Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamhulp

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Nov 2018 15:05

Re: Kraamhulp

Ook vanwege geen klik (en als ik dat vervelend zou vinden) zouden wij gebeld hebben ja voor een andere. Ons was dat idd ook op het hart gedrukt.

Sophie, zou je niet willen overstappen naar een andere organisatie die wel zekerheid op 1 kraamverzorgster geeft voor de periode? Zonde als dat de enige reden is dat je minder af zou nemen. Het is best luxe straks een extra handje met je oudste er ook nog bij!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 21 Nov 2018 15:17

Re: Kraamhulp

Ja wel aan gedacht, maar eigenlijk ook geen zin nog weer een andere organisatie te zoeken haha. Dit bureau heeft blijkbaar een proef gedaan met deze manier van werken en zowel de kraamverzorgenden als de cliënten vonden t blijkbaar een succes? Dus wie weet valt t mee :D
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Nov 2018 15:19

Re: Kraamhulp

Ach Elro, gaat het een beetje? Zijn de kraamtranen weer wat gezakt? Hoe gaat het verder met jullie?

Bizar trouwens Minoessepoes dat je zelf de was op moest hangen en Holly stond te stofzuigen omdat de kraamhulp het niet deed. Dat is echt niet oké!

Wij hadden er 2. De eerste was heel lief en zorgzaam, ik vond het niet fijn dat ze wegging. Ik zat niet lekker in mijn vel na de bevalling en ze bleef maar zeggen hoe ik moest genieten en hoe geweldig het was. Dat maakte me wel onzeker. De 2e was al op leeftijd en volgens mij heel erg in de war. Het was winter en ze was vergeten de ramen dicht te doen boven waardoor mijn baby in de kou lag. En ik was veel was kwijt, paar weken later kwam in het tegen in een mand, en dat was niet de wasman. :smile: Oja en ze stopte haar vinger steeds in de mond van onze baby, vond ik helemaal niet fijn maar was toen nog niet zo assertief.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 21 Nov 2018 21:12

Re: Kraamhulp

Ik zag er zó tegenop. De eerste intake heb ik als heel controlerend ervaren en de kraamverzorgster die er na de opvang uit het ziekenhuis was, was heel star in de regels en daar voelde ik me echt een onwetend schoolmeisje bij. Zij gaf me totaal geen zelfvertrouwen.

Gelukkig kwam de volgende dag een hele fijne kraamverzorgster. Elke ochtend vroeg ze hoe de nacht was gegaan en stuurde ons elke ochtend weer naar bed zodat we wat uurtjes konden pakken omdat J alleen maar huilde 's nachts en wij dus niet sliepen. Zij zorgde dan voor J en in de middag leerde ze ons dan de dingen als badje enzo.

Verder vroeg ze ook nog heel specifiek naar mijn emoties omdat ik best wel heftig last had kraamtranen maar niet op een vervelende manier. Ze bood ook nog aan om met een spiegel naar mijn "onderkantje" (zo noemde ze het steeds haha) te kijken omdat ik pas een aantal dagen na de bevalling erachter kwam wat er eigenlijk allemaal was gebeurd down under met hechtingen enzo. Maar dat heb ik toch maar afgeslagen, mijn preutsheid was alweer teruggekeerd haha.

Het was een fijne vrouw die me wel alle regeltjes vertelde, maar ook ruimte liet als ik dingen anders wilde.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 21 Nov 2018 21:14

Re: Kraamhulp

SoGood schreef:De 2e was al op leeftijd en volgens mij heel erg in de war. Het was winter en ze was vergeten de ramen dicht te doen boven waardoor mijn baby in de kou lag. En ik was veel was kwijt, paar weken later kwam in het tegen in een mand, en dat was niet de wasman. :smile: Oja en ze stopte haar vinger steeds in de mond van onze baby, vond ik helemaal niet fijn maar was toen nog niet zo assertief.


:omg: De baby in de kou! Ah wat zielig!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Nov 2018 21:44

Re: Kraamhulp

Haha ja wie weet Sophie :) ach, je kunt vast tegen die tijd nog wel aangeven als je djngen echt vervelend vindt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 22 Nov 2018 12:44

Re: Kraamhulp

Haha ja Sogood, kraamtranen nemen wat af. Maar niet dankzij de kraamhulp ;)
Ach, gisteren de laatste dag gehad. Wat langer in bed blijven liggen. En een eitje laten bakken voor me haha.

'Grappig' om de verschillende ervaringen te lezen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 22 Nov 2018 15:25

Re: Kraamhulp

Ik vond het ook vreemd met de 3e omdat we toch al wel veel zelf konden en wouden doen, maar toen draaide ik het om zo van, ik neem het er van! Heerlijk!
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 18 Dec 2018 23:02

Re: Kraamhulp

Onze kraamhulp was echt te mooi om waar te zijn.
Ze deed alles. Zorgde goed voor ons allemaal, al het eten werd feestelijk versierd, ze begeleidde ons goed, gaf veel tips, maakte het hele huis schoon, deed de was, kookte, scheef lieve briefjes voor ze wegging om ons te supporten, was een enorme steun toen de borstvoeding niet lukte, was sowieso een grote steun. Ook de visite werd in de watten gelegd. Ze haalde zelfs medicijnen voor me en bracht een plasje weg toen ik blaasontsteking bleek te hebben.
Ik vond het moeilijk afscheid nemen en spreek/zie haar nog steeds. In het begin had ik mijn twijfels omdat ze vrij jong was. Maar ze is en was een engel! Nu met de 2e op komst hebben we bij het bureau aangegeven haar weer te willen maar die meiden worden allemaal op dezelfde manier opgeleid daar dus ik maak me niet zo druk. De kraamweek wordt hoe dan ook weer fijn :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 19 Dec 2018 09:13

Re: Kraamhulp

Ik mis onze beide kraamhulpen nog steeds.
Ik vond het beide keren zó fijn en gezellig en bijzonder. Ik vond het heerlijk dat de zorg uit handen werd genomen en we zo werden verwend. Ik gaf geen bv dus er bleef best veel tijd over voor gewoon gezellig koffie drinken en kletsen.
Het fijnste vond ik dat na een zware onzekere nacht 's morgens de kraamhulp er was. Wat voelde ik me dan opgelucht. Dan konden we de zorg weer deken en kon ik het even van me afpraten en afhuilen.
Ik vind het ook nog steeds gek dat je ruim een week lang zoveel tijd met elkaar doorbrengt en zo intensief samenleeft en dat daarna opeens over is. Ik kan echt met heimwee terugdenken aan die 2 kraamweken!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Dec 2018 17:34

Re: Kraamhulp

Ik herken alles wat je zegt Olijfje. Die ochtenden! En er komt gewoon nooit meer iemand die al die luiers en grammetjes en voedingen nét zo interessant vindt als jij.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Dec 2018 16:39

Re: Kraamhulp

Alleen om de kraamweek zou ik al een derde willen ;)
Heerlijk!

Vooral ook om te ervaren wat anderen, hopelijk, altijd door mij hebben ervaren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 20 Dec 2018 20:55

Re: Kraamhulp

Sam schreef:Alleen om de kraamweek zou ik al een derde willen ;)
Heerlijk!

Vooral ook om te ervaren wat anderen, hopelijk, altijd door mij hebben ervaren.


Haha, dat eerste zou ik geschreven kunnen hebben :thumbup:
<<

Anoniem328

Bericht 20 Dec 2018 21:35

Re: Kraamhulp

Alleen voor nog een kraamweek zou ik een derde willen. Verder moet ik er niet aan denken.
Is dat reden genoeg? :razz: :P
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers