Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #13

<<

Anoniem328

Bericht 15 Dec 2018 16:38

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik ben aan het oefenen voor kerst.
Heb net een pan coq au vin klaar dus dat eten we vanavond.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Dec 2018 16:44

Re: Wat eten we vanavond? #13

Witlof in een kaassausje, kaasschnitzels en gebakken aardappeltjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Dec 2018 17:30

Re: Wat eten we vanavond? #13

Marin schreef:Wij gaan ook uiteten vanavond, voor m'n verjaardag nog. We zitten aan de Chefs Bar van een sterrenrestaurant. Ik ben heel erg benieuwd.


Leuk zeg! Waar? Is dat je verjaardagscadeau?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Dec 2018 17:46

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Wij gaan ook uiteten vanavond, voor m'n verjaardag nog. We zitten aan de Chefs Bar van een sterrenrestaurant. Ik ben heel erg benieuwd.


Leuk zeg! Waar? Is dat je verjaardagscadeau?


Ja we gaan elk jaar uiteten voor m'n verjaardag; een leuke feestelijke traditie.
We gaan vanavond hier naar toe: https://www.mlinhaarlem.nl/en/restaurant/chef-s-bar/

En jullie?
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Dec 2018 18:14

Re: Wat eten we vanavond? #13

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Wij gaan ook uiteten vanavond, voor m'n verjaardag nog. We zitten aan de Chefs Bar van een sterrenrestaurant. Ik ben heel erg benieuwd.


Leuk zeg! Waar? Is dat je verjaardagscadeau?


Ja we gaan elk jaar uiteten voor m'n verjaardag; een leuke feestelijke traditie.
We gaan vanavond hier naar toe: https://www.mlinhaarlem.nl/en/restaurant/chef-s-bar/

En jullie?


Denk dat jullie FG restaurant (dus niet FG foodlabs, want daar ben ik niet geweest wil ik wel heen) wel kunnen waarderen.

Wij gaan voor onze verjaardagen ook altijd uit eten. Hier gaan we heen. Misschien is het ook wat voor jou? Ja het is all you can eat, maar heeft zeker geen vreetschuurgehalte.


http://umamiutrecht.nl/
<<

Anoniem247

Bericht 15 Dec 2018 18:33

Re: Wat eten we vanavond? #13

Carrie schreef:
Ava schreef:
Carrie schreef:Pittige makreel met rijst en sperzieboontjes. En zure komkommer.


Dit klinkt lekker Carrie. Ik ben gek op makreel. Heb je een recept?

Zeker!

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... mmersalade


Dankje. Ik heb ‘m opgeslagen en ik ga ‘m zeker een keertje maken.

Wij eten vanavond Risotto met kip, ui, champignons en parmezaanse kaas.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 15 Dec 2018 19:08

Re: Wat eten we vanavond? #13

Veel plezier Marin en CBL!

Wij aten tortellini met een kruiden roomsausje en spekjes.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Dec 2018 19:10

Re: Wat eten we vanavond? #13

Snirp schreef:Veel plezier Marin en CBL!

Wij aten tortellini met een kruiden roomsausje en spekjes.


Dank je.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Dec 2018 21:16

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:Oeh, die cheddar moet ik ook eens proberen.

Ik ga vanavond met een vriendin in Utrecht uit eten:
http://www.restaurantsaigon.nl/


Daar ben ik benieuwd naar aangezien ze best wat vega hebben oa vega varkensvlees, maar blijf toch naar de bekende gaan. Ja, die cheddar is zeker lekker ( 3 soorten).


Welke bekende?

Het was echt heel erg ontzettend lekker. Heb ook het vega varkensvlees genomen. Ga hier zeker vaker heen, zag ook veel Aziatische mensen daar eten, vond ik ook een goed teken. En leuke Aziatische muziek! Zou hier zeker nog meerdere keren naar toe gaan. Echt een aanrader.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 00:03

Re: Wat eten we vanavond? #13

Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:Oeh, die cheddar moet ik ook eens proberen.

Ik ga vanavond met een vriendin in Utrecht uit eten:
http://www.restaurantsaigon.nl/


Daar ben ik benieuwd naar aangezien ze best wat vega hebben oa vega varkensvlees, maar blijf toch naar de bekende gaan. Ja, die cheddar is zeker lekker ( 3 soorten).


Welke bekende?

Het was echt heel erg ontzettend lekker. Heb ook het vega varkensvlees genomen. Ga hier zeker vaker heen, zag ook veel Aziatische mensen daar eten, vond ik ook een goed teken. En leuke Aziatische muziek! Zou hier zeker nog meerdere keren naar toe gaan. Echt een aanrader.


Bekende als in restaurants waar we altijd heen gaan. Als er veel klanten komen van het land van de keuken van het restaurant is dat idd een goed teken wij hebben dat altijd met indiaas eten.
Welk gerecht had je? Ik wil echt eens gaan dus dan is het wellicht handig dat ik dat weet. Was het pittig? Zag het er leu uit van binnen (foto's zegt niet alles). Goede bediening ook?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 16 Dec 2018 01:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 00:10

Re: Wat eten we vanavond? #13

Uit eten was heerlijk zoals altijd daar! Helaas hadden wij de gereserveerde tafel die ik wilde ivm mijn ouders en waarvoor ik 2x had gebeld niet gekregen.
Het was dus even een gewurm voor mijn oude ouders zodat zij konden zitten.
Ze vonden het eten gelukkig erg lekker.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Dec 2018 08:36

Re: Wat eten we vanavond? #13

Fijn cbl!
Dat Saigon ziet er leuk uit, ga ik ook eens heen. Volgens mij heb ik deze maand nog een date in Utrecht dus dat komt mooi uit.
Wij eten vandaag een eclectisch geheel van restjes van een stampottenbuffet en diepvriespizzas.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Dec 2018 09:43

Re: Wat eten we vanavond? #13

Klinkt lekker hoor CBL, ik vind dat soort eten ook erg lekker.
Oh Carrie, dat ziet er ook uit als een echt Vietnamees restaurant. Heerlijk! Leuk dat ze voldoende vegetarische dingen hadden voor je. Ik ben gek op Vietnamees.

Ons eten was ook echt zo lekker en leuk! We begonnen (en eindigden :palm:) bij de opening van een nieuwe champagneria van een vriend van ons. En het eten in 't restaurant was echt goed. Het winnende gerechtje was voor ons allebei tonijn met okonomiyaki met knapperig zeewier. Zo lekker! Hoewel de gnocchi met salie en pompoen (goh toevallig zelf woensdag nog gegeten) en het dessert van eendenlever met bread and butter ook erg lekker was. Echt gerechten naar mijn smaak. De sommelier was ook echt een leuke kerel, wist een erg lekkere Hollandse vermouth te schenken als aperitief (ben ik gek op). Ja echt een top avond. En toen kwamen we naar buiten en keken we recht tegen de grote kerk van Haarlem aan midden in de sneeuw. Wowza!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Dec 2018 09:57

Re: Wat eten we vanavond? #13

Klinkt als een geslaagde avond Marin, met als toetje de sneeuw!

Ik eet boerenkool. Moet even met een jeugdorkestje spelen op een kerstmarkt, dan drink ik me daar lekker een borrel denk ik en dan gaan zoon en ik nog een middagje cocoonen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 16 Dec 2018 10:01

Re: Wat eten we vanavond? #13

Lekker Marin!

Ik heb vandaag een kerstbbq op het werk.
Gelukkig hebben wij een grote zaal waar de bbq binnen onder een afzuigkap kan staan, dus we staan niet in de kou.
10.04.17
<<

Anoniem273

Bericht 16 Dec 2018 10:34

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn man gaat zijn befaamde pannenkoeken bakken. Waarschijnlijk ook eentje met brie/cashewnoten/ananas voor mij, want dat is m’n lievelings.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Dec 2018 10:35

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wauw klinkt als een topavond Marin! Heerlijk!

Ik ben de hele dag alleen met zoon en voel me niet fit. Ik de k dat ik vanavond simpele pasta met rode saus maak of anders even een zak poffertjes ofzo haal.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Dec 2018 10:45

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ja was het ook echt!
Vanavond komen er trouwens vrienden borrelen en eten. We hebben al hertenbiefstuk in huis, de rest moeten we nog bedenken. Iemand tips voor wat er lekker bij is en wat makkelijk is? (we hebben ervoor ook nog een wijn-spijs workshop in een restaurant straks, goed weekend dit).

Beterschap Elliot.
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 16 Dec 2018 11:29

Re: Wat eten we vanavond? #13

Klinkt als een fantastische avond Marin! Ik heb pas 1 keer in een wat luxer restaurant gegeten en daar heb ik echt zo van genoten, wist niet dat eten en wijn zo lekker kan zijn. Heb er totaal geen verstand van maar vind ‘t wel heel leuk om erover te leren. Nu ga ik over 2 weken weer naar een goed restaurant (ik word meegenomen dus weet nog niet welke) maar kijk er echt enorm naar uit!

Wat betreft vanavond.. vriendin komt zo hierheen om samen te koken en dan nemen we dat vanmiddag mee naar potluckdinner met alle Australische vrienden! Daar gaat dus echt heel veel eten zijn! Is een beetje ons kerstdiner samen :)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Dec 2018 11:53

Re: Wat eten we vanavond? #13

Klinkt super Marin.
Gezellig Feline, veel plezier.
Ik ga vanavond kaasfonduen met het groepjes waar ik over een paar weken mee op wintersport ga.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 16 Dec 2018 12:28

Re: Wat eten we vanavond? #13

Klinkt fantastisch Marin!
Bij je hert vanavond, ik vind een pastinaak crème altijd wel lekker, of knolselderij crème, of misschien iets van bloedworst erbij, of gewokte spruitjes met kastanje, peperkoek krokantje, chips van pastinaak, of romige zuurkool, een korstje van noten op het vlees, een jus maken met wat pure chocolade erdoor. Haha, ideeën genoeg!
Lekker Harrison, is het ook echt weer voor.

Wij hebben zo een feestje met (uitgebreide) hapjes erbij. In het restaurant waar ik zelf werk, dus komt wel goed ;-). Lekker wat ham en kazen, steak tartare, gamba's, tonijn tataki, ossenhaas, bavette, coquilles...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Dec 2018 12:39

Re: Wat eten we vanavond? #13

Tips zijn nét te laat Kreeft haha sorry! M'n man is nu in de supermarkt en heeft net wortel, kalettes (soort kool spruiten) asperges en broccoli gekocht. Gaan we roosteren met wat geroosterde verkruimelde hazelnoot erover. Met Hasselback aardappelen en hij maakt een saus van rood fruit en port. Hij zag ook aardpeer, waar ik een haat liefde verhouding mee heb en erg graag een keer wil proberen zelf te maken maar vanavond met gasten is dat niet zo handig.
Maar erg lekkere ideeën, ik zou alles wel willen haha.

Gezellig, veel plezier op je lekkere feestje!
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Dec 2018 13:13

Re: Wat eten we vanavond? #13

Marin schreef:Tips zijn nét te laat Kreeft haha sorry! M'n man is nu in de supermarkt en heeft net wortel, kalettes (soort kool spruiten) asperges en broccoli gekocht. Gaan we roosteren met wat geroosterde verkruimelde hazelnoot erover. Met Hasselback aardappelen en hij maakt een saus van rood fruit en port. Hij zag ook aardpeer, waar ik een haat liefde verhouding mee heb en erg graag een keer wil proberen zelf te maken maar vanavond met gasten is dat niet zo handig.
Maar erg lekkere ideeën, ik zou alles wel willen haha.

Gezellig, veel plezier op je lekkere feestje!


Jouw sterrendiner klinkt speciaal fijn dat het een leuke/lekkere avond was. Mijn neefje is met zijn vriendin naar Vietnam geemigreerd. Mijn tante en oom zijn donderdag daarheen vertrokken voor 2 wkn.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Dec 2018 14:34

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik ga zo het stoofvlees vast opzetten. Daar eten we dan patat bij vanavond.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Dec 2018 14:37

Re: Wat eten we vanavond? #13

Thunder schreef:Ik ga zo het stoofvlees vast opzetten. Daar eten we dan patat bij vanavond.


Dat eten wij ook :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers