Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze buren

<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Jan 2019 00:16

Onze buren

Hallo allemaal,

Ik had vorige week een nogal warrig verhaal geschreven voornamelijk omdat ik op mijn telefoon aan het typen was en daarom heb ik het even ingekort. Ik kon mijn topic ook niet meer vinden omdat ik het in de verkeerde pijler had geplaatst en het daardoor verplaatst was!

Het verhaal gaat dus over onze buren, een jong stel zonder kinderen. Onze buren wonen sinds juni naast ons. De buurman is verbaal behoorlijk agressief, en we horen hem bijna elke avond schelden en schreeuwen. Het buurmeisje blijft rustig en praat op normale toon terug tegen hem. De laatste paar weken denken we ook dat hij soms niet alleen verbaal agressief is maar haar ook mishandeld. Onze muren zijn trouwens erg dun. Laatst dacht ik echt dat ik haar hoorde huilen terwijl hij hysterisch aan het lachen was. Hij is ook vaak erg dronken en wie weet gebruikt hij drugs. Onze buren wonen helaas in een hoekhuis en wij zijn daardoor de enige die hem kunnen horen.

Mijn vriend en ik willen aan de ene kant haar heel graag helpen want zelfs als het ‘alleen maar’ agressie is (schreeuwen en schelden) is dit nog steeds totaal niet oké. Aan de andere kant zijn we ook terughoudend omdat wij niet weten waar de buurman tot in staat is en of we onszelf in gevaar brengen door de politie te bellen als we hem horen schreeuwen. Vooral mijn vriend is heel erg aangedaan door de situatie want hij reist veel voor zijn werk, en ik ben daardoor vaak alleen thuis, en hij wil dat meisje graag helpen, maar niet dat ik straks alleen thuis ben en de buurman dronken langs komt bij ons.

We weten dus niet wat wijsheid is en we voelen ons onprettig in ons eigen huis. Elke dag geschreeuw, gescheld en knetterhard dicht gooien van deuren etc.
Laatst gewijzigd door Nien_ op 15 Jan 2019 17:06, in totaal 2 keer gewijzigd.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Jan 2019 09:23

Re: Onze buren

Het is mij niet duidelijk wie je met ‘het meisje’ bedoelt, is dat de vriendin van die knakker of hebben ze nog een dochtertje?
#teammaple🍁
<<

Anoniem284

Bericht 08 Jan 2019 09:39

Re: Onze buren

Goed om dit even van je af te schrijven. Ik moest me inderdaad even door je verhaal heen worstelen om de essentie eruit te halen, maar ik begrijp dat je je op dit moment niet prettig voelt in je eigen huis. Ik weet niet zo goed wat je zou kunnen doen, gezien ik een angst bij je lees richting de buurman. Ik zou me dan denk ik verder even stil houden, hoe vervelend ook. En hopen dat jullie op korte termijn kunnen verhuizen.

Wel heel naar voor die vriendin trouwens. Hopelijk vindt ze zelf de kracht, als de situatie echt zo naar is, hier uit te komen.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 15 Jan 2019 17:19

Re: Onze buren

Bedankt beide voor jullie reacties en voornamelijk dat jullie het hele warrige verhaal gelezen hebben.

Klopt Gympie, ik voel me inderdaad angstig/onprettig in ons eigen huis. Het blijkt nu dus ook dat onze huurmakelaar tegen onze buurvrouw heeft gezegd dat wij 'geklaagd' hebben over geluidsoverlast. Terwijl we slechts onze zorgen voor buurvrouw ge-uit hebben tegen de makelaar. Wie weet wat buurman met deze informatie gaat doen... Het is trouwens deze week echt bizar stil bij de buren (nog steeds de occasionally screams maar veel minder dan voorheen) en als we hem toevallig tegen komen negeert hij ons.

We denken serieus aan verhuizen maar hopelijk vinden we binnenkort beide een baan in Nederland en kunnen we immigreren voordat BREXIT mij eruit gooit :12:
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 15 Jan 2019 19:48

Re: Onze buren

Dit valt onder huiselijk geweld. En als er kind bij betrokken is, is het huiselijk geweld en kindermishandeling. Het zien en horen van agressie wordt gezien als kindermishandeling.

Je kan de volgende dingen doen.
Neem contact op met de wijkagent. Wellicht kent hij get gezin al en kan hij moeder helpen met passende hulp

Spreek moeder aan, en pols of zij hulp nodig heeft. Zo ja, benader dan een organisatie in de regio gericht op huiselijk geweld.dit kan bijvoorbeeld een vrouwenopvang zijn.

Overleg met Veilig Thuis. Wat je kan doen.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 15 Jan 2019 20:08

Re: Onze buren

Zie nu dat ze geen kinderen hebben.

Verder kan het zijn dat het alleen klinkt als verbale agressie. Maar de iemand geen beheer heeft over geld, wat ze doet, continue gevolgd wordt fysiek of per telefoon, geen sociale contacten mag hebben, seksueel geweld is etc.

Vandaar dat het altijd raadzaam is om een signaal af te geven bij instanties.
<<

Anoniem279

Bericht 15 Jan 2019 21:34

Re: Onze buren

Ik wilde hetzelfde adviseren als Pollepel maar ik begrijp dat jullie in het buitenland wonen? Is daar een soortgelijke instantie als Veilig Thuis? Dan zou ik die hoe dan ook inschakelen.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 15 Jan 2019 22:10

Re: Onze buren

Juist in Engeland zijn er goede shelters voor vrouwen die in een huiselijk geweld situatie zitten.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 16 Jan 2019 23:00

Re: Onze buren

Ja, wij wonen inderdaad in Engeland en we hebben al contact gehad met een vrouwen shelter, zij gaan helaas niets doen totdat ze zelf daar heen belt/gaat. Ze gaan dus niet zomaar daar aan de deur, dat is wat wij wilden. We hebben nu dus flyers gekregen waarop een telefoon nummer staat en ze hebben ons geadviseerd om die in de hele straat in de bus te doen (voor het geval hij bij de buren gaat checken of ze ook zo’n flyer hebben gekregen). Maar ze zeiden dat het beter zou zijn als we achter haar naam komen en dan een envelop gericht aan haar met flyer in de bus doen, want dan heb je meer kans dat die bij haar terecht komt. Ze zeiden dat het nog beter was om contact met haar te krijgen door bijvoorbeeld suiker te gaan lenen en met haar op vriendelijke termen komen maar ik denk dat dat nu lastig wordt doordat de huurmakelaar heeft gezegd dat wij geklaagd hebben over hun.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers