Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beste vriendje van zoon heeft kanker

<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 18 Dec 2018 16:07

Beste vriendje van zoon heeft kanker

Hallo dames,
Iemand met een soort gelijke ervaring? Dit weekend bleek het beste vriendje van mijn zoon (9 jaar) een hersentumor te hebben die gisteren is verwijderd. Vooruitzichten zijn heel onzeker. Mijn zoon is altijd al een emotioneel en gevoelig ventje geweest dus zoals verwacht is hij heel erg verdrietig en bang dat zijn beste vriend doodgaat. Vorig jaar is een moeder van een klasgenoot aan kanker overleden dus dat is ook het beeld dat hij heeft bij kanker.
Iemand in dezelfde situatie gezeten? Wat was helpend?
En weet iemand fijne boeken/ websites/ apps om dit thema te bespreken/ belezen?
Laatst gewijzigd door Anansi op 18 Dec 2018 20:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Dec 2018 18:51

Re: Beste vriendje van zoon heeft kanker

Dat is wel heel verdrietig nieuws, sterkte. Hopelijk komt het jochie er weer bovenop.

Ik heb zo snel geen boektitels paraat, maar zit er bij jou in de stad een kinderboekwinkel of grotere boekhandel? Daar hebben ze vaak wel boeken over speciale thema's, je zou het daar kunnen vragen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 14:11

Bericht 27 Dec 2018 18:14

Re: Beste vriendje van zoon heeft kanker

Hier een soort gelijke situatie. Ik heb zelf een deken besteld bij stichting Hartendekens (op FB). Misschien kan jouw zoontje die geven aan zijn vriendje voor extra troost. Verder heb ik niet veel tips. Veel sterkte voor jullie.
<3 <3

Afbeelding
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 27 Dec 2018 18:48

Re: Beste vriendje van zoon heeft kanker

Wat heftig Anansi! Het zoontje van mijn beste vriendin heeft ook kanker en wordt nu behandeld in het PMC. Daar hebben ze ook veel boekjes en tips, en ook kunnen ze daar spelenderwijs leren over hoe kanker in elkaar zit. Maar dat is dus meer iets mochten jullie daar een keer op bezoek gaan als dat kan. Maar misschien staat op hun site ook nog wel wat info.

Daarnaast is er in elk geval het boek chemo kasper. Ook zou je nog op de site van het vokk kunnen kijken. Daar staat vast ook nog wel het één en ander qua boeken etc.

Heel veel sterkte!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira