Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gambia, Kaapverdië ervaringen

<<

Anoniem270

Bericht 08 Dec 2018 22:12

Gambia, Kaapverdië ervaringen

In januari zou ik graag alleen met mijn oudste op vakantie willen naar de zon.
Nu kom ik al gauw in Afrika terecht. Hoe is het daar en als vrouw alleen met een kind word je dan niet heel erg lastig gevallen?

Andere tips zijn ook welkom
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Dec 2018 09:50

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Ik heb niet zulke denderende ervaringen met Gambia. Wij konden geen moment samen over het strand lopen. We werden continue lastig gevallen. Ook in de winkelstraat. Mensen willen constant iets van je.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Dec 2018 10:31

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Ik ben naar Kaapverdie, Sal, geweest en vond het heerlijk daar! We hadden een complex met zwembad waar je uiteraard niet lastig gevallen word. Als je naar het strand gaat kom je langs een marktje en daar zijn wel wat mensen die dingen willen verkopen etc. Ik denk dat je hier prima naartoe kan met kind. Zou voor de zekerheid niet savonds lange stukken gaan lopen en dan dus gewoon een taxi nemen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 09 Dec 2018 21:06

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Kaapverdië, Sal, Santa Maria:
post921066.html#p921066

Wij zijn op Sal geweest en we verbleven in een Riu hotel nabij Santa Maria.
Ik zou zo teruggaan, nu ook met kind. Er is niet veel te beleven, maar het is er supermooi en lekker warm!
We hebben een dag een eilandtour gedaan en we zijn een keer richting Santa Maria gewandeld.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 01:20

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Een vriendin van me is in Sal geweest en in de zee zwemmen was onmogelijk omdat er continu golven waren van 2 mtr. Daarnaast is op vele plekken op Kaapverdie het gewoon gevaarlijk om de zee in te gaan dus iets om te onthouden als je van de zee houd. Wellicht kan je een forum vinden dat ik misschien makkelijker.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 16 Dec 2018 08:46

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

caribbeanlover schreef:Een vriendin van me is in Sal geweest en in de zee zwemmen was onmogelijk omdat er continu golven waren van 2 mtr. Daarnaast is op vele plekken op Kaapverdie het gewoon gevaarlijk om de zee in te gaan dus iets om te onthouden als je van de zee houd. Wellicht kan je een forum vinden dat ik misschien makkelijker.


Dat kun je in de toekomst ook doen als je hier weer over je vakantie begint.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem244

Bericht 16 Dec 2018 09:28

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Ik vond boa Vista echt heerlijk.
Je kan idd niet overal de zee in ivm stroming / wilde zee, maar op bepaalde plekken wel.
Op Sal kan je op meer plekken de zee in.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 13:27

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Heb er ook wel eens voor gekeken, maar ondanks dat we op het resort zijn wil ik toch altijd de zee in. Als dat niet kan vind ik het zonde dus ga ik tig keer liever naar de cariben.
Qua excursies moet je het ook niet echt hebben van Kaap zei mijn vriendin.
<<

Anoniem244

Bericht 16 Dec 2018 14:18

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Mwa, het is niet heel groot dus niet mega veel verschillende soorten excursies.
wij hebben 3 hele leuke excursies gedaan.
Kaapverdie heeft mij echt wel verrast eigenlijk
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 16 Dec 2018 14:26

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Wij zijn 6 jaar geleden naar Gambia geweest en vonden het toen heerlijk. Totaal geen last gehad van lastig vallen op straat. Mijn man was ziek en toen ben ik gewoon 's avonds alleen uit eten geweest. Tuurlijk heb je wel aanspraak, maar het is dan maar net hoe je daar zelf mee om gaat denk ik. Ik heb een hele gezellige avond gehad en mijn man maakte zich ook geen enkele zorgen om mij gezien onze ervaringen van de dagen ervoor.
Insta: je_ei_kwijt
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 14:29

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Radler schreef:Ik vond boa Vista echt heerlijk.
Je kan idd niet overal de zee in ivm stroming / wilde zee, maar op bepaalde plekken wel.
Op Sal kan je op meer plekken de zee in.


Mijn vriendin zei dus van niet ivm continu 2 mtr hoge golven.
<<

Anoniem244

Bericht 16 Dec 2018 14:58

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Kan verschil maken welke periode je bent.
Bepaalde kanten van de eilanden staat minder golfslag.
Wij konden bij ons hotel de zee niet in, althans het werd afgeraden ivm de stroming / hoge golfslag
Er zwommen genoeg mensen.
Maar tijdens een excursie konden we wel ergens de zee in, wel hoge golfslag maar minder stroming
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Dec 2018 22:10

Re: Gambia, Kaapverdië ervaringen

Bisq schreef:Wij zijn 6 jaar geleden naar Gambia geweest en vonden het toen heerlijk. Totaal geen last gehad van lastig vallen op straat. Mijn man was ziek en toen ben ik gewoon 's avonds alleen uit eten geweest. Tuurlijk heb je wel aanspraak, maar het is dan maar net hoe je daar zelf mee om gaat denk ik. Ik heb een hele gezellige avond gehad en mijn man maakte zich ook geen enkele zorgen om mij gezien onze ervaringen van de dagen ervoor.


Wij hadden toen, meer dan 10 jaar terug, echt wel wat reiservaring en ik stoor me er normaal nooit aan. We vonden het destijds echt heel vervelend. Wie weet is het in de jaren erna wel veranderd van je naar binnen trekken (letterlijk) naar alleen aanspreken. Aanspreken vind ik prima. Maak dan vaak een grapje of praatje. Maar mij echt naar binnen trekken gaat te ver.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers