Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak heb je hoofdpijn?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Dec 2018 19:42

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ja raar dat dat zo kan veranderen zeg! Aan de ene kant fijn, aan de andere kant niet.
Bij mij heeft het niet met zwangerschap te maken want hoofdpijn heb ik al zo'n 20 jaar en last van m'n maag af en aan ook alweer zo'n 10 jaar. Je leert er mee leven zeg maar. Overigens had ik wel tijdens m'n zwangerschap significant minder hoofdpijn.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 18 Dec 2018 19:51

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Je leert er idd mee leven. Er zijn ergere dingen, denk ik altijd maar (behalve als ik migraine heb, dan vind ik mezelf de zieligste persoon op aarde), maar lastig is het wel.

Ik had tijdens de zwangerschappen ook veel minder last.
<<

Anoniem249

Bericht 18 Dec 2018 19:54

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Is het zo dat als je migraine hebt dat je dan ook vaker "gewone" hoofdpijn hebt? Ik vind 3-4x per week heel vaak namelijk. Ik heb hooguit 2x per maand hoofdpijn (afgezien van teveel gedronken hoofdpijn haha).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Dec 2018 20:01

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Claire**** schreef:Is het zo dat als je migraine hebt dat je dan ook vaker "gewone" hoofdpijn hebt? Ik vind 3-4x per week heel vaak namelijk. Ik heb hooguit 2x per maand hoofdpijn (afgezien van teveel gedronken hoofdpijn haha).


Ik heb geen idee, voor mij niet denk ik want ik heb wel migraine maar echt zelden, minder dan een keer per jaar. En wel vrijwel dagelijks hoofdpijn. Heb verschillende soorten hoofdpijn, sommigen gaan wel over met pijnstilling, maar sommige dagen sta ik op en weet ik gewoon dat pijnstilling geen nut gaat hebben. Dan is het dus zo'n dag dat het de hele tijd blijft en niks helpt.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 18 Dec 2018 20:20

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Bijna dagelijks (momenteel). Al hele leven snel hoofdpijn (&jonger ook migraine)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Dec 2018 20:21

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ik heb best vaak hoofdpijn, heb ook een tijd gehad dat ik het zo vaak had en vet veel paracetamol ging slikken en het daardoor in stand hield. Medicijnafhankelijke hoofdpijn heet dat, echt naar was dat. Ik moest toen echt afkicken eigenlijk. De laatste tijd gaat het redelijk, maar ik slik al wel weken dagelijks paracetamol (maar dat is i.v.m. m'n operatie).
❤ 7 juni 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Dec 2018 20:26

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Toch wel paar keer per week. Vaak na een werkdag. Ik let er enorm goed op of ik genoeg drink.
Vanmiddag kwam het ook weer opzetten. Ik heb ook altijd veel last van mijn holtes helaas.
2016
<<

Anoniem315

Bericht 18 Dec 2018 20:43

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Meerdere keren per week. En ongeveer een keer per maand een migraine aanval met aura.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 18 Dec 2018 20:45

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ik heb al sinds ik me kan herinneren migraine. Vanaf een jaar of 4 had ik al zeer frequent aanvallen. Dat is in de loop der jaren verminderd, tenzij veel stress of last van hormonen.

Gewone hoofdpijn heb ik veel, maar gelukkig niet meer dagelijks. Hier helaas wel voedingsmiddelen gerelateerde hoofdpijn. Ik ben niet allergisch voor dat voedsel, maar wel overgevoelig. Ik krijg het bij oude kaas, rode paprika (rauw), worteltjes (rauw), kaneel (verwerkt in eten als taart en kruidnootjes) en light frisdranken. Dat moet ik echt heel erg met mate nemen, anders heb ik zo een migraine aanval. Voorheen zaten chocola en knakworstjes ook in dat rijtje.
Laatst (lees: zaterdag) nog een migraine aanval gehad omdat ik een bananencake had gegeten waar (te verl) kaneel in zat. Enige wat helpt is met knetterveel pijnstillers onder een gloeiend hete douche gaan zitten en daarna slapen. Door de zwangerschap mag je natuurlijk alleen pcm. En dan werken liquid caps veter dan die tabletten.
22112014 / 10042019
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 18 Dec 2018 20:55

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ik heb zolang ik mij kan herinneren dagelijks hoofdpijn. De ene keer heftiger dan de andere keer. Ik weet niet waar het vandaan komt maar er is een vermoeden dat het samen hangt met mijn hooggevoeligheid.

Daarnaast heb ik zo'n 1x in de 6 weken een migraine aanval, deze gaat echter niet gepaard met hoofdpijn. Het begint met aura's, vervolgens verlies ik de kracht aan mijn rechterkant voor 30-90 seconden waarna de kracht terug komt en ik alleen nog last heb van tintelingen en vermoeidheid.

Ook heb ik nog last van een ander soort hoofdpijnaanval wat meer richting clusterhoofdpijn gaat. Het begint met een hele scherpe pijn achter mijn oog, net alsof er met een priem achter mijn oog wordt geprikt, vervolgens verlies ik mijn zicht en zie ik daarna nog een tijd heel wazig met dat oog. Daarna hou ik ook flinke hoofdpijn, zo'n aanval duurt vaak een uur. Nu met medicatie heb ik vaak nog 1 aanval per maand ipv meerdere per week.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Dec 2018 20:59

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Claire**** schreef:Is het zo dat als je migraine hebt dat je dan ook vaker "gewone" hoofdpijn hebt? Ik vind 3-4x per week heel vaak namelijk. Ik heb hooguit 2x per maand hoofdpijn (afgezien van teveel gedronken hoofdpijn haha).

In mijn geval iig niet. Ik heb af en toe migraine, maar zelden gewone hoofdpijn. Ik heb de afgelopen jaren steeds vaker migraine zonder hoofdpijn overigens, dat vond ik in het begin echt raar.

Wat naar dat sommigen van jullie zo vaak hoofdpijn hebben.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Dec 2018 21:47

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ik heb zelden hoofdpijn. Gelukkig maar, als ik zie hoe vaak mijn schoonzus en sommigen van jullie het hebben. Die enkele keer dat ik het heb vind ik het heel naar, laat staan als je het meerdere keren per week hebt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Dec 2018 19:00

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Eerst eigenlijk nooit, de laatste weken wel meer omdat mijn nek zo vast zit en door de vermoeidheid. Het voelt dan als kaakpijn, heel vervelend.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 19 Dec 2018 21:44

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Claire**** schreef:Is het zo dat als je migraine hebt dat je dan ook vaker "gewone" hoofdpijn hebt? Ik vind 3-4x per week heel vaak namelijk. Ik heb hooguit 2x per maand hoofdpijn (afgezien van teveel gedronken hoofdpijn haha).


Nee ik denk het niet.
En alle ‘frequente’ hoofdpijn ís ook veel. Maar de ene is er veel gevoeliger voor dan de ander.

Ik krijg soms midden in de nacht knállende hoofdpijn omdat ik op een verkeerd kussen heb gelegen. Of omdat ik teveel spanning heb gehad. Of omdat ik vlak voor mijjn eisprong zat, of omdat... you name it.

Mijn migraine is een paar jaar weg geweest en na de geboorte van de 1e ben ik een paar maanden-jaar migraine vrij geweest. Maar sinds een poosje ben ik weer de klos, de frequentie van gewone hoofdpijn is echter niks gewijzigd. Helaas...
22112014 / 10042019
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 19 Dec 2018 22:26

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Ava schreef: Mijn oudste zoon heeft het inderdaad ook. Hij ligt nu ook heel toevallig in bed met een migraine aanval. Hij is vanmiddag wezen spelen bij een vriendje en toen ik heb ging halen zag ik al aan zijn gezicht dat het foute boel was. Het valt bij hem tot nu toe nog wel mee. Ik denk dat hij op 4 aanvallen per jaar zit. Maar als hij het heeft is het wel een goeie met overgeven en al.


Heeft jouw zoontje er medicijnen voor Ava, het is zo rot voor die 'kleintjes' loop je met hem ook bij een neuroloog?

Wij hebben 3,5 jaar onderzoeken gedaan met ons middelste zoontje, tot scans aantoe... hij heeft zeker 3 a 4x in de maand een migraine maar er zijn ook weken dat hij op 3 a 4x in de week migraine heeft. Ons leven als gezin is echt aangepast op hem. Wordt er geregeld zo verdrietig van... het is dan inderdaad net als bij jou zoon, altijd met spugen maar ook wegvallen. Enige wat hij wil is slapen..
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 20 Dec 2018 17:23

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Te vaak, spierspanningshoofdpijn. Ben er al heel lang bekend mee. Denk 3-4 dagen in de week zeker wel. Hopelijk kan ik ooit genoeg ontspanning vinden om het kwijt te raken. Das echt een grote struggle.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem247

Bericht 20 Dec 2018 19:52

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Blue flower schreef:
Ava schreef: Mijn oudste zoon heeft het inderdaad ook. Hij ligt nu ook heel toevallig in bed met een migraine aanval. Hij is vanmiddag wezen spelen bij een vriendje en toen ik heb ging halen zag ik al aan zijn gezicht dat het foute boel was. Het valt bij hem tot nu toe nog wel mee. Ik denk dat hij op 4 aanvallen per jaar zit. Maar als hij het heeft is het wel een goeie met overgeven en al.


Heeft jouw zoontje er medicijnen voor Ava, het is zo rot voor die 'kleintjes' loop je met hem ook bij een neuroloog?

Wij hebben 3,5 jaar onderzoeken gedaan met ons middelste zoontje, tot scans aantoe... hij heeft zeker 3 a 4x in de maand een migraine maar er zijn ook weken dat hij op 3 a 4x in de week migraine heeft. Ons leven als gezin is echt aangepast op hem. Wordt er geregeld zo verdrietig van... het is dan inderdaad net als bij jou zoon, altijd met spugen maar ook wegvallen. Enige wat hij wil is slapen..


Wij zijn met hem via de huisarts een keer doorverwezen naar het ziekenhuis en hebben toen van die eenmalige neusspray’s mee gekregen (ik ben de naam even kwijt) Maar toen we het die weken daarna eens probeerde bij hem werkte het gewoon niet. Omdat het daarna weer een aantal weken duurde voordat hij er weer een aanval kreeg hebben we het zo gelaten. Meestal helpt een paracetamol het een beetje voor te blijven en anders krijgt hij een drankje van Nurofen (met paracetamol en ibuprofen) en dat werk ook best goed. Hij heeft 1x een hele heftige aanval gehad. Toen heeft hij het echt twee volle dagen achter elkaar gehad waarbij hij 4x moest spugen. Daarna zijn we toen ook met hem naar het ziekenhuis geweest. Want het was echt heftig.

Wat rot dat jou zoontje het ook heeft. En ook nog eens zo vaak. Echt zielig :( Ik begrijp heel goed dat het impact heeft op je gezin. Je moet dan toch rustig zijn in huis en soms moeten er afspraken worden afgezegd enzo. Dat is gewoon niet leuk. Ben je wel eens met hem naar de oogarts geweest voor een oogmeting? Of dat hij misschien geen bril nodig heeft? Voor mijn kinderen is het ook vaak lastig als ik een aanval heb. Dan heb ik ze bijv. een uitje beloofd en dan kunnen we niet gaan. Dan zijn ze heel erg teleurgesteld. Ik heb ook het vaakst migraine in de zomer. Het licht van de zon is dan gewoon te fel voor mijn ogen. En als je dan net in de zomervakantie een dagje zwemmen hebt belooft en ze zitten vervolgens de hele middag aan huis gekluisterd door je migraine en is dat gewoon heel balen voor ze.

Ik heb zelf ook verschillende onderzoeken gehad en zelfs een hersenscan gehad maar daar komt steeds niks uit. Het zit bij ons ook gewoon heel erg in de familie.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 23 Dec 2018 14:02

Re: Hoe vaak heb je hoofdpijn?

Jammer dat je de naam van de neusspray niet meer weet, bij ons heeft de neuroloog het daar niet over gehad, maar dat is waarschijnlijk vanwege zijn leeftijd geweest... de leeftijd voor medicatie is vanaf 6 jaar is ons verteld... we moeten het doen met een hele hoge dosis nurofen.

Zijn ogen zijn ook getest en heeft alleen een cilinder afwijking en daat dus een bril voor.

De impact is inderdaad groot, we weten helaas niet beter omdat hij het dus al van baby heeft, maar het heeft wel consequenties, zoals je zegt. Er wordt geregeld dingen afgezegd. Het gaat hier inderdaad ook altijd gepaard met spugen, hij gaat nu wel steeds beter aangeven als hij last krijgt maar vaak nog te laat. Helaas is er niks aan te doen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers