Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 15 Jan 2019 13:39

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hier zat er vannacht een keer 4 uur tussen. Dat vond ik al fijn haha! Oke het was tussen 21 en 1 uur maar ik lag toch lekker in bed! Daarna zat er 3 uur tussen en toen 2. Maar dat geeft niet, het fijne was dat ze zich makkelijk terug liet leggen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 15 Jan 2019 17:21

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Gefeliciteerd JMD! Fijn dat hij er is en dat het goed gaat!

N. drinkt ook 6 flessen van 120+4. Om de drie uur en in de nacht slaat hij er twee over over. Ik denk dat hij makkelijk naar om de 4 uur zou kunnen (zou ik zelf ook wel fijn vinden), maar dan moet ik de fles ophogen en dat lijkt me nogal veel voor hem in een keer.
De krampjes zijn trouwens zo goed als verdwenen, alleen ingeruild voor meer spugen. Gelukkig lijkt hij daar niet zoveel last van te hebben. Alleen dat steeds omkleden vindt hij vervelend.
Oh ja... en mijn baby van nog geen twee maanden krijgt gewoon zijn eerste tand!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Jan 2019 18:34

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Gefeliciteerd JMD!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Jan 2019 19:33

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dat is ook lekker September! Voel je je wat meer mens haha!

Meg wat fijn dat de krampjes zo goed als verdwenen zijn, spugen begint hier ook te komen. Net heeft ze mij helemaal onder gespuugd, ik herken dat helemaal niet van F. dus even nieuw. Omkleden is L. ook geen fan van! En een tand??? Serieus wow wat snel. Gelukkig geen bv dan;)

Hoe gaat het met jou zelf Meg? Donkere wolken weer een beetje verdwenen?
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 15 Jan 2019 20:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Bedankt meiden! Vandaag uit bed geweest. Catheter en infuus eruit. Met kolven is er wat op gang. Heb net 1ml via een spuitje kunnen geven aan onze zoon. Het begin is er. Moest met naaldje opgetrokken worden van de schelpen van het kolfapparaat maar het is iets!! Verder heeft hij vanmorgen 10cc kunstvoeding gehad. En zal misschien vanavond ook nog iets krijgen. Hij was nu een 185 gram afgevallen al maar dat kan ook vocht van mijn infuus zijn wat ik gisteren al had en zijn meconium. Verder tevreden mannetje. Wil graag bij mij liggen.

En wauw Meg al een tand!!??
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 15 Jan 2019 23:00

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, ik herken het ook helemaal niet van M. Zij spuugde nooit. En dat verkleden is natuurlijk ook gewoon verschrikkelijk voor die kleintjes. N. houdt er ook niet van. Nu had hij vandaag ook nog vieze luiers en rompers, dus hij heeft vier verschillende setjes aangehad.

Donkere wolken zijn iets meer naar de achtergrond, maar ik denk dat het heel veel scheelt dat ik 's nachts geen fles hoef te geven nu. Qua moeheid, maar ook is dat het moment dat ik ga denken en het dan eigenlijk weinig positief is. En dat had dan effect op de dag.
Ik merk wel nog dat ik me ontzettend druk kan maken over onbenulligheden of zorgen maak dat er iets mis is met de kinderen. Heb dan bijna het gevoel dat gevoel niet aan te kunnen ofzo. Heel vaag, maar wel herkenbaar van de vorige keer. Later kon ik er om lachen, straks vast ook weer.

Vinden jullie het ook zo apart dat je kindje echt een uniek persoontje weer is? Ik zie zoveel verschillen (en ook overeenkomsten natuurlijk) met zijn zus. Had niet verwacht dat dat zou duidelijk zou zijn.

Fijn dat de borstvoeding op gang begint te komen, Jmd.
En nu ben je gewoon moeder en heb je een zoon! Ik vond dat in het begin zo apart.
Lekker genieten van je zoon!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Jan 2019 09:20

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

September, wel fijn dat ze zich goed terug laat leggen

Meg, een goede nachtrust is zo bepalend voor je gemoedstoestand, hier iig wel. En het bezig zijn met spugen (t druk maken, omkleden, wasjes draaien) bepaalt dat ook. Hoe lang duurde die wolken bij je dochter? Wel zielig dat hij zoveel spuugt, hier geen kinderen gehad die spuugden (alleen Y toen ze veel hoestte). En jee eerste tand al!!

Justmedaan, fijn dat het goed gaat met jou/jullie!

Hier kwam Y vanacht weer om 5 uur. Gisteren toch bijna 4 flessen van 120 gedronken (en 2×90). Heb haar langs mij neer gelegd met de fiep en zo heeft ze wel weer geslapen totdat ik haar vanmorgen wakker maakte. Zo apart dat het nog zo wisselend gaat (of mss is het niet apart, maar ik ben het niet gewend)
Ik heb gisteren wel om haar moeten lachen. Ze lag overdag in bed wat te 'miepen' dus ik ging naar haar toe. Ze lag met haar hoofd naar de muur en zo keek ik even naar haar. Ze draait haar hoofd, gaat langs me af, denkt hey wat is die schim en draait weer wat terug met haar hoofd richting mij. Ik zeg; oh meisje moet jij niet gewoon lekker slapen. En ze geeft me een lach! Alsof ze t er om deed haha
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Jan 2019 17:01

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Begint nu al te draken dus Elroya! Wel goed dat ze nu beter begint te drinken. Een ritme vinden is ook lastig hoor en bij elk kind toch anders!

Zo houden ze je wel bezig he Meg, dit zijn van die dingen die je ook niet laat liggen dus meteen maar uitspoelen en wassen. Die nachtvoedingen zijn inderdaad van die nadenkmomenten. Ik merk dat het tijdens de nachtvoeiding eigenlijk de enige keer is dat ik echt bewust met haar bezig ben. Voelde me daar vannacht zo schuldig over dat ik huilend terug naar bed ben gegaan. Vandaag echt een poging gedaan het anders te doen maar dat gaat gewoon niet:( Ja op de momenten dat F. er niet is maar dat is niet zoveel op het moment.

Ik had gisteren twee foto's naast elkaar gezet van F. en L. beide met 4 weken. Leuk om te zien dat ze wel ergens op elkaar lijken maar ook weer heel anders zijn. L. is echt al een stuk pittiger als baby dan F. Ze kan overdag heel erg vechten tegen de slaap. Voor in bed hebben we een schaap gekocht met hartritme geluiden, dat werkt als een tierelier! Sinds dat ding er is heeft ze geen nacht meer op mij geslapen.
⁠♡♡♡
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Jan 2019 17:19

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Vervelend Uffe dat je dat gevoel hebt. Kun je haar niet bij je dragen in een draagdoek om zo toch het gevoel te hebben dat zij ook aandacht krijgt. Kan me niet voorstellen dat je overdag niet met haar bezig bent, je geeft haar eten, verschoont haar, kleed haar aan en uit en zal vast ook wel lekker knuffelen op de bank. Ik denk wel dat het heel anders is bij een tweede ja (ik kan baby gerust op me laten slapen en hoef dan nergens heen bijv.), daarom lijkt me een draagdoek dan zo fijn. Zo heb je haar toch lekker veel bij je en heb je nog je handen vrij.

Ik ben nu ziek en voel me al schuldig dat ik minder aandacht voor hem heb. Het is toch wat he, moedergevoelens :wink:.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Jan 2019 17:46

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elroya, geen idee meer hoe lang dat duurde. Was het ook een beetje vergeten, totdat ik het gevoel nu weer herkende.
Ik snap trouwens precies wat je bedoelt met dat sommige dingen misschien niet apart zijn, maar daar js ze niet herkent. Dat heb ik ook hoor. En ook tot de conclusie gekomen dat M. wel een extreem makkelijke baby was.

Zag de foto's op IG, Uffe. Ik vond het wel twee echt verschillende meisjes zo op de foto. Mooie meisjes!
En idd je hebt nu zoveel minder tijd echt voor je baby. En ook voor je peuter. Zo lastig. Soms vraag ik me wel eens af hoe ouders dat met een groot gezin doen. Maar ik denk ook dat je in sommige gevallen wel makkelijker moet worden dan bij een eerste. Iig bij M. paste ik me vooral aan haar aan, nu moet N. zich meer aan ons 'aanpassen'. Ik kan M. niet opeens niet naar de psz brengen omdat hij nog lig te slapen bijvoorbeeld.

Vandaag naar cb geweest. Meneer was goed gegroeid en zit keurig op zijn lijntje. Prikjes gingen ook prima.
De vorige keer was hij alleen te hard aan het huilen om zijn ogen na te kijken en vandaag was er geen jeugdarts, daarom mag ik donderdag even terug zodat ze dat even nakijken. Niet dat ik denk dat er iets is, maar vind het ook stom als ze er pas twee maanden later naar kijken dan normaal.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Jan 2019 19:50

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat een lieve reactie Lot, het klopt inderdaad wel wat je zegt maar gewoon even knuffelen op de bank komt gewoon weinig van. Met F. ging ik zo een uur zitten maar nu gun in mezelf de tijd niet want in die tijd kan ik ook wat anders doen. Nu heb ik wel afgesproken dat ik dat toch wat meer ga doen omdat ik nu een enorm schuldgevoel heb naar L. Man gaat ook eens met zijn ouders praten of F. daar toch niet naartoe mag een dag per week, dan heb ik wat meer tijd met L. alleen.

Klopt inderdaad Meg, die kleintjes moeten zich aan ons leven aanpassen nu. Probeer wel zoveel mogelijk lopend te doen met de kinderwagen, kan ze toch lekker slapen en even blijven liggen. Fijn dat het goed gaat qua groei. Ik weet helemaal niet meer dat ze naar de oogjes kijken haha, wij hebben donderdag de eerste echte afspraak. Heeft hij last gehad van de prikjes?

Vandaag heeft mijn man de badkamer schoongemaakt, zo fijn! Dat deed hij in de tijd dat ik een vriendin op bezoek had dus even lekker kunnen kletsen.

Ik denk trouwens dat ik binnenkort alweer ongesteld ga worden. Getsie, had zo gehoopt dat het even uitbleef haha. Bij F. was ik 28 dagen na debevalling weer ongesteld dus wat dat betreft duurt het alweer lang haha!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Jan 2019 20:05

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, leuk dat je zowel gelijkenissen als verschillen ziet. Hier houden mensen wijselijk zn mond volgens mij omdat ze t niet weten haha.
Fijn dat t schaap werkt!
En hier nu ook ongesteld :(

Meg, N is toch ook wel makkelijk niet waar? Ik merk ook wel een beetje dat ik de mindere dingen ook wel een beetje vergeten ben haha.
Fijn dat hij weer Goed op zn lijntje zit!! En ogen controleren? Je bedoelt of ze volgen of niet?

Ohja die 'qualitytime' samen herken ik! Heb dat al verschillende keren tegen vriend gezegd. Vooral nu ze meer reageert. Maar bijv sochtebds en smiddags na de fles moet ze meteen de wandelwagen in, en daar valt ze dan in slaap.. zelfs 5 min na de voeding is soms 'lastig. En verder slapen ze nog zoveel. Of ben je net iets aan t doen met een ander kind. Of ben je bezig met racen naar van alles en nog wat.
En de tijd gaat zo snel!! Ze lijkt al bijna de verkleiner in de maxicosi te ontgroeien...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Jan 2019 22:38

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hoe doen jullie dat met de laatste fles, blijven jullie altijd wakker of ga je slapen en zie je wel. Normaal bleven man en ik samen wachten maar nu moet hij voor zn werk echt heel vroeg weg en gaat naar bed. Ik ben nu dus aan het wachten maar vind het vreselijk. L. is ook erg onrustig nu moet ik zeggen dus naar bed gaan was vanavond waarschijnlijk geen optie, maar dit gaat sowieso 2 weken duren en misschien wel langer. Moet er niet aan denken al die avonden alleen beneden te wachten.

Verder is L. sinds gisteren zo enorm aan het vechten tegen de slaap, ze wil gewoon niet gaan slapen overdag. Ze vecht er echt met haar hele lichaam tegen waardoor ze helemaal overstuur gaat. Echt dat stilvallen van het huilen zeg maar. Ik heb de puckababy erbij gepakt maar dat werkt helaas niet. Iemand nog tips? Het is echt een gevecht met haar dan want ze is natuurlijk super moe.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem308

Bericht 21 Jan 2019 00:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Al whitenoise geprobeerd? Ik zette van YouTube een filmpje met baarmoeder geluiden op.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 21 Jan 2019 14:14

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat vervelend dat L. zo aan het vechten is tegen haar slaap. Heb geen tips voor je, sorry.
De laatste fles hebben wij nu rond half 10/10 uur. Daarvoor legde ik hem gewoon op bed en hoorde ik vanzelf wel wanneer hij kwam. Zelf ging ik dan ook gewoon slapen. Hoewel ik wakker worden dan ook pittig vond, vond ik dat rustiger dan wachten.
En idd ongesteld geworden? Ik vorige week. Nu we voor ons gevoel klaar zijn met kinderen krijgen voelt dat ongesteld zijn echt superonzinnig, haha.

Elroya, op zich is N. wel een makkelijke baby, maar hij wil wel het liefst de hele dag op schoot liggen momenteel. Was iets minder geworden, maar nu dus weer continu. Dat vind ik best pittig.
En oogjes controleren als in de ogen kijken of alles er normaal uitziet. Doen ze hier altijd met vier weken.
Hoe groot/zwaar was Y. vorige week bij het cb?
Misschien had je het wel verteld hoor, maar had je nou een tweelingwagen? Hoe gaat dat?
En Uffe hoe gaat wandelen met F.? Ik ben echt zo blij dat dochter een loopfietsje heeft. Meestal gaat wandelen perfect (We moeten ook heen en weer naar de psz, is toch een km per keer.) En als ze niet meer op het fietsje wil dan kan hij op de wandelwagen liggen. Gaat zoveel beter dan verwacht, ik mag niet klagen.

Met de rest ook alles goed?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 21 Jan 2019 16:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, geen idee hoe je dat kan verhelpen. Ook als je ze vast hebt dan lukt t haar niet?
Qua late fles, ik blijf wakker. Toen ze nog in de nacht kwam ging ik wel eens met haar slapen. Maar dan deed ik dat voor de moeheid, en niet voor de saaiheid. Y krijgt om 22.30 de late fles (mogelijk zou t ook wel eerder kunnen). Ik .aak haar wakker. Y heeft alleen na 19/19.30 wat onrust, dus als ik ga slapen is t met haar op me.

Meg, ja niet leuk he dat ongestekd zijn. Vriend gaat zich laten helpen, ik wil eigenlijk geen anticonceptie ivm hormonen. Hoewel een spiraal nog in gedachten is omdat je dan mee minder vaak ongesteld zou zijn.
Oh ja, als ze alleen op schoot willen is de term makkelijk relatief.. Y kan zelf in slaap vallen, niet altijd. Maar kan zich ook wel vermaken met de muziekmobiel, dus mag niet klagen. Sowieso heeft ze vaak maar 1 slaapje in bed, want na 2 voedingen moet ze meteen de wandelwagen in voor school, en dan valt ze daar in slaap.
Ja, duowagen is fijn! Gebruik vooral voor naar school. Gister en in de stad met eigen wagen en buggy geweest
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Jan 2019 20:05

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

AMM schreef:Al whitenoise geprobeerd? Ik zette van YouTube een filmpje met baarmoeder geluiden op.


We hebben idd een zazu, in de avond werkt het. Overdag niet helaas. Vandaag lekker gaan wandelen dan gaat het goed. Het is vooral zo sneu voor het meisje, ze is dan zo moe en wil gewoon niet toegeven.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Jan 2019 20:10

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg, ik zie er inderdaad een beetje tegenop om 2x wakker te worden. Al had ik vanmorgen geluk. L. kwam om 5.10 en man moest er toch om half 6 uit dus is iets eerder gegaan!

Nee nog niet ongesteld geworden, denk dat ik m'n eisprong heb gevoel ofzo. Even afwachten maar. Elroya, mijn man wil dat ook wel, maar ik wil de optie voor een 3e nog wel open houden, hij stiekem ook wel dus we gaat het voorlopig nog niet doen.

Meg wandelen gaat goed.als we maar een doel hebben. Dus de psz. De bieb, opa en oma, mijn oma. Gewoon zinloos een rondje lopen heeft ze geen zin in haha!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem286

Bericht 22 Jan 2019 21:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Sneu Uffe, dat ze zo moeilijk in slaap komt, is misschien een draagdoek een optie?

Nou ik ben de laatste van dit topic nu he; ik heb inmiddels de datum van de keizersnede gekregen en we moeten helaas nog best even geduld hebben. Gisteren weer bij de gyn geweest en meisje doet het nog steeds goed en ook nog steeds aan de ruime kant, nu 3,5kg denken ze. Ik maak helaas toch echt antistoffen aan dus mijn bloed is nu voor nader onderzoek opgestuurd. Voor de baby lijkt het in deze fase van de zwangerschap weinig nadelen te hebben maar voor mij kan bet bij een evt volgende zwangerschap wel voor problemen zorgen maarja; we willen zeker geen derde kindje. Ik moet wel nog een keer extra bloedprikken voor de ks om het juiste bloed klaar te leggen voor mij ivm de antistoffen; mocht ik dan veel verlies hebben dan hebben ze iig het juiste bloed liggen.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 23 Jan 2019 13:28

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat rot dat je in de laatste fase van de zwangerschap daar nog tegen aan loopt Highway! En jammer dat je nog lang moet wachten voordat ze gehaald wordt. Wie weet begint er spontaan al iets en kan ze zelf ook niet zo lang meer wachten?

Uffe, wat vermoeiend dat ze overdag niet slaapt. Dan heb je je handen er wel vol aan!
Heb je de adviezen van rust en regelmaat al eens toegepast? Een vaste structuur van handelingen en haar na maximaal een uur na wakker worden weer te slapen leggen?

Hier vanmorgen een lactatiekundige op bezoek gehad. Het voeden doet mij na een paar minuten zo’n pijn! Nu blijkt N een verborgen tongriem te hebben en hapt ze hierdoor niet goed aan. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Volgende week donderdag kunnen we terecht. Helaas nog een hele week overbruggen maar het is niet anders. Ben blij dat we hier dichtbij huis geholpen kunnen worden.
Ze heeft N nog gewogen met kleertjes en toen was ze 4130 gram. Ze gaf aan dat ze zonder kleertjes dan al wel 4 kg weegt dus dat was dijn om te horen! En na het voeden bleek ze 95 gram zwaarder dus het lijkt erop dat ze ook voldoende drinkt. Toch wel een geruststelling!

Ik heb N nu voor het eerst op haar eigen kamer liggen voor een slaapje. Mijn oudste ligt er ook in dus mams ligt ook even in bed haha.
Heerlijk! Vooral omdat mijn schoonmaakster net de deur uit is en dus alles weer lekker fris is. Wat een luxe!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Jan 2019 15:38

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh highway, idd vervelend. Wel fijn dat t voor de baby geen kwaad kan!! Flinke baby al haha.

September, oh een week vind ik nog best lang wachten! Gewicht klinkt wel goed! Ik woog Y wel eens thuis, en dan met kleertjes en woog later haar kleertjes. Maar denk jij dat ik nog weet hoeveel die kleertjes vaak eigen? Echt niet meer :palm: ik dacht rond de 175 gram
Oh heerlijk he als ze er samen inliggen! Geniet er van
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Jan 2019 13:19

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh Highway, dat is niet leuk aan het einde van je zwangerschap nog die zorgen! Hopen dat ze zelf andere plannen heeft en net iets eerder komt. Tot nu te waren alle baby's (behalve die van mij) er voor de 40 weken in dit topic dus ik hoop het voor je mee!

September, dat probeer ik inderdaad wel steeds toe te passen als het mogelijk is en het gaat steeds iets beter. Nu viel ze na de fles in slaap en ligt heerlijk in haar bedje te slapen. Doet het van begin af aan zoveel pijn die bv? Echt heel knap dat je het kan volhouden dan. Ik vond het zo afschuwelijk zeer doen dit keer, voel het nu weer als ik er aan denk! Hopen dat het helpt en gelukkig groeit ze wel goed! Hoeveel was ze bij de geboorte?
En een schoonmaakster, hoe lekker is dat!

Net met L. bij het cb geweest. Groei gaat nu goed gelukkig, ze zit nu op 4190 gram . Ik had een stomme arts en dat vond L. ook want ze heeft op haar kussen geplast;) Ze noemde mijn L. een stevige baby...huh bekijk haar eens goed. Ze constateerde ook een lichte voorkeurshouding naar links dus nu moeten we even de rechterkant trainen. Maar je weet nog wel heo dat werkt toch van de oudste...eeuh nee want die had dat niet. Dan doe ik wel een folder in je kinddossier. Volgende afspraak is gemaakt bij de andere arts...is ze helemaal gek geworden...stom mens!
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 24 Jan 2019 14:40

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh wat rot Uffe dat je niks aan het cb gehad hebt en dan ook nog woorden toegespeeld krijgt waar je niet op zit te wachten en ook niet correct zijn. Gelukkig gaat de groei nu goed! En lekker dat ze in haar bedje ligt. Heb je even de handen vrij! Het is mij vandaag ook al 2 keer gelukt om haar in bed te doen. Zo fijn!

Ja ik hoop echt dat de pijn na volgende week af neemt want anders ga ik het inderdaad ook niet volhouden. Vandaag komen er hydro pads die mij tussen de voedingen door hopelijk wat verlichting geven.

N was bij de geboorte 3244 gram.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Jan 2019 15:45

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja heel fijn want F. is bij de gastouder! Heb F. haar fotoboek afgemaakt, moest want vandaag was de laatste dag van de korting.

Wow dan is ze al heel goed gegroeid! L. was 3760 en 55 cm. Nu dus 4190 en 57 cm.

Echt heel knap. Hopen dat die pads wat verlichting geven ja. Hoe gaat het met A.? Is haar zusje nog steeds lieffie?
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 24 Jan 2019 18:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja dat gaat nog steeds erg goed! Ze wil me met alles helpen en is totaal niet jaloers. Het valt me echt alles mee hoe ze is! Als ik ga voeden dan gaat ze er met haar pop naast zitten en trekt ook haar hemd omhoog haha!

Hoe gaat dat bij jullie? Zusje interessant?

Dinsdag moet ik naar het cb. Ben benieuwd naar haar lengte!
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers