Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #13

<<

caribbeanlover

Bericht 10 Dec 2018 11:22

Re: Wat eten we vanavond? #13

Bao pao met satesaus.

Gister uit eten geweest indiaas. Mijn vriendin en ik hadden hetzelfde. Afgelopen zomer had zij dat ook en ik had geproefd was erg lekker vandaar de keuze. Het was niet normaal pittig en ik heb een paar happen genomen. De rest hebben we laten inpakken om mee te nemen (is normaal daar). Later zag ik de eigenaar, hij vroeg hoe het smaakt en ik heb eerlijk gezegd dat het echt te pittig voor mij was. Dat zij het in de zomer was en heel anders smaakte. Hij vond het vervelend en zei dat ik dat gewoon aan kan geven zodat ze het mild maken. Ik zei hem dat ik daar op dat moment nooit aan denk en me zo lullig voel dan. Heb hem wel gezegd dat de bediening vroeg hoe het was en dat ik tegen hu zei dat ik het te pittig vond. Dat ik graag had gezien dat zij daarop in zouden spelen dus hij ging het ze zeggen. Omdat hij het zo sneu vond kreeg ik een nieuwe portie met rijst erbij wat ik mee mocht nemen. Het duurde niet lang, maar mijn vriendin wilde een bepaalde trein halen en dus heb ik haar mijn eten wat ze al hadden ingepakt gegeven. Zo had ze naast haar deel nog wat extra's. Toen ik het kreeg was ze nog niet weg dus had ze het ook kunnen krijgen.
Goede service daar! :).

Dag lief dagboek!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Dec 2018 12:16

Re: Wat eten we vanavond? #13

Haha, wat vriendelijk van de eigenaar CBL!

Ik maak zoete aardappelfrietjes met paarse spruitjes, gebakken champignons en een stukje kangaroo biefstuk.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Dec 2018 12:28

Re: Wat eten we vanavond? #13

Harrison schreef:Haha, wat vriendelijk van de eigenaar CBL!

Ik maak zoete aardappelfrietjes met paarse spruitjes, gebakken champignons en een stukje kangaroo biefstuk.


Ja he zeker weten! Wij nemen het eten vaak mee als het over is. Een keer zagen we thuis dat ze alles bij elkaar hadden gedaan. Ik bellen kreeg ik het de volgende keer gratis. Een andere keer ging ik het ophalen (ze bezorgen hier niet). Eenmaal thuis had ik wat anders. Weer gebeld en de volgende keer kreeg ik het gratis. Als we daar gaan eten gaat het altijd goed dus ik neem aan met ophalen/restje meenemen dat het ook goed gaat. Over de bakjes zit aluminiumfolie dus check ik het nooit.
We hebben ook regelmatig wat drinken van het huis gehad als de eigenaar er was.
Bij de hete gerechten staat het er bij, maar die van gister hoort niet zo te zijn en anders kunnen ze beter van die pepers wat je vaak ziet ervoor zetten.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Dec 2018 12:38

Re: Wat eten we vanavond? #13

Goed dat je het meeneemt als je het niet op krijgt CBL. Veel mensen vinden dat lastig om te vragen, maar ik vind het zo ontzettend zonde als er voedsel weg wordt gegooid.
Wel gek dat ze het een keer allemaal bij elkaar hadden gegooid, niet handig met eventuele allergieën en eet wensen.
10.04.17
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Dec 2018 12:59

Re: Wat eten we vanavond? #13

Saga schreef:Goed dat je het meeneemt als je het niet op krijgt CBL. Veel mensen vinden dat lastig om te vragen, maar ik vind het zo ontzettend zonde als er voedsel weg wordt gegooid.
Wel gek dat ze het een keer allemaal bij elkaar hadden gegooid, niet handig met eventuele allergieën en eet wensen.


Zij willen juist dat men het meeneemt en vinden het zonde aangezien ze het anders weggooien. De 1e keer stelde ze het zelf voor, want wij wisten er niet van. Gister zaten mensen naast ons gek te kijken...........dat zijn mensen die makkelijk eten weggooien wat nog prima te eten is de volgende dag of een andere dag. Ik heb het in de vriezer gedaan, want ven deze week jarig hebben we nog een feestmaal.Ik vind dat doggybags hier geintroduceerd moeten worden.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 10 Dec 2018 13:33

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef: Gister zaten mensen naast ons gek te kijken...........dat zijn mensen die makkelijk eten weggooien wat nog prima te eten is de volgende dag of een andere dag.

Stond dat op hun voorhoofd of kon je dat aan ze ruiken?

Wij eten vanavond een ovenschotel. Moet nog bedenken wat er in gaat.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 10 Dec 2018 15:17

Re: Wat eten we vanavond? #13

Groentesoep met stokbrood
Maart 2014
Februari 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Dec 2018 17:00

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik ga zo een ovenschotel maken met aardappeltjes, prei, paprika, ui, ham en ananas. Ik ben heel benieuwd.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Dec 2018 17:10

Re: Wat eten we vanavond? #13

Speklapjes, bloemkool en aardappels.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Dec 2018 19:01

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn vriend heeft paella gemaakt met vegakip, was superlekker!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 10 Dec 2018 23:46

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij zijn even naar een eetcafe geweest. Ik had gamba's in sausje van limoen en kokos vooraf, en daarna ossenhaas met pepersaus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Dec 2018 13:13

Re: Wat eten we vanavond? #13

Geconfijte ganzenbout met wortel en bietjes uit de oven.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Dec 2018 13:21

Re: Wat eten we vanavond? #13

Caulfield schreef:Mijn vriend heeft paella gemaakt met vegakip, was superlekker!


Lijkt me lekker! Heb je een receptje?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 11 Dec 2018 14:16

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij eten ratatouille (paprika, courgette, aubergine, ui) met rijst, hamblokjes en mon chou.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 11 Dec 2018 14:19

Re: Wat eten we vanavond? #13

Aardappels, een salade en een bourgondische kipfilet.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Anoniem247

Bericht 11 Dec 2018 15:44

Re: Wat eten we vanavond? #13

Bloemkool gehakt ovenschotel
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 11 Dec 2018 17:29

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mijn zoontje mocht kiezen net na de zwemles en het word pizza. Ligt net in de oven.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Dec 2018 17:39

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mn man maakt z’n signature dish: tortellini met spinazie en venkel. Lievelingseten van m’n jongste.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 11 Dec 2018 17:41

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij eten groene curry met rijst.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Dec 2018 21:33

Re: Wat eten we vanavond? #13

Een restje lasagne.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Dec 2018 22:38

Re: Wat eten we vanavond? #13

Saga schreef:Goed dat je het meeneemt als je het niet op krijgt CBL. Veel mensen vinden dat lastig om te vragen, maar ik vind het zo ontzettend zonde als er voedsel weg wordt gegooid.
Wel gek dat ze het een keer allemaal bij elkaar hadden gegooid, niet handig met eventuele allergieën en eet wensen.
Ik vraag het tegenwoordig ook, als het nog een redelijke portie is. Niet als er nog maar een paar happen in mijn bord liggen. 'Vroeger' voelde ik me ook wel eens bezwaard om dat te vragen, maar tegenwoordig heb ik er minder moeite mee.
2012 & 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Dec 2018 22:39

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik had een wokgerecht gemaakt met rijst, kip, paprika, ui, selder en zoetzure saus. Heerlijk!
2012 & 2016
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Dec 2018 09:58

Re: Wat eten we vanavond? #13

Pasta.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Dec 2018 10:01

Re: Wat eten we vanavond? #13

Snoes schreef:
Saga schreef:Goed dat je het meeneemt als je het niet op krijgt CBL. Veel mensen vinden dat lastig om te vragen, maar ik vind het zo ontzettend zonde als er voedsel weg wordt gegooid.
Wel gek dat ze het een keer allemaal bij elkaar hadden gegooid, niet handig met eventuele allergieën en eet wensen.
Ik vraag het tegenwoordig ook, als het nog een redelijke portie is. Niet als er nog maar een paar happen in mijn bord liggen. 'Vroeger' voelde ik me ook wel eens bezwaard om dat te vragen, maar tegenwoordig heb ik er minder moeite mee.


Daarom moet de doggybag hier (meer) geintroduceerd worden er wordt teveel weggegooid. Ik zag ooit een docu dat ze over gebleven eten van restaurants gingen rondbrengen bij daklozen. Bij mijn mans vorige baan hebben ze ooit broodjes aan daklozen uitgedeeld, deden dat regelmatig omdat er soms veel over was. Vroegen de daklozen waarom er geen broodjes zalm bij waren omdat een andere keer wel zo was..............hoe ondankbaar kan je zijn!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 12 Dec 2018 10:03

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik denk dat ik aardappeltjes uit de oven maak met wortel en een stukje vis erbij.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers