Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kruidvat luiers zijn veranderd! UPDATE 18-2-2019

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 11 Jan 2019 21:00

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Op de creche van zoon gebruiken ze Kruidvat en vanavond zag ik zo’n nieuwe luier(ik zag het door de banen). Alleen in zijn kruis leek de luier echt op ontploffen te staan, maar verder was hij helemaal nog niet vol. Best bijzonder dat dat niet beter verdeeld.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Jan 2019 21:42

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Nu zal het bij jongens en meisjes ook weer anders zijn. T plast altijd wat schuin haha dus ik ben er wel bang voor dat de luier straks aan 1 kant vol is etc. Ben benieuwd. Gelukkig doen ze bij Kruitvat nooit moeilijk over ruilen.
2016
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2019 21:47

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

En open verpakkingen mag je ook terug brengen!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2019 07:22

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Gister bij de ah in de bonus pampers gekocht met het idee deze in ieder geval s nachts te gaan gebruiken ipv kruidvat.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2019 07:34

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Bloemetjesgordijn schreef:Hier is de laatste pak nu op zijn eind. Nu bedacht ik me om over te stappen op de broekjes. Weet iemand of deze wel/niet vernieuwd zijn.

En hoor veel over Etos. Nu las ik ergens dat hun de luiers ook vernieuwd hadden waardoor die ook niet zo prettig meer waren. Weet niet of iemand dit weet of dat zo is.

Etos is in november vernieuwd en ook daar zijn klachten over, maar ook veel positieve geluiden.

G heeft nu (vannacht) een Etos luier aan. Duimen dat ze niet doorgelekt is.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Jan 2019 07:46

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ben benieuwd Cotton! Zag dat de luiers nu in de aanbieding zijn, dus als het bevalt ga ik vandaag misschien ook even een pak kopen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2019 07:54

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ja speciale aanbieding 5 euro per pak!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2019 08:53

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Nou helaas niet droog.

Bij de lies behoorlijk nat en aan de voorkant (buikslaper) een klein beetje. Ze was zelf ook niet lekker droog.
Nou heb ik gelezen dat Etos luiers optimaal absorberen als je ze even schud van te voren. Dus ik ga denk ik een maat groter (4+) kopen en die schudden voor gebruik :P

Gelukkig heb ik nog vrij veel oude Kruidvat luiers.
Het meisje aan de kassa zei dat Kruidvat het waarschijnlijk terug gaat draaien. Maar ik weet niet of ik dat geloof en of ze dat zomaar kunnen/zouden doen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Jan 2019 09:01

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Wij gebruiken normaal altijd de Etos luiers en heel af en toe koop ik een pak bumblies luiers bij de Spar. Met die bumblies is zoon ook opeens iedere ochtend nat, maar ik heb geen idee of dat die nu vernieuwd zijn. Zou wel wat verklaren want verder is er niets veranderd.
10.04.17
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Jan 2019 09:12

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Over schudden van de luier: die wij in de zorg gebruiken mogen wij juist absoluut niet schudden, dan zou t opname gedeelte kapot geschud kunnen worden met juist meer doorlekken tot gevolg
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Jan 2019 09:15

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ik had een vragenlijst van Kruidvat over de nieuwe luiers dus volgens mij zijn ze er wel echt mee bezig.

Ik gebruik de nieuwe Kruidvat en, tot nu toe, nog niet doorgelekt. Maar zijn wel dikker in kruis en stinken meer / voelen vochtig en sneller verzadigd, ik verschoon gewoon wat meer nu overdag.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2019 09:20

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Elroya schreef:Over schudden van de luier: die wij in de zorg gebruiken mogen wij juist absoluut niet schudden, dan zou t opname gedeelte kapot geschud kunnen worden met juist meer doorlekken tot gevolg

Het staat op de site van Etos zelf dus ik ga er vanuit dat ze het wel weten haha.
Sommige Pampers kan je ook beter eerst schudden dan verdelen de balletjes beter.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2019 19:45

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Hier ook elke keer bij het kruis wel een opgeblazen luier, terwijl ze bij dr billen nog kurkdroog is. Alleen vindt mevrouw het dan al niet zo lekker meer liggen en krijgt ze eerder een schone.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2019 19:57

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Nou ze ligt nu met een 4+ aan in bed.

Ik heb de Etos luiers ook even tegen het licht gehouden uiteraard en je ziet daar ook de 3 banen, net als bij Kruidvat (het is nu hip zeker, die 3 banen, maar goed), maar die van Etos voelen veel degelijker aan. Alsof zij wel snappen hoe ze die 3 banen netjes in de luier krijgen.
Wel zijn Kruidvat luiers langer (dus hoger voor bij de buik en op de rug). Heb een beetje het gevoel dat ze met de billen bloot ligt als ik de luier aan de voorkant goed hoog doe, maar dat is niet zo hoor. Het moet gewoon even wennen denk ik, de fit van Etos. Gevuld is de Etos luier iig niet zo dun en slap als die van Kruidvat.

En dus hopen dat ze vannacht droog blijft.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2019 20:03

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ik trek de luier nu wat hoger aan. Zodra er een beetje een knik zit in de banen, loopt het zeker niet door naar achter...
08/2018
05/2021
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 12 Jan 2019 21:17

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ik heb vandaag etos luiers gekocht. Hoop dat ze niet doorlekt.
Die berenluiers en de anderen van Ah vind ik heel fijn en ook Lidl en Bumblies vind ik heel fijn. Pampers baby dry en kruitvat dus niet. Vooral pampers, daar loopt de plas gewoon doorheen joh! En als ze had bepoept zag je dat aan de buitenkant. Bizar!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2019 22:37

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ja hier ook. Pampers heeft ze gewoon overdag een klamme broek. Komt er gewoon doorheen.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jan 2019 09:43

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Droog!!! :D
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 13 Jan 2019 13:28

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ben benieuwd wat je ervaring is na een week, Cotton!
Ik heb voorlopig nog even genoeg 'oude" luiers van Kruidvat.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2019 07:46

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Gisteren dus droog na een nacht van 14 uren. Vanochtend droog na een nacht van 12 uren.

Moet wel wennen aan de pasvorm van Etos. Ik vind ze in tegenstelling tot Kruidvat vrij smal vallen. Maar ze lekken niet en geen roodheid dus ben er blij mee so far.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Jan 2019 08:25

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ik heb afgelopen week ook een pak van de Etos gekocht. Ze heeft ze alleen overdag om gehad, maar dat leek iig prima.
De oudste wil ze nu ook voor de nacht, haha, veel leuker natuurlijk dan haar eigen luiers zonder Woezel en Pip :D
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2019 08:31

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Bloemetjesgordijn schreef:Hier is de laatste pak nu op zijn eind. Nu bedacht ik me om over te stappen op de broekjes. Weet iemand of deze wel/niet vernieuwd zijn.

En hoor veel over Etos. Nu las ik ergens dat hun de luiers ook vernieuwd hadden waardoor die ook niet zo prettig meer waren. Weet niet of iemand dit weet of dat zo is.

Ik heb ze nu dus vergeleken. Zowel nieuwe Kruidvat als nieuwe Etos hebben beide 3 van die magical airways banen in de luier, maar de Kruidvat luier is aanzienlijk dunner. Ik heb gemerkt dat de Kruidvat luier na een paar uurtjes al helemaal vol zit en dan zie je aan de buitenkant ook echt 3 banen vol plas met een dun laagje eromheen. Bij m'n dochter werden de buitenste banen zo dik dat het aansluitende stuk bij de lies zeg maar open ging staan.
Bij de Etos luier is de buitenlaag dikker (de hele luier is dikker) waardoor je die 3 banen niet zien aan de buitenkant als de luier vol is en ik heb het idee dat de plas zich in deze banen goed verdeeld. De luier gaat bij de lies in ieder geval niet open staan.

Maar goed, het blijft een persoonlijk dingetje. Er zijn ook mensen fan van de nieuwe Kruidvat luier en er zijn ook mensen die nu met de nieuwe Etos luier doorlek problemen hebben. Blijft toch lastig.

Kan me echt ergeren aan al die mensen die zeggen; Koop gewoon Pampers.
Of; niet aan kinderen beginnen als je geen Pampers kunt betalen.
Pampers is niet voor iedereen de holy grail.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jan 2019 08:50

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Ik heb bijna altijd Etos en ben daar hele tevreden over.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Jan 2019 11:12

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Cotton, mijn zoontje heeft ook maat 4 plus aan van Kruidvat. Hij plast veel maar is erg smalletjes dus die maat sluit heel mooi aan. (hij is 13kg) Sluit die maat wel goed aan bij jou baby? Aangezien die dus veel jonger is.

Maar hier gaat het dus prima met de nieuwe Kruidvat luiers. 's nachts wel de oude aangedaan omdat ik daar nog een heel pak van heb. Meer door alle verhalen dus.
2016
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2019 11:25

Re: Kruidvat luiers zijn veranderd!

Salome schreef:Cotton, mijn zoontje heeft ook maat 4 plus aan van Kruidvat. Hij plast veel maar is erg smalletjes dus die maat sluit heel mooi aan. (hij is 13kg) Sluit die maat wel goed aan bij jou baby? Aangezien die dus veel jonger is.

Maar hier gaat het dus prima met de nieuwe Kruidvat luiers. 's nachts wel de oude aangedaan omdat ik daar nog een heel pak van heb. Meer door alle verhalen dus.

Ja de luiers van Kruidvat zijn qua pasvorm echt perfect hier voor mijn baby met billen :P
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers