Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Minder leuk aan je kind(eren)?

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 06 Jan 2019 22:43

Minder leuk aan je kind(eren)?

En wat vind je momenteel minder leuk?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jan 2019 22:46

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

N: Driftbuien, brutaal zijn, zeer kort lontje hebben.
I: Slecht eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2019 23:19

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Z'n tantrums. Ik vind het momenteel zo zwaar en soms echt niet leuk. Er hoeft maar iets te gebeuren of hij barst al los en dan kan hij maar niet kalmeren. Het is ook zo zielig want hij zit zo met zichzelf in de knoop, kan het niet uiten. Maar het is zo lastig hoe er mee om te gaan. Ik wil 'm er dan in begeleiden maar soms is het zo moeilijk.
M'n man en ik realiseerden ons vandaag dat het zo goed is dat je je eigen kind zoooo leuk vindt want dat maakt die tantrums weer goed. Vanochtend waren we zo radeloos met z'n tantrum. En dan een paar uur later zeggen we weer tegen elkaar dat 't' s werelds liefste kereltje is.
Dus dat is maar goed ook, dat werkt echt zo!
Let's discover the world together.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 06 Jan 2019 23:21

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Dochter: dr boosheid die ineens opkomt. haar onzekerheid en faalangst. En haar enorme competitieve, resultaatgerichte houding.
Zoon: zijn luiheid en koppigheid. Wil ie iets niet, dan doet hij het gewoon echt niet. Nee is nee.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 06 Jan 2019 23:50

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Gezeur op iPad, PlayStation.
Hard praten/ schreeuwen.
Neus voor hebben als ik net op wc zit/ onder douche sta/ op bank plof mij nodig te hebben.
<<

Anoniem269

Bericht 07 Jan 2019 00:06

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Mijn oudste kan echt heel erg zeuren en hij is momenten erg druk icm hard praten en wild zijn. En hij is ook totaal niet zuinig op zijn spullen.

Mijn jongste zet meteen gepiep en tranen in als hij zijn zin niet krijgt en gooit zich dan dramatisch op de bank of gaat met zijn gezicht tegen de muur aan staan. Is maar een paar tellen en hij is zo gekalmeerd maar het is gewoon niet nodig haha. En het is echt een zeurpiet wbt eten.
<<

Anoniem286

Bericht 07 Jan 2019 00:12

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Momenteel hoe laks ze is en dan vooral mbt het omgaan met spullen, ze vergeet van alles en is constant spullen kwijt. Haar grote mond is ook wel een irritatie puntje.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Jan 2019 08:12

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Momenteel het gezeur met aankleden en verschonen. Hij werkt totaal niet mee en wordt natuurlijk steeds sterker.
2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 07 Jan 2019 08:20

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Oudste: vroeg wakker zijn

Jongste: zijn koppigheid
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 28 Sep 2018 10:12

Bericht 07 Jan 2019 08:26

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Bij de oudste zijn gezeur over de Playstation. Als hij uit school komt is het niet hoi mam maar gelijk mag ik op de Playstation? En afgelopen zaterdag mocht hij een dag niet, nou dan daalt zijn humeur tot het vriespunt. Zo vervelend.

Bij de middelste haar gezeur om een paard. Kind is fanatiek aan het paardrijden en wordt echt zo'n penny meisje. Prima, gezellig, was ik vroeger ook. Maar 100x per dag horen dat ze een paard wil, en op iedere vraag antwoorden met "een paard" is dood vermoeiend.
Verder is zij momenteel heel lief en makkelijk dus iets anders kan ik niet verzinnen :)

De jongste eet verschrikkelijk slecht en lust niets qua avondeten. We zetten hem eten voor, negeren het verder en ruimen na een tijdje zijn onaangeraakte bord weer op. Ondanks dat we er geen strijd van maken is dit wel heel irritant omdat zijn menu 's avonds niet verder gaat dan friet, pizza, pannenkoeken, droge pasta/rijst, komkommer, rauwe wortels en augurken ( :suspect: ) Verder blieft hij niets en dat is stiekem heel frustrerend!
2009~2011~2014
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2019 08:50

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Hoe boos ze wordt als ze moe is. Echt woest. Schoppen en slaan, krijsen, tranen en snot overal.
<<

Anoniem321

Bericht 07 Jan 2019 08:55

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Dat hij soms zo besluiteloos kan zijn.
Als hij bijvoorbeeld nog wat drinken heeft staan en ik vraag of hij dat nog wil en hij nee zegt, dat ik het dan opruim (lees: weggooi) en hij daarna een heel drama maakt omdat hij het toch had willen opdrinken. En zo met veel meer dingen.

Dat hij 's ochtends na het opstaan vaak niet te genieten is (hij is koning ochtendhumeur momenteel). Hij moet dan met fluwelen handschoentjes aangepakt worden. Een blik in zijn richting is vaak al aanleiding voor een explosie.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Jan 2019 09:07

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

De oudste: Zijn boze buien die momenteel vrij extreem zijn.

De jongste: Dat hij eindeloos kan zeuren om eten.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Jan 2019 10:11

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Oudste: gezeur om de Nintendo, grote mond, drammen.
Jongste: piepen en miepen als hij zijn zin niet krijgt, vroeg wakker worden, ineens veel ongelukjes met plassen ondanks dat ik hem steeds vraag of hij plassen moet.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 07 Jan 2019 10:44

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Dat hij sinds een tijdje denkt dat het nodig is om keihard te gillen. Echt vreselijk.
10.04.17
<<

Anoniem328

Bericht 07 Jan 2019 10:54

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

D: hij kan heel boos en brutaal reageren als hij z'n zin niet krijgt of als hem iets niet aanstaat. Of hij gaat dan enorm lopen janken/drammen. Heel irritant. Samen spelen is ook moeilijk. Hij wil altijd datgene wat z'n broertje heeft.

L: Ik kan eigenlijk (nu nog) niks bedenken. Hij kan wel heel boos kijken en doen als hij het ergens niet mee eens is, maar dat is eigenlijk juist super grappig. En verschonen is hij niet dol op, dus dat is altijd een gedoe.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 07 Jan 2019 11:01

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

De oudste kan heel snel boos zijn (gewoon ons negeren dan, weglopen, niets meer zeggen) als hij niet zijn zin krijgt. Dat vind ik echt niet zo leuk aan hem, want we maken vaak op voorhand een afspraak en uiteindelijk gaat hij nog liggen mokken omdat ik niet van die afspraak wil afwijken.

De jongste kan ook snel boos worden als ze haar zin niet krijgt, maar uit dit dan net in op de grond gaan liggen, gaan huilen etc. Maar ze is meestal wel snel weer gekalmeerd als je er even mee gaat praten. Driftbuien heeft ze gelukkig (nog) niet.
2012 & 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jan 2019 11:08

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Wat lastig he, dat veel kindjes zo boos en driftig kunnen worden. Het is ook zo lastig voor hen om te leren dat niet alles kan of mag en hoe je met die emoties in zo'n lijfje om moet leren gaan.
Dat houd ik mezelf ook maar voor steeds. Lastig dat veel kindjes hier last van hebben.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jan 2019 11:23

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Van m’n oudste van 6: ik stoor me er soms aan dat hij niet naar buiten wil of iets sportiefs wil doen. Hij mag van ons de straat op, achter het huis bijv of een rondje om ons blok fietsen, maar hij wil alleen maar binnen zitten en lezen of puzzelen. Sloom.

Van m’n jongste van 2: dat hij zo vroeg wakker wordt. Kan hij niks aan doen maar ok. Oh en dat hij vrij hardhandig met de poezen doet, ondanks dat ik per dag 10 keer benoem dat hij zacht mag aaien en verder niet. Ik laat hem ook zn excuses maken naar de poes als hij iets lomps heeft gedaan. Maar hij krijgt zichzelf niet onder controle hierin.
#teammaple🍁
<<

Anoniem291

Bericht 07 Jan 2019 11:23

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Die oren die het vaak niet doen. 3x nee zeggen en het dan toch nog doen of gewoon net doen of hij je niet hoort. Heel irritant.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Jan 2019 11:32

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Oudste: dat ze zo snel kan aanstellerig kan huilen als ze zin niet krijgt, ook bij andere kinderen. Alles beter dan de driftbuien die nu een beetje onder controle lijken, maar dat kan zo'n pest-iets gaan worden Ben ik bang.
Verder haar spulletjes niet opruimen

Middelste: zn uitprobeersels. Overal klimt ie op, dingen pakt ie af of dingen gooit ie (hard) op de grond. 'Straffen' maakt geen indruk. Maar dit is dodelijk vermoeiend.. bij bezoek kan er niks op tafel staan, ik kan me niet omdraaien of hij zit alweer op tafel enz of heeft een kast open. Zn eigen speelgoed is alles behalve interessant nu

Jongsye: dat een baby zo onvoorspelbaar is, en niet kunnen zeggen wat er is haha
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Jan 2019 12:00

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

De oudste kan soms zeuren om tv kijken. En heeft soms een ochtendhumeur. Hij moet dan echt even rustig wakker worden terwijl ik wil weten wat hij op zijn boterham wil.

De jongste is altijd ‘aan’ en gaat pas uit als ze slaapt. Zingt nog in bed en is dan weer erg vroeg wakker. Dat is soms lastig als ik een beetje humeurig ben.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Jan 2019 12:41

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Oh Soleil heel herkenbaar. De oudste vraagt echt continu of hij tv mag kijken. 's Ochtends zodra hij wakker wordt is dat het eerste wat hij vraagt. En als wij dan nee zeggen is hij zo boos en verdrietig. Hij vraagt het ook echt 100 x op een dag.
Terwijl wij heel duidelijk zijn. 's Middags bij de fles van de jongste mag hij even kijken en 's avonds voor het slapengaan.
En alleen in het weekend mag hij 's ochtends bij het wakker worden ook een poosje kijken.

Maar hij blijft erom zeuren de hele dag. Wat is dat toch?
<<

Geel

Bericht 07 Jan 2019 13:02

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Het enige wat ik heel irritant vind, en dat vind ik al sinds het begin dat ze een beetje kan spelen, is dat ze (bij mij?) niet lang zelfstandig speelt. Bij anderen is ze veel meer op zichzelf, kan ze zich echt in een spel verliezen. Bij mij niet/zelden, terwijl ik daar juist zo'n behoefte aan heb. Het zorgt ook dat ik op dat punt steeds aan mezelf twijfel.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jan 2019 13:55

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Geel schreef:Het enige wat ik heel irritant vind, en dat vind ik al sinds het begin dat ze een beetje kan spelen, is dat ze (bij mij?) niet lang zelfstandig speelt. Bij anderen is ze veel meer op zichzelf, kan ze zich echt in een spel verliezen. Bij mij niet/zelden, terwijl ik daar juist zo'n behoefte aan heb. Het zorgt ook dat ik op dat punt steeds aan mezelf twijfel.

ik heb er geen verstand van maar je doet vast niks verkeerd, misschien vindt ze jou zo geweldig dat ze gewoon het liefste in jouw buurt wil zitten en plakken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers