart zich er meer over heeft ingelezen.

Toen ik mijn man leerde kennen ben ik bijna direct met de pil gestopt. Met wat ik toen wist, de situatie zoals hij toen was, leek het me geweldig om moeder te worden. Toen het na anderhalf jaar nog steeds niet zover was, besloot ik naar de gyn te gaan. Ik ben onderzocht, mijn man heeft zijn 'kwakje' laten nakijken en niets stond onze kinderwens in de weg. Er werd zelfs meerdere malen gezegd dat ze ons waarschijnlijk niet weer zagen, want het kon niet anders dan dat ik snel zwanger was. Ik loop nu richting de 40, naja de 30 is verder weg, slik de pil niet en word ook niet zwanger. Mijn moeder 'hoopt' dat het de stress is geweest waardoor het niet lukte en hoopt dat het snel lukt, maar daar ben ik zo zeker niet van. Ik word altijd een beetje verdrietig als ik van een ander lees dat ze in verwachting zijn en vooral als ik naar mijn leeftijd kijk, maar waar mijn oma voor de laatste keer moeder werd op haar 40e, dat beslist uit de tijd was, 57 jaar geleden, mag 30+ eigenlijk geen reden zijn om het niet te proberen? Het lijkt dat ze steeds verder komen in de wetenschap, ook met zwanger worden op latere leeftijd.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2019 12:05

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Caro schreef:Oh hemeltje. Ik word zelfs verdrietig van dit topic, of iig: het raakt me. Wij zijn al zolang bezig dat ik zelfs de 36 passeer als het kindje geboren wordt. Mocht ik zwanger worden is dat dan. Stom dat deze meningen me dan alsnog raken, ondanks dat ik weet dat mijn leven anders is gelopen en dat ik nu toch ook alweer in totaal 2,5 jaar bezig ben.

Naja, ik ga maar niet meer lezen hier, dat is beter :-).


Aah, Caro, dat vind ik rot om te lezen. Niet verdrietig van worden hoor. Hier raaskallen we zonder enige medische kennis! Eventuele zorgen zou ik met je arts of vlos bespreken, die weten waar ze het over hebben. En wat hier ook wordt gezegd: je wordt gewoon steeds beter gemonitord. En voor wat het waard is vind ik 37 helemaal niet oud om zwanger te worden :hug:

Fedora schreef:
Toen ik mijn man leerde kennen ben ik bijna direct met de pil gestopt. Met wat ik toen wist, de situatie zoals hij toen was, leek het me geweldig om moeder te worden. Toen het na anderhalf jaar nog steeds niet zover was, besloot ik naar de gyn te gaan. Ik ben onderzocht, mijn man heeft zijn 'kwakje' laten nakijken en niets stond onze kinderwens in de weg. Er werd zelfs meerdere malen gezegd dat ze ons waarschijnlijk niet weer zagen, want het kon niet anders dan dat ik snel zwanger was. Ik loop nu richting de 40, naja de 30 is verder weg, slik de pil niet en word ook niet zwanger. Mijn moeder 'hoopt' dat het de stress is geweest waardoor het niet lukte en hoopt dat het snel lukt, maar daar ben ik zo zeker niet van. Ik word altijd een beetje verdrietig als ik van een ander lees dat ze in verwachting zijn en vooral als ik naar mijn leeftijd kijk, maar waar mijn oma voor de laatste keer moeder werd op haar 40e, dat beslist uit de tijd was, 57 jaar geleden, mag 30+ eigenlijk geen reden zijn om het niet te proberen? Het lijkt dat ze steeds verder komen in de wetenschap, ook met zwanger worden op latere leeftijd.


Fedora: ik dacht dat jullie je kinderwens hadden uitgesteld, vanwege alle problemen?
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 12:13

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Caulfield, in mijn hoofd. Maar ik ben nooit meer aan de pil gegaan. Ik had moeite met mezelf ervan te overtuigen dat ik echt niet oud ben en op een latere leeftijd ook nog met kinderen kon beginnen. Ik liet de pil dus staan, we hebben het een paar maanden volgehouden met condoom en ik heb het gevoel dat ik toch zelf de beste anticonceptie ben, want er gebeurt vrij weinig tot niets. Gewoon een nette cyclus van 26 dagen, een eisprong zoals hoort en een hoop bloed om een nieuwe cyclus aan te kondigen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]