Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jan 2019 17:11

Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

Wie heeft er een tip voor mij om mijn rug/bil te stretchen. Ik loop nu al een paar maanden met rugklachten ( randje hernia ). Vanuit mijn rug heb ik geen last meer, maar ik heb nog wel een frictiepunt in mijn bil zitten. Deze is nu weer groter als vorige week, waardoor ik beperkt wordt in mijn bewegen.

Nu hoorde ik laatst dat rugklachten kunnen ontstaan voor verkorte hamstrings/iliapsoas. En ik weet dat ik deze heb. Ik heb bijvoorbeeld nooit met mijn handen bij mijn enkels gekund bij het naar voren buigen. Is ook deels bouw, maar ik merk ook dat alles snel op spanning komt te staan in mijn spieren.

Nu wil ik dus rustig mijn spieren gaan stretchen, in de hoop dat het wat leningen wordt en waardoor ik ook in de toekomst minder rugklachten zal krijgen.
Wie heeft er een idee voor bepaalde oefeningen die ik kan doen, zodat ik mijn rug/bil en hamstrings wat kan oprekken?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Jan 2019 19:27

Re: Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

Ga hier aub mee naar een fysio. Als je echt op het randje van een hernia zit moet je dit echt goed aanpakken en niet zomaar wat tips op internet op gaan zoeken.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jan 2019 19:44

Re: Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

Heb de afgelopen weken bij de manueel gelopen. Hij kan nu niks meer, omdat het een soort fantoompijn is. Er zit iets van een pijnprikkel in mijn linkerbil en die is gewoon irritant. Ik merk dat als ik de zenuw rek dat het minder wordt, vandaar dat ik het wil combineren met spieren rustig optellen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jan 2019 20:45

Re: Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

Ik ben het eens met minx. Naar een fysio hiermee gaan en niet naar een manueel therapeut. Je kunt met random oefeningen het ook verergeren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 14 Jan 2019 21:05

Re: Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

Silly-One schreef:Heb de afgelopen weken bij de manueel gelopen. Hij kan nu niks meer, omdat het een soort fantoompijn is. Er zit iets van een pijnprikkel in mijn linkerbil en die is gewoon irritant. Ik merk dat als ik de zenuw rek dat het minder wordt, vandaar dat ik het wil combineren met spieren rustig optellen.


Je bil is niet geamputeerd toch? ;) (Fantoompijn ontstaat na amputatie, iemand voelt bijvoorbeeld pijn of jeuk aan zijn voet terwijl die er niet meer is.)

Maar ik zou verder inderdaad het advies van Minx en Jip opvolgen. Niet zelf gaan uitproberen met alle risico's van dien.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Jan 2019 11:45

Re: Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

Sawadee schreef:Je bil is niet geamputeerd toch? ;) (Fantoompijn ontstaat na amputatie, iemand voelt bijvoorbeeld pijn of jeuk aan zijn voet terwijl die er niet meer is.)


Daarom noemde ik het ook een soort Fantoompijn. Het is namelijk een zenuw in mijn rug die de uitstraling geeft die ik in mijn bil voel.

Fysio snap het wel, maar de vorige heeft deze rugklachten compleet verkeerd geinterpreteerd en de manueel waar ik nu liep is ook gewoon fysio en die geeft aan dat het nu met de tijd moet herstellen. Aangezien het de zenuw is die waarschijnlijk beschadigd is geweest. Ik zoek dus puur een manier om rustig de spieren te verlengen, zonder dat ik daarbij echt het risico opzoek. Ik mocht van hem weer het sporten rustig oppakken. Vorige week woensdag dat netjes gedaan, maar nu dus wel weer 3 weken terug in revalidatie. Terwijl ik echt niet weet wat ik verkeerd gedaan heb.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Jan 2019 12:21

Re: Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

En precies om de laatste zin die je schrijft niet zelf op internet gaan zoeken.
2015 💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 15 Jan 2019 14:06

Re: Stretch oefeningen rug/bil/hamstrings

Silly-One schreef:
Sawadee schreef:Je bil is niet geamputeerd toch? ;) (Fantoompijn ontstaat na amputatie, iemand voelt bijvoorbeeld pijn of jeuk aan zijn voet terwijl die er niet meer is.)


Daarom noemde ik het ook een soort Fantoompijn. Het is namelijk een zenuw in mijn rug die de uitstraling geeft die ik in mijn bil voel.

Fysio snap het wel, maar de vorige heeft deze rugklachten compleet verkeerd geinterpreteerd en de manueel waar ik nu liep is ook gewoon fysio en die geeft aan dat het nu met de tijd moet herstellen. Aangezien het de zenuw is die waarschijnlijk beschadigd is geweest. Ik zoek dus puur een manier om rustig de spieren te verlengen, zonder dat ik daarbij echt het risico opzoek. Ik mocht van hem weer het sporten rustig oppakken. Vorige week woensdag dat netjes gedaan, maar nu dus wel weer 3 weken terug in revalidatie. Terwijl ik echt niet weet wat ik verkeerd gedaan heb.


Dan is het dus gewoon zenuwpijn ;). Een zenuw begint in de rug en eindigt lager in je lichaam, vandaar dat je het in je bil voelt.
(Sorry, werk dagelijks met mensen met echte fantoompijnen en je kan zo iets niet als een soort fantoompijn bestempelen in mijn ogen)

En nogmaals eens met Jip, als je niet zelf nu kan achterhalen waardoor het komt zou ik ook niet zelf concluderen dat je het met rekken op kan lossen.
Dan neem je alleen maar risico's.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers