Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #13

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Jan 2019 16:59

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik maak weekschema’s en dan hou ik een beetje aan dat we 2 a 3 dagen vega eten, 1 dag vis en de rest meestal vlees. Ik hou rekening met mijn werkdagen, dan kook ik meestal vooruit dus dan moet het goed op te warmen zijn ( zoals de soep voor morgen), daarnaast probeer ik voor ieder in het gezin wat wils te koken ( dus van de week at ik met de jongens kipkrokant schnitzels met erwtjes, appelmoes en aardappeltjes uit de oven want daar worden zij blij van). En dan probeer ik een beetje af te wisselen met rijst, pasta, aardappel, couscous, wraps ed.

Ik heb net een nieuw kookboek, daar zit ik dan in te lezen, dat vind ik gewoon leuk en van de week maak ik daar gevulde pasta met spinazie en ricotta uit. Ik pak ook vaak kookboeken die ik al langer heb en blader ze door voor ideeen, zo heb ik een kookboek die per seizoen ingedeeld is en die pak ik elk seizoen wel weer opnieuw om even te kijken welke groenten in het seizoen zijn en ideeen daar mee. Maar ik kijk ook op sites met recepten. Dan kijk ik in de koelkast wat op moet en vul dat bijvoorbeeld op de site van Albert Heijn in.
Verder heb ik bijvoorbeeld ook een keer kipsate met rijst, saté saus en boontjes op het menu staan voor komende week. Die loempia’s met brie had ik laatst gezien op de sites van Chicks love food ( is eigenlijk een voorgerechtje) en onthouden dus die wilde ik vandaag maken want op woensdag ben ik vrij en heb ik tijd om te koken en iets nieuws te maken. Maar het is dus eigenlijk een voorgerechtje dus er moest nog wel iets van groenten bij, dus pak ik wat spinazie die ik in huis heb voor de gevulde pasta en wat boontjes die ik in huis heb voor bij de kipsate, wat erwtjes uit de vriezer een uitje er bij en maak daar weer een salade van.

Sommige recepten blijven en maak ik vaker en andere recepten maak ik maar eenmalig.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 16 Jan 2019 17:06

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik eet vanavond bij een vriendin. Hoorde gisteren dat het iets wordt van pompoen met pasta uit de oven.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Jan 2019 17:53

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik zag dat ze weer leuke/nieuwe producten hebben bij Lidl. Ze hebben ook weer cheddars voor diegene die ze van hun lekker vinden.
Hoort hier niet echt thuis, maar dacht meld het even.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2019 19:50

Re: Wat eten we vanavond? #13

Lekker CBL, ik ga 't onthouden.

Ik kook zometeen voor m'n moeder en mij samen: volkoren Penne met paddenstoelen, zilveruitjes gemarineerd in balsamico, worstjes, gorgonzola en walnoten.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Jan 2019 20:36

Re: Wat eten we vanavond? #13

Marin schreef:Lekker CBL, ik ga 't onthouden.

Ik kook zometeen voor m'n moeder en mij samen: volkoren Penne met paddenstoelen, zilveruitjes gemarineerd in balsamico, worstjes, gorgonzola en walnoten.


Ze hebben nu engelse weken bij Lidl. De cheddars hebben een andere verpakking dan die blokken, maar smaken niet anders heb ze al eens gehad.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 17 Jan 2019 12:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem269

Bericht 16 Jan 2019 20:44

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij hebben friet gehaald. Ik had een frietje stoofvlees en een bamiblok.
<<

Anoniem286

Bericht 16 Jan 2019 22:56

Re: Wat eten we vanavond? #13

Vandaag aten we pastinaak aardappel puree met paddenstoelen, erg lekker. Eigenlijk zouden we dat gisteren eten maar toen was ik te lui om te koken. Toen aten we patat, ik had er een pikanto en een bamischijf bij.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4502

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2019 23:17

Re: Wat eten we vanavond? #13

Saté met friet en veel wijn! Ging even hapje eten met een vriend bij brasserie op de hoek en toen kreeg ik het cadeau voor m’n verjaardag! Superlief!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 17 Jan 2019 07:35

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij aten gisteren pasta met tomaat, Parmezaanse kaas, rucola en krokant gebakken Parmaham.

Vanavond ga ik uit eten met 2 collega's. We gaan sushi eten.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1610

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 17 Jan 2019 09:33

Re: Wat eten we vanavond? #13

Gisteravond hadden we boerenkoolstamppot met knolselderij en spekjes en rookworst. Vanavond eten we geïnspireerd door dit topic kipgoulash met sperziebonen en rijst.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2019 11:44

Re: Wat eten we vanavond? #13

De kinderen zaten gisteren weer eens te mekkeren boven hun chili, en vandaag mag m’n oudste kiezen. Het wordt aardappels, broccoli, wortels (die koos hij voor zn broertje, wel lief) en kippenpootjes.
#teammaple🍁
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Jan 2019 12:04

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik werk tot 19.00 uur en heb nog een restjen lasagne van gister. Die warm ik op en doe er komkommer bij.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jan 2019 12:43

Re: Wat eten we vanavond? #13

Zoals UN doe ik het ook. En dan ook rekening houdend met bepaalde dagen waarop we geen tijd hebben om te koken (vooral maandag dinsdag en donderdag) en sporten van de oudste en van mij. En ik eet vega en de rest niet, dus ik probeer ook combi's te maken waarbij ik een vega versie eet van wat zij eten, of allemaal vega, of ik eet iets anders. Sowieso moet het snel klaar zijn want we werken allebei en racen vanuit werk naar bso en crèche. En dat dan voor de hele week gepland. We hebben een aantal vaste terugkerende gerechten en ik probeer ook weer nieuwe dingen. AGV meestal eens per week.
Ik moet zeggen, ik was altijd een enthousiaste en creatieve kok maar dat plezier is er in bovenstaande configuratie wel uitgegaan. Nu kook ik eens per maand nog leuk en creatief met m'n kookclub of soms met etentjes, maar verder ben ik vooral al lang blij als er iets op tafel staat dat iets van vezels en vitaminen bevat en er niet teveel gezeurd wordt.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 17 Jan 2019 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Jan 2019 12:54

Re: Wat eten we vanavond? #13

Geel schreef:Hoe bedenken jullie eigenlijk wat je gaat eten? Maak je variaties op wat je standaard doet? Gebruik je recepten? Bedenk je gewoon zomaar iets? Ik ben daar zo benieuwd naar, vooral bij gerechten als bijvoorbeeld van Minoessepoes, ik zou dat eerste gerecht nooit kunnen bedenken.


Ik bedenk meestal voor de wekelijkse boodschappen al globaal wat we de hele week eten. Meestal zijn dat gerechten die ik vaker maak maar ik vind het ook leuk om af en toe wat nieuws te proberen. Nieuwe recepten vind ik meestal in kookboeken, of op Pinterest. Maar ook weleens via via. En het komt ook voor dat ik iets bedenk als ik al in de supermarkt ben, bijvoorbeeld doordat ik een bepaalde aanbieding zie. Daarnaast heb ik vaak wel wat standaard dingen in huis voor als het een keer wat anders loopt en ik snel iets moet maken, of wat extra's erbij voor als er spontaan ieand blijft eten: diepvriesgroente bijvoorbeeld, afbakstokbrood etc.

Vanavond maak ik lasagne met verschillende groentes erdoor (aubergine, courgette, wortel, prei)
<<

Anoniem286

Bericht 17 Jan 2019 12:58

Re: Wat eten we vanavond? #13

Vanavond maak ik een soort viscuisine in de oven, ik bak er wat krieltjes bij en qua groenten moet ik nog even kijken wat er nog ligt in de koelkast/vriezer.

Ik bedenk trouwens 1x per week wat we eten en dan bestel ik de boodschappen. Ik ga zo weer even zitten denk ik; pak er kookboeken bij, zoek nieuwe recepten via allerlei websites. Zelf echt recepten aanpassen doe ik niet zoveel, ik kan eigenlijk niet zo goed koken ook al doe ik het wel veel. Ik ben zelf niet creatief met kruiden of andere aanpassingen helaas.
Ik inventariseer ook altijd bij man en kind hun wensen en zorg dat ik dat ook erin meeneem en dan maak ik een weekschema za tm vrij en bestel daarna de boodschappen voor de hele week die we op zaterdag ophalen. Daarom eten we meestal de laatste twee dagen van de week (do+vrij) wat uit de vriezer.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Jan 2019 14:58

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik heb nog een rookworst liggen waar ik broodjes rookworst met bacon, kaas, augurk en ui van ga maken.
Ook ligt er nog een Turkse pizza en genoeg ingrediënten om een salade te maken.
Dan is de koelkast ook meteen weer leeggegeten.
10.04.17
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2019 15:01

Re: Wat eten we vanavond? #13

Hier pizza-avond, en ik aangezien ik een duoverpakking pizza's heb gehaald eet ik eens de favoriete pizza van mijn man mee, een Pizza Hawaii dus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kira

Bericht 17 Jan 2019 15:27

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik baseer mijn avondeten meestal op hoeveel tijd ik heb. Op maandag kookt mijn moeder, en ik dan daar als ik mijn zoon kom halen, dus die dag hoef ik zelf niets meer te verzinnen. Meestal krijg ik dan ook nog een pannetje eten mee voor een andere drukke dag in de week. En verder kijk ik waar ik zin in heb.
Pasta maak ik voor 2 dagen, vries de saus dan in, en komt dan weer een andere week van pas. Meestal eens in de 2 weken maak ik zelf AGV, mijn ouders eten dat regelmatig en ik vind dat niet lekker om vaak te eten. Eens in de week halen we frietjes, soms maak ik daar kip/spareribs bij met salade maar soms halen we dan een snack erbij. Meestal ook wel eens in de week een verspakketje, en dan blijft er nog ongeveer 1 dag over en dan maak ik iets waar ik al weken zin in heb, maar geen tijd had.


Gisteren had ik rollade met een bonensalade, en vandaag eet ik bij mijn ouders macaroni.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Jan 2019 15:43

Re: Wat eten we vanavond? #13

Volgens mij eten we vanavond risotto.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jan 2019 16:02

Re: Wat eten we vanavond? #13

Oh ja over dat avondeten bedenken:

Ik doe ook weekboodschappen, althans, van ma tot en met do. Ik kijk eerst in de agenda hoe de volgende week eruit ziet en ik heb in Google Keep een Weeklijstje. Ik probeer altijd een beetje te varieren met vlees/vis/vega, zorgen dat daar een soort balans in zit. Inspiratie doe ik op uit dit topic :angel:, websites als Foodgawker en Pinterest, van die blaadjes a la Allerhande en Boodschappen en gewoon kijken waar ik zin in heb. Ook kijk ik vaak bij de bonus wat er volgende week in de aanbieding is aan groenten of proteine, en borduur daar ik voort. Omdat wij zonder koolhydraten eten, baseer ik een maaltijd op proteine of op groenten als basis. Stel er is een bloemkool in de aanbieding, dan kan ik vanuit daar gaan denken wat ik ermee associeer en waar ik zin in heb. Oke, Indiaas. Wat voor Indiaas? Etc. Of bijvoorbeeld varkenshaas in de aanbieding. Oke, dat combineert goed met paddenstoelen. Tijm er bij. Is er toevallig iets van kaas in de aanbieding? Als dat ricotta is, wordt het ricotta, is het blauwe kaas, dan blauwe kaas. En zo is het gerechtje weer klaar.
En als ik er even niet uit kom, dan kijk ik inderdaad even op internet of iets me nog intrigeerd en waar ik m' n eigen koolhydraatarme versie van kan bouwen.
Wij eten vrijwel nooit hetzelfde, hoewel we wel een paar signature dishes hebben die terug komen. Maar zeker geen vaste prik eens per week.


Hopelijk heb je hier wat aan Geel :)
Let's discover the world together.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 17 Jan 2019 17:08

Re: Wat eten we vanavond? #13

Vanavond eten we Spaanse tortilla. Deze maak ik met zoete aardappel, eieren, rode ui, feta en peterselie.
<<

Anoniem279

Bericht 17 Jan 2019 17:10

Re: Wat eten we vanavond? #13

Il heb vanavond vergadering, moet van te voren nog even met twee collega’s om de tafel en we hebben afgesproken dat we ondertussen dan een patatje eten. Die haal ik op weg naar werk eventjes bij de snackbar.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 17 Jan 2019 17:12

Re: Wat eten we vanavond? #13

Restjes. Een smaakloze pompoenrisotto en een prima italiaanse aardappelschotel. Dat wordt vechten. Of delen natuurlijk.
<<

Anoniem269

Bericht 17 Jan 2019 19:39

Re: Wat eten we vanavond? #13

Sla, gebakken aardappelen en ik had bij de viswinkel om de hoek lekkerbekjes gehaald.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jan 2019 15:36

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ons nichtje van zeven komt eten en logeren en we hebben beloofd om met haar zelf pizza te maken. Ze kijkt er enorm naar uit. Voor mij zal er waarschijnlijk champignons, blauwe kaas, rode ui en artisjok op komen te liggen en de rand bestrijk ik met knoflookolie.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers