Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke auto met 3 kleine kinderen?

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 06 Jan 2019 12:41

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Silly-One schreef:Mijn zus heeft een Skoda fabia waarin de jongens alle drie achterin konden. Twee in een stoeltje en de oudste op een verhoging in het midden.

Wij hebben een Fabia (combi), maar met een mc en autostoel past er geen kind meer tussen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jan 2019 10:52

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Wij hebben de toyota prius+, daarin passen 3 stoeltjes naast elkaar, de middelste is dan met gordel, op de derde zitrij passen ook nog twee stoeltjes met gordel. Voor de vakantie hebben we wel een dakkoffer nodig maar we zijn er echt heel tevreden over. Rijdt ook super lekker en is zuinig in gebruik.

We hadden een skoda fabia combi maar daarin kregen we geen drie stoeltjes naast elkaar er in.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Jan 2019 07:34

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Wij zijn uiteindelijk ook voor de Prius Wagon gegaan. Het was als occasion alsnog een hele uitgave maar hij rijdt inderdaad zuinig en er schijnen zelden grote onderdelen aan kapot te gaan.

We hebben ook erg getwijfeld over de Renault Grand Scenic. Daar hadden we ook een fijne proefrit in gemaakt en dat was onze tweede keus. Misschien ook nog iets om naar te kijken Elliot?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem272

Bericht 08 Jan 2019 08:45

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Elliot, dit is echt niet vervelend bedoeld, maar ben je niet een beetje vroeg als je met 7 weken zwangerschap al een nieuwe, extra grote, auto koopt? Of zijn jullie alleen nog aan het oriënteren?

Ik heb zelf ooit met 11 weken zwangerschap (na een goede echo met 7 weken) al wat dingetjes in de babykamer gezet. Dat werd toen een miskraam. Dan zit je zo tegen die spulletjes aan te kijken daarna. Was niet fijn.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Jan 2019 08:54

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Oriënteren kan toch al wel? Ik lees ook al met interesse mee. Waarschijnlijk willen wij al een derde kindje, als de andere twee nog in een stoel zitten. Dus mijn man en ik hebben het ook al eens over welke auto, kamerverdeling etc. dan nodig zou zijn. Terwijl het bij misschien helemaal niet gaat spelen.
Toevoeging: Mijn man heeft tijdelijk een Ford Cmax (lease) en moet een nieuwe auto uitzoeken voor de komende vier jaar. Dus dat speelt bij ons ook mee.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem272

Bericht 08 Jan 2019 09:06

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Ja, over dat soort dingen nadenken en je oriënteren kan altijd natuurlijk! Deden wij ook hoor. Maar van de dingen die ik daadwerkelijk had gekocht (rompertje, dekentje), kreeg ik spijt na de miskraam. We hebben het uiteindelijk wel voor onze dochter gebruikt, maar er zit toch een naar bijsmaakje aan. Met een grote auto lijkt me dat helemaal ingewikkeld. Als je bijvoorbeeld toch geen tweeling krijgt. Heb je voor niks zo'n grote bak.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Jan 2019 09:53

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Mm ik vind je berichtje toch wel vervelend/belerend overkomen Filoria. We zijn inderdaad vooralsnog aan het oriënteren, ook om te kijken hoeveel het gaat kosten. Daarnaast moesten we sowieso een andere auto kopen, toen ik nog in Den Haag werkte reed ik 100 km per dag en hadden we dus een diesel gekocht, iets dat ons nu alleen maar onnodig veel kost. Dus ja, we wilden al een nieuwe auto en dan lijkt het mij logisch dat we nu rekening houden met deze ontwikkelingen.

♥♥
<<

Anoniem272

Bericht 08 Jan 2019 12:11

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik moet niet meer forummen als ik ongesteld moet worden, dan sla ik dat toontje aan, heel stom van mij. Sorry!

En ik heb niet eens een rijbewijs dus weet niet wat ik eigenlijk in dit topic doe.

Hopelijk gaat alles helemaal goedkomen met de nieuwe auto en de twee spruitjes natuurlijk!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 08 Jan 2019 12:26

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Wij hebben een VW Sharan. Deze heeft drie losse stoelen op de achterbank dus daar passen als het goed is drie autostoelen in. We hebben de derde plek niet in gebruik voor een autostoel, maar een volwassene past er prima tussen. Dus die derde autostoel volgens mij ook.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Jan 2019 12:31

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Filoria schreef:Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik moet niet meer forummen als ik ongesteld moet worden, dan sla ik dat toontje aan, heel stom van mij. Sorry!

En ik heb niet eens een rijbewijs dus weet niet wat ik eigenlijk in dit topic doe.

Hopelijk gaat alles helemaal goedkomen met de nieuwe auto en de twee spruitjes natuurlijk!

Ik snap ook wel dat je het niet rot bedoelde hoor! Ik reageerde misschien ook een beetje overtrokken. Ik sta er gewoon anders in denk ik, het kan altijd nog misgaan, ook bij 40 weken zwangerschap. Al zal ik die met een tweeling niet halen vermoed ik :wink:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jan 2019 12:37

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Framboos schreef:Wij hebben een VW Sharan. Deze heeft drie losse stoelen op de achterbank dus daar passen als het goed is drie autostoelen in. We hebben de derde plek niet in gebruik voor een autostoel, maar een volwassene past er prima tussen. Dus die derde autostoel volgens mij ook.


Deze hadden mijn ouders met drie kinderen vroeger ook. Hele vakanties naar Frankrijk en Italie met z'n drietjes, ook als tieners. Ging echt prima, vooral toen we wat groter waren konden er twee kinderen achterin en de derde helemaal achterin (daar zitten dus ook twee stoelen). Als ik een MPV zou moeten kiezen, zou ik voor de Sharan of Espace gaan.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jan 2019 22:18

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Ik vond je niet belerend overkomen hoor Filoria. Ik dacht het ook een beetje. Maar, ik denk dat er geen enkele manier js waarop je dit fatsoenlijk kunt opperen haha

Wij hadden vroeger ook een Sharan, goeie herinneringen! Met mijn vriend ook nog paar jaar mee wezen kamperen, ideaal.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem294

Bericht 11 Jan 2019 07:51

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Ik heb bij mijn tweeling met 14 wkn bedrust gekregen, dus ik kan het alleen maar toejuichen om nu alvast te kijken voor een andere auto.
Vind het ook niet echt gepast om bij een risico zwangerschap iemand nog eens op de mogelijkheden van dingen die fout kunnen gaan te wijzen als ze om dingen als een auto vragen. Er kan bij elke zwangerschap en elke bevalling iets mis gaan. Je kunt moeilijk wachten tot het allerlaatste moment waarop je misschien al wel in het zkh bent opgenomen of bedrust hebt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Jan 2019 09:22

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Nja dat dus. En zoals ik ook al zei: gelet op de kosten van onze huidige diesel stond het sowieso al in de planning om voor een andere auto te kijken in januari. Het lijkt me alleen maar heel dom om dan nu eerst een kleinere auto te kopen om die vervolgens over een paar maanden weer te moeten inruilen.

Ik ben ook niet achterlijk en begrijp prima dat er dingen mis kunnen gaan. Maar zoals ik al zei kan dat altijd nog. Een andere auto die toevallig groot genoeg is voor drie kinderen is ook geen drama als er iets mis gaat, een auto hebben we toch nodig. Ik zou het wat anders vinden als ik nu al een complete baby-uitzet voor een tweeling in huis had.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Jan 2019 09:24

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Overigens hebben we nu een mooie Opel Zafira op het oog. Mijn man vindt het een prachtige auto en ook heel praktisch, dus misschien gaan we hem nu al wel kopen. Scheelt ons sowieso in maandelijkse kosten (de wegenbelasting die we nu per maand betalen zijn we straks per kwartaal kwijt en de verzekering is ook goedkoper), dus ik zie alleen maar voordelen.

♥♥
<<

Anoniem294

Bericht 11 Jan 2019 12:10

Re: Welke auto met 3 kleine kinderen?

Die hoge instap bij een Zafira lijkt me voor jou sowieso al gauw prettig met je buik (als ik je huidige auto goed voor me heb is dat een lage instap), die zal nu wel wat sneller in de weg zitten dan bij de eerste!

Alles wat je door nu te kopen bespaart heb je zo alweer een kinderwagen voor! Een diesel is super zonde voor dat kleine stukje. Zeker met de komende kosten voor twee.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron