Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 16 Dec 2018 22:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Het klinkt een beetje dat je vertrouwen al eerder is beschadigd door hem. Of lees ik dat verkeerd?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Dec 2018 09:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:Tuurlijk mag dat maar ze vraagt zelf hoe anderen daar over denken. Ze vraagt niet om medelijden.

Ok sorry!!

Edit: hoe ik daar dus over denk aangezien ze dat vraagt, is dus dat als zij het niet prettig vindt dat gevoel er ook mag zijn.

Helemaal mee eens!
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Dec 2018 12:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 18 Dec 2018 11:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Dec 2018 12:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Oei dat is wel heel erg stom! Maar van de drank afblijven in het vervolg.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Dec 2018 13:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ai dat is wel lekker stom idd. Hopen dat je man er niet te zwaar aan tilt. Hebben collega’s het gezien?
#teammaple🍁
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 17 Dec 2018 15:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Oeps dat is niet zo handig. Hoop voor je dat je man het niet te zwaar opneemt. Ik ben ook benieuwd of andere collega's het weten. Zou iig met de bewuste collega even een praatje maken
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Dec 2018 16:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Man vond het niet leuk uiteraard (understatement), maar is wel blij dat ik er eerlijk over ben. Duidelijk is dat het natuurlijk nooit de bedoeling is geweest en dat het nooit meer gebeurt, ik voel me er hartstikke schuldig en rot over. Andere collega’s hebben er niks van meegekregen gelukkig, scheelt een hoop geklets op de werkvloer.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 17 Dec 2018 16:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Nou wel netjes dat je het zo snel eerlijk hebt verteld in ieder geval. Ik zou even met de collega praten om de ongemakkelijkheid wat uit de lucht te halen en te zorgen dat hij zijn mond houdt tegen andere collega's.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem301

Bericht 17 Dec 2018 16:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Was de zoen wel leuk, vind je je collega een soort van aantrekkelijk? Of kwam dat ook puur door de drank? Wel goed dat je het meteen hebt opgebiecht!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Dec 2018 20:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Op het moment zelf was het leuk ja, m’n collega is best een knappe jongen maar ik heb me eigenlijk nooit tot hem aangetrokken gevoeld, mede ook door zijn leeftijd. Ik weet wel zeker dat ik het zonder drank nooit zou hebben gedaan dus dat heeft uiteindelijk wel meegespeeld natuurlijk.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 17 Dec 2018 23:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Pfoe ik vind dat je er nogal luchtig over doet! Mijn vriend zou echt not amused zijn en ik ook niet mocht hem dit overkomen. Wat een slap excuus ook dat je teveel gedronken had. Hoeveel je ook drinkt, je bent er toch zelf bij? Ik heb echt weleens teveel gedronken maar ga dan niet zoenen met andere kerels. Iig goed dat je het direct hebt verteld aan je man. Hopelijk geen relatiecrisis?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Dec 2018 11:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Het komt misschien luchtig over maar zo voel ik me niet hoor. Ik voel me echt heel kut erover en ben zo blij dat mijn man niet gelijk volledig uit zn panty is gegaan. Ik heb de hele dag gehuild, gisteravond kwam m’n man knuffelen en daar was ik zo zo zo blij om. En ja dat ik dronken was is een kutexcuus zoals ik in m’n eerste biecht al zei. Zojuist m’n collega ook gesproken en die heeft zijn excuses aangeboden en gezegd dat het nooit had mogen gebeuren en dat we dit achter ons laten.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Dec 2018 16:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Fantine schreef:Pfoe ik vind dat je er nogal luchtig over doet! Mijn vriend zou echt not amused zijn en ik ook niet mocht hem dit overkomen. Wat een slap excuus ook dat je teveel gedronken had. Hoeveel je ook drinkt, je bent er toch zelf bij? Ik heb echt weleens teveel gedronken maar ga dan niet zoenen met andere kerels. Iig goed dat je het direct hebt verteld aan je man. Hopelijk geen relatiecrisis?


Waarom vind je dat? Ze is eerlijk erover geweest nadien en geeft aan zich er erg rot en schuldig over te voelen. Ook begrijpt iedereen - dit Biechtje dus ook - dat drank een slecht excuus is. Ik vind je reactie wat veroordelend overkomen en weinig toevoegen dat jij trouw bent gebleven met drank op. Vind jij dat ze gestraft moet worden? Dat vraag ik me oprecht af bij het lezen van jouw reactie.

Biechtje, fijn dat je man jouw eerlijkheid kon waarderen en dat jullie erover konden praten. :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43712

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 16:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Eens met Guattari. Natuurlijk moet dit niet gebeuren en is het hartstikke fout. Als ik kijk naar hoe de kerstfeesten waren op m'n vorige werk had dat daar ook zomaar kunnen gebeuren. Eigenlijk ben ik 't al niet eens met de manier waarop dat gebeurt. Maar dat terzijde.
Maar Biechtje beseft zich volgens mij dondersgoed dat dit niet oké was en dat ze dit echt niet zelf had gewild.

Goed dat je het hebt opgebiecht en ook dat direct hebt gedaan. Logisch dat je man er ook flink van baalt maar zo te lezen hebben jullie het op een volwassen manier opgelost, iets waarvan ik juist ook wel denk dat jullie juist een goede relatie hebben. Ook fijn dat het is uitgepraat met die collega.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Dec 2018 19:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Tja ik vind dit en biechtje komt zelf met een biecht hier en ja ik veroordeel het. Dat mag toch? Ik vind het gewoon echt niet kunnen ook al drink je een hele fles of twee flessen wijn leeg bij wijze van. Ik vind niet dat ze gestraft moet worden maar ik vind ook niet dat er luchtig of begripvol over gedaan hoeft te worden. Neem aan dat ik dit mag vinden?

Je mag blij zijn dat je man zo reageert. Je kunt er je hele hebben en houden mee op het spel zetten. Hoe zouden jullie dit vinden Guattari en Marin wanneer je man dit opbiecht? Natuurlijk is dit heel persoonlijk maar voor mij zou het echt een relatiecrisis zijn. Je vertrouwen word gewoon beschaamd. Hoe moet je de ander nog vertrouwen op feestjes en met alcohol? Waarom overkomt zoiets je?
<<

Anoniem282

Bericht 18 Dec 2018 19:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Fantine schreef:Tja ik vind dit en biechtje komt zelf met een biecht hier en ja ik veroordeel het. Dat mag toch? Ik vind het gewoon echt niet kunnen ook al drink je een hele fles of twee flessen wijn leeg bij wijze van. Ik vind niet dat ze gestraft moet worden maar ik vind ook niet dat er luchtig of begripvol over gedaan hoeft te worden. Neem aan dat ik dit mag vinden?

Je mag blij zijn dat je man zo reageert. Je kunt er je hele hebben en houden mee op het spel zetten. Hoe zouden jullie dit vinden Guattari en Marin wanneer je man dit opbiecht? Natuurlijk is dit heel persoonlijk maar voor mij zou het echt een relatiecrisis zijn. Je vertrouwen word gewoon beschaamd. Hoe moet je de ander nog vertrouwen op feestjes en met alcohol? Waarom overkomt zoiets je?


Dat mag je vinden. Het lijkt mij alleen onnodig als diegene zich er al heel rot onder voelt. Van een relatiecrisis kan geen sprake zijn, als ik lees wat Biechtje vertelde over de reactie van haar partner.

Ik zou het heel k*t vinden als mijn geliefde dit opbiecht, maar ik zou het ook heel fijn vinden dat hij dat uit zichzelf doet. Dan zou ik meer openstaan voor een gesprek en proberen eruit te komen - als ik nog geloof dat het goed kan komen - dan wanneer ik erachter kom en hij dan spijt betuigt, omdat ik in zo'n geval zou denken: "Waar heeft hij nou spijt van? Van zijn actie of dat het is uitgekomen?"

Ik denk zelf dat het geen nut heeft om zoiets te analyseren van iemand die niet helder dacht; in een heldere situatie keurt Biechtje dit zelf ook af. Wat ik gewoon niet zo chic vind is dat Biechtje in een niet ideale situatie wel heeft gehandeld zoals je mag verwachten/hopen en dat ze dan alsnog het verwijt krijgt dat ze er luchtig over doet en dat haar actie heel dom was. Dat laatste weet ze zelf ook wel en dat eerste zie ik niet terug in haar posts (ook niet de verwijderde, die ik al had gelezen). Hoe jij je gedraagt met drank op vind ik hier irrelevant, want ik denk dat we allemaal weten dat Biechtje hierin eerder uitzondering was dan regel.
<<

Anoniem249

Bericht 18 Dec 2018 19:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat een vertrutting op dit forum!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Dec 2018 20:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Guattari schreef:
Fantine schreef:Tja ik vind dit en biechtje komt zelf met een biecht hier en ja ik veroordeel het. Dat mag toch? Ik vind het gewoon echt niet kunnen ook al drink je een hele fles of twee flessen wijn leeg bij wijze van. Ik vind niet dat ze gestraft moet worden maar ik vind ook niet dat er luchtig of begripvol over gedaan hoeft te worden. Neem aan dat ik dit mag vinden?

Je mag blij zijn dat je man zo reageert. Je kunt er je hele hebben en houden mee op het spel zetten. Hoe zouden jullie dit vinden Guattari en Marin wanneer je man dit opbiecht? Natuurlijk is dit heel persoonlijk maar voor mij zou het echt een relatiecrisis zijn. Je vertrouwen word gewoon beschaamd. Hoe moet je de ander nog vertrouwen op feestjes en met alcohol? Waarom overkomt zoiets je?


Dat mag je vinden. Het lijkt mij alleen onnodig als diegene zich er al heel rot onder voelt. Van een relatiecrisis kan geen sprake zijn, als ik lees wat Biechtje vertelde over de reactie van haar partner.

Ik zou het heel k*t vinden als mijn geliefde dit opbiecht, maar ik zou het ook heel fijn vinden dat hij dat uit zichzelf doet. Dan zou ik meer openstaan voor een gesprek en proberen eruit te komen - als ik nog geloof dat het goed kan komen - dan wanneer ik erachter kom en hij dan spijt betuigt, omdat ik in zo'n geval zou denken: "Waar heeft hij nou spijt van? Van zijn actie of dat het is uitgekomen?"

Ik denk zelf dat het geen nut heeft om zoiets te analyseren van iemand die niet helder dacht; in een heldere situatie keurt Biechtje dit zelf ook af. Wat ik gewoon niet zo chic vind is dat Biechtje in een niet ideale situatie wel heeft gehandeld zoals je mag verwachten/hopen en dat ze dan alsnog het verwijt krijgt dat ze er luchtig over doet en dat haar actie heel dom was. Dat laatste weet ze zelf ook wel en dat eerste zie ik niet terug in haar posts (ook niet de verwijderde, die ik al had gelezen). Hoe jij je gedraagt met drank op vind ik hier irrelevant, want ik denk dat we allemaal weten dat Biechtje hierin eerder uitzondering was dan regel.


Dat mag je vinden, ik heb iig geen medelijden met biechtje. Tja ik denk er gewoon anders over we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Dec 2018 20:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Uiteraard hoeven we het niet met elkaar eens te zijn. Ze vraagt echter nergens om medelijden en post dit anoniem, omdat ze zich hoogstwaarschijnlijk schaamt. Dan vind ik het niet netjes om daar zo je eigen zienswijze op los te laten, waarin je duidelijk laat blijken dat jij het heel anders (lees: beter) zou doen. Als ze er trots op was, had ze wel onder haar eigen account gepost. Dat is althans wat ik denk. :)
<<

Anoniem301

Bericht 18 Dec 2018 20:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Claire**** schreef:Wat een vertrutting op dit forum!

Op basis van welke post vind je dit? Die van Guittari of Fantine?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Dec 2018 20:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Guattari schreef:Uiteraard hoeven we het niet met elkaar eens te zijn. Ze vraagt echter nergens om medelijden en post dit anoniem, omdat ze zich hoogstwaarschijnlijk schaamt. Dan vind ik het niet netjes om daar zo je eigen zienswijze op los te laten, waarin je duidelijk laat blijken dat jij het heel anders (lees: beter) zou doen. Als ze er trots op was, had ze wel onder haar eigen account gepost. Dat is althans wat ik denk. :)


Ik hoop dat meer mensen naast mij het anders zouden doen ;-). En hoop ook dat biechtje beseft dat ze in der handjes mag knijpen met de reactie van haar man. Ik zou verder niet weten wat ik er nog over moet zeggen dus ik hou het hier bij.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9775

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Dec 2018 20:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Nou nou, ik weet zeker dat als het een biecht was geweest van een forummer dat de partner had opgebiecht dronken gezond te hebben met een (jongere) collega er niet zo begripvol gereageerd zou worden.

Verder ben ik blij dat biechtje weet dat dronken zijn idd geen excuus is en ook dat ze het gelijk heeft uitgepraat met haar man. Want ik ben wel van mening dat het geen einde relatie hoeft te betekenen. Fijn dat een dronken zoen ook niet het hele leven van biechtje heeft omgegooid.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Dec 2018 20:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Fantine schreef:
Guattari schreef:Uiteraard hoeven we het niet met elkaar eens te zijn. Ze vraagt echter nergens om medelijden en post dit anoniem, omdat ze zich hoogstwaarschijnlijk schaamt. Dan vind ik het niet netjes om daar zo je eigen zienswijze op los te laten, waarin je duidelijk laat blijken dat jij het heel anders (lees: beter) zou doen. Als ze er trots op was, had ze wel onder haar eigen account gepost. Dat is althans wat ik denk. :)


Ik hoop dat meer mensen naast mij het anders zouden doen ;-). En hoop ook dat biechtje beseft dat ze in der handjes mag knijpen met de reactie van haar man. Ik zou verder niet weten wat ik er nog over moet zeggen dus ik hou het hier bij.


Beetje flauw van je. Je weet heus wel dat veel mensen het anders zouden doen. Als dit zo gangbaar was en geaccepteerd, was het geen biecht. Dat hoef je haar wat mij betreft niet zo in te wrijven. Lijkt me ook goed om het erbij te laten. :)

Tabbie: dat ben ik niet met je eens, want er is werkelijk niemand hier geweest die het normaal vond/goedkeurde.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43712

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Dec 2018 20:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik keur het ook zeker niet goed. Het is ook gewoon niet goed en een stomme actie wat niet had moeten gebeuren. Dat staat volgens mij überhaupt niet tot discussie.
Ik heb denk ik wel de onpopulaire mening dat ik denk dat de drank juist het excuus is. Natuurlijk is dat stom, en natuurlijk moet je niet zoveel drinken, maar ik kan me wel voorstellen dat daardoor de grenzen zo zijn vervaagd en dit is gebeurt. Ik zal ook nooit zeggen dat mij zoiets nooit zou overkomen. Ik zou het absoluut niet willen en ik word tegenwoordig ook niet meer zo dronken maar ik kan het me wel voorstellen dat drank dit kan doen. Dat praat het niet goed, maar verklaart wel waarom dit bij Biechtje is gebeurd.
En nee, het is verre van stijlvol, maar ze heeft het wel direct verteld aan haar man. Ook dat verdient geen pluim maar het is wel eerlijk en volwassen. Ik vind dat juist wel veel zeggen over dat ze zelf in ziet hoe dom deze actie was. Dat maakt het dom en stom vreemdgaan maar niet geniepig vreemdgaan, als je snapt wat ik bedoel.

Edit: Maar jij mag jouw mening ook gerust hebben hoor Fantine. Daarover hoef ik niet in discussie. Lijkt me duidelijk dat jij jouw mening hebt en mag hebben.
Laatst gewijzigd door Marin op 18 Dec 2018 20:53, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 18 Dec 2018 20:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Carrie schreef:
Claire**** schreef:Wat een vertrutting op dit forum!

Op basis van welke post vind je dit? Die van Guittari of Fantine?

Van Guattari. Het lijkt wel of je alleen nog sensitieve en politiek correcte berichten mag plaatsen.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers