Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hulp gevraagd ivm Facebook.

<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 08 Jan 2019 10:55

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Misoe schreef:Omslagfotos en profiel foto's staan altijd openbaar.



Je kan je oude profiel en omslagfotos wel als alleen vrienden instellen
Juli 2019
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2019 11:14

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Radler schreef:
Misoe schreef:Omslagfotos en profiel foto's staan altijd openbaar.



Je kan je oude profiel en omslagfotos wel als alleen vrienden instellen


Hoe?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2019 11:33

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Foto's > albums > profielfoto's > iedere foto aanklikken en kiezen voor 'vrienden' bij het pijltje.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jan 2019 12:02

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ik weet niet of je het erg vindt maar als jij bijvoorbeeld de pagina van RTLXL bezoekt en je plaatst een bericht op hun pagina dan is dat ook openbaar, omdat zij dat zo hebben ingesteld.

Kortom, als ik op jouw naam zoek op Facebook en dan op 'berichten met *jouw naam*' klik dan kan ik dat ook allemaal lezen. Misschien vind je dat niet erg hoor, maar dan ben je je ervan bewust.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Jan 2019 12:49

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ja dat wat Carrie zegt zag ik gisteren ook. Heel erg veel hele boze berichtjes aan bedrijven gericht..
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2019 13:00

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Carrie schreef:Ik weet niet of je het erg vindt maar als jij bijvoorbeeld de pagina van RTLXL bezoekt en je plaatst een bericht op hun pagina dan is dat ook openbaar, omdat zij dat zo hebben ingesteld.

Kortom, als ik op jouw naam zoek op Facebook en dan op 'berichten met *jouw naam*' klik dan kan ik dat ook allemaal lezen. Misschien vind je dat niet erg hoor, maar dan ben je je ervan bewust.


Dat van rtlxl oid snap ik, maar de bedoeling is zodra men op mijn naam klikt dat ze niks zien.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jan 2019 14:29

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:Ik weet niet of je het erg vindt maar als jij bijvoorbeeld de pagina van RTLXL bezoekt en je plaatst een bericht op hun pagina dan is dat ook openbaar, omdat zij dat zo hebben ingesteld.

Kortom, als ik op jouw naam zoek op Facebook en dan op 'berichten met *jouw naam*' klik dan kan ik dat ook allemaal lezen. Misschien vind je dat niet erg hoor, maar dan ben je je ervan bewust.


Dat van rtlxl oid snap ik, maar de bedoeling is zodra men op mijn naam klikt dat ze niks zien.

Ja precies. Maar omdat de bedrijven waar jij op hun pagina's een reactie plaats alles openbaar hebben, dus met wereldbolletje kan ik dat allemaal lezen. Inderdaad een hoop boze niet heel aardige berichtjes. Iedereen kan dat dus terug zien van jou, ook iedereen in jouw vriendenlijst, weet niet of je dat vervelend vindt?
<<

Anoniem279

Bericht 08 Jan 2019 17:36

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Plus eventuele nieuwe werkgevers, als je ooit van baan zou switchen, en ze je oo social media na zouden trekken.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jan 2019 14:43

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ik word er moe van en ben het beu. Heb alles ingesteld zodat alleen vrienden het kunnen zien, maar het is gewoon voor iedereen te zien zo irritant!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 11 Jan 2019 14:56

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Zo lastig is het niet. je plaatst het toch echt zelf op openbare facebook pagina's. Alle recensies die je plaats zijn openbaar voor iedereen. Zoals je reactie bij Bont voor Dieren over die gans bij Soof.


Je kunt in je albums kijken bij omslag fotos en profielfoto's. De ouden kun je wel beperken zodat alleen vrienden het zien. Maar de actuele blijft altijd zichtbaar voor iedereen.
https://www.facebook.com/help/193629617 ... _permalink
<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2019 15:00

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

caribbeanlover schreef:Ik word er moe van en ben het beu. Heb alles ingesteld zodat alleen vrienden het kunnen zien, maar het is gewoon voor iedereen te zien zo irritant!

Dit komt omdat die pagina's zoals RTL XL alles openbaar hebben staan. Overal waar jij op reageert en waar een wereldbolletje staat, dat kan iedereen zien. Ook verschijnt dit in de timeline van jouw vrienden, dus die zien dat ook direct.

Als je dat niet wil, dan kun je het beste niet meer reageren op pagina's zoals RTL XL of van andere bedrijven/hotels.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jan 2019 16:43

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Misoe schreef:Zo lastig is het niet. je plaatst het toch echt zelf op openbare facebook pagina's. Alle recensies die je plaats zijn openbaar voor iedereen. Zoals je reactie bij Bont voor Dieren over die gans bij Soof.


Je kunt in je albums kijken bij omslag fotos en profielfoto's. De ouden kun je wel beperken zodat alleen vrienden het zien. Maar de actuele blijft altijd zichtbaar voor iedereen.
https://www.facebook.com/help/193629617 ... _permalink


Dat maakt me niks uit, maar zodra men op mijn naam zou klikken wil ik niet dat ze mijn tijdlijn kunnen zien en foto's dat bedoelde ik.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 11 Jan 2019 16:56

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Ik zie nog steeds dezelfde foto's als die ik een paar dagen geleden ook zag.
Je moet die foto's 1 voor 1 langs gaan en instellen op alleen zichtbaar voor vrienden.
De foto's die zichtbaar zijn zijn je oude omslagfotos
Alleen je huidige profiel en omslagfoto kan je niet zo instellen, die kan alleen openbaar
Juli 2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 11 Jan 2019 18:50

Re: Hulp gevraagd ivm Facebook.

Om jou, maar vooral ook andere, te wijzen op hoe snel iets persoonlijks op internet te vinden is: Ik heb zojuist jouw fb profiel gezien, weet dus je naam en zie foto's van jou, je hondje (wat een schatje) en van je man. En dit in slechts 2 min, enkel alleen omdat Misoe opmerkt wat voor reactie je op welke pagina hebt geplaatst. Ik heb niemand van hier op fb en als ik het zo snel kan vinden, dan kunnen vele anderen dat.
Overigens was er eerst een knop op fb dat je makkelijk kon zien wat andere van jouw profiel zien als je geen vrienden bent, maar dat zie ik nergens meer. Als je uitlogt en jezelf op zoekt zie je uiteraard ook wat er nog allemaal zichtbaar is.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers