Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #13

<<

caribbeanlover

Bericht 19 Dec 2018 12:30

Re: Wat eten we vanavond? #13

Carrie schreef:Spaghetti met rode pastasaus, verse basilicum en courgette. Erover de cheddar van de Lidl, die heb ik gisteren geraspt en in een bakje in de vriezer gedaan.


Ik had zo'n blok eens in de vriezer gedaan, maar eenmaal eruit brak die in stukken tijdens het raspen. Het raspen van die blokken gaat niet echt handig, maar is wel handig om direct vanuit de koelkast of vriezer te doen anders is die te zacht. Dan nog kan ik het niet in ze geheel raspen, want tijdens brokkelt die steeds en eet ik die stukjes tussendoor lekker op.

Ik vind die gele meer een soort parmezaan en die oranje echt voor mexicaanse gerechten.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 19 Dec 2018 13:17

Re: Wat eten we vanavond? #13

Pasta met garnalen, surimi, courgette, rode ui, knoflook, crème fraîche en lekker veel Italiaanse kruiden.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2018 13:33

Re: Wat eten we vanavond? #13

Lekker Amandine.

Wij eten biefstuk van dit verspakket: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... met-vijgen
Met schorseneren van dit gerecht: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... delstukjes
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 19 Dec 2018 14:07

Re: Wat eten we vanavond? #13

Schorseneren, lekker! Alleen zo’n kl*te werk als je ze schoon moet maken :smile: vaak handschoenen gebruikt, maar het werd alsnog een redelijke plakzooi.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2018 14:10

Re: Wat eten we vanavond? #13

Dit is gelukkig al kant en klaar! Ik heb het nog nooit zelfgemaakt, wel eens gegeten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Dec 2018 14:12

Re: Wat eten we vanavond? #13

Roti vega speciaal, van de suri.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Dec 2018 14:14

Re: Wat eten we vanavond? #13

Y heeft kerstdiner, ik eet daarna pas en ik eet pizza met mozzarella, tomaat en pesto.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Dec 2018 14:15

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn heren willen pannenkoeken. Ik ga zo de boodschappen halen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem245

Bericht 19 Dec 2018 14:43

Re: Wat eten we vanavond? #13

Kira schreef:Spaghetti met een saus van wat ik nog in de koelkast heb, heb nog een beetje gehakt, spekjes, paprika, uitjes en wat knoflook. Beetje peper erdoor, en eten maar.



Dit wordt de pasta met tonijn van Jamie Oliver.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Dec 2018 15:30

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:Spaghetti met rode pastasaus, verse basilicum en courgette. Erover de cheddar van de Lidl, die heb ik gisteren geraspt en in een bakje in de vriezer gedaan.


Ik had zo'n blok eens in de vriezer gedaan, maar eenmaal eruit brak die in stukken tijdens het raspen. Het raspen van die blokken gaat niet echt handig, maar is wel handig om direct vanuit de koelkast of vriezer te doen anders is die te zacht. Dan nog kan ik het niet in ze geheel raspen, want tijdens brokkelt die steeds en eet ik die stukjes tussendoor lekker op.

Ik vind die gele meer een soort parmezaan en die oranje echt voor mexicaanse gerechten.


Het was geen makkelijk werkje inderdaad door het raspen. Heb het heel voorzichtig gedaan en heb de grootste gaatjes in de rasp gebruikt, die ging het makkelijkst. Het is best goed gelukt, heb een heel bakje van de kaasboer die ik over had vol gekregen, en daarna in de vriezer gedaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Dec 2018 15:40

Re: Wat eten we vanavond? #13

Het makkelijkste zou zijn om zo'n draaiding te hebben waarmee ze vroeger sneden ken je dat?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Dec 2018 15:41

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik hoor net van m'n vriend dat wij stamppot boerenkool eten.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 19 Dec 2018 15:54

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef:Het makkelijkste zou zijn om zo'n draaiding te hebben waarmee ze vroeger sneden ken je dat?

Ja, zo'n molentje! Dat zag ik gisteren toevallig op tv, en toen bedacht ik dat ik die wel wilde hebben, zo kun je ook je vingers niet snijden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Dec 2018 16:14

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn oudste heeft kerstdiner op school en er is dan een borrel voor de ouders op het plein. Dus ik geef de jongste om half vijf alvast een hamburger, aardappels en wat worteltjes of zo en dan eten mijn man en ik na het kerstgebeuren op school en ik denk zelfs nadat de jongens in bed liggen broodjes grillburger met gebakken ui, tomaat, augurk en ijsbergsla.

Voor het kerstdiner op school heb ik 15 mini pannenkoeken gebakken met een groene sneeuwvlok er in.

Voor morgen heb ik tomatensoep gemaakt en daar eten we tosti’s bij van Turkbrood met rul gebakken gehakt, oude kaas en voor mijn man en mij sambal.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Dec 2018 16:28

Re: Wat eten we vanavond? #13

Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:Het makkelijkste zou zijn om zo'n draaiding te hebben waarmee ze vroeger sneden ken je dat?

Ja, zo'n molentje! Dat zag ik gisteren toevallig op tv, en toen bedacht ik dat ik die wel wilde hebben, zo kun je ook je vingers niet snijden.


Ook behoud je je nagels.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Dec 2018 16:36

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:Het makkelijkste zou zijn om zo'n draaiding te hebben waarmee ze vroeger sneden ken je dat?

Ja, zo'n molentje! Dat zag ik gisteren toevallig op tv, en toen bedacht ik dat ik die wel wilde hebben, zo kun je ook je vingers niet snijden.


Ook behoud je je nagels.

Ook wel fijn ja :smile:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 19 Dec 2018 18:05

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wat een goed idee om het in te vriezen!

Ik maak lamsburgers met salade.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Dec 2018 18:13

Re: Wat eten we vanavond? #13

Harrison schreef:Wat een goed idee om het in te vriezen!

Ik maak lamsburgers met salade.


Ik wist niet dat het kon maar de kaasboer gaf mij de tip!
<<

Anoniem286

Bericht 19 Dec 2018 18:59

Re: Wat eten we vanavond? #13

Soep met een tosti
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Dec 2018 20:46

Re: Wat eten we vanavond? #13

Carrie schreef:
Harrison schreef:Wat een goed idee om het in te vriezen!

Ik maak lamsburgers met salade.


Ik wist niet dat het kon maar de kaasboer gaf mij de tip!


Had het een keer gegoogeld wat je in kan vriezen zo was er een vrouw die (pakken) melk invroor. Ook handig, want er stond bij wat je niet in kan vriezen.
Eet jij ook alleen vegetarische kaas omdat je vroeg of die zo was?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 19 Dec 2018 22:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Dec 2018 21:05

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn man kookte voor vrienden en mij, we kregen een vegan wellington (met portobello en een notenmengsel) op boerenkool en een zoete aardappelpuree. Was superlekker!
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 19 Dec 2018 21:55

Re: Wat eten we vanavond? #13

Klinkt zeker goed, UN!

Wij aten pommes duchesse, zalmfilet, haricots verts en salade met komkommer.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 19 Dec 2018 23:07

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik at saai op mijn werk, gehaktballen met krieltjes en broccoli.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2018 09:48

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij eten even snel een broodje (ik haal vanmiddag even belegde broodjes) want daarna gaan we naar CATS, de musical.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Dec 2018 09:58

Re: Wat eten we vanavond? #13

Veel plezier Marin!

Ik ga eten bestellen voor m’n man en mij. Kinderen gaan uit logeren t/m zondag. Heerlijk! Denk dat we Indiaas gaan bestellen.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron