Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet ziek durven melden

<<

Anoniem271

Bericht 15 Jan 2019 12:50

Niet ziek durven melden

Al langer dan een maand ben ik ziek. Begonnen met een fikse keelontsteking, daarna ‘gewoon’ zwaar verkouden, nu weer keelontsteking. Vanochtend bij de huisarts geweest en antibiotica gekregen en het advies om mijn rust te pakken en echt eerst even goed uit te zieken en uit te rusten. Ik durf me alleen niet ziek te melden. Er zijn heel veel zieken bij ons in de organisatie dat ik het niet durf om me ziek te melden met een bacteriële keelontsteking. Maar ik voel me zó beroerd en ben zo moe van het wekenlang hoesten en weinig slapen. Kan iemand me even een schop onder m’n kont geven? :cry:
<<

Anoniem284

Bericht 15 Jan 2019 12:56

Re: Niet ziek durven melden

Dat er veel zieken zijn, betekent niet dat jij je dan niet ziek kan melden. Dus gewoon doen. Beterschap.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 15 Jan 2019 13:02

Re: Niet ziek durven melden

Ziek is ziek. Je kunt wel kijken naar wat je eventueel nog wel kunt. Als je bijvoorbeeld nog twee uur per dag thuis zou kunnen werken (maar alleen als dat dus echt lukt), dan kun je dat nog proberen. Je weet zelf ook wel wat je moet doen nu. Denk na over de lange termijn. Je werkgever heeft er niks aan als je nu doorloopt en volgende week alsnog uitvalt en dan misschien nog langer.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem271

Bericht 15 Jan 2019 13:10

Re: Niet ziek durven melden

Ik werk in de kinderopvang. Maak dagen van 10 uur en ben constant in de weer met die kleintjes. Gister heb ik 4 uur gewerkt, hoefde maar een halve dag, toen ik thuis kwam was ik op.

Jullie hebben ook gelijk, maar het voelt echt als een drempel. Moet er weer vervanging worden geregeld die er misschien niet is enz.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9775

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jan 2019 13:35

Re: Niet ziek durven melden

Vooral als je met kinderen werkt vind ik dat jij je ziek moet melden! Straks zijn alle kindjes ziek..
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 15 Jan 2019 13:57

Re: Niet ziek durven melden

Inderdaad wat Tabbie zegt. Zéker als je in de kinderopvang werkt, zou ik eens de tijd nemen om goed uit te zieken. Doordat jij jezelf onmisbaar acht, besmet je mogelijk ook (kwetsbare) kleintjes. Een AB kuur krijg je ook niet zomaar, dus ik zou het advies van je huisarts opvolgen.
<<

Anoniem271

Bericht 15 Jan 2019 17:52

Re: Niet ziek durven melden

Ysa je hebt gelijk, ik ben inderdaad niet onmisbaar. Ik heb inmiddels gebeld, even een paar dagen niks nu.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Jan 2019 17:59

Re: Niet ziek durven melden

Goedzo Ise!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Jan 2019 20:15

Re: Niet ziek durven melden

Ik snap je gevoel hoor! Toen ik nog als leerkracht werkte, had ik daar ook altijd de grootste moeite mee. Liep ook regelmatig beroerd rond op school, omdat je in een dergelijke functie echt het gevoel hebt dat je onmisbaar bent (doordat er bijna geen vervanging is). Maar uiteindelijk is dat natuurlijk niet zo en moet je gewoon even aan jezelf denken af en toe. Beterschap!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 15 Jan 2019 20:51

Re: Niet ziek durven melden

Ja het is echt ellende momenteel bij ons. Wat jij zegt klopt precies Bliss, natuurlijk moet je aan jezelf denken, maar je voelt je ook wat schuldig als je je een keer ziek meldt. En 2x keelontsteking in 2 weken tijd is misschien toch een teken om dat nu maar eens te doen. Voor morgen en donderdag is inmiddels vervanging geregeld, dus dat is fijn
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 16 Jan 2019 17:13

Re: Niet ziek durven melden

Goed van je Ise, dat je aan jezelf hebt gedacht!
Op een gegeven moment is het genoeg he.
Al herken ik het wel heel erg. Ik ben ook niet zo makkelijk met ziek melden. Maar ik probeer meestal wel te kijken of ik eerder kan gaan, of iets later kan beginnen als ik me echt niet lekker voel.
Dat is bij mijn werk makkelijker dan voor jou.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Jan 2019 23:08

Re: Niet ziek durven melden

Goed gedaan Ise. Ik herken het. Werk ook in de kinderopvang en er zijn bijna geen invalkrachten. We lossen het vaak onderling op. Daardoor voelde ik mij ook altijd schuldig.
Maar heb nu wel geleerd om aan mijzelf te denken als ik eens echt ziek ben.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jan 2019 10:49

Re: Niet ziek durven melden

Dat is hier inderdaad meestal ook Japie. Ik weet niet hoe ze het nu hebben gedaan, maar ik heb inderdaad besloten me daar nu niet druk over te maken en eerst beter te worden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Jan 2019 11:39

Re: Niet ziek durven melden

Ik heb me ook ziek moeten melden vanmorgen. Had volgens mij gisteren al verhoging toen ik op het werk zat, hele dag bibberen van de kou en in de loop van de dag werd ik steeds beroerder. Vanmorgen werd ik wakker met een dikke keel, kon bijna niet praten. Ik had m'n manager daarom even een app gestuurd om te zeggen dat ik ziek ben, maar ze appte terug dat dat niet kan en dat ik moet bellen. Ze is nu buiten de deur, maar vanmiddag zal ik haar alsnog maar even bellen. Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje onzin, ben ik hier de enige in? Het gaat er toch om dat ze het weet? Snap best dat bellen netter is, maar dat lukte vanmorgen gewoon even niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jan 2019 11:49

Re: Niet ziek durven melden

Bij ons moet er wel gebeld worden. Niet naar de manager maar naar de centrale planning, zij nemen dan contact op met de manager. Ik heb mijn manager wel zelf een mail gestuurd en verteld dat ik ziek was en zij heeft mij nog niet gebeld. Ik heb belangst dus op zich wel fijn haha, maar ik ben dit niet gewend.
<<

Anoniem284

Bericht 17 Jan 2019 11:49

Re: Niet ziek durven melden

Als ik ziek ben, app ik dat vaak ‘s morgens vroeg al en ga ik weer proberen te slapen. We hebben dan later die dag of de volgende dag telefonisch contact over hoe het gaat. Wat bedoelde ze met dat het niet kan? Kan je niet ziek zijn of kan je het niet op zo’n manier laten weten?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Jan 2019 11:52

Re: Niet ziek durven melden

Misschien gaan ze eerder narig doen als het vaker voorkomt? Ik ben daar altijd vrij makkelijk in: ik bel direct om 7 uur naar PZ, dan krijg ik een bandje en laat daar mijn ziekmelding achter en ik informeer mijn manager nog altijd even via de werkmail. Bij mij doen ze daar nooit moeilijk over, maar ik heb wel eens van collega's vernomen dat ze daar wel moeilijk doen als ze niet 'live' bellen met PZ.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Jan 2019 11:53

Re: Niet ziek durven melden

Gympie schreef:Als ik ziek ben, app ik dat vaak ‘s morgens vroeg al en ga ik weer proberen te slapen. We hebben dan later die dag of de volgende dag telefonisch contact over hoe het gaat. Wat bedoelde ze met dat het niet kan? Kan je niet ziek zijn of kan je het niet op zo’n manier laten weten?


Ja precies, ik appte dus ook om 7.15 uur en ben daarna weer gaan slapen. Ze bedoelt dat ik me niet op die manier ziek kan melden. Na flink wat gedronken te hebben kan ik inmiddels weer iets beter praten, dus ik zal haar vanmiddag nog wel bellen. Na vandaag werk ik dinsdag pas weer gelukkig. Al heb ik net toch nog wat gedaan voor het werk en moet in de loop van de dag nog wat afmaken ook.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Jan 2019 11:54

Re: Niet ziek durven melden

Caro schreef:Misschien gaan ze eerder narig doen als het vaker voorkomt? Ik ben daar altijd vrij makkelijk in: ik bel direct om 7 uur naar PZ, dan krijg ik een bandje en laat daar mijn ziekmelding achter en ik informeer mijn manager nog altijd even via de werkmail. Bij mij doen ze daar nooit moeilijk over, maar ik heb wel eens van collega's vernomen dat ze daar wel moeilijk doen als ze niet 'live' bellen met PZ.


Dit lijkt me ook veel fijner eigenlijk dan rechtstreeks de manager bellen. (Inspreken op een bandje bedoel ik.)
❤ 7 juni 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Jan 2019 11:55

Re: Niet ziek durven melden

Wij moeten ook bellen. Eerst 's morgens vroeg naar je collega, zodat zij inval kan regelen. En dan later nog naar kantoor. Daarna moeten we elke dag bellen hoe het gaat en of we weer komen werken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 17 Jan 2019 11:56

Re: Niet ziek durven melden

Ik ben het eigenlijk met je manager eens Bliss. Als het me op dat moment niet gelukt was te bellen, had ik geappt met de opmerking dat ik later wel alsnog zou bellen. Ik vind bij zulke dingen persoonlijk contact fijner omdat er minder snel misverstanden ontstaan. Als ik ziek was en me af wilde melden, zette m'n wekker op de tijd dat ik kon bellen.

Vervelend is dat hè Ise, als je ziek bent dat je collega's/de kinderen daar de dupe van zijn. Kan de drempel om je ziek te melden wel echt hoog maken. Maar ja (dooddoener)... ziek is ziek.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Jan 2019 12:00

Re: Niet ziek durven melden

Ik was laatst ook ziek en had toen geen stem meer.
Wij moeten onze chef bellen, en PZ om ons ziek te melden. Dat ging niet, dus heb ik chef geappt en PZ gemaild. Wel met mijn excuses en een uitleg erbij. Dat was prima toen gelukkig.
10.04.17
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jan 2019 12:02

Re: Niet ziek durven melden

Ja ik vind dat best vervelend. Gelukkig komt het niet structureel voor, laatste keer hiervoor was begin januari 2018.

Beterschap Bliss!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jan 2019 14:54

Re: Niet ziek durven melden

Wij moeten ook bellen. Ik bel dan naar mijn collega’s en daarna na mijn manager, meestal staat zijnzo vroeg nog niet paraat dus stuur ik dan een mail of app als ze niet opneemt. Of ik stuur een bericht dat ik me ziek meld, collega’s al op de hoogte zijn en dat ik haar later nog zal bellen. Ik vind het zelf wel goed dat je moet bellen, dat verhoogd denk ik de drempel om je ‘zomaar’ ziek te melden. En het is professioneler vind ik.

Ik ben trouwens ook ziek, laatste week van mijn verlof dus hoef me niet ziek te melden. Ik heb nog 2 weken verlof eraan geplakt dus anders was ik nu ziek geworden in mijn tweede werkweek na mijn verlof, ziek is ziek natuurlijk maar dat had ik ook erg vervelend gevonden. Stom eigenlijk he? Alsof je voor je lol ziek bent.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 18 Jan 2019 15:45

Re: Niet ziek durven melden

Telefonisch ziekmelden wordt over het algemeen gedaan om de drempel voor het gemak van ziekmelden te verlagen. Veel bedrijven waar ik gewerkt heb/werk heeft dit als beleid. Doen ze dit niet, meldt iemand zich om de haverklap ziek via app/mail omdat er toch niet echt op gecontroleerd wordt.

Als ik me rond mijn reguliere tijd van opstaan niet goed voel, app ik ook altijd even met daarbij de mededeling dat ik nog even ga slapen en rond xx-tijd even zal bellen hoe het gaat. Dan hebben ze ook iets concreets waar ze op kunnen rekenen.
22112014 / 10042019
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers