Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 08 Jan 2019 16:56

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha herkenbaar dat poepen tijdens de fles geven. M. moest dat vandaag ook.


Ik had precies hetzelfde met zo'n stolsel. Ik vloeide ook niet meer en toen opeens plop. Ik heb het even aangekeken en daarna nergens meer last van gehad. Was bij mij echt eenmalig.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Jan 2019 19:52

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha die grote zussen weten t wel te plannen he;) Hier heeft gro te zus daar geen last van, maar die is natuurlijk een stuk zelfstandiger en die kun je nog ff laten wachten. Grote broer daarentegen... die pakt die momenten extra om op tafel te klimmen, metg de kaarsen te spelen of zoiets :palm: met bv had ik nog 1 arm vrij, nu niet meer haha.
En vanavond wilde y veel bij mij zijn, maar R moest ook maar bed. Pyama beneden maar aangedaan, Y daarna even in bedje van R tijdens tandenpoetsen en slaapzak aan doen. En tja, dan huilt Y ook wel even, maar kan dan echt niets anders (vriend heeft late)

En over poepen gesproken, hierf heeft net een meisje haar fles op, poept heel haar luier vol maar blijft heerlijk slapen haha. Kan me dat niet voorstellen met zon luier;)

Ik denk dat die stolsel wel nornaal kan zijn. Je mag immers 4-6 weken vloeien.

Hier is de school weer begonnen, dus ook weer wat meer regelmaat
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 10 Jan 2019 10:22

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha irritant toch? Soms denk ik doe je dat nu bewust? Maargoed ik neem niet het risico dat ze het in haar broek gaat doen, die poepbroeken van L. zijn wel genoeg!

Fijn dat het herkenbaar is van dat stolsel, ik had het gisteren nog een keer. Afgesproken (met mezelf) dat als het nog eens is ik even bel om te informeren. Ik weet dat je idd tot 6 weken mag vloeien maar omdat het eigenlijk over was icm. de buikpijn dacht ik hmm...

R. neemt het er lekker van als mama even niets kan dan!

Vandaag is F. naar de gastouder. L. ligt lekker te slapen die ga ik zo heerlijk in bad doen. Echt even uitgebreid de tijd nemen. Al is het niet echt een badfan, ze gaat liever mee onder de douche. Maar dan gaat het zo snel tussendoor, dat vind ik dan weer zielig want F. had altijd hele uitgebreide badsessies.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Jan 2019 16:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Klinkt als een heerlijk dagje uffe! Hier ook de kids op de opvang, heerlijk!
Qua tijd met Y wordt dat idd ook echt minder. Vond dat met R al, nu helemaal. Zei toevallig vandeweek nog tegen vriend dat ik dat toch meer moet doen, al is het maar 5 min echt bewust haar, ipv met bijv R erbij, of hup de wandelwagen in want we moeten weer naar school ofzo.
Hoe gaat het met het gewicht van L? Ik las dat je bij het CB was geweest?
En veel succes met het maken van (eindelijk) je fotoboek;)

Hier net bij het CB geweest. Germ de eerste prikjes zitten er weer in.. hopelijk heeft ze er net als E en R weinig last van.
Alles zit netjes op haar lijntje. Hier ook nog over de voedingen gehad, maar ja als Y niet wil dan kunnen we er niks mee. Proberen om de nachtvoeding zo weinig mogelijk te houden, en overdag in de ochtend en late voeding kijken of ze dan toch mss 120 wil. Ze zei ook dat ze wel eens vaker kindjes ziet die langzaamaan opbouwen zeg maar. En hoe het komt dat Y eerst wel doorliep en nu niet is een vraag. Mogelijk toch nog kleine nasleep van het niet fit zijn.
Y heeft ook wat spuw (mijn vraag om daar naar te kijken). Ik vroeg me af of dat een reden kan zijn voor het mindere drinken, maar ze verwachtte niet. Maar mocht ze volgende week nog matig drinken dan kon ik bij de huisarts altijd vragen om een kuurtje. Baadt het niet dan schaadt het niet.
Het ging ook nog over het ritme, dat Y dat nog niet echt heeft (de ene keer slaapt ze van voeding tot voeding, dan is ze een hele blok wakker, dan is ze een blok onrustig, en dat wisselt allemaal per dag). Ze vroeg of ik dat vervelend vond, en iets mee wilde. Ik zei al, dat zal moeilijk gaan, als ze slaapt dan slaapt Ze, en als ze wakker is dan is ze wakker :)
Y heeft ook een beetje een afplatting. Ik dacht het al te zien, vriend niet, dus ik twijfelde of ik het niet dan om het zien omdat R ook voorkeurshouxing had. Ik heb de laatste week wel het idee dat het al iets minder wordt, dus nog paar extra tips meegekregen en kijken we de volgende afspraak even af
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jan 2019 10:46

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja, maandag ben ik bij het cb geweest. Ze was weer iets afgevallen. Arts heeft haar nagekeken en de conclusie getrokken dat ze net wat langer moet wennen aan het leven buiten de buik en dat dat aankomen wel goed komt. Afgesproken om even niet te wegen omdat ik er onzeker van werd terwijl het verder super gaat!

Klinkt alsof ze echt de tijd voor je genomen hebben op het cb. Heeft ze last van de prikjes?

Hoe gaat het bij jullie September en Parisienne? Op een roze wolk?

En met de laatste loodjes dames?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem286

Bericht 11 Jan 2019 11:29

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hier net een telefoontje van de gyn, dacht dat ze toch nog belde over de grootte van de baby maar ik had gisteren bloed laten prikken voor de anesthesist en nu blijkt dat ik toch rhesus c negatieve antistoffen maak. met 27 weken getest en toen was het goed en nu met 36 toch niet. Ik hoef me niet acuut druk te maken maar maandag komen voor een uitgebreide echo van de vaten van de baby en dan weer bloedprikken. De gyn denk dat er een foutje in de bloedtesten zit maar wil het toch zorgvuldig oppakken. Wil me geen zorgen maken maar stiekem doe je het toch een beetje, hopelijkers het idd een foutieve afname/bepaling ofzo.
Kan er ook weinig over vinden op internet, veel meer over rhesus d.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jan 2019 12:22

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat gek inderdaad! Moest je bloed prikken voor de keizersnede? Anders waren ze er misschien wel nooit achter gekomen! Ik hoop met je mee dat het een foutieve meting is nu!

Elroya,wat ik me nog afvroeg, hebben jullie nog een duo wagen gekocht?
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 11 Jan 2019 12:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh wat naar Highway! Heeft dit gevolgen voor de baby?

Ja hier nog steeds aan het genieten! A is zo lief voor haar zusje.
Het lieffie noemt ze Nora. Ook wel gewoon Nora maar ik vind het zo vertederend als ze dan vraagt. He! Waar is het lieffie nou?!
De nachten vind ik nog wel pittig. Om de 2 uur komt ze meestal wel. Heel af en toe 3 uur er tussen maar dat is vaker op de dag dan in de nacht.
Ook heeft ze vanmorgen vroeg weer een hele voeding eruit gespuugd. Alles incl mijn bed zat onder. Het leek weer even minder te worden maar dan ineens komt het er toch weer uit.
Verder is ze wel heel lief en rustig dus dat is fijn!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 11 Jan 2019 12:37

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja voor de keizersnede idd.
als het zo is kan het wel nare gevolgen hebben; mijn lichaam zou dan het bloed van de baby afbreken met als gevolg bloedarmoede, wat weer in verschillende gradaties kan komen met met bv als gevolg dat de baby eerder gehaald wordt en bloedtransfusie moet krijgen of in de baarmoeder een transfusie moet krijgen maar ik ben natuurlijk al vrij ver in de zwangerschap.

Maar ik had net mijn moeder al helemaal over de flos aan de telefoon dat ik moest terug bellen en vandaag nog onderzocht moest worden etc.
Ik werd eerst boos en zei dat ze dit niet mocht zeggen als de gyn nog zo zei dat het ook een verkeerde meting kan zijn. Maar na het telefoontje raakte daar ook wel even over in paniek maar de gyn zei en benadrukte natuurlijk niet voor niks dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken dus ik wil dat toch niet doen en ga het toch proberen van me af te zetten tot maandag.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jan 2019 13:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Bah Highway die gevolgen klinken inderdaad niet fijn. Ik denk inderdaad dat als de gyn "paniek" zou hebben hij je wel had laten komen hoor. Maar het lijkt me wel lastig.

Aah wat lief van dat lieffie!Daar smelt je inderdaad van. F. zegt elke keer ik hou zoveel van L. ook zo lief! Dat spugen is niet fijn, L. kan het ook wel eens een doen, heb haar al meer moeten verschonen dan F. ooit.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Jan 2019 21:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, fijn vooralsnog dat het afvallen niet zorgelijk is. Hopelijk kun je het nu ook loslaten. Wanneer moet je wel weer wegen?
En ja we hebben een duowagen gekocht. Paar tientjes op marktplaats. Is zonder wandelwagembak, hebben t achterste gedeelte helemaal plat en daar ligt ze op een dikke deken en dat gaat prima! Heb de draagzak niet meer gebruikt. Alleen zit daar geen hoes bij voor de regen, da's nog wel een dingetje.

Highway, het zit me zo ook niet mee op het einde van je zwangerschap he!

September dat zal wel even pittig zijn ja die nachten. Kun je overdag wel bij rusten?
Het lieffie klinkt wel heel lief!
Qua spugen heb ik ook weinig ervaring. Alleen nu wat meer door het hoesten. Snap nu ook waarom sommigen soms veel hydrofielen adviseren :)

Y lijkt geen last te hebben gehad van de prikjes! Heeft het hetzelfde gedaan als anders.
Had vandaag wel een dag dat het me op breekt. Wachten op de late voeding, in de nacht een voeding, en dan socbtend de wekker om 3 kids klaar te krijgen. En overdag R die grenzen opzoekt. Was ook niet zo vrolijk en mn lichaam deed pijn van vermoeidheid. Lig daarom nu al in bed, nog ff wat slapen voor de laatste voeding
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Jan 2019 14:00

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

En ben je een beetje bijgekomen Elroya? Soms kan het gewoon even teveel zijn he! Fijn dat ze niet zoveel last heeft gehad van de prikjes. Ik had het gisteren, toen kregen we ook nog eens kraambezoek met echt twee vervelende kinderen (waarvan 1 stiekem snoepjes uit de snoeppot ging pakken!!!) daarna was ik er zo klaar mee.

Fijn dat jullie toch een duowagen gekocht hebben, lijkt mij ook wel erg fijn. R. is toch nog erg klein en elke keer in de draagzak is ook een gedoe!

Hier gaat het allemaal wel zn gangetje moet ik zeggen, heb deze week veel kraambezoek maar allemaal leuk bezoek gelukkig. Donderdag moet ik weer gaan wegen, ze hebben haar echt even 1,5 week de tijd gegeven.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem286

Bericht 14 Jan 2019 14:35

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Klinkt als een hele drukte Elroya, 3 kinderen is ook niet niks lijkt me. Ik sliep bij s ook vaak even voor de laatste voeding.

Heeft ze goed gedronken Uffe? Dan zal dat met het gewicht toch goed moeten komen lijkt me donderdag

Vervelend dat ze zo spuugt september, drinkt ze te gulzig misschien?

Hier vanochtend in het zkh geweest, ze hebben uitgebreid de vaten in de hersenen bekeken en het zag er allemaal gelukkig goed uit. Als mijn antistoffen kwaad zouden doen zou ze een vergroot vat moeten hebben maar ze konden ze bijna niet vinden dus dat was een goed teken. Het blijft wel vreemd maar de baby ziet er prima uit gelukkig. Heb wel nog weer bloed moeten prikken en als dat weer afwijkend is wordt ik gebeld en gaan we weer verder beleid maken maar ze gaan vooralsnog uit van een fout in het lab of een hele lage hoeveelheid antistoffen die op dit punt in de zwangerschap niet heel veel kwaad meer kunnen doen. Pfew, een opluchting dus :)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Jan 2019 15:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn highway dat je gerustgesteld bent! T zou ook wel heel raar zijn geweest als t 'ernstig' was geweest en nu pas naar boven zou komen.

Uffe, n en benieuwd donderdag! Gelukkig doet ie verder wel goed, maar blijft toch een spannend puntje.
Kraambezoek herken ik, deze week sowieso al 5 bezoeken, volgende week 3. Iedereen wachtte de feestdagen af ofzo. En oh bah, vervelend zo'n kind. Hoewel ik dat R ook zie doen, maar die is natuurlijk nog jong.
En bijgekomen vrijdag niet echt, want net die avond was Y wat onrustig :palm: dus was nog gewone tijd dat ik sliep. Maar mocht zondag wel blijven liggen van vriend, heerlijk!

Y is gewoon alweer 2 maanden!! En tis zo'n lekker ding. Kan zich al echt vermaken in de box met de muziekmobiel of in de wipstoel rondkijkend. Als ze haar wakker moment heeft dan prima een uur lekker relaxed, zo lief! En steeds meer geluidjes en lachjes, zo leuk als je haar gaat halen!
T drinken is nog steeds vaak 90, heel soms 120. Zaterdag heeft ze alleen maar 120 gedronken, maar dat hielp niet voor de nacht :palm: en zondag weer gewoon bijna alles 90. Is snachts ook niet altijd tevreden met 60, dus ze zal t echt nodig hebben
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 14 Jan 2019 19:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Even een ego bericht:

Keizersnede stond voor 22 Jan gepland maar onze zoon besloot dat vandaag zijn dag was en ik werd wakker met gebroken vliezen. Op het gemak naar het ziekenhuis gegaan. Hij lag nog steeds in stuit en is dus met een keizersnede geboren om 15:35 uur. D.ex F.lynn. Hij weegt 3640 gram. Alles is goed gegaan. Hij doet het goed. Hoeft geen suiker co omdat ik geen medicatie heb gebruikt. Heeft nog niet aan de borst gedronken maar dat komt denk ik door alle indrukken. Hij heeft lekker bij mij gelegen al en slaapt nu. Trots en blij. En onwerkelijk.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Jan 2019 19:59

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oooh wat fijn! Gefeliciteerd met jullie mannetje! Stoere naam! Gek dat hij er dan ineens al is he? Hoe voel jij je?

Elroya, ik ben ook wel benieuwd hoor, we gaan het zien! Twee maanden alweer joh! Wat vliegt de tijd. Fijn dat ze zichzelf ook al zo kan vermaken. Ik vind het bij L. al heel fijn dat ze overdag zo goed in haar bedje in slaap kan vallen. Lekker dat je zondag mocht blijven liggen! Wij hadden het zondag helemaal luxe want L. kwam om half 5 en daarna om 9 uur. F. lag bij ons in bed tv te kijken dus heerlijk!

Waarom krijgt ze 's nachts maar 60 dan? L. drinkt gewoon 6 flessen van 120 haha, als die niet aankomt snap ik het niet meer;)

Ik ben gevraagd om mee te werken aan een newbornshoot bij een fotograaf hier in de buurt, is een moeder van de psz. van F. en die keek vanmorgen in de wagen en zei oooh wat een mooi meisje, ik zoek nog een newborn voor een portfolio shoot, wil je dat? Eeuh ja doe maar haha, superleuk!
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 14 Jan 2019 20:56

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dank je. Ja echt zo vreemd. Land nog niet helemaal geloof ik. Ja voel me goed. Wel wat pijn maar dat is niet gek. Krijg PCM dus is te doen. En heb nog catheter dus hoef bed ook niet uit. Goede zorg. Wel spuit oxytocine gekregen voor baarmoeder maar dat is ook stop nu. En nog fraxiparine voor anti stolling
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem286

Bericht 14 Jan 2019 21:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wauw gefeliciteerd JMD, hij had dus zelf hele andere plannen! Lekker bijkomen nu en hopelijk een vlot herstel van de ks!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Jan 2019 22:33

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Eerst een dwarsligger, nu een eigenwijsje. Dat wordt wat justmedaan! Gefeliciteerd!! En lekker genieten

Uffe, het zelf laten komen heeft dus geholpen qua grotere flessen? Komt ze nu om de 4 uur ongeveer? Met in de nacht nog 1? Hier probeer ik snachts wel eens 60 te geven zodat ze sochtends meer honger heeft en dan wel 120 drinkt en zo beter haar flessen drinkt. Nu moet ik haar dan weer om 8 uur wakker maken.. Maar als ze onrustig blijft krijgt ze natuurlijk meer.
Leuk hoor zo'n shoot!!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 14 Jan 2019 22:59

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja hij trekt dus echt zijn eigen plan haha. Zo genieten dit.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Jan 2019 23:00

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja, om de 4 uur en dan moet ik haar soms nog wakker maken. Om de 3 uur trok ze gewoon niet, nu een veel meer tevreden kindje. 1x per nacht idd.

Aha op die manier, het blijft een beetje zoeken natuurlijk!

Highway, helemaal niet meer op je gereageerd. Fijn dat het mee lijkt te vallen! Zou je vandaag nog wat van het bloed horen?
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 15 Jan 2019 06:58

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Het erover hebben op t forum helpt echt... ze slaapt nu nog!
Maar zoeken is t zeker. In de ochtend zou Y t ook langer vol kunnen houden dan 3 uur. Maar dan kom ik mss weer lastig uit met school van E..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Jan 2019 13:17

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ooh heeft ze doorgeslapen? Ik zou dat best voor 1 nachtje al wel een keer willen haha! Man gaat er ook wel uit maar ik ben toch wakker en vaak eerder dan hem dus dan denk ik ik ga wel!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 15 Jan 2019 13:27

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja was fijn haha. Maar dat zal wel niet standaard worden ben ik bang, ze heeft al een keer 1,5 week doorgeslapen en nu weer 1,5 week 1 voeding. Terwijl zoon na de eerste x doorslapen gewoon meteen alle nachten doorliep (Ik ben verwend..)
Ik doe de nachtvoedingen altijd. Voordat ik vriend eens wakker heb heb ik al 10 flessen kunnen geven :palm:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 15 Jan 2019 13:38

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Gefeliciteerd JustmeDaan!! Wat heerlijk dat hij er is! Hopelijk gaat jouw herstel ook voorspoedig en is het vanafnu alleen maar genieten!
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers