Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aankoopmakelaar: ja of nee?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 08 Jan 2019 20:09

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wij zaten nog voor de drukte aan en hadden geen aankoopmakelaar. Het huis dat we gekocht hebben stond al redelijk scherp geprijsd op de markt en we hebben er zelf nog wat vanaf gekregen. We denken niet dat een aankoopmakelaar dit veel anders had kunnen doen (omgeving was al heel erg verbaasd dat we er überhaupt iets afgekregen hebben).

Gezien de huidige woningmarkt is een aankoopmakelaar wel aan te raden denk ik. Nou valt het in mijn woonplaats denk ik nog wel een klein beetje mee, maar er zijn genoeg plekken waar een huis al verkocht is voor hij überhaupt op de markt komt. Als je het dan van Funda ed moet hebben, ben je denk ik standaard te laat voor de fijnste huizen.

Je kunt natuurlijk altijd eerst even zelf zoeken en kijken. Dan merk je denk ik snel genoeg of je een aankoopmakelaar erbij wil hebben.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 08 Jan 2019 22:07

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Bliss schreef:Ja dat kan ook nog natuurlijk. :P Ik zoek aan de rand van jouw woonplaats, in LR, DM of V.

Hmm oké. Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is. Een tijd terug was het daar in elk geval ook erg lastig; zeker zonder makelaar.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 08 Jan 2019 23:06

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wij hebben er een en ik ben zo blij met haar. Ze is haar geld echt waard.

We waren zelf enthousiast over het eerste huis dat we met haar hebben bezichtigd, maar ze zei meteen: Niet doen. Er was volgens haar iets mis met het riool, het dak was niet volledig vernieuwd zoals de verkoopmakelaar wel deed geloven en er was vocht in de meterkast, wat we zelf niet zo snel opgemerkt zouden hebben. Ook kon ze de verkoopprijzen van huizen in de straat van de afgelopen jaren opvragen, waardoor ze ons kon vertellen dat de vraagprijs echt veel te hoog was, terwijl die voor ons gevoel best redelijk was.

Bij het huis dat we nu hebben gekocht, heeft ze ook naar de bouwkundige staat gekeken (ze hing op de kop in de kruipruimte in haar mantelpakje :smile:) waardoor we geen aparte bouwkundige keuring nodig hadden en ze heeft ons geadviseerd over een goed bod. Ze heeft ook het koopcontract nagelopen en gaat straks mee naar de oplevering en de notaris.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 08 Jan 2019 23:12

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

We hebben trouwens boven de vraagprijs geboden, maar het was wel een bedrag dat zij verantwoord vond, dat stelde me ook erg gerust. Doordat we haar hadden, konden we op het biedingsformulier invullen dat de aankoopmakelaar ons een positief aankoopadvies had gegeven over het huis en dat een bouwkundige keuring niet nodig was, dus dat vergrootte onze kans op het krijgen van het huis ook.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Jan 2019 08:10

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

June schreef:
Bliss schreef:Ja dat kan ook nog natuurlijk. :P Ik zoek aan de rand van jouw woonplaats, in LR, DM of V.

Hmm oké. Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is. Een tijd terug was het daar in elk geval ook erg lastig; zeker zonder makelaar.


is het volgens mij nog steeds. Ik zie wel íets meer woningen op Funda dan toen ik ging kijken en ik weet dat er heel veel nieuwbouw óf wordt opgeleverd óf in aanbouw is en ook die mensen komen natuurlijk ergens vandaan. Dus wie weet dat er daardoor nét iets meer huizen vrijkomen. Maar of dat helemaal zeker is weet ik ook niet. Een tweede bezichtiging is er vaak niet.

Ik zou daarom wel adviseren om meerdere dagen eens gewoon door de wijken te gaan wandelen. De gebieden te bekijken, ondanks dat het allemaal op elkaar lijkt (van buitenaf) zijn er veel verschillen: ook als het gaat om bijvoorbeeld groenvoorzieningen, hoe breed de straten zijn, hoeveel parkeerplekken je tot je beschikking hebt. Ook zijn er aardig wat scholen, dan is de vraag fo je daarbij in de buurt wil wonen of niet ivm de ochtend en middagdrukte etc etc etc.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Jan 2019 08:18

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Denk ook echt wel dat het scheelt in welk gebied je gaat kijken. Waar Bliss wil gaan kijken is gewoon vrij veel nieuwbouw: als in, niet ouder dan 10 jaar. Dan zijn bouwkundige keuringen enzo gewoon minder aan de orde. De wijken hier zijn gewoon goed en degelijk opgebouwd, vandaar dat iedereen hiernaartoe komt. Maar dan heb je dus idd meer concurrentie en kom je sneller terecht in biedingen. Daar moet je jezelf maar voor wapenen dat het zo kan zijn dat je helemaal verliefd wordt op een huis, maar met jou dus ook 10 anderen. En dan mag iedereen gaan bieden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jan 2019 09:37

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wat Caro zegt is belangrijk. Rij en loop door de wijk. Ook als het avond is in het donker. Hele andere beleving namelijk.
In onze wijk hebben ze mooie lampen bijv die zo gericht zijn dat ze niet of nauwelijks in de voortuinen schijnen en daar kwam ik pas achter in het donker. Deze lampen zie je lang niet overal. Op nog geen 50 meter zit een mooi parkje.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jan 2019 10:55

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

We hebben inderdaad afgelopen zondagmiddag al door flink wat wijken gereden, was wel leuk. We hebben nu een beter beeld bij wat we leuk vinden en wat niet. Zo zagen we op Funda wel een mooi huis (denk bij jou in de buurt, Caro), maar daar bleek een spoorlijn pal achter te lopen. In ons huidige huis worden we gek van alle overvliegende vliegtuigen, dus we willen niet riskeren straks weer last te hebben van treinen! En trouwens, we hoorden in V ook een vliegtuig overvliegen. :shock: Maar dat zal wel niet veel zijn hoop ik?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem294

Bericht 09 Jan 2019 11:48

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Bliss schreef:In ons huidige huis worden we gek van alle overvliegende vliegtuigen, dus we willen niet riskeren straks weer last te hebben van treinen! En trouwens, we hoorden in V ook een vliegtuig overvliegen. :shock: Maar dat zal wel niet veel zijn hoop ik?


Wat zullen jullie dan straks een rust ervaren! Wij ervaren, nu we in jouw geboortestad wonen zoveel rust. In Hoofddorp hadden we in de zomer s avonds de deur dicht, anders konden we de tv vaak niet op normaal volume horen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jan 2019 11:50

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Helemaal zonder geluid wonen lukt bijna niet meer in Nederland.

Bij mij relatief in de buurt zit een luchtmachtbasis. Eens in de tijd hebben die met straaljagers luchtoefeningen.
Mijn ouders wonen ook in de buurt daarvan, maar dan net aan de andere kant en vallen net buiten voor de huizen die hierdoor extra geïsoleerd zijn tegen het geluid. Daar horen ze je beter dan waar wij nu wonen. En ach, het zijn maar een paar dagen in de maand bij ons. Niet te vergelijken met Schiphol denk ik. Toch zullen er mensen over vallen.

Zo vast ook over de geluidswal in onze tuin ivm een drukke doorgaande weg erachter. Ik ben er juist blij mee. Totaal geen in kijk en veel privacy. Dat heb je nauwelijks in wijken.

Een huis aan die drukke weg is bizar gebouwd. Een nieuwbouwhuis aan de rotonde van die weg. Het is een hoekhuis waarbij de geluidswal aan het huis doorloopt. Van alle auto's die de rotonde nemen schijnen de lampen in hun woning.
Ik vind het nog steeds bizar dat ze daar zijn gaan bouwen en dat iemand dat huis heeft gekocht, want heel de tijd met de gordijnen dicht in je woning zitten vanwege de autolampen die constant in je woning schijnen lijkt mij vreselijk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jan 2019 11:55

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Coco schreef:
Bliss schreef:In ons huidige huis worden we gek van alle overvliegende vliegtuigen, dus we willen niet riskeren straks weer last te hebben van treinen! En trouwens, we hoorden in V ook een vliegtuig overvliegen. :shock: Maar dat zal wel niet veel zijn hoop ik?


Wat zullen jullie dan straks een rust ervaren! Wij ervaren, nu we in jouw geboortestad wonen zoveel rust. In Hoofddorp hadden we in de zomer s avonds de deur dicht, anders konden we de tv vaak niet op normaal volume horen.


Ja erg is dat hè? Wij slapen dus ook bijna nooit met het raam open om deze reden.

Woon jij nu in D? In welke wijk?
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2019 12:09

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Hier vliegen ook wel vliegtuigen over (woon ook echt dichtbij Schiphol) maar ik heb er eigenlijk nooit last van. O kan ze vanuit z'n kinderstoel zien, dat vind ik wel leuk.
Maar als we in Amstelveen waren blijven wonen was het wel een eis geweest om niet recht onder een vliegroute te wonen. Het kan wel enorm hinderlijk zijn ja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem294

Bericht 10 Jan 2019 09:52

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Bliss schreef:
Ja erg is dat hè? Wij slapen dus ook bijna nooit met het raam open om deze reden.

Woon jij nu in D? In welke wijk?


Wij hadden idd ook het raam vaak dicht 's nachts. Wij woonde precies onder de vliegroute.

Ja nu in D. idd, sinds een jaartje. Dichtbij het zwembad.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 10 Jan 2019 14:02

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Grappig, mijn moeder werkt in D :)

Wij wonen nu nog onder een vliegroute en vlak bij het vliegveld, maar het valt mee, omdat het bijna alleen maar vrachtvliegtuigen zijn (en af en toe wat kleinere privévliegtuigen), maar de eerste landt vlak voor de wekker gaat en de laatste als we al in bed liggen, daar hebben we wel last van.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Jan 2019 16:03

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Bliss schreef:We hebben inderdaad afgelopen zondagmiddag al door flink wat wijken gereden, was wel leuk. We hebben nu een beter beeld bij wat we leuk vinden en wat niet. Zo zagen we op Funda wel een mooi huis (denk bij jou in de buurt, Caro), maar daar bleek een spoorlijn pal achter te lopen. In ons huidige huis worden we gek van alle overvliegende vliegtuigen, dus we willen niet riskeren straks weer last te hebben van treinen! En trouwens, we hoorden in V ook een vliegtuig overvliegen. :shock: Maar dat zal wel niet veel zijn hoop ik?


Ik woon ook in het verlengde van de spoorlijn maar vergeet ook niet dat je binnen dus echt niks hoort. Echt niet. Omdat alles zo goed geïsoleerd is merk je niks. En trouwens, buiten ook niet. Ik kan me niet heugen dat ik ooit heb gezegd 'oh je hoort de trein'. De vliegtuigen zie ik ook maar zijn me ook nooit echt opgevallen qua geluid.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2019 15:53

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Nou, we gaan woensdag een huis bezichtigen :shock: Vind het erg spannend en de vraagprijs is eigenlijk iets boven het budget dat we in ons hoofd hadden, maar we vinden het wel zo'n mooi huis! Heb de adviseur waar we vorige week een afspraak mee hadden net gesproken en die heeft e.e.a. berekend en het moet wel lukken, zelfs als we wat overbieden. Maar goed, laat ik niet op de zaken vooruitlopen. :wink: Maar het mooie is, ik belde even een andere makelaar die een paar maanden geleden in dezelfde straat een huis heeft verkocht. Hij bood aan om eenmalig vrijblijvend mee te gaan naar de bezichtiging en daarna een oriënterend gesprek te hebben, dus dat heb ik meteen aangepakt en we zien hem dus woensdag. Ik vind het nu al spannend! En ik heb ook nog een sollicitatiegesprek over twee weken, man man man. Ik doe geen oog meer dicht geloof ik tot die tijd.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2019 15:53

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

@ Caro: dit huis is trouwens ook weer in dezelfde buurt als waar de spoorlijn loopt, dus ik ga er nog eens goed op letten of ik iets hoor! :D
❤ 7 juni 2018
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 11 Jan 2019 16:03

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Rij ook eens overdag door de week door de wijken.
Je hebt een klein kind en werkt niet alle dagen (toch?) In sommige wijken is het doordeweek echt uitgestorven, doordat er voornamelijk 2 verdieners (2x fulltime) wonen en de kinderen hele dagen op school/opvang zijn. Als jij dan thuis bent overdag, is het bijna eng stil in de wijk. Dit is voor een kennis van mij een reden om te gaan verhuizen, zij hadden zich dit niet gerealiseerd voor de aankoop van het huis.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2019 17:30

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

En nog een bezichtiging gepland, volgende week vrijdag. Ben erg benieuwd!
Edit: toch niet! Ga 'm afzeggen. Het huis heeft maar twee woonlagen bleek toen ik nog eens goed keek :P En we hebben toch echt wel een zolder nodig. Jammer, want de rest zag ik wel zitten!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2019 10:59

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Gisteren een huis bezichtigd en er was dus een aankoopmakelaar vrijblijvend mee. Daarna nog gesprek gehad met hem op kantoor en we gaan wel met hem in zee, want ik was echt blij dat hij mee is gegaan naar het huis! Hij weet precies waar we op moeten letten en doet research naar vergelijkbare woningen in de buurt die onlangs zijn verkocht etc. Dus wat mij betreft heeft het nu al meerwaarde. We gaan trouwens geen bod doen op dit huis, vooral de kinderslaapkamers vonden we toch wel erg klein.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Jan 2019 11:12

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Welke makelaar was dat? Die blauwe?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2019 11:14

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Nee dat was de verkopend makelaar van dit huis! Dit is (even afgekort) DK uit DM. Lekker cryptisch.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Jan 2019 11:24

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Hahha lekker he ;-).

Moet zeggen dat ik dat van die kinderkamers wel heel erg begrijp. Dat zie je meer bij dat type woningen, dan lijkt het op de fotos allemaal supermooi (wat het ook vaak is) en de woonkamer helemaal prima maar dan is het boven erg klein. Zo hebben wij ook een paar woningen gezien die dat hadden. Best zonde eigenlijk.

Ons huis van de buitenkant vind ik echt niet mooi :-D. Maar van binnen is het dan boven weer een stuk ruimer, daarom zijn wij voor deze gegaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2019 11:37

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Oh je weet bij welk huis we hebben gekeken? Ik vind het wel een leuke buurt en het winkelcentrum zag er ook goed uit daar. Maar goed, we zoeken gewoon verder. Wel heb ik een probleem, namelijk dat mijn contract binnenkort afloopt. We willen grotendeels alleen op het inkomen van mijn vriend kopen, maar hebben misschien nog een deeltje van mijn inkomen nodig. De adviseur zei laatst dat ik desnoods achter de kassa kon gaan werken, dat dat al volstaat om mijn inkomen mee te kunnen laten tellen. Maar de aankoopmakelaar had het over de proeftijd, dat die eerst voorbij moet zijn voor je überhaupt een hypotheek kunt krijgen. Dus ik ga dit nog weer even met de adviseur opnemen, want nu weet ik niet meer wat ik moet geloven.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Jan 2019 13:55

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Misschien is dat per bank verschillend? Ik had best soepele voorwaardes eigenlijk, maar toen ik alleen ging kopen waren er banken die supermoeilijk deden en anderen juist niet.

Niet precies welke maar ik had laatst het idee dat je naar een huis bij mij aan de overkant ging kijken. Weet helemaal niet of dat klopt maar ik vond het wel bij je passen en ook bij wat je nu beschrijft. En die blauwe die verkoopt die, dus vandaar dat ik die bij elkaar optelde maar dat hoeft helemaal niet te kloppen :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers