Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner op school, wat maken jullie?

<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Dec 2015 10:36

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier is het ook vrij intekenen met wat je wilt maken, ik heb alleen nog geen idee wat ik moet maken. Ze doen op de peuterspeelzaal een kerst ontbijt volgende week. Ik hoorde al een moeder welke poffertjes gaat maken. Denk dat ik zelf voor iets gezonds ga.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem154

Bericht 09 Dec 2015 10:53

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik keek even op de lijst...volgens mij wordt het een vreetpartij en blijft er veel over. 20 intekenplekken, en iedereen zie ik voor minimaal 14 kinderen iets maken. Man heeft 8 ingevuld. Er zitten 27 kinderen in de klas. Plus 2 juffen.

Vorig jaar bleef er ook gigantisch veel over. En waarschijnlijk flikkert iedereen het in de kliko, gezien al die fijne kinderhandjes eraan hebben gezeten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Dec 2015 12:11

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik zie ook overal 'allemaal', 'genoeg' en '25' ingevuld staan, maar ja, ik kan moeilijk niks maken omdat de rest al genoeg maakt. Heb het vakje 'hoeveel' gewoon opengelaten, eerst maar afwachten hoeveel appelroosjes er lukken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 09 Dec 2015 12:19

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier hing de lijst er ook. Er stond vooraf bij de opties 15 stuks geschreven, dat vond ik ook echt heel veel. Lijkt me niet dat dat allemaal op gaat.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 09 Dec 2015 18:54

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Hier is het de bedoeling dat je voor 5-8 kinderen wat maakt. Anders is het veel te veel idd. En groep 1-3 zonder toetjes omdat uit ervaring blijkt dat daar altijd weinig van gegeten wordt.
Ik hoop dat mijn man eraan gedacht heeft de lijst in te vullen.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Dec 2015 19:17

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Als het goed is hangt er bij ons op school morgen een lijst. Ik heb met J afgesproken dat we kaneel kerstboompjes gaan maken van bladerdeeg.
Hier is trouwens van school uit gevraagd om per hapje er maximaal 6 te maken omdat er anders veel te veel over blijft. Dat was vorig jaar ook zo en toen er alsnog heel veel over, zeker bij de kleuters.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 09 Dec 2015 21:14

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

M heeft cupcake gekozen. Ik heb mini cupcake vormpjes besteld en maak dan voor elk kind er 1.

T heeft pannekoeken gekozen. Daar maak ik 1 pak van. Probeer er wel iets leuks van te maken mbt thema kerst.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem193

Bericht 10 Dec 2015 10:31

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

-Ieniemienie- schreef:M heeft cupcake gekozen. Ik heb mini cupcake vormpjes besteld en maak dan voor elk kind er 1.

T heeft pannekoeken gekozen. Daar maak ik 1 pak van. Probeer er wel iets leuks van te maken mbt thema kerst.


Je zou ze in de vorm van een kerstboom kunnen maken?
<<

Anoniem275

Bericht 10 Dec 2015 11:10

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Wij maken mini pizza's :)
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Dec 2015 13:53

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Wij kregen gister de vraag of we ook wat wilden maken voor het diner. Vanmorgen hing de intekenlijst er en eerst wist ik niet wat ik moest maken maar mijn zoon wilde graag bladerdeeghapjes dus dan maken we dat. Vanuit de school is wel er wel bij gezegd dat we voor max 10 kinderen wat maken omdat er altijd zoveel is.
<<

Anoniem336

Bericht 11 Dec 2018 22:47

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Het is weer bijna zover...wat gaan jullie maken?

Ik heb mij heel makkelijk voor beide klassen ingeschreven op de pannenkoeken. Ik maak er kleine rolletjes van, met jam en chocopasta. En dan leg ik ze in de vorm van een kerstboom oid.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Dec 2018 22:54

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Voor ons de eerste keer dit jaar.
Heb me ingeschreven voor de fruitspiesjes. Wil kerstmannetjes maken van aardbeien, druiven en mini marshmallows.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Dec 2018 22:59

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Ik ga voor een tomatensoepje. Om het extra feestelijk te maken doe ik er als topping van die crunchie soepballetjes bij! :banaan:
<<

Anoniem313

Bericht 11 Dec 2018 23:25

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Wat zijn jullie er snel bij, hier hangt nog niks geen intekenlijst.
OF wacht, ho, nu krijg ik flashbacks naar twee jaar geleden toen ik de lijst helemaal heb gemist en er op de laatste dag alleen nog iets mega-bewerkelijks over was. Morgen ff heel goed om me heen kijken dus.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Dec 2018 23:45

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Haha UN.

De oudste krijg een briefje mee waarop staat waar we voor moet zorgen. Ik instrueer hem altijd een makkelijk hapje uit te zoeken :vuurwerk: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Dec 2018 07:17

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Wij mogen poffertjes gaan bakken! Iemand een idee om daar nog wat leuks mee te doen?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Dec 2018 09:07

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Mijn zoon heeft zelf ingetekend. “Doe maar lekker makkelijk van die mini pizza’s!” :laughcry:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 12 Dec 2018 09:51

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Onze oudste heeft coeliakie, een klasgenootje ook. Wij maken voor hen een eigen kerstbuffetje zodat ze ook iets te kiezen hebben. Dus voor 2 kinderen: pannenkoekrolletjes, worstjes, blokjes kaas, stokbroodje, smeerkaas met soepstengel, fruit, komkommer en tomaatjes. Een soepje vooraf en als toetje een waterijsje. Meer dan zat, wat overblijft kan worden verdeeld over de andere kinderen.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Dec 2018 09:57

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Vanochtend hing hier de lijst maar het is hier vrij inschrijven, dus geen voorgedrukte opties. S wil graag kerstkoekjes meenemen dus die gaan we maken.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 12 Dec 2018 10:23

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Suus schreef:Wij mogen poffertjes gaan bakken! Iemand een idee om daar nog wat leuks mee te doen?
Ik vul de poffertjes wel een met kaas of appel. (Hele kleine blokjes in het beslag in de pan leggen). Kan natuurlijk met van alles. Erg lekker.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Dec 2018 11:00

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Voor mij volledig nieuw aangezien dit pas de derde schoolweek voor mijn zoon is.
Gisteren bracht ik hem naar school en daar hing een voorgedrukte lijst met precieze omschrijving wat er gekocht/ gemaakt moet worden. Echt met merk ed beschreven dus het liet weinig ruimte voor creativiteit over.

De dingen zoals de kant en klare ijsjes en pakken appelsap waren al allemaal weg, ik heb me maar ingeschreven voor 15 mini pannenkoekjes. De optie 15 pannenkoekjes met poedersuiker en stroop waren al weg, dus ik ga er vanuit dat er van mij verwacht wordt dat ik 15 naturel pannenkoeken af lever. Ik zal eens in de trapkast gaan kijken of ik nog een kerstboom vormpje of sterren tussen de koekjes uitstekers heb zitten om er nog iets van te maken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Dec 2018 11:02

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Meg schreef:
Suus schreef:Wij mogen poffertjes gaan bakken! Iemand een idee om daar nog wat leuks mee te doen?
Ik vul de poffertjes wel een met kaas of appel. (Hele kleine blokjes in het beslag in de pan leggen). Kan natuurlijk met van alles. Erg lekker.


Ik zag laatst poffertjes in een rondje opgestapeld als een kerstboom, gewoon vast plakken met een mengsel van poedersuiker en water en dan op het laatste moment poedersuiker over de poffertjes kerstboom strooien. Je zou er nog blauwe bessen of frambozen of zo tussen kunnen plakken als soort van kerstballen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Dec 2018 11:40

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Wij hebben een briefje gekregen waar je 3 dingen op moet schrijven die je zou willen maken. Juf kiest daarvan 1 uit die ik dan moet maken.

Ik heb opgeschreven
Mini pizza
Mini quiche
Bladerdeeg hapje met kaas
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 12 Dec 2018 11:47

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

minoessepoes schreef:Voor mij volledig nieuw aangezien dit pas de derde schoolweek voor mijn zoon is.
Gisteren bracht ik hem naar school en daar hing een voorgedrukte lijst met precieze omschrijving wat er gekocht/ gemaakt moet worden. Echt met merk ed beschreven dus het liet weinig ruimte voor creativiteit over.

De dingen zoals de kant en klare ijsjes en pakken appelsap waren al allemaal weg, ik heb me maar ingeschreven voor 15 mini pannenkoekjes. De optie 15 pannenkoekjes met poedersuiker en stroop waren al weg, dus ik ga er vanuit dat er van mij verwacht wordt dat ik 15 naturel pannenkoeken af lever. Ik zal eens in de trapkast gaan kijken of ik nog een kerstboom vormpje of sterren tussen de koekjes uitstekers heb zitten om er nog iets van te maken.

O daar zou ik een beetje recalcitrant van worden en het toch een beetje naar mijn eigen hand zetten. Juist omdat jij altijd zo lekker creatief kookt. Ze zullen het tijdens het kerstdiner vast niet weigeren omdat t niet precies aan de opdracht voldoet.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 12 Dec 2018 12:00

Re: Kerstdiner op school, wat maken jullie?

Suus schreef:Wij mogen poffertjes gaan bakken! Iemand een idee om daar nog wat leuks mee te doen?

Ik had laatst dit gemaakt en mijn neefjes en nichtjes waren er echt dol op!

Poffertjes met zuivelspread er tussen en met plakjes aardbeien.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... essandwich
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi, Verde