Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

<<

Anoniem266

Bericht 10 Dec 2018 09:41

Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Wie o wie heeft dit ? :smile:

Is dit een beetje te doen met de ruimte of totaal niet ?

Veel ruimte hebben wij niet nodig we zijn met 2 volwassenen en 1 kind (man= 1,95)

Voor huis, tuin, werkverkeer zou het helemaal prima zijn want wij hoeven geen buggy en grote spullen meer mee onderweg alleen we zitten een beetje met de vakantie 1 of 2 keer per jaar.

Wij hadden begrepen dan je achterin 2 shoppers kunt stoppen en als je 1 kindje in kinderstoel hebt dat aan de andere kant de bank plat kan en je daar ook nog eens 3 shoppers kwijt kunt.
Voor een vakantie is dit eigenlijk wel genoeg omdat wij altijd een sta caravan of huisje huren en er niet mega veel mee hoeft.

We twijfelen omdat ze redelijk goedkoop in aanschaf zijn, weinig verbruiken, relatief goedkoop in onderhoud en belastingen.

Hoe bevalt hij diegene die hem als gezins auto hebben?? En dan bedoel ik niet als 2de auto maar echt als hoofd auto voorlopig.

Groetjes reep
Laatst gewijzigd door Anoniem266 op 10 Dec 2018 10:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Dec 2018 10:08

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Reep schreef:Veel ruimte hebben wij niet nodig we zijn met 2 volwassenen en 1 kind (wel groot 1,95)
Wat een groot kind!
#teammaple🍁
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Dec 2018 10:11

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Haha daar bleef ik ook op hangen UN. Mijn schoonouders hebben een Kia Picanto en ik vind hem verrassend ruim. Mijn schoonvader is richting 1.90 en dat is geen probleem. Ik vind dat er achterin best veel ruimte is. Met vakantie ed weet ik niet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 10 Dec 2018 10:14

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Ik ben zelf ook vrij lang dus daar heb ik wel ervaring mee qua auto uitzoeken. Een Kia kwam ik zelf niet op uit en ja, ik ben daarin gaan zitten. Misschien de Kia Rio al was die voor mij ook te klein.
Waar ik wel in pas (in de kleinere auto's en voor nog goed zicht heb op de weg tijdens het rijden) zijn Ford Focus, Toyota Auris (is zowel in Hybride uitvoering als normaal, rij ik nu zelf in), Seat Leon, dus eigenlijk de normale hatchbacks en geen 'boodschappen' auto. Ik heb ook in een Toyota Yaris gezeten, maar die was echt te klein voor mij.
<<

Anoniem266

Bericht 10 Dec 2018 10:17

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Nee mijn kind niet maar man :-)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 10 Dec 2018 10:28

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Wij hadden tijdelijk een Kia Picanto als lease auto maar mijn man, die niet zo lang is als jou man kon niet goed op het dashboard kijken en zat met zijn hoofd bijna tegen het plafond en met zijn knieën vast onder het stuur, voor hem was het geen comfortabele auto om in te rijden.
Toen hadden we nog maar 1 kind en was ik zwanger van de tweede, het kinderstoeltje moest achter de passagiersstoel staan anders kon mijn man zijn stoel niet ver genoeg achteruit om te kunnen rijden en ik zat dan hoogzwanger shocking klem met mijn knieën tegen het dashboard. Nee, ik vond het verre van ideaal.

Boodschappen doen wij eigenlijk nooit met de auto dus daar heb ik niet veel ervaring mee, en de kinderwagen hebben we er ook nooit in gedaan. We zijn wel een keer een midweekje weg gegaan met die auto en we hebben er toen wel alles in gekregen, dat was aardig puzzelen maar ging wel gewoon.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Dec 2018 12:22

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Het is maar net ook wat je zoekt. Voor kleine afstanden zal het allemaal wel meevallen maar je moet niet alleen met ruimte rekening houden maar ook ua comfort. Een kleine auto is vaak een stuk luidruchtiger binnen, de stoelen zijn minder comfortabel, het vermogen loopt sterk terug als je er met drie mensen inzit + bagage, airco werkt net wat minder goed etc etc.

Ik heb een Peugeot 107 gehad en die komt volgens mij redelijk in de buurt. Je kon duidelijk merken dat als je de airco aanzette, het vermogen terug viel. Bergjes oprijden ging nog wel, maar ik zat dan ook niet met drie man + bagage in de auto.

Dus ik zou daar ook rekenig mee houden. Uiteindelijk kan altijd alles, en is het passen en meten. Maar het is maar net wat je wenst en waar je wel zonder kan en wat echt niet.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Dec 2018 12:45

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Wij hebben een Kia Picanto (allebei één) en voor dagelijks gebruik is het prima te doen. In de kofferbak passen 2 shoppers, dus boodschappen gaat ook nog wel. Mijn vent is ook lang, maar de Picanto is verrassend ruim!

Een vakantie hebben we nog niet gedaan, maar zie ik ook niet echt zitten, daar is ie wel aan de krappe kant voor.
<<

Anoniem252

Bericht 10 Dec 2018 14:57

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Wij doen alles met onze Opel Corsa, 2 volwassenen en 1 kind inclusief kinderwagen 2 weken op vakantie geweest. Gewoon goed inpakken.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Dec 2018 15:22

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Atelier Madame schreef:Wij doen alles met onze Opel Corsa, 2 volwassenen en 1 kind inclusief kinderwagen 2 weken op vakantie geweest. Gewoon goed inpakken.


Ik heb ook een Opel Corsa en ik vind dat sowieso wel een erg ruime auto, ook al lijkt dat misschien niet zo aan de buitenkant. Kan er meer in kwijt dan in de Volvo V40 die we hebben.

Een Picanto lijkt me wel echt minder ruim, maar misschien heeft die ook een verborgen opruimpower net als een Corsa. ;)
<<

Anoniem331

Bericht 10 Dec 2018 19:02

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Ik heb al jaren een Kia Picanto, en blijf het een uitdaging vinden om de boodschappen te doen als ik de kinderen mee heb. Want dan is de achterbank al vol.
Nu zijn de kinderen zo oud dat ze en naar school gaan, en dus niet meer mee gaan om de weekboodschappen te doen, en dus is het te overzien.
In de weekenden wanneer ik met 2 kinderen, een hond en alles wat ik nodig heb voor een logeerpartij bij mijn vriend, dan is het wel krap om met de ruimte, en baal ik wel eens van mijn wagentje. Maar voor de rest red ik me er prima mee. Vakanties leen ik altijd de auto van mijn ouders, want dat red ik echt niet.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 10 Dec 2018 19:39

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Ik heb geen ervaring met deze auto maar als je voor vakanties te weinig ruimte hebt kan je daarvoor wellicht een kleine dakkoffer aanschaffen?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem331

Bericht 10 Dec 2018 20:43

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Mijn vriend is trouwens bijna 2 meter, en word niet blij van mijn auto. Niet om in te rijden maar ook niet om naast me te zitten.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Dec 2018 11:37

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Ik heb een Skoda citi go. Ook een redelijk kleine auto.

Met 1 volwassene en 2 kinderen goed te doen. Ik krijg er ook alles in mee als ik een week naar mijn ouders op de camping ga (incl eigen dekbedden van de kinderen).

Maar voor mijn vriend van 1,97 is hij wel te klein. Als hij in mijn auto rijd moet de stoel in de achterste positie en past mijn zoon van 10 maar net achterin. Hetzelfde met de passagiersstoel. Om voor hem comfortabel te zitten moet hij zover mogelijk naar achter en zit dochter ook weer krap.
Maar hij is wel zuinig, dus pakken we voor kortere ritten wel vaak deze auto met zn vieren.

Mijn vriend heeft een Ford focus, die is een stuk ruimer, maar daardoor ook minder zuinig.
Maar dus voor langere ritten of vakantie met zn allen wel comfortabeler.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 13 Dec 2018 15:20

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Ik heb ook een Kia Picanto en voor mij alleen is hij helemaal prima. Wel mis ik opbergruimte hoor met boodschappen doen etc. Een boodschappenkrat past niet in de kofferbak dus moet al op de achterbank staan. De kinderwagen past niet achterin. Voor mij is het een prima autootje om erbij te hebben, maar we zijn blij dat we nog een grotere auto hebben als gezinsauto!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 14 Dec 2018 09:01

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

Ik zou een klasse groter gaan bekijken. Fiat Punto, VW Polo, Citroen C2. Dat formaat. Ik denk dat je daar veel gelukkiger van gaat worden als gezinsauto. Met mijn Punto zouden we in theorie op vakantie kunnen. Qua ruimte kan dat prima. Er past 1 boodschappenkrat in de achterbak, maar er passen makkelijker 4 bigshoppers in. En je kunt flink stapelen :)
22112014 / 10042019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Dec 2018 13:47

Re: Kia picanto als gezins auto (of vergelijkbaar)

In mijn cito go past trouwens ook makkelijk een boodschappenkrat.
En daarnaast dan nog een bigshopper en mijn handtas.
Of 4 bigshoppers past ook.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron