Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo jammer weer!

<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 15:08

Re: Zo jammer weer!

Guattari schreef:Maar door haar eraan te herinneren, is dat toch impliciet vragen er de volgende keer wel een kaart voor te sturen? Of begrijp ik iets niet? Als ik eraan word herinnerd ooit gezegd te hebben dat ik het raar vond dat mijn ouders geen kaart hebben gestuurd en dat zelf ook niet meer doe, zou ik dat in het vervolg alleen maar doen om jou tevreden te houden - als ik er aan zou denken. Een verjaardag die niet wordt gevierd, leeft niet erg in mijn gedachten.

Je zegt dat het zo niet werkt, maar kennelijk wel voor haar. Anders had ze je wel een kaart gestuurd. Als ze nooit had gezegd dat ze het raar vond van haar ouders, had je er dan ook waarde aan gehecht van haar een kaart te krijgen? Je lijkt je vrij principieel op te stellen, alleen lijkt het me hierin de moeite niet waard. Je viert je verjaardag immers niet.


Mijn insteek is niet om de volgende keer een kaart te krijgen, want die kan ze in haar #$% steken! Ik wil haar eraan herinneren wat ze ooit zei en dat blijkbaar dement is geworden. Ze heeft wel vaker van die dingen. Toen wij ooit zeiden dat de hond op bed slaapt keek ze vies. Niet veel later had ze het over hun kat die op bed sliep en nu ze een nieuwe hebben doet die dat ook. Die zijn viezer omdat ze grotendeels van de dag buiten lopen. Ze weet vaak niet meer wat ze gezegd heeft. Hadden we het een keer over een zangeres die aan Idols mee heeft gedaan waarvan ze zei haar niet goed te vinden. Die zangeres trad bij ons in de wijk eens op, mijn man en ik zijn gaan kijken. Toen we dat vertelde zij ze ........................zij is echt goed!
Snap je wat ik bedoel?
Ik vier het niet da's mijn goed recht en ook als iemand mij geen kaart stuurt, maar ik haar geval gewoon raar, Dan had ze dat niet moeten zeggen.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 15:09

Re: Zo jammer weer!

Claire**** schreef:Je bent echt zo gek als een draaideur. Hoop dat je in het echte leven vriendelijker bent tegen mensen. Fijne zondag nog in elk geval.


Vind jij. Gek als een draaideur? Wat een fantasie heb jij zeg .
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 15:10

Re: Zo jammer weer!

Tabbie schreef:Krijg je ook geen appje? Van niemand?


Op fb vn.
<<

Anoniem248

Bericht 16 Dec 2018 15:21

Re: Zo jammer weer!

caribbeanlover schreef:
Guattari schreef:Maar door haar eraan te herinneren, is dat toch impliciet vragen er de volgende keer wel een kaart voor te sturen? Of begrijp ik iets niet? Als ik eraan word herinnerd ooit gezegd te hebben dat ik het raar vond dat mijn ouders geen kaart hebben gestuurd en dat zelf ook niet meer doe, zou ik dat in het vervolg alleen maar doen om jou tevreden te houden - als ik er aan zou denken. Een verjaardag die niet wordt gevierd, leeft niet erg in mijn gedachten.

Je zegt dat het zo niet werkt, maar kennelijk wel voor haar. Anders had ze je wel een kaart gestuurd. Als ze nooit had gezegd dat ze het raar vond van haar ouders, had je er dan ook waarde aan gehecht van haar een kaart te krijgen? Je lijkt je vrij principieel op te stellen, alleen lijkt het me hierin de moeite niet waard. Je viert je verjaardag immers niet.


Mijn insteek is niet om de volgende keer een kaart te krijgen, want die kan ze in haar #$% steken! Ik wil haar eraan herinneren wat ze ooit zei en dat blijkbaar dement is geworden. Ze heeft wel vaker van die dingen. Toen wij ooit zeiden dat de hond op bed slaapt keek ze vies. Niet veel later had ze het over hun kat die op bed sliep en nu ze een nieuwe hebben doet die dat ook. Die zijn viezer omdat ze grotendeels van de dag buiten lopen. Ze weet vaak niet meer wat ze gezegd heeft. Hadden we het een keer over een zangeres die aan Idols mee heeft gedaan waarvan ze zei haar niet goed te vinden. Die zangeres trad bij ons in de wijk eens op, mijn man en ik zijn gaan kijken. Toen we dat vertelde zij ze ........................zij is echt goed!
Snap je wat ik bedoel?
Ik vier het niet da's mijn goed recht en ook als iemand mij geen kaart stuurt, maar ik haar geval gewoon raar, Dan had ze dat niet moeten zeggen.

Joh, gewoon één oor in, andere oor uit, schouders ophalen en je niet druk om maken. Mijn (schoon)ouders hebben ook wel eens rare dingetjes, net als jouw schoonouders en schoonzus. En dan hebben m’n vriend en ik het er samen wel even over, van ‘goh wat vreemd/bijzonder/jammer/stom/lief/grappig/leuk’, maar daarna is het voor ons ook wel klaar. Wij hebben zelf namelijk ook gewoon onze eigenaardigheden waar m’n ouders en schoonouders misschien weer verbaasd/geïrriteerd over zijn. Jullie vast ook.
Laatst gewijzigd door Anoniem248 op 16 Dec 2018 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Dec 2018 15:22

Re: Zo jammer weer!

Eerlijk? Nee, ik begrijp niet goed wat je bedoelt als je dit alleen maar wil aankaarten om je schoonzus op haar plek te zetten. Er wordt nu weer van alles bij gesleept om je verhaal kracht bij te zetten, maar ik kan onvoldoende/niet relateren. Voor mij zou het niet belangrijk genoeg zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Dec 2018 17:28

Re: Zo jammer weer!

Ik denk echt CBL dat je, het jezelf een stuk gemakkelijker legt op alles niet meer op een weegschaal te leggen.
Jij denkt op een bepaalde manier, je schoonfamilie op een andere manier. Dat ligt niet op één lijn. Dat weet je al jaren en ze veranderen niet zoals jij zou willen. I.p.v. dan je gelijk te willen halen, over iets van te zeggen kan je het beter accepteren en doen wat jij prettig vindt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 17:48

Re: Zo jammer weer!

Silly-One schreef:Ik denk echt CBL dat je, het jezelf een stuk gemakkelijker legt op alles niet meer op een weegschaal te leggen.
Jij denkt op een bepaalde manier, je schoonfamilie op een andere manier. Dat ligt niet op één lijn. Dat weet je al jaren en ze veranderen niet zoals jij zou willen. I.p.v. dan je gelijk te willen halen, over iets van te zeggen kan je het beter accepteren en doen wat jij prettig vindt.


Ik snap je wel, maar nogmaals zij heeft dat toen gezegd dan moet ze niet hetzelfde doen als haar ouders dat is vreemd. Had ze beter niks kunnen zeggen. Het is toch raar wat ze doet? Waarom heeft ze dat ooit gezegd?
<<

Anoniem245

Bericht 16 Dec 2018 17:56

Re: Zo jammer weer!

caribbeanlover schreef:
Claire**** schreef:Ik ben het helemaal eens met Marsy. Het is echt kleuter gedrag. Het gaat toch echt nergens over. Hij stuurt geen kaart en zij stuurt dan ook geen kaart want hij zei dat zij zei, maar hij begon nee zij begon. Wees blij dat je familie hebt en dat ze gezond zijn. Gun een ander een keertje iets zonder er iets terug van te verwachten. Je kunt ook gewoon een kaart sturen omdat JIJ dat leuk vindt. Niet omdat je dan verwacht dat zij een kaart terug stuurt.

Als ik je schoonzus was had ik ook allang geen kaart meer naar je gestuurd.


Het gaat om mijn schoonzus, zij is een zij, geen hij! Als ze dat nooit gezegd had was er niks aan de hand, maar het blijft raar dat ze dat ooit zei. Ik begin me nu af te vragen waarom ze voorheen wel een kaart stuurde. Ehhh jij kent mij niet, weet totaal niks over mijn familie dus denk ff na voordat je zegt dat ze gezond zijn daar weet je geen hol vanaf.
FYI, er zijn meerdere niet gezond dus zeg niet zomaar wat als je er geen verstand van hebt![/quote]

Misschien moet je je daar dan druk om maken, en niet of je wel of geen kaart kreeg en hoeveel en wat er op stond.
<<

Geel

Bericht 16 Dec 2018 17:57

Re: Zo jammer weer!

Misschien is ze een beetje warrig, of waait ze wat met alle winden mee. Dat zal het vast zijn. Ze doet het denk ik niet om jou te pesten, CBL. Maak je er maar geen zorgen om.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 16 Dec 2018 18:01

Re: Zo jammer weer!

caribbeanlover schreef:
Guattari schreef:Maar door haar eraan te herinneren, is dat toch impliciet vragen er de volgende keer wel een kaart voor te sturen? Of begrijp ik iets niet? Als ik eraan word herinnerd ooit gezegd te hebben dat ik het raar vond dat mijn ouders geen kaart hebben gestuurd en dat zelf ook niet meer doe, zou ik dat in het vervolg alleen maar doen om jou tevreden te houden - als ik er aan zou denken. Een verjaardag die niet wordt gevierd, leeft niet erg in mijn gedachten.

Je zegt dat het zo niet werkt, maar kennelijk wel voor haar. Anders had ze je wel een kaart gestuurd. Als ze nooit had gezegd dat ze het raar vond van haar ouders, had je er dan ook waarde aan gehecht van haar een kaart te krijgen? Je lijkt je vrij principieel op te stellen, alleen lijkt het me hierin de moeite niet waard. Je viert je verjaardag immers niet.


Mijn insteek is niet om de volgende keer een kaart te krijgen, want die kan ze in haar #$% steken! Ik wil haar eraan herinneren wat ze ooit zei en dat blijkbaar dement is geworden. Ze heeft wel vaker van die dingen. Toen wij ooit zeiden dat de hond op bed slaapt keek ze vies. Niet veel later had ze het over hun kat die op bed sliep en nu ze een nieuwe hebben doet die dat ook. Die zijn viezer omdat ze grotendeels van de dag buiten lopen. Ze weet vaak niet meer wat ze gezegd heeft. Hadden we het een keer over een zangeres die aan Idols mee heeft gedaan waarvan ze zei haar niet goed te vinden. Die zangeres trad bij ons in de wijk eens op, mijn man en ik zijn gaan kijken. Toen we dat vertelde zij ze ........................zij is echt goed!
Snap je wat ik bedoel?
Ik vier het niet da's mijn goed recht en ook als iemand mij geen kaart stuurt, maar ik haar geval gewoon raar, Dan had ze dat niet moeten zeggen.


Misschien moet je accepteren dat je schoonzus (of was dit nou je schoonmoeder) raar is en dat ze de helft van de tijd uit haar nek kletst, de ene keer zegt ze dit en de andere keer dat. Als je nu eens alles wat ze zegt met een korreltje zout neemt, dan kijk je er ook niet meer zo van op dat ze de volgende keer weer iets heel anders zegt. Misschien helpt dat.
Verder veranderen mensen ook nog weleens van gedachten, misschien vond ze die zangeres op tv eerst niet goed en later wel, dat kan best! Dat geeft toch niet, daar hoef je niet zo over te vallen joh.
Wat betreft de hond op bed, ik vind dat ook vies eerlijk gezegd, een kat op bed vind ik minder vies, daar verschillen mensen gewoon in.
Ik zou haar er niet aan herinneren dat ze dement is geworden, haha, dat meende je niet echt toch? Zoiets denk je en dan haal je je schouders op.
Ik denk dat je wel 1000 dingen kunt verzinnen waarom ze raar is. Ze is vast ook hartstikke raar, maar jij bent ook wel een beetje raar en ik ben ook raar, geeft allemaal niks.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 18:59

Re: Zo jammer weer!

Geel schreef:Misschien is ze een beetje warrig, of waait ze wat met alle winden mee. Dat zal het vast zijn. Ze doet het denk ik niet om jou te pesten, CBL. Maak je er maar geen zorgen om.


Weet wel dat ze het niet expres doet, maar het is allemaal zo vreemd. Had dan niks gezegd toch? Ze is echt geen domme dus daarom vind ik het extra raar.
Ze stuurt wel een kerstkaart, dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden? Een kerstkaart hoeft wat mij betreft niet vind dat zo'n onzin aangezien we elkaar met kerst zien.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 16 Dec 2018 19:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Dec 2018 19:06

Re: Zo jammer weer!

Ach ja sommige mensen kletsen wel eens een beetje met anderen mee. En dan krijg je dit soort situaties.
#teammaple🍁
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Dec 2018 21:53

Re: Zo jammer weer!

Je schoonzus mag wel een briefje ophangen: wel kaartje met verjaardag, niet mer kerst. Want stél dat ze met kerst kaartje stuurt, dan krijgt ze weer op haar bordje dat dat raar is want jullie zien elkaar toch?! In mijn ogen is ze een gewoon persoon, die net als ieder ander wel eens haar mening bijschaaft. Ongelukkig voor haar heeft ze een aangetrouwd familielid die op alle slakken zout legt en heel erg op iedereen let. Ik heb wel eens gezegd geen kinderen te willen, maar heb nu kind. Hoe durf ik! Heb toch ooit gezegd niet te willen? Heb ook eens gezegd dat ik wel op feestje wilde komen maar kon toen toch niet meer, oh jee. En zo zijn er nog wel 800 voorbeelden waar jij gek van zou worden. Het lijkt me gewoon menselijk CBL. Neem alsjeblieft een hobby (kaarten maken zou ironisch zijn) en let niet zo op mensen. Zoals al gezegd: als dit jouw problemen zijn, neem ik ze graag over.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 22:17

Re: Zo jammer weer!

Marsy31 schreef:Je schoonzus mag wel een briefje ophangen: wel kaartje met verjaardag, niet mer kerst. Want stél dat ze met kerst kaartje stuurt, dan krijgt ze weer op haar bordje dat dat raar is want jullie zien elkaar toch?! In mijn ogen is ze een gewoon persoon, die net als ieder ander wel eens haar mening bijschaaft. Ongelukkig voor haar heeft ze een aangetrouwd familielid die op alle slakken zout legt en heel erg op iedereen let. Ik heb wel eens gezegd geen kinderen te willen, maar heb nu kind. Hoe durf ik! Heb toch ooit gezegd niet te willen? Heb ook eens gezegd dat ik wel op feestje wilde komen maar kon toen toch niet meer, oh jee. En zo zijn er nog wel 800 voorbeelden waar jij gek van zou worden. Het lijkt me gewoon menselijk CBL. Neem alsjeblieft een hobby (kaarten maken zou ironisch zijn) en let niet zo op mensen. Zoals al gezegd: als dit jouw problemen zijn, neem ik ze graag over.


Wat kan jij zeiken tegen mij zeg! Je reageert alleen als je kan zeiken op mij en anders nooit. Je lijkt wel een 2e Lejow en dus is dit de laatste keer (hoop ik) dat ik nog op jou reageer! Wie zegt dat ik geen hobby's heb? Jij kent mij niet!
<<

Anoniem245

Bericht 16 Dec 2018 22:47

Re: Zo jammer weer!

Marsy heeft wel gelijk, het slaat werkelijk nergens op, die dingen waar jij over valt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Dec 2018 23:52

Re: Zo jammer weer!

caribbeanlover schreef:
Marsy31 schreef:Je schoonzus mag wel een briefje ophangen: wel kaartje met verjaardag, niet mer kerst. Want stél dat ze met kerst kaartje stuurt, dan krijgt ze weer op haar bordje dat dat raar is want jullie zien elkaar toch?! In mijn ogen is ze een gewoon persoon, die net als ieder ander wel eens haar mening bijschaaft. Ongelukkig voor haar heeft ze een aangetrouwd familielid die op alle slakken zout legt en heel erg op iedereen let. Ik heb wel eens gezegd geen kinderen te willen, maar heb nu kind. Hoe durf ik! Heb toch ooit gezegd niet te willen? Heb ook eens gezegd dat ik wel op feestje wilde komen maar kon toen toch niet meer, oh jee. En zo zijn er nog wel 800 voorbeelden waar jij gek van zou worden. Het lijkt me gewoon menselijk CBL. Neem alsjeblieft een hobby (kaarten maken zou ironisch zijn) en let niet zo op mensen. Zoals al gezegd: als dit jouw problemen zijn, neem ik ze graag over.


Wat kan jij zeiken tegen mij zeg! Je reageert alleen als je kan zeiken op mij en anders nooit. Je lijkt wel een 2e Lejow en dus is dit de laatste keer (hoop ik) dat ik nog op jou reageer! Wie zegt dat ik geen hobby's heb? Jij kent mij niet!


Zeg.. hou mij erbuiten wil je?
<<

Anoniem315

Bericht 16 Dec 2018 23:56

Re: Zo jammer weer!

HAHAHA! Hardop lachen hier! :)
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 17 Dec 2018 00:09

Re: Zo jammer weer!

Klinkt best ingewikkeld om familie van je te zijn. Je wilt dus wel een kaart als je niet je verjaardag viert. En als je ooit gezegd hebt dat je het normaal vindt kaarten te sturen naar mensen die hun verjaardag niet vieren dan mag je nooit meer van gedachten veranderen. En een kerstkaart mag dus wel maar niet als je kerst samen bent. Misschien een handleiding met al je verwachtingen schrijven voor je schoonfamilie, je hebt er nog al wat.

Vroeger stuurde ik iedereen verjaardagskaarten en kerstkaarten. Tegenwoordig vind ik het onzin. Geldverspilling & tijdsverspilling, ze eindigen uiteindelijk toch in de prullenbak. Zelfs toen mijn dochter geboren werd heb ik maar 25 kaarten besteld om te versturen. En eigenlijk vond ik dat al zonde van mijn geld :palm:. Je zegt dat je schoonzus vaker tegenstrijdige dingen zegt. Nou, dan is zij blijkbaar zo en is het zeker niet persoonlijk. Waarom zou het dan nu met die kaart ineens anders zijn? Laat het los en focus je op zaken die er wel toe doen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 17 Dec 2018 00:09

Re: Zo jammer weer!

Klinkt best ingewikkeld om familie van je te zijn. Je wilt dus wel een kaart als je niet je verjaardag viert. En als je ooit gezegd hebt dat je het normaal vindt kaarten te sturen naar mensen die hun verjaardag niet vieren dan mag je nooit meer van gedachten veranderen. En een kerstkaart mag dus wel maar niet als je kerst samen bent. Misschien een handleiding met al je verwachtingen schrijven voor je schoonfamilie, je hebt er nog al wat.

Vroeger stuurde ik iedereen verjaardagskaarten en kerstkaarten. Tegenwoordig vind ik het onzin. Geldverspilling & tijdsverspilling, ze eindigen uiteindelijk toch in de prullenbak. Zelfs toen mijn dochter geboren werd heb ik maar 25 kaarten besteld om te versturen. En eigenlijk vond ik dat al zonde van mijn geld :palm:. Je zegt dat je schoonzus vaker tegenstrijdige dingen zegt. Nou, dan is zij blijkbaar zo en is het zeker niet persoonlijk. Waarom zou het dan nu met die kaart ineens anders zijn? Laat het los en focus je op zaken die er wel toe doen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Dec 2018 04:08

Re: Zo jammer weer!

Ik vind het jammer dat je alleen ziet als ik negatief reageer, is helemaal niet waar. Vaak genoeg je tips gegeven en met je meegedacht in andere topics hoor tuttebel. Niet meteen zo doen, ben je vijand niet. Net als 100% iedereen in dit topic vind ik gewoon dat je druk maakt om he-le-maal niks. Dat zie je zelf niet, want je maakt je er al jaren druk over. Vraag is ook of je het ooit wel gaat accepteren dat jij niet de norm bent en andere mensen anders reageren dan jij. Jij maakt jou niet beter of de rest slechter, of jezelf minder aardig en de rest geweldig. Je zult moeten accepteren dat niet iedereen zo is zoals jij. Dat is echt wel vet moeilijk hoor.

Ik loop zelf ook steeds tegen deze uitspraak van mijn vader aan, maar hij helpt mij altijd relativeren als ik me druk maak over iets: verwachtingen zijn ingebakken teleurstellingen. Als jij steeds iets verwacht van anderen, klein of groot, dan ben jij diegene die teleurgesteld wordt als diegene niet aan die verwachting voldoet. Dat is dan niet automatisch de fout van de anderen - meestal bedoelen ze niks slechts - maar ben jij wel verdrietig of geirriteerd.

Verschil tussen jou en mij: mijn verwachtingen van mensen gaat niet over een kerstkaart, maar over echt belangrijke dingen in het leven. Maar het is wel onwijs van toepassing op jouw leven ook. Misschien heb jij er ook wat aan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Dec 2018 09:50

Re: Zo jammer weer!

Marsy31 schreef:Ik vind het jammer dat je alleen ziet als ik negatief reageer, is helemaal niet waar. Vaak genoeg je tips gegeven en met je meegedacht in andere topics hoor tuttebel. Niet meteen zo doen, ben je vijand niet. Net als 100% iedereen in dit topic vind ik gewoon dat je druk maakt om he-le-maal niks. Dat zie je zelf niet, want je maakt je er al jaren druk over. Vraag is ook of je het ooit wel gaat accepteren dat jij niet de norm bent en andere mensen anders reageren dan jij. Jij maakt jou niet beter of de rest slechter, of jezelf minder aardig en de rest geweldig. Je zult moeten accepteren dat niet iedereen zo is zoals jij. Dat is echt wel vet moeilijk hoor.

Ik loop zelf ook steeds tegen deze uitspraak van mijn vader aan, maar hij helpt mij altijd relativeren als ik me druk maak over iets: verwachtingen zijn ingebakken teleurstellingen. Als jij steeds iets verwacht van anderen, klein of groot, dan ben jij diegene die teleurgesteld wordt als diegene niet aan die verwachting voldoet. Dat is dan niet automatisch de fout van de anderen - meestal bedoelen ze niks slechts - maar ben jij wel verdrietig of geirriteerd.

Verschil tussen jou en mij: mijn verwachtingen van mensen gaat niet over een kerstkaart, maar over echt belangrijke dingen in het leven. Maar het is wel onwijs van toepassing op jouw leven ook. Misschien heb jij er ook wat aan.


Wat heb je dit goed verwoord!!!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Dec 2018 09:53

Re: Zo jammer weer!

Jongens jongens wat een moeite weer om iemand tot inzichten te willen laten komen. Misschien zit dat er niet in, laat het dan toch.
#teammaple🍁
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 17 Dec 2018 10:28

Re: Zo jammer weer!

Ik snap niet dat hier serieus op ingegaan wordt. Als familieleden dan ook daadwerkelijk ziek zijn, maak je daar dan druk om. Lijkt me wat belangrijker dan wie een kaart stuurt of niet.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 17 Dec 2018 10:52

Re: Zo jammer weer!

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Dec 2018 10:58

Re: Zo jammer weer!

DronkenTaart schreef:Klinkt best ingewikkeld om familie van je te zijn. Je wilt dus wel een kaart als je niet je verjaardag viert. En als je ooit gezegd hebt dat je het normaal vindt kaarten te sturen naar mensen die hun verjaardag niet vieren dan mag je nooit meer van gedachten veranderen. En een kerstkaart mag dus wel maar niet als je kerst samen bent. Misschien een handleiding met al je verwachtingen schrijven voor je schoonfamilie, je hebt er nog al wat.

Vroeger stuurde ik iedereen verjaardagskaarten en kerstkaarten. Tegenwoordig vind ik het onzin. Geldverspilling & tijdsverspilling, ze eindigen uiteindelijk toch in de prullenbak. Zelfs toen mijn dochter geboren werd heb ik maar 25 kaarten besteld om te versturen. En eigenlijk vond ik dat al zonde van mijn geld :palm:. Je zegt dat je schoonzus vaker tegenstrijdige dingen zegt. Nou, dan is zij blijkbaar zo en is het zeker niet persoonlijk. Waarom zou het dan nu met die kaart ineens anders zijn? Laat het los en focus je op zaken die er wel toe doen.


Laat ik voorop stellen dat ik niet vind dat men een kaart moet sturen omdat ik het niet vier. Heb nooit gezegd dat ik het normaal vind, want iedereen moet het zelf weten.Ik hoef ze dus niet perse. Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, maar blijkbaar wordt dat niet gelezen heb ik inmiddels geaccepteerd dat mijn schoonouders dat niet doen. Een kerstkaart mag zeker wel ook als ik diegene toch zie met kerst. Denk dat je even beter moet lezen! Ik zei dat ik het niet nodig vind en van mij hoeft het niet, maar ze doen maar.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers