Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Dec 2018 13:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb net (iets te vroeg) een test gedaan omdat ik een enorm voorgevoel had dat ik zwanger ben. En het lijkt zo te zijn. Zien jullie deze streep ook?

Afbeelding

Ik heb flink ingezoomd zoals jullie zien. Maar ik zie echt een streep.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 11 Dec 2018 13:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zie een streep!
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2018 14:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Jup. Als je 'm op de foto krijgt is het wel 'duidelijk'.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 11 Dec 2018 14:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Check!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Dec 2018 14:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Yes zo fijn dat jullie het ook zien! Ik zou pas dit weekend mogen testen officieel, dus ik houd nog een slag om de arm. Maar het ziet er hoopvol uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Dec 2018 14:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Die zie ik zeker wel!
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Dec 2018 14:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat leuk spannend voor jullie. Maar ik zie hem ook hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Dec 2018 14:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zie een streep! Voorzichtig gefeliciteerd! :)
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Dec 2018 16:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat spannend zeg! Ik zie ook een streep.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem244

Bericht 11 Dec 2018 16:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zie ook een streep. Alvast een voorzichtige gefeliciteerd
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 11 Dec 2018 16:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Als je zo een streep al zo te vroeg op de foto krijgt is het wel duidelijk! Alvast een voorzichtige felicitatie.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 11 Dec 2018 22:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja ik zie ook een streep, voorzichtig gefeliciteerd! Bij onze jongste had ik ook een paar dagen voor mijn nod zo'n test :-)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Dec 2018 22:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zie het ook hoor, hopelijk wordt de test over een paar dagen donkerder!
2012 & 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Dec 2018 17:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Even niet onder mijn eigen nick, al zijn er vast mensen die me herkennen. Ik wil dit niet herkenbaar online hebben staan.

Ik zie vaak onder foto's van kinderen op facebook reacties, wat een rijkdom! Ik kan me daar weinig bij voorstellen en denk alleen maar wat een gedoe. Ik heb geen hekel aan kinderen maar kan het me gewoon niet voorstellen dat ik blij zou worden van slaapgebrek, zorgen, de tropenjaren, altijd moeten plannen etc. Wat maakt voor de moeders hier dat je je kind als een rijkdom ervaart? Waar zit dat hem in? Wat is er zo leuk aan het hebben van een kind? Wat maakte dat jullie hiervoor gingen?

Bij mij en mijn vriend is het krijgen van kinderen niet heel vrijblijvend, inmiddels ben ik 33 en merk ik dat ik meer op een leeftijd kom dat we er echt over na moeten gaan denken wat we willen. Vanwege genetische belasting word ik namelijk rond mijn 37/38e onvruchtbaar. Maar hoe beslis je dit wanneer je het totaal niet voelt? Herkennen mensen dit? Het lijkt soms wel alsof iedereen een kinderwens heeft om me heen en niemand begrijpt hoe ik me voel. Het krijgen van kinderen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Ik ben soms gewoon bang dat ik achteraf spijt krijg en we moeten nu serieus keuzes gaan maken. Is dit een onderwerp om dan maar mee naar een psycholoog te gaan?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 12 Dec 2018 18:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat vervelend biechtje dat nu je leeftijd begint te dringen je daarin keuzes moet gaan maken. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het is zo bijzonder als zo'n mensje zo veel liefde voor je heeft en waarvoor jij het belangrijkste in zn leven bent. En dat is hij andersom ook voor mij. Maar dat betekent niet dat ik de dagen soms best lang vind duren en ik vaak aftel tot het moment dat zoon op bed ligt. Ik kan ook echt genieten als ik een paar dagen zonder kind op pad ga. Ik had van nature ook nooit dat moedergevoel en ging er na mn 30ste wel bewuster overna denken. Ik heb absoluut geen spijt en nr 2 is zelfs onderweg, maar ik denk dat ik ook heel gelukkig was geweest als ik geen kinderen had gekregen. Nu zoon er eenmaal is zou ik hem echter nooit meer willen missen. Ik denk dat het prima een onderwerp is dat je kan bespreken met een psycholoog.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 12 Dec 2018 19:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wij hebben hier oon lang over gepraat. Ivm mijn werk weet ik dat een kind niet zaligmakend is.
Wat de doorslag was is toch een gevoel van nieuwsgierigheid, welke kindje zouden wij maken, en hoe wij zouden zijn als ouder. En dat in combinatie met de wens om een kindje op te voeden en te zien groeien.
Nu ze er is, ben ik zo blij, het geeft mijn leven een nieuwe dimensie: ik ben moeder naast mijn andere rollen die ik heb.
Daarnaast vind ikde liefde voor je kind echt zo'n bijzondere liefde. Dat gaat zo diep, dat heb ik nog nooit eerder ervaren.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 12 Dec 2018 19:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Het is ook nogal een keuze die je samen maakt en dus heel goed dat je er zo over nadenkt.
Soms zou ik willen dat ik niet zo'n sterke kinderwens had gehad, want ik vind het pittig hoor! Super mooi, maar pittig. En dan niet eens zozeer het opvoeden, maar de onzekerheid die het mij brengt en het verantwoordelijkheidsgevoel, dat vind ik best een ding hoor. Al die emoties en gevoelens vind ik met momenten echt zo heftig dat ik gewild zou hebben dat ik 'gewoon' geen kinderen had gewild, wat een rust zou dat me brengen.
Maar man wat ben ik ook juist heel blij met mijn kinderen (ok, baby's worden nooit mijn ding)! Je krijgt er inderdaad veel voor terug, soms is het zoeken, maar iedere dag heeft meerdere momenten die ik weer op mijn lijstje van leuke, mooie, fijne, gezellige enz. herinneringen met die 2 kan zetten.

Ik denk dat je dit heel erg goed met een psycholoog kunt bespreken. Het is zo'n life changing iets..
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Dec 2018 20:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Bedankt alvast voor jullie antwoorden. Het ziekenhuis waar ik bekend ben biedt psychologische ondersteuning aan, ik denk dat ik me hier ga aanmelden om het over mijn dilemma te hebben. Gelukkig staan mijn vriend en ik er tot nu toe steeds hetzelfde in. Ook hij heeft geen kinderwens op dit moment.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Dec 2018 18:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Geen biecht, maar ik weet ook niet helemaal waar ik wel moet zijn, en een eigen topic wil ik niet.
XXX
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 18 Dec 2018 08:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Dec 2018 19:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Aandringen op actie! Passend onderwijs kan trouwens ook een rugzakje op het regulier betekenen he, bedenk daarin goed wat jij/jullie het beste lijkt. Maar een overgang naar een SBO klinkt logisch in dit geval, kinderen die de overstap maken komen vaak zo tot rust en vinden daardoor weer plezier in leren.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 13 Dec 2018 19:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ze krijgt al 3 jaar 3 keer in de week bijles, en kan nog geen letter lezen. Ze is 8 en zou met een beetje geluk boeken moeten kunnen verslinden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Dec 2018 20:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Popcorn wat vervelend! ik zou gesprek op school met juf en IB aanvragen, vragen wat zij gaan doen waardoor ze denken dat ze het nog tot de zomervakantie willen aankijken? Welke andere opties zijn er nog meer? ik zou regelmatig gesprekken plannen met de juf en IB zodat ze jouw horen en zodat jij hun hoort en dat er een gezamenlijk plan kan komen waar ook jij je goed bij voelt voor je kind.

Biechtje met geen kinderwens.
ik heb zelf wel kinderen, ik ben er ook gelukkig mee en ik heb ze ook gewild. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen het niet willen. Het is ook wel pittig, je moet er een stuk van je eigen dingen voor inleveren (vind ik zelf) maar dat wist ik zelf wel van te voren. Ik vind het lastig te omschrijven wat ik voel waarom ik graag kinderen wilde, het is echt een gevoel. Ik vind het 9/ van de 10 keer ook leuk, leuk om mee te gaan met hun ontdekkingstocht in alles, de onvoorwaardelijke liefde die ik van ze krijg, proberen ze een fijne jeugd te geven. Ik vind het gezellig met ze en grappig. Ik kan echt heel trots zijn maar ik kan ze ook wel achter het behang plakken :-) Maar het heeft ook wel zorgen, je altijd verantwoordelijk voelen, je wilt ze beschermen voor alles wat natuurlijk niet altijd lukt.
:heart: :heart: 2011
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Dec 2018 22:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Vergelijkbaar verhaal van mijn zoon. Groep 1, groep 1, groep 2, groep 3, groep 3, toen bleek hij een IQ van 69 te hebben en is hij overgegaan naar SBO. In een half jaar tijd heb ik een ander kind. Hij zit nu in groep 5. Ik zou absoluut actie ondernemen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Dec 2018 17:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb 23 november mijn spiraaltje laten verwijderen.
Zou ik nu zwanger kunnen zijn? Ik heb wel laatst wat krampen gehad. En ik heb nu erg zere borsten.

Maar heb geen idee wanneer ik kan testen. Mijn laatste menstruatie begon op 20 november maar dat was mer spiraal dus heb geen idee of dat dan wel zo geldt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Dec 2018 17:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik denk dat je meer in de richting van ‘ontpillen’, je eisprong of een naderende menstruatie moet denken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron