Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aankoopmakelaar: ja of nee?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2019 13:30

Aankoopmakelaar: ja of nee?

Hebben jullie bij de aankoop van jullie huis een aankoopmakelaar ingeschakeld? Waarom wel of niet?
Zo ja, wat is de meerwaarde ervan?
Zo nee, heb je er iets aan gemist?
❤ 7 juni 2018
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Jan 2019 13:46

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Hebben jullie bij de aankoop van jullie huis een aankoopmakelaar ingeschakeld? Waarom wel of niet?

Onze verkoopmakelaar kon voor 750 euro extra mee als aankoopmakelaar, dat vonden we zo weinig dat we er maar gebruik van gemaakt hebben.


Zo ja, wat is de meerwaarde ervan?

Van te voren vonden we een aankoopmakelaar onnodig, achteraf bleek hij zijn geld 100x waard. Ons huis werd onderverhuurd, de huurder was, op zijn zachtst gezegd, niet zo'n fijne, betrouwbare man. Hij wilde niet meewerken en zijn adres niet veranderen bij de instanties. Onze aankoopmakelaar en de verkoopmakelaar van de oude eigenaar hebben obs enorm goed geholpen daarbij. Zonder onze makelaar hadden wij dit huis nu niet gehad.

Zo nee, heb je er iets aan gemist? Nvt.[/quote]
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jan 2019 13:50

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wij hebben het destijds niet gedaan, maar de markt was toen ook wel heel anders. We hebben het toen niet gemist. Nu zouden we het zeker doen wanneer we in deze regio zouden willen verhuizen.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Jan 2019 13:51

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Ik denk idd dat het, met de huidige markt, haast onmogelijk is om zonder aankoopmakelaar aan één woning te kopen. Behalve als je van bekenden koopt oid.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2019 13:55

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Waarom denk je dat, Katrien? Ik weet nog niet wat we doen hoor, neig wel naar een aankoopmakelaar inschakelen, maar qua onderhandelen is er juist door deze markt weinig mogelijk denk ik. Je moet sowieso al minstens de vraagprijs bieden, dus vraag me af wat er nog te onderhandelen valt dan. Ik ben daarom benieuwd waarom je nog meer een aankoopmakelaar in zou schakelen, wat doen die mensen nog meer?
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Jan 2019 14:01

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Ze kunnen je helpen aan huizen die nog niet op Funda staan. Alle huizen rkijgen eerst een voor-aanmelding in zo'n online platform voor makelaars. Vanuit daar wordt Funda gevoed, dus het kan nog wel eens helpen als je staat aangemeld op dat platform.

Wij hebben er geen ingeschakeld. We hebben wel goed opgelet dat we ons vasthielden aan onze prioriteiten, en alleen op basis daarvan zijn we gaan zoeken. Kostte wel een paar keer een bezichtiging, en soms kom je dan idd in een biedingsoorlog terecht maar uiteindelijk zijn wij het geworden bij een stel waarmee we ook een normale klik hadden. Zij hadden hun huis zelf opengestled voor bezichtigingen en daar hielp mee dat zij ons heel betrouwbaar en prettig in de omgang vonden. En dat hielp ook met de overdracht en alle andere dingen
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 07 Jan 2019 14:02

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wij hebben wel een aankoopmakelaar gehad. Onze buren niet en die hebben het een zelfde soort huis in dezelfde staat voor heel wat meer dan wij gekocht. De makelaar was echt keihard in de onderhandelingen, zo hard dat ik soms plaatsvervangende schaamte voelde, maar hierdoor hebben we wel relatief veel van de aankoopprijs af gekregen en hebben we de makelaarskosten er op die manier dubbel en dwars uitgehaald.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jan 2019 14:04

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Ik zou het inderdaad doen omdat je er waarschijnlijk anders gewoon niet tussen komt. Sommige huizen komen pas op Funda als ze eigenlijk al verkocht onder voorbehoud zijn. Vrienden van ons hebben net hier een huis gekocht en de verhalen die we hoorden waren complete waanzin. Zij hebben hun nieuwe huis ook met een aankoopmakelaar gekocht voordat het huis op Funda verscheen. Ik heb het idee dat je in deze tijd zonder aankoopmakelaar gewoon achter de feiten aan loopt.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Jan 2019 14:05

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Bliss schreef:Waarom denk je dat, Katrien? Ik weet nog niet wat we doen hoor, neig wel naar een aankoopmakelaar inschakelen, maar qua onderhandelen is er juist door deze markt weinig mogelijk denk ik. Je moet sowieso al minstens de vraagprijs bieden, dus vraag me af wat er nog te onderhandelen valt dan. Ik ben daarom benieuwd waarom je nog meer een aankoopmakelaar in zou schakelen, wat doen die mensen nog meer?


Omdat ik het idee heb dat je al te laat bent wanneer je een huis op Funda ziet staan. Hoewel dat wel afhankelijk is van waar je woont natuurlijk.

Wat doen ze nog meer: ik vond het prettig om iemand met kennis van zaken mee te hebben met de bezichtigingen.

Onderhandelen over de prijs. Dit kun je zelf natuurlijk ook doen, maar dan moet je wel een beetje verstand van zaken hebben en stevig in je schoenen staan.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2019 14:06

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Ik ben wel wat makelaars gaan volgen op FB, daar zetten ze huizen vaak een dag eerder op dan op Funda. Ik denk inderdaad dat het steeds flink tegen elkaar op bieden is, maar we gaan natuurlijk geen belachelijke bedragen betalen voor een huis. Wat wij zoeken is wel erg gewild, dus ik ben benieuwd hoe de zoektocht gaat verlopen. Een klik helpt inderdaad ook al, of net de juiste voorwaarden o.i.d.
❤ 7 juni 2018
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Jan 2019 14:15

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wat onze makelaar ook deed was collega makelaars benaderen en onze wensen aan hun doorgeven. Zij namen dan contact met hem op wanneer er een huis in de verkoop zou komen wat aan onze wensen voldeed.

Makelaars volgen op Facebook is sowieso al slim. Wel spannend allemaal hoor. Wonen jullie nu in een koop- of huurwoning?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2019 14:27

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Koopwoning. Er is zaterdag een makelaar hier geweest voor een waardebepaling. De huizen gaan hier ook best snel, dus we gaan eerst een nieuw huis zoeken en zetten dan dit huis te koop. Erg spannend allemaal inderdaad!
❤ 7 juni 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Jan 2019 14:57

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Toen we ons eerste huis kochten hadden we voor een vriendenprijs een aankoopmakelaar en was de markt natuurlijk heel anders als nu, hij heeft zijn geld wel ruim opgebracht want hij heeft toen met onderhandelen voor elkaar gekregen dat we de bouwrente van ons nieuwbouw appartement niet hoefde te betalen.

Vorig jaar hebben we een huis gekocht zonder aankoopmakelaar, dat ging prima, we wisten al dat we in deze markt toch geen hele ruime onderhandelingspositie hadden. We hebben vooral in ons achterhoofd gehouden dat we ons niet gek zouden laten maken. Ik heb voor huizen gebeld waar we dan bij te horen kregen dat er op donderdag tussen 14:00 en 16:00uur een kijkmiddag was en dat er al 20 mensen kwamen kijken maar dat we nog wel op de lijst mochten, nou hoe leuk het er dan ook op Funda uit zag, daar hebben we dus meteen voor bedankt.
Voor het huis wat we nu gekocht hebben, hadden we een maximumprijs voor onszelf bedacht, mocht het overboden worden door een andere partij dan zouden we daar niet in mee gaan en zo dus niet de prijs laten oplopen. De partij die toen al drie keer was komen kijken haakte echter direct af toen ze hoorde dat wij een bod gedaan hadden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Jan 2019 14:58

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Vrienden van ons hebben, na 3x net achter het net gevist te hebben, nu ook een aankoopmakelaar ingeschakeld. Anders kom je er hier in de buurt niet tussen, alles is al weg voor je überhaupt een afspraak kunt maken.

Wat spannend en leuk Bliss jullie verhuis plannen. Veel succes.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Jan 2019 15:18

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Voor beide huizen hebben we geen aankoopmakelaar gehad.
We hebben altijd duidelijk voor ogen wat we wel en niet willen in een huis en wat een eventuele verbouwing gaat kosten kan ik zelf redelijk goed in schatten.
Ook qua maximale prijs etc hebben we altijd een duidelijk beeld.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Jan 2019 15:36

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Bliss schreef:Koopwoning. Er is zaterdag een makelaar hier geweest voor een waardebepaling. De huizen gaan hier ook best snel, dus we gaan eerst een nieuw huis zoeken en zetten dan dit huis te koop. Erg spannend allemaal inderdaad!


Jullie huis is vast snel verkocht dan. Succes :).
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem294

Bericht 07 Jan 2019 15:50

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wij hebben het niet gehad, ook niet gemist. Ik heb zelf voldoende kennis om het zelf te regelen. Daarbij ben je dan afhankelijk van de agenda van de aankoopmakelaar en misschien al te laat. Sowieso kun je in deze markt, en als je weet dat dat wat je zoekt op die plek erg gewild is, er geen grote bedragen onder kopen dus dan zou ik het bedrag liever in een hoger bod dan aankoopmakelaar steken.

Wij hebben van de 30 bezichtigers bij ons vorige huis ook maar van 1 een bod via een aankoopmakelaar ontvangen. De bezichtiging was op zaterdag en er kwam met niemand een aankoopmakelaar mee en 1 dus op maandag net voor 12u (had 12u als eindtijd opgegeven voor een bod) een bod via de aankoopmakelaar.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Jan 2019 20:19

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wij hebben er wel één maar het valt ons tot nu toe vies tegen hoeveel eerder we over huizen horen. Eigenlijk is dit zelden het geval, hooguit misschien dat je het in de ochtend hoort en dat het 's middags op Funda komt. Maar onze ervaring is ook dat je er snel bij moet zijn met kijken, maar dat omdat er zoveel belangstelling is de verkopers vaak toch niet direct ja zeggen tegen een bod en eerst de andere bezichtigingen van de komende dagen nog afwachten en iedereen dan een eindbod laten doen. We hebben onze makelaar op basis van no cure, no pay, maar tot nu toe hebben we er dus nog weinig aan gehad en zal moeten blijken als we een huis vinden uiteindelijk of het de moeite waard was of dat we het ook zonder hadden kunnen doen.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Jan 2019 20:24

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wij hebben een aankoopmakelaar en ik ben er heel blij mee. Als we hem niet hadden gehad, hadden we dit huis niet gekregen. Deze man is rustig en blijft alles overzien waar wij misschien halsoverkop de verkeerde keuzes gemaakt zouden hebben wat betreft het onderhandelen. In deze gekke markt is een aankoopmakelaar echt van waarde mijns inziens. Het scheelt ook gewoon dat ze contacten hebben (in ons geval voor de taxatie van de nieuwe woning).
Ik kan het echt aanraden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Jan 2019 22:00

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Wij hebben er één gehad, maar wel voor de gerichte aankoop van dit huis. Zij is mee gegaan naar de tweede bezichtiging en heeft meer van de vraagprijs afgekregen dan wij in eerste instantie hoopten :thumbup: toen we hier eenmaal woonden en met het verbouwen van de zolder begonnen, kwam er een hoop ellende naar voren die eerder niet zichtbaar was (lekkages die slecht gerepareerd waren en verzakte steunbalken van het dak) en toen heeft zij nog een bouwkundige laten komen (op haar kosten) om alles te beoordelen. Haar inschatting was in eerste instantie dat het niet nodig was, maar de zolder was eerst ook helemaal afgetimmerd. Prima service nog achteraf. Ik vond het wel erg fijn om iemand met verstand van zaken erbij te hebben, want wij hebben dat dus echt niet.
december 2016
juli 2019
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Jan 2019 22:08

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Onze verkoopmakelaar was ook onze aankoopmakelaar. Of eigenlijk andersom, want we hebben eerst een huis gekocht en toen binnen een week via hen verkocht haha. We vonden het fijn om iemand mee te nemen die al connecties had. We hebben ons huis gekocht onder voorbehoud van financiering en verkoop eigen woning en daarnaast nog van de vraagprijs af gekregen ook. Hoe het gelukt is geen idee haha, maar het heeft ons in ieder geval veel opgeleverd :) Je komt er tegenwoordig ook bijna niet meer tussen zonder aankoopmakelaar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jan 2019 18:41

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Niekske schreef:Wij hebben er één gehad, maar wel voor de gerichte aankoop van dit huis. Zij is mee gegaan naar de tweede bezichtiging en heeft meer van de vraagprijs afgekregen dan wij in eerste instantie hoopten :thumbup: toen we hier eenmaal woonden en met het verbouwen van de zolder begonnen, kwam er een hoop ellende naar voren die eerder niet zichtbaar was (lekkages die slecht gerepareerd waren en verzakte steunbalken van het dak) en toen heeft zij nog een bouwkundige laten komen (op haar kosten) om alles te beoordelen. Haar inschatting was in eerste instantie dat het niet nodig was, maar de zolder was eerst ook helemaal afgetimmerd. Prima service nog achteraf. Ik vond het wel erg fijn om iemand met verstand van zaken erbij te hebben, want wij hebben dat dus echt niet.


Als wij het doen, doen we het denk ik ook zo. Dus met de tweede bezichtiging pas. Ertussen komen is toch gewoon een afspraak voor bezichtiging zien te fiksen? Heb nu wel een beetje door hoe het werkt en zie via FB al veel voorbijkomen op de pagina's van verschillende makelaars.
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 08 Jan 2019 18:43

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Zoek je echt in mijn woonplaats, Bliss? Dan is een tweede bezichtiging vaak niet aan de orde.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jan 2019 19:06

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

Ja dat kan ook nog natuurlijk. :P Ik zoek aan de rand van jouw woonplaats, in LR, DM of V.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 08 Jan 2019 20:01

Re: Aankoopmakelaar: ja of nee?

In deze huidige markt zou ik zeker een aankoopmakelaar inschakelen, ook omdat jullie in een 'onbekend' gebied willen kopen. Wij willen in de toekomst in Heemskerk kopen, maar we kennen de buurten op onze duim en weten ook de type woningen en zelfs wat de 'valkuilen' zijn (type dak, wanneer er renovaties nodig zouden zijn enz.) Bovendien willen (kunnen) wij pas over anderhalf jaar kopen en ik hoop dat de markt dan iets is bijgedraaid. Dan hebben we niet direct een aankoopmakelaar nodig.

Zouden we in andere plaatsen kijken, dan zou ik zonder twijfel een aankoopmakelaar inschakelen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers