Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

<<

Anoniem266

Bericht 11 Jan 2019 12:33

Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Hoi hoi,

Enkele reis moet ik zo 18 km afleggen.

Maar ik twijfel zo om een scooter te kopen of een electrische fiets, prijs technisch en waar ik het meeste gemak uit haal.
Vooral belangrijk zijn de kosten en de levensduur van beide !

Jullie nog goede tips waar ik aan moet denken ?

Groetjes reep
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2019 12:47

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Voor mij zou het verschil er in zitten dat je de fiets zo kunt pakken, en dat je met je scooter toch vaak moet tanken. Ik zou dat gemak van de fiets boven de scooter stellen. En fietsen, ook al is het elektrisch, is voor je lijf beter dan stil zitten op een scooter.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 11 Jan 2019 12:49

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Ik zou voor de fiets gaan. In de winter als het echt koud is, verkleum je op een scooter door het stilzitten, op de fiets heb je dat niet.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 11 Jan 2019 12:58

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Ik zou voor de fiets gaan, idd omdat je in beweging bent dan, beter voor milieu ook en bij gladheid niet zo gevaarlijk als scooter.
Maar mocht je een electrische fiets overwegen omdat het goedkoper is, dan moet je je daar niet in vergissen. Onderhoud en reparatie is er echt heel duur aan vind ik. Wij hebben onze electrische fiets nu 3 jaar, was een dure dus niet eens goedkope en toch denk ik al zo rond de 1000 euro aan kosten aan gehad! Valt ons dus wel echt tegen!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem266

Bericht 11 Jan 2019 13:02

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

De kosten van aanschaf lopen gelijk op beide zo +-2400 euro
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 11 Jan 2019 13:28

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Ik zou absoluut voor een fiets gaan, vooral omdat je het dan veel minder koud hebt in de winter.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 Jan 2019 15:02

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Ik zou ook kiezen voor de elektrische fiets. Ik gebruik er ook 1 voor woon werk verkeer en ben er na ruim 3,5 jaar nog steeds erg blij mee. Je moet wel voor een accu kiezen met een hoge actieradius omdat je 36 km fietst per rit.

Je blijft inderdaad alsnog in beweging. Op een scooter zit je stil en moet je toch altijd tanken wat ook nog geld kost. De fiets hoef je alleen op te laden. Ik kan dit zelfs op mijn werk doen dus die paar keer dat ik thuis oplaad is ook het geld niet.

Ik herken de hoge onderhoud en reparatiekosten niet overigens. Ik heb mijn fiets nu dus ruim 3,5 jaar en heb naast een eventuele lekke band nog geen andere reparaties te hoeven doen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 11 Jan 2019 16:21

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Ik zou ook voor de fiets kiezen. Eventueel een pedelec fiets maar dan moet je wel een helm op en valt hij onder de bromfietsen geloof ik.

Ik heb zelf nu een paar maanden een ebike, een goede tweedehands. Het is zo fijn, en je gaat er echt meer van fietsen en dus bewegen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 11 Jan 2019 16:58

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Miccie schreef:
Ik herken de hoge onderhoud en reparatiekosten niet overigens. Ik heb mijn fiets nu dus ruim 3,5 jaar en heb naast een eventuele lekke band nog geen andere reparaties te hoeven doen.


Wij hebben miss ook wel pech gehad. Onze fietsmaker zei ons ook dat hij vaker deze klachten hoorde bij ons merk fiets (gazelle). Dus misschien gewoon geen gazelle kiezen!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem308

Bericht 11 Jan 2019 17:05

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

18 kilometer op een elektrische fiets is wel lang hoor, toch wel snel 3 kwartier.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 11 Jan 2019 17:13

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

AMM schreef:18 kilometer op een elektrische fiets is wel lang hoor, toch wel snel 3 kwartier.

Ja zeker wel, als ik naar een cliënte fiets dan is dat 14 km daar doe ik 40 minuten over met de elektrische fiets.
Helaas wordt je reistijd niet heel veel korter met de elektrische fiets. Dat is minuutjes werk.
Met pedelec kan je wel tijd winnen. Maar met die fiets is het wel fijn als je niet door de stad hoeft. Anders ga je al snel te hard voor je omgeving
<<

Kira

Bericht 14 Jan 2019 07:19

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Als het niets scheelt qua tijd begrijp ik niet wat het voordeel is van een e-bike ten opzichte van een scooter buiten de beweging dan. Maar dan zou ik gewoon gaan voor een normale fiets.
Ik zou dus voor een scooter gaan, ik heb er zelf een en ben er super blij mee. Ik rij er alles mee, soms wel 300 km per week. Sowieso elke dag al 25km woon-werk verkeer. Ik tank misschien voor 6 euro per week, verzekering kost geen drol en af en toe onderhoud.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 14 Jan 2019 09:12

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Mijn ervaring is toch zeker wel dat een electrische fiets veel scheelt qua tijd. Ik haal gemiddelde zo'n 25 km per uur (maar woon niet in de stad dus hoef ook niet te stoppen voor stoplichten ofzo)
Juli 2015
Maart 2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Jan 2019 09:40

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Ik zou ook voor een elektrische fiets gaan. Mijn ervaring is ook dat het echt wel veel scheelt qua tijd. Ik heb 16-17 km enkele reis en doe daar zo'n 40 minuten over (overigens ook niet in de stad). Als ik dat met mijn gewone fiets zou doen, zou ik sowieso een kwartier langer onderweg zijn (en ook nog eens bezweet op mijn werk aankomen want dan moet ik flink doortrappen wil ik op tijd van school op mijn werk geraken).
2012 & 2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jan 2019 10:29

Re: Woon werk verkeer electrische fiets of scooter..

Ik zou voor een scooter gaan. Ik heb zelf een elektrische fiets en gebruik hem heel veel, maar 18 km enkele reis zou me te gortig zijn. Ik fiets nu 13 km enkele reis en dat is nog leuk. Vooral als het weer wat minder is dan is 18 km wel echt een lang eind!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers