Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitstrijkje

<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 26 Nov 2018 22:52

Re: Uitstrijkje

Thanks! Ik ga maar uit van het ergste dan kan het alleen maar meevallen. Hpv zal nog niet weg zijn, denk ik. Maar minder dan een pap3b hoop ik toch echt wel na 2 keer een lis! Steeds dat half jaar ertussen is ook killing. Mij konden ze niets zeggen over snijranden omdat ze dat niet bekijken, zei de assistent. Gek eigenlijk, bij hetzelfde ziekenhuis.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Nov 2018 07:35

Re: Uitstrijkje

Idd raar
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 27 Nov 2018 11:43

Re: Uitstrijkje

Hier ook de uitslag binnen en ja hoor HPV gezien.
Verder niet, dus over een half jaar weer.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Nov 2018 22:54

Re: Uitstrijkje

Natuurlijk wel balen Misoe, maar gelukkig geen afwijkende cellen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 07 Dec 2018 17:39

Re: Uitstrijkje

Ik mocht vandaag weer. Helaas krijg ik door de feestdagen de uitslag pas in januari. Ik had ook een beetje gehoopt dat als het nu weer goed zou zijn, ik dan weer gewoon uitstrijkjes via het bevolkingsonderzoek kon doen, maar dat zit er niet in. Als de uitslag nu weer goed is, gaan ze bekijken of ik nog 1 keer naar het ziekenhuis moet of dat het de volgende keer al bij de huisarts mag, en dat moet dan voorlopig elke 2 jaar. Ze vinden het te riskant om er 5 jaar tussen te laten zitten.
<<

Anoniem317

Bericht 08 Dec 2018 21:57

Re: Uitstrijkje

Ruim een half jaar geleden was er HPV gevonden in mijn uitstrijkje. Afgelopen maandag heb ik weer een uitstrijkje laten maken en ik hoop voor de feestdagen nog bericht te krijgen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 04 Jan 2019 10:28

Re: Uitstrijkje

Nou, weer een slechte uitslag :( Pap 2 en weer HPV positief, terwijl het een jaar geleden Pap 1 was en het HPV weg was. Volgende week krijg ik al een colposcopie.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jan 2019 13:01

Re: Uitstrijkje

Derpy wat shit.


Over de thuisafnameset. Je kan dit echt bijna niet fout doen. Alles is echt stap voor stap omschreven. Ik heb hem ook gedaan en gelukkig was het helemaal goed.
2015 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jan 2019 16:26

Re: Uitstrijkje

Wat shit Derpy! Sterkte volgende week!

Ik zou dit jaar voor een uitstrijkje moeten (wordt in de zomer 30), maar ik ben zwanger. Kan ik dan gewoon na m’n zwangerschap gaan?

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jan 2019 17:35

Re: Uitstrijkje

Elliot schreef:Wat shit Derpy! Sterkte volgende week!

Ik zou dit jaar voor een uitstrijkje moeten (wordt in de zomer 30), maar ik ben zwanger. Kan ik dan gewoon na m’n zwangerschap gaan?


Je oproep is een jaar geldig. Ik ben in april jarig en heb de set pas een half jaar later aangevraagd en vorige week had ik de uitslag.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Jan 2019 21:18

Re: Uitstrijkje

De oproep is zelfs 5 jaar geldig begreep ik vandaag.
Ik had mijn afspraak toen ik net wist dat ik zwanger was van L., toen mocht het dus niet doorgaan. Heb vandaag een nieuwe afspraak gepland (mag vanaf een half jaar na je bevalling) en voor de zekerheid even gebeld over of die oproep nog geldig was. De vrouw die ik sprak van het bevolkingsonderzoek gaf aan dat als je een formulier met stickers hebt, deze 5 jaar geldig is. Je hebt dus wel even de tijd Elliot! :wink:

Derpy: Wat balen! Succes en sterkte.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jan 2019 23:20

Re: Uitstrijkje

Ik kon online mijn oproep uitstellen en krijg half jaar na bevalling nieuwe oproep.
08/2018
05/2021
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 05 Jan 2019 01:17

Re: Uitstrijkje

Oh ja crap ik moet ook echt, moest begin december al. Als ik ongesteld ben geweest maar even afspraak voor uitstrijkje maken.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 06 Jan 2019 15:05

Re: Uitstrijkje

Elliot schreef:Wat shit Derpy! Sterkte volgende week!

Ik zou dit jaar voor een uitstrijkje moeten (wordt in de zomer 30), maar ik ben zwanger. Kan ik dan gewoon na m’n zwangerschap gaan?


Dit had ik ook. Bij de oproep zat een retourformulier, waarop je kunt aangeven dat je zwanger bent. Je krijgt dan een nieuwe oproep na de bevalling.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Jan 2019 20:47

Re: Uitstrijkje

Thanks allemaal.
Ik kreeg gisteren m’n afsprakenbrief en het foldertje. Op de brief stond dat ik 2 weken na de colposcopie een belafspraak heb, zou dat betekenen dat ze deze keer sowieso weefsel gaan afnemen?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 09 Jan 2019 13:19

Re: Uitstrijkje

Hier eindelijk een positief bericht. Pap1 en HPV negatief. Erg blij om, maar als ik dan Derpy haar verhaal lees zegt het toch nog weinig 1x een goede uitslag. Moet nu over 18 maanden terug, maar ik denk dat ik tussendoor toch nog een keer laat controleren.

Derpy, echt ongelofelijk klote!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 10 Jan 2019 10:27

Re: Uitstrijkje

Wat fijn, Mamsie!

M'n colpo ging niet helemaal zoals gepland. Ze wilden biopten nemen en dat lukte niet met het gewone tangetje, dus ze moesten het met de brander doen. Ik heb niks gevoeld van de verdovingsspuiten, maar het middel zelf was heel naar. Ik kreeg flinke hartkloppingen en werd heel licht in m'n hoofd, een beetje het gevoel dat je krijgt als je onder narcose wordt gebracht. Dat heeft echt een paar uur aangehouden voor het wegtrok. Het bloedde natuurlijk ook als een rund en ik mag nu twee weken geen tampons gebruiken, niet zwemmen of in bad en geen seks. Over twee weken krijg ik de uitslag. Op zich zou ik een lis-excisie ook niet zo'n ramp vinden, dan ben ik misschien eindelijk eens van al het gedoe af.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jan 2019 10:31

Re: Uitstrijkje

Hè Derpy, wat klinkt dat naar :( Wat een ellende geeft zo'n stom virus dan hè? Gelukkig ben je er NU bij, maar dat neemt je zorgen nog niet weg. Ik hoop voor je op een goede uitslag en een goed uitstrijkje straks, als dit helemaal achter de rug is.

Mamsie, wat fijn dat het nu goed is bij jou!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 10 Jan 2019 11:29

Re: Uitstrijkje

Gatver Derpy wat vervelend zeg. Dat heen en weer gesukkel met zo veel tijd ertussen vind ik killing, dus ik snap jouw reactie wel van doe maar een lis.
Weet jij trouwens hoe het kan dat je eerst helemaal schoon was en nu dus niet meer?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 10 Jan 2019 13:35

Re: Uitstrijkje

Ze zei dat het een herbesmetting kan zijn, maar dat die kans wel heel klein is als je consequent condooms gebruikt. Als je die één keer vergeet, kun je wel weer meteen opnieuw besmet raken.
Het kan ook zijn dat het virus er nog wel zat, maar niet meer detecteerbaar was ofzo, en nu dus weer opspeelt.

Ze zei ook dat je lichaam door het wegbranden van die biopten die wonden nu gaat genezen en dat er dan ook een versterkte immuunreactie is, dus dat het best kan dat m'n lijf het virus nu wel goed gaat opruimen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 10 Jan 2019 23:13

Re: Uitstrijkje

Dankjewel voor je uitleg. Maar zou dat dan eigenlijk betekenen dat je in een vaste relatie ook condooms moet gebruiken. Zou wel handig zijn als mannen ook simpel getest kunnen worden.

Bij welke uitslag overweeg je een lis?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 11 Jan 2019 10:26

Re: Uitstrijkje

Als de uitslag goed is, is het niet nodig, als de uitslag slecht is, raden ze dat wel aan en bij een twijfelachtige uitslag wilde ze overleggen wat er gaat gebeuren, maar ik denk dat ik dan wel voor een lis ga.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 11 Jan 2019 22:54

Re: Uitstrijkje

Nog even afwachten dus.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem280

Bericht 14 Jan 2019 12:19

Re: Uitstrijkje

2,5 jaar geleden laatste keer uitstrijkje laten doen.
Kreeg vorige week weer de oproep in de bus.
Gevraagd hoe dat zit.
Ze zeiden je krijgt iedere 5 jaar een oproep, wat daar tussen gebeurt staan wij verder los van.
Dus ookal heb je 2,5 jaar geleden een uitstrijkje laten doen, dan kun je deze oproep gewoon weer doen.
Zal van de week afspraak maken.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 15 Jan 2019 15:54

Re: Uitstrijkje

Ik had de zelfafnametest gedaan, super snel de uitslag en HPV aangetroffen dus morgen alsnog naar de huisarts en hopen dat het daar bij blijft. Stom dat je zo kan schrikken van zo'n brief terwijl er nog helemaal niets aan de hand hoeft te zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder