Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ver woon jij van de supermarkt?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2019 13:29

Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Hoi! Wij gaan ons vanaf nu serieus oriënteren op een woning in een andere plaats. Het enige dat ik vermoedelijk ga missen, is de afstand die ik nu hoef af te leggen naar de supermarkt. We wonen bijna naast het winkelcentrum, AH is zo'n 250 meter hiervandaan. Ideaal! Hoe ver wonen jullie van een AH (of andere supermarkt) af? Wat vind je van die afstand? En hoe vaak en hoe (lopen, fietsen, met de auto) ga je erheen?
❤ 7 juni 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Jan 2019 13:33

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Wij wonen ongeveer 4 km van de dichtstbijzijnde supermarkt. Ik ga altijd met de auto, in de zomer soms met de bakfiets (met trapondersteuning).
Ik doe 2x in de week boodschappen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jan 2019 13:37

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Winkels (slager/bakker/Marokkaanse supermarkt etc): 290m (3min)
Dichtsbijzijnde supermarkt (Dekamarkt): 300m (4min)
Fijne supermarkt (AH): 1km (13min)

Minuten zijn wanneer ik lopend ga. Ik vind het ZO veel meerwaarde hebben om dichtbij de winkels te wonen. Het was geen hele harde eis maar achteraf eigenlijk wel. Zeker met een kind (in de kinderwagen en nu soms los lopend). Ik doe eigenlijk bijna alles lopend in het dorp en ik vind het heerlijk dat het kan. Boodschappen bij de AH doe ik ook wel met de auto overigens, maar dat is dus ook maar paar minuten rijden. Edit: Oh ja de weekboodschappen doe ik wel bij de PuP van de AH, die zit op 1.9km afstand (5 min met de auto).

Ik vind het zelf dus wel echt enorm belangrijk en fijn.
Laatst gewijzigd door Marin op 07 Jan 2019 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 07 Jan 2019 13:41

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Wij wonen 500m van het winkelcentrum af (HEMA, Kruidvat, Bruna, Deka, Vomar, Zeeman, visboer, groenteboer, slager, visboer).
Hier ga ik zeker wel 3-4 keer per week lopend naar toe, met of zonder de kinderen.

De weekboodschappen halen we op bij een PuP van de AH.
Dit is 20min rijden voor ons.
Als we tussendoor nog naar de AH willen, pakken we de fiets, bus of auto. We hebben meerdere AH's waar we dan naartoe gaan, gemiddeld 15min reistijd hebben we dan.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 07 Jan 2019 13:41

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

De 'buurtsupermarkt' zit ongeveer 150m van ons huis af en de gewone supermarkten (Jumbo, Aldi en AH) 1 km. Dat is ook meteen het winkelcentrum met o.a. ook de bakker, slager, kledingwinkels, dierenwinkel, schoenenwinkel, primera etc.. De Lidl is wel verder weg, 3-4km denk ik. Bij de buurtsuper kom ik wekelijks voor het vlees en voor de vergeten dingen, daar ga ik gewoon lopend heen haha. Bij de Lidl kom ik 1x per week, met de auto voor de wekelijkse boodschappen en datzelfde geldt voor de Jumbo/AH/Aldi. Al kom ik daar iets vaker voor bijv. groente of fruit, ga ik vaak even op de fiets langs als ik uit het werk kom :) 'Vroeger' toen ik nog thuis woonde waren alle winkels 4km verder weg en ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind dat ze zo dichtbij zitten..
Laatst gewijzigd door Pannetoet op 07 Jan 2019 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wat als het lukt
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Jan 2019 13:42

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

5 minuten fietsen tot een middelgrote AH en kleiner winkelcentrum
6 minuten fietsen tot een van de grootste Ah's in de regio + prima winkelcentrum
7 minuten rijden tot de grootste Jumbo van Nederland + groot winkelcentrum

Voorheen woonde ik nog dichterbij dus ik vind dit nu al wat verder weg. Voor mij dus ook wel van essentieel belang. Overigens werk ik ook nog in deze regio + sport ik er dus ik vind dit ideaal.

Oh en zelfs dan laat ik de boodschappen bezorgen :smile:
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 07 Jan 2019 13:45

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

150 meter van de beste supermarkt van Nederland. Eigenlijk hebben die ook alles wat we nodig hebben, dus we komen niet vaak ergens anders. Hoogstens naar de AH voor die zelftaphagelslag. We komen er 5-6 dagen per week, altijd lopend en met of zonder kind.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Jan 2019 13:45

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

1,3 km is het naar de AH. Action, jisk en een bouwmarkt zitten ernaast. Het dorp is ietsjes verder.
Lopend met de kinderwagen was het dus prima te doen.
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Jan 2019 13:45

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Op 200 meter zit een kleine buurtsuper.

Maar ik fiets ook rustig naar de AH XL, die zit bijna drie kilometer verderop. Als het lopend moet, dan ga ik wel meestal naar die ene op 950 meter, of naar de hoek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Jan 2019 13:47

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

200 meter van een supermarkt. Maar het is een Poeisz :thumbdown:. Tsja, moet je niet in Sneek gaan wonen...
Wij doen boodschappen bij de Lidl en AH. Wonen bijna 3 km van de Lidl en ruim 4 km bij de AH vandaan. Mijn vriend gaat wekelijks naar de Lidl en AH voor weekboodschappen met auto. Ik loop dan heel af en toe naar de Poeisz als er tussendoor wat moet komen, maar bij 1x in de 2 weken houdt dat wel op. Toch is het wel lekker dat er een supermarkt zo dichtbij is. En de AH zit wel vlakbij het centrum, dus als ik daar ben Is en we hebben nog iets nodig, ga ik toch daarheen. Is dan op de fiets meestal. Aan de ene kant had ik heel graag een AH dichterbij gehad, maar aan de andere kant is het zo prima, omdat we maar 1x per week boodschappen doen.
Ik mis wel een slager dichtbij. Zit ook niet dichtbij de supermarkten waar we heengaan.
In Utrecht woonde ik trouwens helemaal niet super dichtbij winkels, dat was echt wel een domper toen ik daar ging wonen. Toch het beeld bij zo'n stad dat je binnen 5 minuten lopen wel een fatsoenlijke supermarkt heb.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Jan 2019 13:49

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Op 500 meter van ons huis zit een supermarkt.

Vaak ga ik voor of na het werk naar de supermarkt dus ben ik met de auto. Als ik gewoon thuis ben ga ik meestal met de fiets.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem269

Bericht 07 Jan 2019 13:51

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

De dichtsbijzijnde is de AH en is 500 meter hier vandaan. Daar ga ik niet zo vaak heen omdat het gewoon geen fijne winkel is. Ik ga er alleen heen als ik snel iets moet hebben of iets vergeten ben.

Dan hebben we de Plus en dat is nog geen 3 minuten met de auto. Daar haal ik alle grote boodschappen en pak dan dus altijd de auto. We hebben ook een Jumbo. Dezelfde afstand en daar ga ik heel soms heen.

Ik vind het toch ideaal dat we een supermarkt dichtbij hebben (en een drogist, apotheek, slager)
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jan 2019 13:52

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Ik woon op 5 minuten loopafstand van het gezellige kleine dorpscentrum, ik denk dat het 1 minuut fietsen is. Daar zit de AH, bakker, Kruidvat, zaterdagmarkt, diverse restaurants, een kroegje, 2 kledingwinkels, en de apotheek. Het is 7 minuten fietsen naar het grote winkelcentrum, (en het treinstation) maar kom met name altijd in het dorpje. Ben heel blij dat we er zo dichtbij wonen.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Jan 2019 14:13

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Ik woon nu tegenover een AH, heel relaxed. Hierdoor doen we ook wel teveel boodschapppen. Eens per week doen we de weekboodschappen maar ik loop er heel makkelijk weer heen voor een extraatje.
Straks in het nieuwe huis is het 10 min fietsen. We laten dan 1-2 keer per week Picnic komen.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2019 14:33

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Ik ben met 4-5 minuten autorijden / 20 minuten lopen bij de Jumbo en ook met 4-5 minuten autorijden / 20 minuten lopen bij het centrum. Daar zitten de slager, Lidl, Kruidvat, HEMA, Action, etc. etc.

De Poiesz zit iets dichterbij, kwartier lopen, maar daar kom ik eigenlijk nooit.

Wij gaan 1x per week boodschappen doen en ik kom meestal per week sowieso 1x per week in het centrum en vaak ook nog wel een keer extra bij de supermarkt. Zowel lopend met G als gewoon met de auto.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jan 2019 14:33

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Ja dat is het 'nadeel' van dicht bij een supermarkt wonen inderdaad! Ik doe dus ook elke dag boodschappen, denk dat ik daardoor ook meer geld aan boodschappen kwijt ben.
❤ 7 juni 2018
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 07 Jan 2019 14:36

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Wij hebben een AH op 700 meter, hier ga ik met de fiets naartoe, ik ga meestal met de auto naar de Jumbo & Lidl, die zitten bij elkaar (daar kan je ook gratis parkeren, bij de appie niet) en die zit op 1,4 km. Ze beginnen binnenkort met de nieuwbouw van een Lidl hier 250 meter vandaan, daar ben ik wel blij mee! Schijnbaar met allerlei versafdelingen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Jan 2019 14:39

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

De Ecoplaza zit aan de overkant van de weg, de straat uit zit een grote doorgaande weg wat een beetje de uitloper van het dorp is, daar zit een slager, bakker, kapper, wijnhandel ed. en 3 minuten de andere kant op lopen zit een supermarkt en als je daar door heen loopt ben je aan het begin van het dorp.

Voor ons was het wel belangrijk, wij ruilde Amsterdam in voor een dorp maar wilde dan dus wel een beetje in een levendig gebied zitten. In het weekend lopen we altijd even naar het dorp als we thuis zijn, even verse broodjes halen of een visje bij de visboer en meer van dat soort kleine dingen. Door de week loop ik ook vaak met de jongens even naar het dorp voor kleine boodschappen of om even gezellig iets te gaan drinken bijvoorbeeld.
De grote boodschappen haal ik bij de Lidl die dan wel weer op een minuut of 7 fietsen zit of ik laat ze bezorgen door Albert.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 07 Jan 2019 14:39

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

De buurtsuper zit 170 meter achter ons huis, de Albert heijn en Jumbo waar we ook komen zit ongeveer 7 km verderop en de Aldi ruim 10 km.

Ik zou het echt heel fijn vinden als de supermarkten dichterbij zouden zijn. Of dat ik gewoon mijn rijbewijs zou hebben zodat ik zelf doordeweeks makkelijk met zoon boodschappen kan gaan doen.
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jan 2019 14:39

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Wij wonen op ongeveer 15min lopen van de winkels. Voorheen heb ik altijd erg dichtbij gewoond en ik heb er echt even aan moeten wennen. Het is geen probleem ofzo maar je gaat er minder snel heen.
Dichterbij zou ik eigenlijk wel fijner vinden maar wij laten de boodschappen sowieso bezorgen dus in praktijk kom er niet heel veel.
Voordeel is wel dat er bij ons om de hoek een bushalte is. Als ik dan te voet met E ga en het gaat onverwacht regenen of ze is het beu dan pak ik de bus terug.
30-04-2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Jan 2019 14:48

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Het is 1,5 km rijden naar de Jumbo (naar de Deka ook, maar daar kom ik nooit) en 2 km naar de Aldi (daar kom ik ook zelden), dat doe ik in principe 1x per week met de auto.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Jan 2019 14:49

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Op 5 minuten fietsen van de Jumbo en 7 minuten fietsen de andere kant de Plus. Met de auto maakt het voor beide niet veel uit en is het 2 minuten of zo.

Ideaal want ik was eerst 10 minuten met auto gewent omdat het dorp waar ik destijds in woonde geen supermarkt had.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2019 14:51

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Bliss schreef:Ja dat is het 'nadeel' van dicht bij een supermarkt wonen inderdaad! Ik doe dus ook elke dag boodschappen, denk dat ik daardoor ook meer geld aan boodschappen kwijt ben.

Dat denk ik ook wel. Als ik dus in het centrum ben kom ik 'langs' een AH en een Lidl. Ga er regelmatig naar binnen voor 1 dingetje en kom met 6 eruit.

Het is voor mij veel beter om niet te dichtbij te wonen haah.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Jan 2019 14:56

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

De AH is 150m, de Plus 200m, ekoplaza 250m en de winkelstraat van ons veel te grote centrum, ten opzichte van het aantal inwoners, zit op 300m. Super verwend dus, doe alles lopend, vrienden parkeren ook altijd bij ons thuis als ze het centrum in gaan. Wij doen daardoor ook heel verkeerd boodschappen, met verjaardagen halen we bijvoorbeeld niet altijd alles want als iemand ineens iets wil drinken wat we niet hebben, dan hebben ze vaak niet eens in de gaten dat een van ons ondertussen snel naar de AH gelopen is. Wij zeggen ook vaak tegen elkaar, als we ooit gaan verhuizen dan gaan we er qua locatie sowieso op achteruit. Extra reden om lekker hier te blijven.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jan 2019 15:01

Re: Hoe ver woon jij van de supermarkt?

Ik woon tegenover een Albert Heijn. Tien meter verder zit de Lidl en een aantal Marokkaanse supermarktjes. Ik vind dat superfijn!
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers