Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herstellen van oververmoeidheid

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Sep 2018 16:27

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Je man wordt er niet wakker van, ok. Stelt hij dan bijv wel iets voor waardoor jij kunt slapen? Bijv op een matrasje naast jullie baby te gaanslapen bijv, dat moet wel werken. Zou je zo’n voorstel accepteren denk je?
#teammaple🍁
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 07 Sep 2018 17:28

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Dan por je toch tot hij wakker wordt? Bij mij scheelt het echt een hoop of ik er ook uit moet. Als ik maar even wakker ben slaap ik zo door en ben het de volgende ochtend weer vergeten. Als ik er even uit moet koel ik af en kan ik zo een uur wakker liggen.

In het weekend wisselen we trouwens uitslapen af. Meestal mijn vriend op zaterdag en ik op zondag.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 07 Sep 2018 18:31

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Eens met Carrie (en vele anderen), ik vind ook dat je man best wat meer kan opvangen. Ik herken het trouwens ook wel van mijn de vader van mijn kind, hij werd ook echt nérgens wakker van en ik was uiteindelijk oververmoeid.

Is het niet een idee om (misschien in een weekend) zelf een nachtje ergens anders te gaan logeren (ouders, vriendin, hotel evt) zodat je echt even een goede nacht kan maken? Het zal de oververmoeidheid natuurlijk niet direct weghalen maar het doet je vast goed.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Sep 2018 13:01

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Ik ben ook echt oververmoeid geweest en heb denk ik wel 1,5 jaar gehad dat ik na 1 slechte nacht weer 0 energie had.
Als T piepte s nachts schoot mijn hartslag omhoog en lag ik mega alert wakker. Het was inderdaad zwaarder dan in het begin.
T is nu ruim 2 en nu heb ik er geen last meer van.

Verder eens met de rest.
2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Sep 2018 08:58

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Ell schreef:Doordat ik nu bijna 6 maanden niet meer langer dan 4 uur achter elkaar heb kunnen slapen (baby wordt elk uur wakker) ben ik oververmoeid. Ik merk het doordat ik wazig zie, me niet kan concentreren, heel zware en pijnlijke spieren heb, geen zin heb in sociale dingen, en tijdens autorijden vaak stukken “mis”.

Nu ze de laatste 2 weken een keer of 3 heeft doorgeslapen (of maar een keer of 2 a 3 wakker werd), kon ik een paar keer wel langer slapen. Het is net of ik na zo’n langere nacht (4 tot 6 uur aaneengesloten slapen) veel vermoeider ben dan wanneer ik gewoon elk uur opsta.

Stel dat ze nu steeds vaker gaat doorslapen, hoe lang heeft mijn lichaam dan nodig om van die oververmoeidheid af te komen? En is het juist goed om door de vermoeidheid heen te zetten en gewoon dingen te gaan doen, of beter rusten?


Al jou klachten in je OP zouden ook van schildklierproblemen of vit B12 tekort kunnen komen, ik zou even langs je HA gaan en even vragen om een bloedonderzoek. Mocht dat niet het probleem zijn dan weet je dat lichamelijk dat uitgesloten is.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem241

Bericht 15 Sep 2018 10:03

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Ik krijg al 15 jaar B12 spuiten en onlangs is mijn bloed idd gecontroleerd, alles was goed. Inmiddels hoeven we er nog maar 2 tot 4 keer per nacht uit en ik voel me eigenlijk nu al fitter. Laatst ben ik een nacht in een hotel gaan slapen. Ik lag de halve nacht wakker en vriend zei dat dochter de hele nacht had doorgeslapen! Het ligt dus aan mij ;).
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Sep 2018 15:34

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Misschien dat jij wel elk kikje hoort en je vriend niet, of dat ze die nacht heel moe was ,of dat je vriend haar anders in bed had gelegd, of dat ze door had dat jij er niet was :wink:.

Ik snap dat je na zoveel maanden niet ineens een hele nacht doorslaapt. Fijn dat het al iets beter gaat! Vond je het niet fijn om te horen dat ze ook kan doorslapen of geloofde je je vriend niet :).
<<

Anoniem313

Bericht 15 Sep 2018 16:26

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Ell schreef:Ik krijg al 15 jaar B12 spuiten en onlangs is mijn bloed idd gecontroleerd, alles was goed. Inmiddels hoeven we er nog maar 2 tot 4 keer per nacht uit en ik voel me eigenlijk nu al fitter. Laatst ben ik een nacht in een hotel gaan slapen. Ik lag de halve nacht wakker en vriend zei dat dochter de hele nacht had doorgeslapen! Het ligt dus aan mij ;).


Je zegt we: doet je vriend inmiddels ook zijn deel? En fijn, lijkt me, dat alles dus prima gaat als jij er niet bent. Het zal idd wel ff duren voordat je weer goed slaapt en voldoende uitrust. Fijn dat je daar dan nu mee kunt beginnen.
<<

Anoniem245

Bericht 15 Dec 2018 11:12

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Ik up dit topic even, want ik ben dus oververmoeid. Vanaf oktober heb ik het erg druk, ben mijn eigen bedrijf begonnen, werk in loondienst, geef een dag les, en daarnaast twee jeugdorkesten, heb flink wat concerten gehad met veel repetities, ik run mijn huishouden, heb een zoon die aandacht nodig, we hebben een roerig jaar gehad en nu ben ik op.
De eerste week van januari heb ik vakantie en ik leef daar al weken naartoe: 'nog even volhouden, doozetten etc' .
Heb dus al weken nergens echt zin in, ik moet zoveel, en doe het ook, maar eigenlijk wil ik thuis zijn, met mijn zoon, tijd voor dingen hebben, onder een dekentje Netflix kijken een hele dag.. Maandag was ik aan het werk, een lange dag van 8u tot 20u, en ik voelde me grieperig. Bovenop het nergens zin hebben, dus ik dacht dat kan er ook nog wel bij. Ik heb bijna vakantie, dus nog even doorzetten. Dinsdag werken, en woensdag voelde ik mij zo verschrikkelijk slecht. Niet moe, niet grieperig maar echt op. Ik weet nu wat mensen bedoelen met dat je lichaam je terugfluit. Ik heb op mijn werk gezegd dat ik me de laatste twee dagen ziek zou melden, was prima want ze vroegen zich al af wat ik kwam doen. En dus was ik donderdag thuis, alleen maar geslapen, vrijdag thuis, alleen maar geslapen en nu maar eens gegoogled op oververmoeidheid en die symptomen heb ik dus. Keelpijn, spierpijn, algemeen gevoel van nergens zin in hebben, grieperig, vermoeid wakker worden (na uuuuren slapen).
Mensen hebben me al gewaarschuwd, neem niet te veel hooi op je vork, maar ja ik moet werken voor mijn geld. Ben een alleenstaande moeder van een puber, ik wil leuk kunnen leven, kopen wat we willen, ergens eten, wat drinken etc. Rekeningen betalen niet te vergeten. En mijn werk (muziek) is mijn passie. En volgend jaar komt er meer werk bij.
En mijn contract in loondienst is met een jaar verlengd, dus in principe gaat het nu zo nog door tot december 2019. En ik wil dit eigenlijk niet anders gaan doen, alles wat muziek gerelateerd is verdient ontzettend goed, ik kan dan meer sparen naast alle dingen die ik opnoemde, en in loondienst werken wil ik voor de sociale zekerheid. Ik ga dan wel minder concerten aannemen, die heb ik in principe ook niet nodig, dus dan ga ik selectiever zijn. En nog beter plannen, en echt niks doen, als ik niks hoef te doen.
Maar goed, nu ben ik dus oververmoeid, ik moet nog een week werken, een drukke week. En dan is het Kerst, ik werk dan maar drie dagen en niks met muziek, dus alleen de 4 uur per dag in loondienst en dan een week vrij.
Sorry trouwens voor dit lange verhaal, het van mij af typen is fijn, en ik hoop eigenlijk ook op tips en herkenbaarheid.
<<

Anoniem249

Bericht 15 Dec 2018 11:29

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Helaas is het bij oververmoeidheid zo dat als je doorgaat je op gegeven moment overspannen raakt. En dan kan je nog zo graag willen, maar dan kun je helemaal niks meer en duurt het heel lang voordat je uberhaupt weer genoeg kracht hebt om een keer koffie te gaan drinken buiten de deur laat staan een hele dag werken of de zorg voor je gezin op je nemen.
Ik zou dus hard op de rem trappen nu het nog kan, anders zijn de gevolgen veel groter dan je grieperig en moe voelen.

Je lichaam geeft je nu een waarschuwing. Het is aan jou of je daar iets mee doet.
<<

Anoniem249

Bericht 15 Dec 2018 11:31

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Het moe wakker worden na uren slapen is trouwens heel herkenbaar en frustrerend, dat duurt ook echt een tijdje voor je je weer goed voelt. Je moet het echt tijd en rust geven. Dat is helaas het enige medicijn, er zijn geen shortcuts.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Dec 2018 08:27

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Bedankt voor het antwoorden Claire.. Ik was al bang voor dat ik gewoon echt rust moet nemen, en dat er geen shortcuts zijn. Ik ben nu vanaf donderdag thuis, en ik voel me ietsje beter. Vandaag nog en dan morgen weer werken. Ik heb mij voorgenomen deze week proberen door te komen, mits het gaat. In principe heb ik morgen een lange dag van 8 tot 22u en daarna een rustige week. En mocht het niet beter worden ga ik toch denken om het volgend jaar anders te doen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Dec 2018 08:59

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Het zal deze week nog wel gaan. Je kunt oververmoeid lang door, tot het ineens te laat is. Dus of het verstandig is, is een tweede. Verder zou ik na je vakantie heel eerlijk bij jezelf nagaan of je echt weer fit en hersteld aan je werk kunt beginnen. Een half jaar voor ik eruit lag op m'n werk, was dat achteraf een van de eerste tekenen. Ik was totaal niet bijgekomen in de vakantie. Maar dat is achteraf, en op het moment zelf soms moeilijk te zien. Succes deze week en ik hoop dat je daarna lekker kunt bijkomen in je vakantie!
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers