Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer kind alleen thuis?

<<

Anoniem244

Bericht 11 Dec 2018 23:07

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Taeda schreef:
Sunshine86 schreef:
Ava schreef:Maar stel je wordt onderweg geschept door een auto en bent bewusteloos? Dan worden die 5 minuten wel een heel stuk langer. Ik zou dat echt niet aandurven met een klein kind.

Precies dat waar ik steeds over nadenk.

Dan ben ik het eens met Boerenkool, wat zou het fijn zijn dat je kind dan niet betrokken is bij het ongeluk.


Altijd een briefje zichtbaar bij je hebben waarop staat dat er een kind / kinderen alleen thuis zijn en het adres
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2018 23:13

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Aaaah Zora, in jullie nachtponnetjes. Wat een nare herinnering.
Radler ik kan me heel goed voorstellen dat als je een ernstig ongeluk krijgt ze niet als eerste naar een briefje in je zat gaan zoeken en je zo weer een paar uur verder bent.
<<

Anoniem244

Bericht 11 Dec 2018 23:15

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Daarom ook zichtbaar.
Klopt ze zullen dat misschien niet meteen zien of misschien helemaal niet.
Maarja voor de zekerheid kan nooit kwaad
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 11 Dec 2018 23:39

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Dat van dat briefje hoorde ik wel eens op school. Moeders die hun baby/peuter lieten slapen terwijl zij de broer of zus op gingen halen. Nooit gedaan en ook nooit over getwijfeld. Altijd meegenomen. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren.

Nu snap ik wel dat het al iets anders is als de kids al wat ouder zijn hoor ;-)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Dec 2018 23:45

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Mijn dochter van twee slaapt 8 van de 10 keer ook nog als ik mijn oudste 's morgens naar school breng. School is hier letterlijk 200 meter vandaan, dus ik ga haar echt niet uit haar bed slepen daarvoor. Ik ben sowieso in een paar minuten thuis en ik heb een babyfoon app op mijn telefoon die een melding geeft bij beweging/geluid op haar kamertje. Toen ze nog echt mini was, haalde ik haar er vaak wel uit, maar dan had ik vaak een niet uitgeslapen kind daarna en had ik alleen mezelf en mijn dochter ermee om haar wakker te maken.

MIjn oudste zoon is 6 jaar en afgelopen zomer twee keer 10 minuten alleen thuis gebleven. Eén keer was mijn man het fietsstoeltje vergeten van zijn fiets naar mijn fiets te zetten en kon ik dus maar 1 kind mee vervoeren. Ik moest 's morgens mijn dochter naar de crèche brengen dus heb mijn oudste voor de tv gezet en hij zat nog in dezelfde houding als toen ik vertrok. Hij is ook wel echt heel braaf en verantwoordelijk, zal nooit zomaar iets doen wat eigenlijk niet mag. Ik vertrouw hem volledig als ik hem 10 minuutjes alleen laat, maar ik fietste toch altijd wel net wat sneller als ik wist dat hij alleen thuis was.
2012 & 2016
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 12 Dec 2018 03:13

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?pp

Ik liet trouwens wel altijd mijn baby of peuter thuis slapen als ik even naar school moest om de andere kinderen te halen of brengen. De school was toen nog geen 5 minuten lopen van huis en ze voor die 10 minuten uit bed plukken en wakker maken vind ik erger dan het risico dat ze wakker worden en even moeten wachten tot ik terug ben. Sowieso moest vooral de jongste altijd wachten voordat ze uit bed gehaald werd omdat er nog 2 broers en zussen waren die ook een schone luier, eten, kleren aan moesten oid dus dat geduld hadden ze wel.

Daarbij wisten de buren dat ik de jongste altijd liet liggen en hadden een sleutel van het huis dus mocht er echt iets niet gaan zoals het hoorde te gaan konden de buren altijd naar haar toe. M’n ouders woonden toen 5 straten bij ons vandaan dus ook die zouden naar haar kunnen gaan als er met mij iets zou gebeuren.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Dec 2018 07:52

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Poeh ik zou het echt niet weten.
Ligt ook echt aan het kind dus we zullen zien hoe T straks is als hij ouder is.
Nu is hij 2,5 en neem ik hem zelfs mee als ik de container aan de straat zet.
Ik ben namelijk bang dat hij de haak onder op de deur doet.
Dan kom ik er dus niet meer in.

Als ik echt even naar de buurvrouw of brievenbus moet in de straat neem ik de babyfoon wel mee.
Maar dan slaapt hij.
2016
<<

Anoniem245

Bericht 12 Dec 2018 08:05

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Mijn zoon is vanaf kleins af aan al af en toe eventjes alleen thuis geweest. 's Avonds als ik een rondje met de honden ging en hij lag te slapen, kon mijn huis dan gewoon zien. En op een gegeven moment ook als ik even snel naar de winkel ging 400 meter verder. Ik weet niet eens precies hoe oud hij toen was, ik denk 6 jaar.
Hij is nu 12 en is van de zomer voor het eerst 's avonds alleen thuis gebleven. Eerder had ik daar geen goed gevoel bij maar dat gaat nu eigenlijk prima. Het gebeurt nu af en toe, als ik een repetitie in de buurt heb. Als ik naar huis vertrek stuur ik hem altijd een appje en meestal hebben we tussendoor ook even contact. Gaat gelukkig prima.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Dec 2018 11:05

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Onze zoon wordt 6 over een maandje en hij blijft heel soms even thuis als wij onze dochter ophalen bij de gastouder. Zij woont in dezelfde straat dus zijn met 10 minuten weer terug. Hij mag dan ook niets anders dan beneden spelen of tv kijken.
De deur kan hij niet openmaken in ieder geval. Hij weet ook dat hij met de huistelefoon 112 moet bellen als er echt iets is qua brand ofzo.

Alleen buiten spelen mag hij nog niet. Wij wonen in een waterbuurt en hij heeft nog geen zwemdiploma.
Zijn vriendjes wonen ook niet in onze straat. Dan moet hij een drukke weg oversteken dus dat wordt ook lastiger.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Dec 2018 11:09

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Een van mijn twee dochters durft niet alleen thuis te blijven dus het komt niet voor hier. Al vind ik nu dat het wel even zou kunnen overdag dan, bijv even gauw iets ophalen bij de kruidvat. Maar eigenlijk zou ik niet langer dan een kwartier weg willen zijn, het voelt voor mij denk ik ook niet helemaal prettig.

Savonds niet. Echter zet ik heel af en toe de babyfoon wel bij de buren. In principe slapen mijn kinderen gewoon door als ze eenmaal slapen, maar het gevoel van je weet maar nooit ze kunnen altijd wakker worden overheerst bij mij wel. De babyfoon werkt prima, je kunt ook terug praten ermee, dus de buurvrouw kan dan terug praten en aangeven dat ze er aan komt, er hoeft dan geen paniek te zijn en ze kennen de buurvrouw goed. Wij hebben een twee onder een kap dus de buurvrouw is er in minder dan een minuut.
:heart: :heart: 2011
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 12 Dec 2018 11:38

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Ik vind die nieuwsberichten over de kindjes die alleen thuis waren zo akelig, je zou als klein kind maar wakker worden en je ouders zijn er niet.. Laat staan dat er andere dingen gebeuren zoals brand of een kind dat een gekke actie heeft die gevaarlijk uitpakt.

Ik laat de kinderen ‘s avonds niet alleen, ze zijn 4 en 8 en dat vind ik nog veel te jong. Overdag laat ik ze overigens ook niet echt lang alleen. Soms alleen eventjes als ik iets bij mijn moeder langs breng of ophaal, maar zij woont een paar huizen verder en dan ben ik zo terug. Of even een vuilniszak in de ondergrondse container gooien. Dat soort kleine dingen doe ik wel, verder niet. Ik denk ook dat mijn oudste het niet eens prettig zou vinden om te lang alleen te zijn. En de jongste mag het sowieso nog niet, want die is nog jonger en soms ook een beetje onvoorspelbaar.

Qua buitenspelen mag de oudste alleen buiten spelen al een tijd, eerst met name hier voor de deur en in de straat. Inmiddels mag ze al verder weg. Wel wil ik altijd ongeveer weten waar ze is met buiten spelen zodat ik haar kan vinden. En als ze bij iemand binnen gaat spelen wil ik het ook weten. Af en toe vergeet ze nog wel eens wat door te geven, maar ik weet negen van de tien keer dan alsnog wel waar ze uithangt. De jongste van bijna 5 mag niet alleen buiten spelen van mij, omdat ik hem daar nog te onberekenbaar voor vind. Mijn oudste was op die leeftijd al heel voorzichtig en zou echt niet zomaar zonder te kijken de straat oversteken. De jongste zou dat als het zo uitkomt zomaar kunnen doen en dat vind ik uiteraard geen goed idee. Hij mag inmiddels wel wat meer, maar ik zorg nog wel dat ik in de buurt ben en kan zien wat hij doet.

In de toekomst gaan we wel zien wanneer ze alleen thuis mogen blijven. Ik zie het nog niet snel gebeuren, omdat ik voor bepaalde dingen zoals een boodschap doen toch al gauw iets langer weg ben (zat er bijv een winkel in de straat zou ik dat sneller doen). En ik vind ook niet dat de oudste dan de verantwoording moet hebben over de jongste, in elk geval nu nog niet. Maar het gaat in de toekomst vast gebeuren, ze moeten het op een gegeven moment wel kunnen. ‘S avonds alleen blijven vind ik nog lastiger, ik denk dat ze daar echt wel een jaar of 12 voor moeten zijn minimaal.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Dec 2018 18:34

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Onze boys zijn trouwens vorige week alleen thuis geweest bedenk ik me net. We hadden een borrel bij de bovenburen. We hebben de iPad in hun kamer neergezet met de camera op hun bedden gericht en een lampje er bij, en via een babyfoon-app hadden we zo fantastisch zicht op ze. Gewacht tot de jongste sliep en toen zijn we gegaan. M’n man had zijn telefoon in het zicht staan en zo konden we ze precies volgen. Alles ging top en we hebben daar mooi kunnen zitten tot diep in de nacht.
#teammaple🍁
<<

Anoniem272

Bericht 12 Dec 2018 18:37

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

UN, wat handig!!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Dec 2018 18:47

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Ja enorm! Bovenburen (2 stelletjes, kinderloos) waren ook danig onder de indruk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 12 Dec 2018 20:11

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Oh wat heerlijk dat dat zo kon!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Dec 2018 20:39

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Nice!

Ik kan onze baby camera ook buiten de deur bekijken. En ook binnen waar de wifi niet toereikend is.

Wel heel fijn
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Dec 2018 21:32

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Handig UN. Dat is nog weer prettiger dan alleen een geluid babyfoon,
Vooral als je in een rumoerige ruimte zit kun je soms niet goed horen wat er gebeurd.
Zoals met buurtborrels. Wij gaan dan altijd ieder uurtje Ff thuis spieken. En hebben dus de geluid babyfoon wel bij.
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Dec 2018 20:43

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

R is vijf en blijft soms tien minuutjes alleen thuis. D is twee en die is wel eens slapend alleen. Ik app altijd m'n moeder wat ik ga doen en hoe lang het duurt en dat ze naar mn huis moet komen als ik niet binnen x aantal minuten weer app. Ze kan er in minder dan vijf minuten zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Dec 2018 21:15

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Nee, Mijn kinderen nog niet alleen thuis blijven. Geen idee wanneer wel.

Tijdje terug is hier in het dorp een vrouw van de fiets gereden. Gelukkig was ze nog aanspreekbaar, dus kom ze vertellen dat haar kindje thuis lag te slapen. Je hebt niet alles zelf in de hand!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 17 Dec 2018 21:27

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

De mijne zijn (sinds 1,5 jaar) regelmatig alleen thuis. Sowieso elke dinsdag zo’n 2,5 uur als ik aan het werk ben. Ook als ik boodschappen moet doen, met de een of de ander een ortho/ziekenhuis/whatever afspraak heb. ‘s Avonds is het nog niet voor gekomen, dan gaan ze altijd logeren, maar ze hebben nu ook wel de leeftijd dat ik dat aan zou durven als het voor komt. Ze zijn 12 en 9.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2018 09:53

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Grappig dat andere mensen er ook aan moeten wennen dat je dan ineens met maar 1 kind door de deur komt :)
Ik moest gisteren even iets bij mijn ouders ophalen, en ben met de jongste daar heen gelopen, mooi loopje voor de hond ook. Zij moeten er blijkbaar nog meer aan wennen dat er dan 1 thuis kan blijven dan dat ik dat moet. Mijn oudste had een humeur waar je u tegen zegt, en besloot gelukkig zelf al dat ze niet mee hoefde. Voor mijn ouders is dat dan toch wat onwennig ofzo.
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 21:36

Bericht 27 Dec 2018 18:32

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Mijn kinderen van 6 en 8 kan ik met een gerust hart wel even een half uurtje alleen thuis laten. Bijv. voor een korte boodschap of om frietjes te halen. Ze weten precies wat ze wel en niet mogen. De achterdeur laat ik van de knip af zodat ze veilig naar buiten kunnen. Ook heb ik altijd een briefje in m'n zak waarop staat dat mijn kinderen alleen thuis zijn met mijn adres er op en het telefoonnummer van mijn ouders. Je zult maar aangereden worden oid. Ook app ik mijn moeder dat ik even weg ben en dat ik weer thuis ben.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 31 Dec 2018 07:32

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Dec 2018 09:18

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

Heftig Raven, de manier van 'oppassen' van die ouders via de app op een kind van 2 vind ik persoonlijk ook niet superslim, sorry.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Dec 2018 09:20

Re: Vanaf wanneer kind alleen thuis?

En zo'n app heeft dus geen geluid?
Want dan hoor je je kind wel.

Dit is de reden dat wij T uit bed halen vannacht.
Te bang dat ik hem niet hoor en alleen geknal door de babyfoon hoor als we een stukje de straat in lopen.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers