Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat dacht jij vroeger?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 10 Jan 2019 18:54

Wat dacht jij vroeger?

Ik kwam deze net tegen. En vroeg me af of jullie nog leuke dingen hebben die je vroeger dacht.

https://diwmotz.nl/wat-zijn-dingen-gewe ... t-geloofd/

Ik dacht dat, toen we een keer in Duitsland reden dat 'ausfahrt' een plaats in Duitsland was.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jan 2019 18:55

Re: Wat dacht jij vroeger?

Dat m'n oom en tante in Suriname woonden. ... Ze woonden in de surinamestraat.

Dat Nieuw Zeeland vlakbij Zeeland lag. In nz wonen oom en tante van m'n moeder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2019 18:57

Re: Wat dacht jij vroeger?

Dat er heel veel verschillende plaatsen waren die hetzelfde heetten omdat er een nummertje achter stond. Eerst was het Groningen 5, daarna Groningen 2 en dan Groningen 1.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jan 2019 18:59

Re: Wat dacht jij vroeger?

En een aantal Friese plaatsen dacht ik van dat het twee verschillende waren, ipv Nederlandse en Friese naam.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Jan 2019 18:59

Re: Wat dacht jij vroeger?

@Jezzie Haha, die van jou is wel klassiek en herkenbaar voor veel mensen volgens mij.

Onze oppas heeft ons ooit wijsgemaakt dat de kontjes van stokbrood meer vitamines bevatten. Mijn broer en ik hebben er nog erg lang om gevochten. Echt geniaal ook, want normaal wil niemand ze.

Ik heb tot ik acht was gedacht dat het een rotel was en geen hotel. Ik vind het nog steeds beter klinken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Jan 2019 19:14

Re: Wat dacht jij vroeger?

Dat de kleintjes van meerkoetjes meerkalfjes heten. Bedankt oma haha
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Jan 2019 20:03

Re: Wat dacht jij vroeger?

Ik vond het super toevallig dat mijn ene opa en oma de ouders van mijn vader waren en mijn andere opa en oma de ouders van mijn moeder. Iets met oorzaak en gevolg :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Jan 2019 20:07

Re: Wat dacht jij vroeger?

Niekske schreef:Ik vond het super toevallig dat mijn ene opa en oma de ouders van mijn vader waren en mijn andere opa en oma de ouders van mijn moeder. Iets met oorzaak en gevolg :laughcry:

Hahahaha, ik moet hier heel hard om lachen. Wat schattig!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Jan 2019 20:46

Re: Wat dacht jij vroeger?

@june de kontjes zijn juist het lekkerste

Ik heb heel lang gedacht dat juffen en meesters alleen in de zomervakantie een andere baan konden zoeken.
2015 💙
<<

Anoniem262

Bericht 10 Jan 2019 20:55

Re: Wat dacht jij vroeger?

Ik dacht het niet alleen, ik was ervan overtuigd: Ik was naar de dino-museum in Denemarken geweest. Omdat mijn ouders mij niet konden overtuigen van hun gelijk, dat ik slechts in Denekamp was geweest, kwam ik er pas vele jaren later achter dat ze gelijk hadden. Denemarken was toch mooier geweest.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Jan 2019 01:16

Re: Wat dacht jij vroeger?

Oh ik dacht zoveel gekke dingen. Ik geloofde alles wat me verteld werd.

Zo hadden wij een volière achter in de tuin met vogeltjes, en de verlichting werkte met een tijdschakelaar. Maar volgens mijn vader konden de vogeltjes zelf de lampjes aan doen als het donker begon te worden. Uren lang heb ik voor het hok zitten kijken welk vogeltje de lampjes aan deed.

In de tijd dat we nog geen computer hadden en dus geen printpapier, mocht mijn vader van zijn werk lege a4tjes meenemen waar mijn zusje en ik op mochten kleuren. Als de papiertjes dan bijna op waren, gaven we mijn vader een leeg a4tje mee naar zijn werk zodat hij nieuwe papiertjes voor ons kon kopiëren :smile:

En ik dacht altijd dat mijn familie mij voor de gek hield. Ik ben op de 26ste jarig, mijn nichtje die 2 jaar jonger is, is de 24ste van die maand jarig. Ik begreep maar niet hoe het kon dat ik later jarig was, maar wel ouder was. Zo raar vond ik dat!
10.04.17
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Jan 2019 05:12

Re: Wat dacht jij vroeger?

Ik heb maar 1 tante die ik tante (tante M) noem (van jongs af aan, geen idee waarom zij wel en de rest niet), dus ik dacht dat tante M ook echt haar naam was, en als ik er tante voor zou moeten zeggen dat ze dan tante tante M zou zijn

Ze zeiden vroeger dat ik de haren van ons pap had. Aangezien hij wat kalig was dacht ik letterlijk dat ik zijn haren had

Ik woon in de buurt van Dommelen, waar een bierfabriek staat. maar ik was al best oud toen ik erachter kwam dat Dommels bier dus daar gemaakt werd
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2019 09:13

Re: Wat dacht jij vroeger?

Tot mijn 21e: dat doddo Surinaams is voor vagina. Maar dat is helemaal niet zo! Ik moest ook altijd keihard lagen om tante Doddo in Zwelgje, dat zij zo heette.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2019 09:50

Re: Wat dacht jij vroeger?

Ik dacht dat je voorhoofd achter zat en je achterhoofd voor. Vond ik zo onlogisch. Heb ik echt lang gedacht.

Oh en mijn Meester de Jong was familie van Celine Dion. Ze heten immers allebei De Jong hahaha (en ik was 10 of 11!)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2019 10:05

Re: Wat dacht jij vroeger?

Elroya schreef:
Ik woon in de buurt van Dommelen, waar een bierfabriek staat. maar ik was al best oud toen ik erachter kwam dat Dommels bier dus daar gemaakt werd

Niet Dommelsch? :P
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 11 Jan 2019 10:46

Re: Wat dacht jij vroeger?

De klassieker dat Berend Botje een beer was.

Dat ik in nieuw zeeland was geweest, had een vriendinnetje met een vakantiehuisje in Zeeland.

Ik zei nooit oud en nieuw maar autonieuw. Heb jarenlang geen idee gehad wat het betekende behalve dat het aan het eind van het jaar was haha.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Jan 2019 10:50

Re: Wat dacht jij vroeger?

Ons zwarte konijn is tijdens een vakantie bij mijn oma geweest en kwam wit terug. Mijn oma deed alles in de was als we gingen logeren, dus wij vonden dit heel logisch.
Jaren later vertelde mijn moeder pas dat een ander konijn was, omdat de zwarte dood was gegaan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem321

Bericht 11 Jan 2019 10:53

Re: Wat dacht jij vroeger?

Ik heb als kind heel lang gedacht dat Andre Hazes in een dorp naast het onze woonde. Vraag me niet waarom, het was gewoon mijn waarheid. Geen idee hoe ik daar bij kwam. Ik woon in Friesland en ben opgegroeid in een piepklein boerendorpje en om ons heen waren ook alleen maar piepkleine boerendorpjes. Ik herinner me ook niet meer wanneer ik er achter ben gekomen dat het niet klopte.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Jan 2019 11:50

Re: Wat dacht jij vroeger?

Cotton schreef:
Elroya schreef:
Ik woon in de buurt van Dommelen, waar een bierfabriek staat. maar ik was al best oud toen ik erachter kwam dat Dommels bier dus daar gemaakt werd

Niet Dommelsch? :P


Terwijl ik typte twijfelde ik al :palm: masr t was te vroeg om dat op te zoeken:)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 11 Jan 2019 12:21

Re: Wat dacht jij vroeger?

Taeda schreef:Ons zwarte konijn is tijdens een vakantie bij mijn oma geweest en kwam wit terug. Mijn oma deed alles in de was als we gingen logeren, dus wij vonden dit heel logisch.
Jaren later vertelde mijn moeder pas dat een ander konijn was, omdat de zwarte dood was gegaan.

Hier moest ik echt heel hard om lachen :smile:
<<

Anoniem286

Bericht 11 Jan 2019 12:47

Re: Wat dacht jij vroeger?

Ik dacht dat je Abcoude uitsprak als A B C oude. Ik vond dat heel tof en wilde dat ook graag bij de topografie les zeggen toen de plaats werd aangewezen op het bord. Toen een ander kind het uitsprak als Abcoude schoot ik eerst in de lach om daarna te beseffen dat ik fout zat. Naderhand was ik erg blij dat ik niet werd gekozen om het voor de klas te zeggen, voelde me zo stom :D
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Jan 2019 13:38

Re: Wat dacht jij vroeger?

Jada schreef:
Taeda schreef:Ons zwarte konijn is tijdens een vakantie bij mijn oma geweest en kwam wit terug. Mijn oma deed alles in de was als we gingen logeren, dus wij vonden dit heel logisch.
Jaren later vertelde mijn moeder pas dat een ander konijn was, omdat de zwarte dood was gegaan.

Hier moest ik echt heel hard om lachen :smile:


Haha ik ook!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem284

Bericht 11 Jan 2019 13:42

Re: Wat dacht jij vroeger?

Fantine schreef:De klassieker dat Berend Botje een beer was.


Mijn wereld stort in! Ik dacht dit tot een paar seconden geleden nog. :laughcry:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Jan 2019 13:46

Re: Wat dacht jij vroeger?

Serieus? Is dat geen beer?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 11 Jan 2019 14:19

Re: Wat dacht jij vroeger?

Ook ik dacht dat het een beer was! :wtf:
To travel is to live
Mijn instagram
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan