Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet mijn kind vandaag?

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 07 Jan 2019 17:15

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Olijfje schreef:D moet van ons ook in ieder geval 1 hap proeven, maar dat gaat dan meestal kokhalzend, alsof ik hem een broodje poep voorzet ofzo. Man man wat een dramaqueens zijn die peuters he.


Dat kokhalzen ook echt hè :palm:
Hier net 'mama, wat eten we?'
'Pasta ovenschotel met hamblokjes en prei'
'Ik hoef niet te eten'

Prima jongen...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Jan 2019 18:06

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Mijn dochter vraagt altijd om een broodje poep.
Hier hoort een facepalm smiley.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 08 Jan 2019 19:04

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Heel herkenbaar hoor! Mijn twee oudsten hebben die fase ook beide gehad, ik denk ook vanaf een jaar of 2/3. Ze moesten altijd gewoon aan tafel zitten en een paar happen proeven. Ik maakte nooit iets anders voor ze klaar dan dat wij aten. Wel altijd een toetje/fruit na. Vanaf 4/5 jaar ging het langzaam aan steeds beter en nu gaat het vaak prima. Dochter doet soms nog wel eens moeilijk, maar ze eet nu haar bord minimaal half leeg. Er is dus hoop! Stiekem hoop ik dat we deze fase met de jongste overslaan, die eet nu meer dan dat mijn dochter soms eet :palm:
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2019 11:45

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Bedankt nog voor de hapjes tips.
Gisteren heeft zoon enorm goed gegeten van kipstukjes, champignons en Tortellini. Alles lekker zelf pakken, deels met de hand, deels met lepeltje. Dat werkt duidelijk beter dan gerechten met sausjes momenteel voor hem.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Jan 2019 14:52

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Soleil schreef:Mijn dochter vraagt altijd om een broodje poep.
Hier hoort een facepalm smiley.

Mijne zit ook in die fase :palm: even oud zie ik
2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Jan 2019 21:24

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ah, wat een schatten he?
Dat ze zo jong al, grapjes kunnen maken, dat vind ik toch knap!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jan 2019 13:39

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Snirp schreef:
Olijfje schreef:D moet van ons ook in ieder geval 1 hap proeven, maar dat gaat dan meestal kokhalzend, alsof ik hem een broodje poep voorzet ofzo. Man man wat een dramaqueens zijn die peuters he.


Dat kokhalzen ook echt hè :palm:
Hier net 'mama, wat eten we?'
'Pasta ovenschotel met hamblokjes en prei'
'Ik hoef niet te eten'

Prima jongen...


Of de pan op tafel zetten en dan zonder te kijken al roepen. 'Dat lust ik eeeeecht niet mama'
⁠♡♡♡
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 11 Jan 2019 15:29

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Uffe schreef:
Snirp schreef:
Olijfje schreef:D moet van ons ook in ieder geval 1 hap proeven, maar dat gaat dan meestal kokhalzend, alsof ik hem een broodje poep voorzet ofzo. Man man wat een dramaqueens zijn die peuters he.


Dat kokhalzen ook echt hè :palm:
Hier net 'mama, wat eten we?'
'Pasta ovenschotel met hamblokjes en prei'
'Ik hoef niet te eten'

Prima jongen...

Of de pan op tafel zetten en dan zonder te kijken al roepen. 'Dat lust ik eeeeecht niet mama'

En dan uiteindelijk na heel veel strijd toch een hap proberen en zeggen 'dit is best lekker' en vervolgens het bord helemaal leeg eten :palm:
2011 2012 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Jan 2019 13:19

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Oh die fase hebben wij nu: 'Lust ik niet mama!' Nog voor ze gezien heeft wat we eten. En ook als het iets is wat ze normaal op smikkelt. Of een hap proeven en het wel lekker lijkt te vinden, maar owee als we daar wat van zeggen, want dan hoeft ze het ook niet meer. Resulteert nu toch wel een paar keer per week dat ze niks eet van haar warme eten, dramatisch doet aan tafel tot ze haar yoghurt krijgt.

We proberen het te negeren, niks over het eten te benoemen als in 'lekker, niet lekker, dit eet je normaal wel'. We zetten het bord voor haar neer, eet ze wel prima, eet ze niet ook prima.

Zondag ben ik wel even boos geworden, maar dat werkt natuurlijk helemaal niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jan 2019 21:27

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

T zei vandaag: het ruikt zo lekker mama. Je hebt heeeeerlijk gekookt. Maar T lust het niet.

Uhhh oké..dat dus. Wij worden ook wel eens boos hoor als hij niet wil proeven.
Soms werkt dat wel.
2016
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron