Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beste zorgverzekering zwangerschap

<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 26 Dec 2018 21:38

Beste zorgverzekering zwangerschap

Ik zit bij Delta Lloyd en die verzekering is echt heel goed en ik kreeg met mijn dochter volgens mij echt alles vergoed en zelfs nog extra kraamzorguren maar die verzekering is duur. Zo duur. Benieuwd waar anderen verzekerd zijn, want ik wil overstappen vanwege de kosten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Dec 2018 21:54

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Wat is duur?
Ik bij DSW kreeg alles vergoed; had hem ivm fysio & is aankomend jaar €148.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 26 Dec 2018 22:07

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Hier word met de gezinsplanning module de eigen bijdrage kraamzorg vergoed plus eigen bijdrage van bevalling. Lactatiekundigeen cursus borstvoeding. Erna anticonceptie evt sterilisatie en nog wat dingen. Kost €14,75 bovenop de basis.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 26 Dec 2018 22:08

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Ik betaal nu bij Delta Lloyd (Nationale Nederlanden) 164 euro en dat vind ik niet normaal duur
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 26 Dec 2018 22:09

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Pippa schreef:Wat is duur?
Ik bij DSW kreeg alles vergoed; had hem ivm fysio & is aankomend jaar €148.

Ook eventueel extra (groei)echo's?? Weet je dat? Want die krijg ik nu om de zoveel weken
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Dec 2018 22:16

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Ik ben overgestapt naar zilveren kruis en dan 2sterren aanvullend. Door collectieve korting betaal ik 131euro Je krijgt er bij zwangerschap relatief veel voor vergoed. Bij de Friesland zat ik met vergelijkbare vergoedingen op 158 euro, daar moet je de hoogste aanvullende verzekering nemen om echt wat extra dingen vergoed te krijgen. Dat kon dus niet echt uit.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Dec 2018 22:33

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Sunshine86 schreef:
Pippa schreef:Wat is duur?
Ik bij DSW kreeg alles vergoed; had hem ivm fysio & is aankomend jaar €148.

Ook eventueel extra (groei)echo's?? Weet je dat? Want die krijg ik nu om de zoveel weken


Door zwangerschaps vergiftiging in ziekenhuis ook veel extra controles, niks hoeven betalen. Lactatiekundige werd ook vergoed; eigen bijdrage kraamzorg hoorde erbij, alles.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Dec 2018 22:41

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Sunshine86 schreef:
Pippa schreef:Wat is duur?
Ik bij DSW kreeg alles vergoed; had hem ivm fysio & is aankomend jaar €148.

Ook eventueel extra (groei)echo's?? Weet je dat? Want die krijg ik nu om de zoveel weken



Als je extra echo’s krijgt om medische redenen (en dat is bij jou zo als ik je zo lees, die doe je niet puur voor de fun), dan worden deze vergoed vanuit de basisverzekering. :) maakt dus niks uit welke aanvullende je hebt of gaat sluiten!
<<

Anoniem315

Bericht 26 Dec 2018 23:24

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Ik heb tijdens de zwangerschappen een basisverzekering gehad met hoogste eigen risico. Heb beide keren niks zelf hoeven betalen, ondanks 2 ziekenhuisbevallingen (wel medisch natuurlijk). Ook het kraampakket zat er bij. Ik vind extra verzekeren altijd een beetje onzin, tenzij je een ziekte hebt en medicatie of fysio nodig hebt.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Dec 2018 23:57

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Kraampakket zit bij heel veel budget polissen iig niet in, maar je kan er ook zelf 1 bestellen voor niet heel veel geld geloof ik. Het kan iig nooit uit om alleen daarvoor een aanvullende verzekering te nemen.
Ik had afgelopen jaar wel een aanvullende verzekering en heb overal goed gebruik van gemaakt en zo een paar tientjes bespaard, maar het had dus niet gehoeven ondanks zwangerschap, bevalling etc.

Bij een eventuele volgende zwangerschap doe ik ook geen aanvullend pakket want ik wordt toch medisch.
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 27 Dec 2018 10:57

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

JustMeDaan schreef:Hier word met de gezinsplanning module de eigen bijdrage kraamzorg vergoed plus eigen bijdrage van bevalling. Lactatiekundigeen cursus borstvoeding. Erna anticonceptie evt sterilisatie en nog wat dingen. Kost €14,75 bovenop de basis.


Bij welke zorgverzekeraar zit je? Ik ben ook aan het zoeken maar er is zó veel om te vergelijken en vaak is het niet eens echt rendabel.. Dit klinkt best goed.
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 14:07

Bericht 27 Dec 2018 12:05

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Ik denk FBTO?
Zelf heb ik fbto en als ik de module gezinsplanning aan zal zetten betaal ik 14.75 extra.

Zelf twijfel ik nog heel erg of ik de module aan ga zetten en of over ga stappen.
Zie door de bomen bijna het bos niet meer ;-)

Ik ga er vanuit dat m’n bevalling medisch zal gaan worden, maar dat weet ik nog niet 100% zeker.
Als dat het geval is dan heb ik het idee dat aanvullend verzekeren uiteindelijk niet nodig zal zijn.
Ga mij er vanmiddag maar eens goed in verdiepen
<<

Anoniem252

Bericht 27 Dec 2018 12:32

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Ik heb zilveren kruis 2 sterren. Kreeg alles vergoed en is geloof ik met korting zon 17 euro per maand.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Dec 2018 12:46

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Pippa schreef:Wat is duur?
Ik bij DSW kreeg alles vergoed; had hem ivm fysio & is aankomend jaar €148.


Same here!
❤ 7 juni 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 27 Dec 2018 13:44

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Bibi schreef:
JustMeDaan schreef:Hier word met de gezinsplanning module de eigen bijdrage kraamzorg vergoed plus eigen bijdrage van bevalling. Lactatiekundigeen cursus borstvoeding. Erna anticonceptie evt sterilisatie en nog wat dingen. Kost €14,75 bovenop de basis.


Bij welke zorgverzekeraar zit je? Ik ben ook aan het zoeken maar er is zó veel om te vergelijken en vaak is het niet eens echt rendabel.. Dit klinkt best goed.


Dit is inderdaad bij FBTO. Had er tandarts vergoed tot €250 bij en extra fysio toen was het €139. Nu fysio stop gezet en extra tandarts tot €500 en nu betaal ik €145.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 27 Dec 2018 13:49

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Ik had gewoon een basisverzekering dit jaar (100 euro pm). En ik heb net even gekeken, maar in principe is alles vergoed muv de prikspullen voor zwangerschapsdiabetes en eigen bijdrage kraamzorg (beide ongeveer 160 euro).
En ik moet zeggen dat ik medisch ben bevallen. Maar ik vraag me af of het uitmaakt om aanvullend hiervoor te verzekeren.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 27 Dec 2018 17:18

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

De prik spullen heb ik ook zelf moeten betalen ondanks aanvullende verzekering.

Als je medisch moet bevallen wordt dat sowieso uit je basis vergoed.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Dec 2018 21:26

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Vorig jaar rond deze tijd van alles vergeleken en zilveren kruis met 2 sterren afgesloten.
Mede vanwege relatief lage aanvullende premie en hoge vergoedingen was dit interessant (eigen bijdrage kraamzorg, bevallen zonder medische indicatie, kraampakket, lactatiekundige, kolfspullen, cursus). Uiteindelijk ben ik medisch bevallen, maar qua vergoeding heb ik alsnog mijn premie er flink uit.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 27 Dec 2018 21:29

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Burn schreef:De prik spullen heb ik ook zelf moeten betalen ondanks aanvullende verzekering.

Als je medisch moet bevallen wordt dat sowieso uit je basis vergoed.

Ik niet. Toevallig viel dat precies binnen mijn aanvullend pakket.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2826

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Dec 2018 22:48

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Exogenesis schreef:Ik heb tijdens de zwangerschappen een basisverzekering gehad met hoogste eigen risico. Heb beide keren niks zelf hoeven betalen, ondanks 2 ziekenhuisbevallingen (wel medisch natuurlijk). Ook het kraampakket zat er bij. Ik vind extra verzekeren altijd een beetje onzin, tenzij je een ziekte hebt en medicatie of fysio nodig hebt.

Maar je hebt toch een eigen bijdrage voor kraamzorg en ik dacht ook voor ziekenhuisverblijf? Hoezo heb jij dat niet betaald?
Ik zat bij fbto en had die module de laatste maanden van mijn zwangerschap aangezet waardoor ik alles vergoed kreeg. Kon toen wel uit in elk geval.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Dec 2018 23:23

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Luisa schreef:
Exogenesis schreef:Ik heb tijdens de zwangerschappen een basisverzekering gehad met hoogste eigen risico. Heb beide keren niks zelf hoeven betalen, ondanks 2 ziekenhuisbevallingen (wel medisch natuurlijk). Ook het kraampakket zat er bij. Ik vind extra verzekeren altijd een beetje onzin, tenzij je een ziekte hebt en medicatie of fysio nodig hebt.

Maar je hebt toch een eigen bijdrage voor kraamzorg en ik dacht ook voor ziekenhuisverblijf? Hoezo heb jij dat niet betaald?
Ik zat bij fbto en had die module de laatste maanden van mijn zwangerschap aangezet waardoor ik alles vergoed kreeg. Kon toen wel uit in elk geval.


Kraamzorg heb ik inderdaad wel gedeeltelijk moeten betalen. Echter woog dat niet op tegen een verhoogde premie.
Vanuit het ziekenhuis heb ik nooit een nota gehad. Ik ben bij zowel de 1e als de 2e een paar nachten gebleven. Maar puur vanwege de medische indicatie, niet voor het gemak.
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 14:07

Bericht 28 Dec 2018 15:08

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Luisa schreef:
Exogenesis schreef:Ik heb tijdens de zwangerschappen een basisverzekering gehad met hoogste eigen risico. Heb beide keren niks zelf hoeven betalen, ondanks 2 ziekenhuisbevallingen (wel medisch natuurlijk). Ook het kraampakket zat er bij. Ik vind extra verzekeren altijd een beetje onzin, tenzij je een ziekte hebt en medicatie of fysio nodig hebt.

Maar je hebt toch een eigen bijdrage voor kraamzorg en ik dacht ook voor ziekenhuisverblijf? Hoezo heb jij dat niet betaald?
Ik zat bij fbto en had die module de laatste maanden van mijn zwangerschap aangezet waardoor ik alles vergoed kreeg. Kon toen wel uit in elk geval.


Jouw laatste maanden zaten dan aan het begin van het nieuwe jaar zeker?
Ik had ook gekeken of ik de module later aan kon zetten maar kan alleen start van het nieuwe jaar.
Ben er nog niet over uit waar ik goed aan doe :-)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2826

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 28 Dec 2018 15:17

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Tukkie, mijn hele zwangerschap was in hetzelfde jaar. Is wel al een paar jaar geleden, kan heel goed dat het inmiddels anders werkt natuurlijk.
<<

Tukkie

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 21 Nov 2018 14:07

Bericht 28 Dec 2018 15:18

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Ja kan nu alleen nog maar aan het begin.
Mij stond ook bij dat het eerder wel halverwege kon.
Zit al jaren bij FBTO, maar “helaas” moet ik de module meteen vanaf het begin aanzetten.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 28 Dec 2018 18:53

Re: Beste zorgverzekering zwangerschap

Misschien een stomme vraag, maar moet je als man ook nog ergens op letten met je verzekering als je verwacht de medische molen in te gaan voor een zwangerschap? Ik heb al zitten kijken maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers