Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


‘Verzorging’ bouwvakkers

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Dec 2018 13:16

‘Verzorging’ bouwvakkers

Oke het is misschien een rare titel, maar ik vraag het me al een tijdje af. Over 3 weken beginnen we met verbouwen wat bekent dat er 5 weken lang allemaal bouwvakkers/klusjesmensen over de vloer komen. Voorzie je die mannen ook de hele dag van koffie/drinken en eten? Ik ben niet iedere dag thuis (gelukkig) dus dat lukt sowieso niet, ik neem aan dat ze zelf brood meenemen? Qua koffie, ik wil niet dat ze aan mijn luxe koffiemachine komen maar ik kan voor die periode wel mijn oude Nespresso neerzetten. Laat je die mannen dan zelf koffie pakken of geef je het alleen als je thuis bent?

We hebben nog nooit iets laten verbouwen dus heb echt geen idee hoe dat werkt :palm:
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 25 Dec 2018 13:19

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Het is wel netjes om ze van koffie te voorzien ja. Ik denk wel dat bouwvakkers doorgaans veel koffie drinken. Kun je niet elke dag een thermoskan klaarzetten?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 25 Dec 2018 13:27

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Onze aannemer had zelf een senseo neergezet. Maar wij woonden er toen nog niet. Ze hadden 1 kamertje ingericht als "kantine".
Ik zorgde voor koekjes, bekertjes, suiker etc. En als we er eens waren rond lunchtijd dan haalden we wel eens een visje voor ze.
Ik zou zeker geen thermoskan neerzetten, na paar uur is die koffie echt niet lekker meer.
Voor de vrijdagmiddag zette we wel eens wat biertjes neer.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Dec 2018 13:36

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

De laatste 2-2,5 week hebben we trouwens ook geen keuken, dat maakt het nog moeilijker allemaal. Ik ga wel een tafeltje maken met de waterkoker/nespresso maar meer hebben we dan zelf ook niet (koelkast zetten we tijdelijk in de berging).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Dec 2018 13:44

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Wij hebben laatst drie weken dakdekkers in (of eigenlijk op) ons huis gehad en daar zette ik gewoon een paar keer per dag koffie voor. Maar ik ben ook elke dag thuis. Als ik de deur uit ging, checkte ik even gauw of ze nog wat wilden en dan ging ik daarna. Ze kregen gewoon van m'n eigen koffieautomaat overigens.

Als ik jou was en je bent er niet zou ik 's ochtends een kan koffie neerzetten of idd een nespresso oid die ze zelf mogen bedienen.
Let's discover the world together.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 25 Dec 2018 13:54

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Bij ons waren ze in ons nieuwe huis aan het werk terwijl wij daar zelf eigenlijk nooit bij waren. We hadden een oude Senseo neergezet(met pads, suiker en koffiemelk uiteraard) en verpakte koeken zodat ze daarvan zelf konden pakket wat ze wilden. Sommige maakten er gebruik van maar een tegelzetter nam alsnog zijn eigen thermoskan koffie mee. Wij hadden overigens vanaf de eerste week geen keuken meer en ook geen koelkast. Bij ons was de verbouwing in de zomer en hadden we alles buiten onder de overkapping neergezet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Dec 2018 15:06

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Hier is pas geleden een topic over geweest met meer dan 2 pagina’s, geloof ik.
Maar koffie is wel een vereiste (vind ik dan) en Alle rest is aardig en gastvrij.
<<

Anoniem247

Bericht 25 Dec 2018 16:06

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Als ik zelf thuis ben en ze zijn er een hele dag krijgen ze van mij een keer of 3-4 koffie, thee of fris. En dan zet ik een schaaltje koekjes neer of als we toevallig zelf iets van worstenbroodjes oid eten dan ga ik ook een keer rond. Als ik zelf niet thuis ben krijgen ze voordat ik weg ga iets drinken, zet ik een fles fris neer en voor de rest van de dag moeten ze zelf voor hun eigen eten en drinken zorgen.
<<

Anoniem294

Bericht 25 Dec 2018 18:04

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Als je er niet bent zou ik de nespresso machine met cupjes neerzetten, pak koek of zak broodjes/croissants en wat 0,5 liter flesjes fris/fles limo of en een pak dubbelfris oid neerzetten zodat ze ook iets anders te drinken hebben.
<<

Anoniem246

Bericht 26 Dec 2018 07:23

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Iedereen die hier over de vloer komt krijgt standaard een kop koffie aangeboden. Daarvoor hoef je niet eens veel te doen, koffie moet altijd. Althans, dat vinden wij. Als je dan hoort dat ze al een week van hort naar her rennen en geen mens koffie heeft aangeboden, dan vind ik dat altijd zonde. Maar dat is een ander onderwerp. :) Als we niet thuis zijn, dan wordt er gezorgd dat er een thermoskan koffie en een thermoskan thee staat (vader bouwvakker, maar dronk overdag enkel thee) en mijn ouders hadden standaard grote, wel goedkope, koeken erbij staan. Op een zaterdag bestelden ze voor iedereen patat met een snack. Ik weet niet hoe gangbaar dat nu nog is, maar zo deden mijn ouders het. En inderdaad, ze hebben zelf ook al voldoende mee, waaronder hun gesmeerde broodjes.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Dec 2018 07:30

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Wij hadden een hele grote verbouwing, hele huis op zijn kop en we woonde nog in het oude huis dus ook geen keuken, warm water en nauwelijks spullen. Op de badkamer hadden we een ouderwets filter koffiezet apparaat neer gezet met filters en koffie, een waterkoker, thee, cup a soup, bekertjes ed en als we er waren zette we gewoon koffie en anders deden ze het zelf.
We boden regelmatig aan of we iets mee moesten nemen voor lunch ( wij moesten ook buiten de deur eten) maar ze namen maar 1 keer 1 kroketje aan. De aannemer stuurde de mannen daar ook in, wij zeiden dat we naar de friettent gingen en of we iets mee konden nemen en de aannemer vroeg vervolgens aan zijn mannen of ze een kroket of een frikadel wilde, meer niet.
De voorman gaf ook aan dat ze altijd van alles aangeboden krijgen maar dat is vaak niet al te gezond dus dat wilde hij niet te vaak aannemen en ze kunnen er niet op rekenen dus hebben hun brood gewoon bij zich en hij vond het zonde om dat weg te gooien, dus zij vonden het meer dan prima om gewoon hun eigen broodtrommel leeg te eten en een bakje koffie te krijgen met op vrijdag een kroketje er bij.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 26 Dec 2018 13:06

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Toen hier de tuin werd gedaan heb ik onder de overkapping een koffieapparaat neergezet met een pak koekjes.
S middags vaak wat koude blikjes drinken.
Op vrijdag haalde ik vis of broodjes kroket/frikandel.
Ze waren hier 2 weken en wilden ook niet binnenkomen met de vieze zand broeken aan.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Dec 2018 20:03

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Soleil schreef:Hier is pas geleden een topic over geweest met meer dan 2 pagina’s, geloof ik.
Maar koffie is wel een vereiste (vind ik dan) en Alle rest is aardig en gastvrij.

Klopt en wat me opviel is dat iedereen ‘lekkere koeken’ voor de bouwvakkers haalde. Ben nog steeds benieuwd waar je die speciale lekkere koeken kunt kopen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Dec 2018 21:03

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Haha Carrie. Naar mijn idee bestaan er geen lekkere koeken. Wel lekkere taart.
Maar ik denk dat men stroopwafels of gevulde koeken ofzo bedoeld. Iets wat vult.
Koffie erbij en klaar. Meer deden wij ook niet.
2016
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Dec 2018 21:07

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Er is natuurlijk een verschil tussen droge biscuitjes of de wat luxere koeken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Dec 2018 10:31

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Ik vind dit zo leuk om te lezen. We hadden laatst voor de derde keer mensen over de vloer. Ik bood ze, Nederlands als ik ben, keurig koffie aan. De eerste keer sloegen ze beleefd af (Australiers he) maar toen ik tweede keer weer aanbood zei 1: ja doe maar bakje. Pas bij de laatste keer benoemden ze hoe ontzettend leuk ze het vonden dat ik dat aanbood, dat doet schijnbaar niemand hier haha. Ik ben ook zo opgegroeid, dus blijf het zeker doen.

OT: ik vind je Nespresso idee met koeken een heel goed idee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 27 Dec 2018 10:42

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Sawadee schreef:Er is natuurlijk een verschil tussen droge biscuitjes of de wat luxere koeken.

Ja dit idd.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 27 Dec 2018 11:00

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Wij hadden ook wekenlang bouwvakkers over de vloer dus zorgde standaard voor koffie, koek en fris. En soms wat lekkers voor bij de lunch: quiche, kroketjes, frikandellen, pizza. Mijn vader is timmerman en hoop altijd dat andere mensen ook zo gastvrij voor hem zijn.

Waar ik wel moeite mee had is dat ze mijn w.c. gebruikten... maarja ze moeten soms ook he... dus ik ging iedere keer driftig aan de gang met schoonmaakmiddelen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 27 Dec 2018 18:47

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Ik heb vorig jaar een vergelijkbaar topic geopend toen in middenin een verbouwing zat. Als ik er was zette ik zelf regelmatig koffie voor ze. Als ik er niet was zette ik een kan koffie neer, trommel met genoeg koekjes en suiker en melk. Als ze er de hele dag zouden zijn zette ik ook regelmatig iets fris te drinken neer.
Vond het alleen wel aso dat sommige bouwvakkers op een gegeven moment deden of ze thuis waren. Ik zette duidelijk bij elkaar wat voor hun bestemd was en dan vind ik het niet nodig dat ze in mijn kasten andere spullen gaan pakken....

We hebben trouwens ook een verjaardag gevierd toen we aan het klussen waren en er ook wat timmermannen waren. Toen hebben we hun ook bij de koffie met taart gevraagd en daar maakten ze ook dankbaar gebruik van :)
<<

Anoniem284

Bericht 27 Dec 2018 23:12

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Toen we werklui over de vloer hadden, gaven we altijd koffie en fris. Koeken waren ook altijd in huis. En we boden ook wel eens aan iets voor de lunch te halen van de snackbar of de bakker. Ik verbaasde me erover dat ze zo verrast waren dat ze eten en drinken kregen. Ze vertelden dat er ook huizen zijn waar ze niks krijgen en moesten lunchen in hun bus. Of de wc niet mochten gebruiken. Ja, dat laatste vind ik bij bezoek al vervelend, maar ik maak ‘m dan gewoon elke dag meerdere keren schoon. Mensen moeten toch naar het toilet.

Mijn vriend geeft altijd iedereen koffie. Vorig jaar waren er jongens van de gemeente wekenlang aan het straten bij ons voor en hij gaf ze elke dag koffie. En als ik vrij was, kreeg ik de opdracht ze koffie te geven en dan wist hij precies te zeggen dat die lange koffie zwart wilde en die kleine met suiker, etc. En de bezorgers van de Picnic geeft ie met koud weer een beker thee mee en in de zomer ijsjes. Ik vind het wel schattig ;).
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 27 Dec 2018 23:51

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Ik ben al blij als ik ergens het toilet gewoon mag en kan gebruiken. Verbaas me er soms over dat mensen verwachten dat een "bouwvakker" best een hele dag zonder toilet kan. Dat kan ik normaal al niet, maar nu ik zwanger ben is dat soms echt heel lastig. Een keer kregen we te horen dat we aan de overkant van de straat, bij een schoolplein, wel in de bosjes konden gaan.
Verder vind ik het heel lief als er iets wordt aangeboden, maar moet het niet opgedrongen worden. Nee is nee. Soms krijg ik hele dienbladen voorgezet terwijl ik afgeslagen had. Erg aardig, maar voel me dan erg ongemakkelijk omdat ik het merendeel niet eet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Dec 2018 17:05

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Dat is idd wel heel schattig Gympie!

Jeetje Boerenkool, in de bosjes?? Ik zou ook niet verwachten dat je de hele dag niet hoeft... onze aannemer en zijn collega zijn al maanden bij ons bezig en gebruiken ons toilet ook. Hij heeft uit zichzelf beloofd niet te poepen haha, dat vind ik best wel heel fijn! We hebben weleens een klusser gehad die zodra hij 's ochtends kwam, meteen ging zitten poepen. Niet ok.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 28 Dec 2018 17:54

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Belachelijk Boerenkool!
Haha Zora daar zou ik ook blij mee zijn.

Hier krijgen ze iets te drinken met een koek o.i.d. erbij.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Dec 2018 18:09

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Tja als iemand moet, moet hij/zij toch? Snap niet dat mensen daar zo moeilijk over doen. We zijn allemaal mensen en als iemand het gewoon schoon achter laat, is er toch niks aan de hand?
<<

Anoniem304

Bericht 28 Dec 2018 18:15

Re: ‘Verzorging’ bouwvakkers

Sawadee schreef:Tja als iemand moet, moet hij/zij toch? Snap niet dat mensen daar zo moeilijk over doen. We zijn allemaal mensen en als iemand het gewoon schoon achter laat, is er toch niks aan de hand?

Dat schoon achterlaten is dus meestal het probleem.
Sowieso zijn de meeste werklui niet schoon en ze trekken eerst natuurlijk niet tot op hun onderbroek de kleren uit voordat ze gaan :P
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers