Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe snel was jouw kat gewend?

<<

Anoniem271

Bericht 09 Jan 2019 16:46

Hoe snel was jouw kat gewend?

Wij hebben vandaag een kat geadopteerd uit het asiel. Hij is nu nog aan het wennen natuurlijk, hij ligt onder het bed sinds ik thuis ben.

Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie kat gewend was aan het huis/aan jullie?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Jan 2019 16:49

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Wat leuk dat jullie een asielkat hebben geadopteerd! Hoe heet hij?

Die van mij had 1,5 week nodig. Daarna kwam ze wel meteen op schoot liggen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 09 Jan 2019 16:54

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Wat leuk dat jullie een kat hebben geadopteerd. Hoe oud is hij en hoelang heeft hij in het asiel gezeten?

Ik adopteerde deze zomer een kitten met 12 weken. Dat ging eigenlijk direct goed. De eerste dag zijn we begonnen in één kamer, maar al gauw wilde hij het hele huis door. De tweede dag heeft hij uren geslapen, daarna begon er ritme te komen in zijn doen en laten.

Het is even aftasten de eerste dagen, maar je gaat zijn signalen snel genoeg herkennen. Hopelijk voelt jullie kat zich gauw veilig genoeg om zich te laten zien.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 09 Jan 2019 16:56

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Mijn katten waren 5 toen ze bij mij kwamen, niet vanuit het asiel maar ze moesten ivm een allergie weg bij de vorige eigenaar. De ene had een uurtje nodig voordat hij ontspannen door huis liep en mij op zocht. De andere ongeveer een uur of vier, in de avond lag die ook al helemaal tevreden op schoot te slapen.
Dus die twee van mij waren echt heel snel gewend, ik denk wel dat het een voordeel was dat ze met zijn tweeën waren en zo steun aan elkaar hadden.
<<

Anoniem271

Bericht 09 Jan 2019 17:07

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Hij heet Liam en is 8 maanden oud. Hij heeft vanaf 15 november in het asiel gezeten. Hij was gevonden bij een camping hier in de buurt en heeft ook echt wel even bij moeten komen zeg maar.

Hij is toen we thuis kwamen langzaam onder het bed gekropen. Dat is nu ongeveer 2,5 uur geleden. Hij zit wel steeds op een anders plaatsje als ik of mijn vriend even ga kijken. We praten ook steeds tegen hem als we een beetje in de buurt komen. Hij lijkt ook een beetje met zijn ogen te knipperen, als mijn oude kat dat deed zat het wel goed.

Ik heb als hij meteen de slaapkamer uitkomt water en wat brokjes staan, ook de kattenbak weet hij al waar hij staat. Ik laat hem nu maar lekker zijn gang gaan. Hij wordt vanzelf nieuwsgierig/hongerig denk ik.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Jan 2019 17:13

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Leuk Ise, hopelijk gaat ie goed wennen!
#teammaple🍁
<<

Anoniem271

Bericht 09 Jan 2019 21:45

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Hij is onder het bed uit. Komt ons soms opzoeken, geeft volop kopjes en zit behoorlijk te knorren, als we opeens een beweging maken schrikt hij nog wel even. Heeft al wat brokjes gegeten en hij zat zich net te wassen. Ik denk dat het wel goed gaat komen. Zo leuk om weer een kat te hebben!
<<

Anoniem273

Bericht 09 Jan 2019 21:51

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Wat leuk, Ise! Veel geluk met Liam!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Jan 2019 09:28

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Leuk zeg!
#teammaple🍁
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 10 Jan 2019 09:45

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Wij hebben ook altijd asielkatten.
Bij de een duurt het langer dan bij de ander.
Ligt een beetje aan hun karakter en wat ze hebben meegemaakt in hun leven.
Wij hebben er een uit een ontruiming, we weten niet wat hij heeft meegemaakt. Maar hij loopt wat stijf en is altijd grumpy maar lief. Hij haalt steevast uit naar nieuwe mensen nadat hij zich eerst laten aaien. Super evil
De andere kat is een vrolijker, hij huppelt dan ook altijd in het rond, gaat als het regent lekker in de regen zitten en kletst met ons.
Twee totaal verschillende karakters.

Leuk hoor zo'n nieuwe katje, vind het altijd spannend welk karakter de kat heeft als hij eenmaal op zijn gemak is. Dat wil nog wel eens verschillen tov het gedrag in het asiel.
Veel plezier met het ontdekken.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 10 Jan 2019 14:03

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Wat leuk!
Bij ons duurde het anderhalf jaar voor hij echt helemaal op z'n gemak was, maar is wel een flinke geschiedenis aan vooraf gegaan en 't is wel een uitzondering.
<<

Anoniem271

Bericht 10 Jan 2019 18:33

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Wat een verschillende verhalen inderdaad. Hier gaat het nu al erg goed. Ik kreeg vanmiddag foto’s van mijn vriend, hij heeft overal al rondgelopen en ze hebben heel veel samen geknuffeld. Zo leuk. Vind het ook erg leuk hoe mijn vriend met hem doet :love:
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Jan 2019 18:58

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Fijn dat het al zo goed gaat!

Kat 1 liep vanaf de eerste minuut rond alsof het huis van hem was (de kat van mijn ex woonde er ook al).

Kat 2 na een dag of 2. Die is altijd schuw gebleven, maar had veel aan kat 1. Laten aaien duurde wel een paar maanden.

Kat 3 ook best snel, maar het duurde ongeveer een week voordat de anderen hem accepteerden.
<<

Anoniem271

Bericht 12 Jan 2019 19:41

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Ja mooi om te zien. Inmiddels gaat hij heel het huis door, ‘praat’ soms terug, slaap lekker in zijn eigen mandje. Alleen echt bij ons op schoot komt hij nog niet, wel naast ons op de bank. Ook gezellig!
<<

Anoniem271

Bericht 31 Jan 2019 12:09

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Drie weken later doet hij het inmiddels echt super goed! Hij knuffelt, 'praat', slaapt, speelt.
Hij lijkt alleen echt héel de dag honger te hebben, zodra 1 van ons naar de keuken loopt komt hij al miauwend mee. Hij komt uit het asiel, misschien dat hij voor hij daar kwam (was een vondeling) weinig eten kreeg/heeft moeten vechten voor zijn eten (zou misschien zijn beschadigde oog verklaren), ik weet het niet. Ik weet wel dat ik het niet herken van mijn andere kat en ik vind het zo zielig :(
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 31 Jan 2019 12:13

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Klinkt inderdaad sneu, Ise. Moeilijk te achterhalen wat hij al heeft meegemaakt en in hoeverre dat in verband staat met dit gedrag. Welk ritme houden jullie nu aan voor het geven van eten?
<<

Anoniem271

Bericht 31 Jan 2019 12:16

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Er staat heel de dag een laagje brokjes voor hem en een bakje water. Iedere avond krijgt hij een beetje natvoer. Overdag krijgt hij meestal een snoepje (van ons allebei, dus eigenlijk 2). Ik vind het lastig. Ik wil hem wel meer geven, maar hij kan heel de dag eten als hij wil.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 31 Jan 2019 12:24

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Meer dan dat kun je niet doen. Het lijkt een vorm van aandacht vragen. Honger kan hij immers niet hebben als er aldoor eten beschikbaar is. Zit er een patroon in de momenten waarop hij zelf gaat eten en de momenten dat hij van zich laat horen? Mijn kat staat ook vooraan wanneer de koelkast of de voorraadkast opengaat, maar dat is vooral nieuwsgierigheid. Het miauwen hoeft niet per se een signaal van eten vragen te zijn.
<<

Anoniem271

Bericht 31 Jan 2019 12:30

Re: Hoe snel was jouw kat gewend?

Dat kan het natuurlijk ook zijn. Maar omdat het iedere keer is als wij in de keuken komen dacht ik dat hij misschien honger heeft. Dat zijn ook voornamelijk de momenten dat hij zich laat horen, verder ligt hij gewoon heerlijk te luieren of te spelen of komt hij knuffelen.
Ik zie hem een paar keer per dag naar zijn brokjes gaan en dan natuurlijk in de avond als hij eten krijgt. Dus hij eet denk ik wel gewoon genoeg.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers