Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Dec 2018 08:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Huh Meg daar snap je ook niets van, gekke kinderen! Ik duim dat hij vandaag weer is aangekomen!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Dec 2018 10:23

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nou die N houdt iig van verassingen;) snap wel dat je t spannend vind. Ik vind dat stiekem nog, laat staan jij met jullie mannetje.

Haha uffe, ook lekker als de kids zich zelf kunnen vermaken


Ik heb gisterochtend boven gepoetst.. smiddags wel lekker met y op de bank gelegen! En daar nog in slaap gevallen..:)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Dec 2018 11:29

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh hoe fijn om met een baby op de bank te liggen, zo lekker op je borst, dat is echt een van de beste dingen!

F. en ik hebben net kruidnootjes gebakken, zo nog even een ovenschotel maken voor vanavond en dan lekker samen even naar bed:) Hoop dat ze het pikt haha. Gelukkig tv op de slaapkamer dus die zet ik gewoon aan:)
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 06 Dec 2018 09:30

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Highway nog gefeliciteerd met je baan. Dat had ik nog niet gezegd geloof ik.

Meg fijn dat je mannetje nu wel aan komt. Hopelijk zet dit zich door zo!! Wat eng zeg dat blauw zien.

Uffe even lekker rustig aan doen dan. Lekker zelf kruidnootjes gebakken!! Hoe is het met je dochter? Slaat de ab een beetje aan??

Elroya beetje aankeuvelen(is dit Brabants of?) met de kleine. En jammer dan dat het thuis niet altijd opgeruimd is. Er zijn andere prioriteiten toch. Je bent ook nog niet zo lang geleden bevallen en zo te lezen vind je vriend het prima!!

Nou eergisteren groei echo gehad. Hij word nu geschat op bijna 2300 gram! Dan zou hij in 3 en halve week 800 gram zijn aangekomen. Suikers zijn op zich prima. Hier en daar een uitschieter. Maar hersteld zich ook snel. Vreemde is dat ik maar 500 gram ben aangekomen zelf. Je zou toch denken dat als de baby 800 aankomt ik dat minstens ook aan moet komen? Ik vertrouw die metingen niet zo. Echoscopiste zei dat buikje op de bovenste lijn zat, zelf gezien ook. En gyn zei dat het erboven zat. Iedereen leest zo een grafiek dan toch ook anders af.
Ik ga sowieso over naar de gyn. Volgende week dan laatste keer verlos. Over 2 weken alweer een echo. En hij moet toch wel echt gaan draaien. Hij zit nu als een boeddha in mijn buik. Soort kleermakerszit met beentjes dus onderin. Hoofdje onder ribben. Dat voel ik ook als ik op mijn rug lig. Vruchtwater heeft ie genoeg dus ze zeggen dat het nog moet kunnen. Draait hij niet zal het denk ik toch een keizersnede worden. Stuitbevalling durven ze niet aan ivm risico’s die ik toch al heb. En laten draaien weet ik niet of ik dat wil, en ze weten niet of dat lukt omdat ze misschien door mijn gewicht geen grip kunnen krijgen op de baby. Ijzer was prima 7.2. Baby was met echo op zijn knuistjes aan het sabbelen lag wat te gapen en te strekken en vooral lag niet stil! Dat was het wel zo een beetje dacht ik.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Dec 2018 15:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, ja das heerlijk!! Merk alleen dat ik dat nu veel te weinig doe met meerdere kinderen. Ý draait veel meer mee in t ritme. Nu ook, ze had wat moeite met in slaap komen dus ligt nu in mn armen te slapen. Maar nu ze slaapt moet ik haar eigenlijk weg leggen want zoon is ook wakker en kan zo niet zn bed uit. Echt samen op de bank komt veel te weinig voor
Hoe is t trouwens met je dwsrsliggertje?

Justmedaan, ook al een dwarsligger.. Hopenlijk draait ze nog!
Qua gewicht, ik denk dat je door t dieet toch ook wat afvalt, dus dat je daarom minder aankomt dan dat de baby doet

Met, hoe is t daar?

Hier valt ze nu al 2 avonden na de voeding van 22 uur zelf in slaap ivm onrust! Alleen nuh komt ze al 2 nachten om 3 uur haha. Da's dan toch weer wennen haha
Ben nu sowieso wat meer aan t kijken naar haar slaapjes. Haalde haar snel uit de box/bed als ze ff onrustig was, maar probeer t nu wat langer vol te houden of alleen ff aai te geven, en valt me op dat dat juist soms best goed gaat. Niet altijd, dus noig wel zoekende
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Dec 2018 19:49

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Justmedaan, leuk om te zien he dat sabbelen op de knuistjes. Als ze dat dan ook doen als ze geboren zijn is het een soort van herkenning, zo lief! Het kan trouwens goed dat de baby meer aankomt dan jij zelf hoor, ik ben pas 4 kg aangekomen. Als ik zwanger ben vergt dat vrij veel van mijn lichaam waardoor ik afval. Baby pikt alles. Gelukkig komt het daarna weer goed:) Draaien kan nog makkelijk, ze gaan ook pas bij 34 weken echt kijken en dan is er nog niet zoveel aan de hand. Met 36 weken gaan ze pas proberen te draaien.

Elro, zijn jullie weer helemaal opgeknapt allemaal? Onze dwarsligger ligt vanaf 36 weken goed, inmiddels ook ingedaald dus dat is heel fijn:) Kan geen kant meer op volgens de vk. Ze is ook nog maar klein he! Ik weet nog dat ik F. ook heel snel bij me pakte. Mijn moeder zei al wacht maar bij een tweede gaan ze veel sneller in bed en nog maar even blijven liggen. Ben benieuwd haha.

We hebben gisteren nog een hele leuke sintviering gehad bij mijn ouders. Het was erg gezellig en F. was zo blij. Ze heeft heel de dag geroepen dat het pakjesfeest was. Toen we daar kwamen en eerst nog gingen eten ging dat ook goed ben echt trots op haar want haar geduld werd wel op de proef gesteld. We zijn onwijs verwend. Vandaag wilde ze eigenlijk niet naar de gastouder omdat ze met haar nieuwe speelgoed wilde spelen. Toch gedaan want moeders is lekker naar de kapper geweest. Kan ik straks shinen in het kraambed *ahum*

Vanmorgen bij de kapper trouwens weer bijna flauwgevallen, had een tijdje in de spoelbak "gelegen" en met opstaan ging het bijna mis. Ik had net zoiets van het gaat weer goed, ga morgen even boodschappen doen met de auto maar nu durf ik weer niet :thumbdown:

Verder vandaag weinig energie dus ook weinig gedaan, ga nu nog even een babylegging knippen want heb nog een leuk stofje gekocht. Daarna hoop ik dat man thuis is en we lekker samen op de bank kunnen:)
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Dec 2018 06:49

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ohja, ze was ingedaald ja, dan moet ze wel goed liggen haha.
Leuk dat F t zo goed gedaan geeft! Maakt t meteen nog een leuker feest.
Ohja, vanuit 'lig' overeind komen is niet helemaal goed voor je. Gelukkig zie je er nu weer goed uit;)


Nouja indirect heeft je moeder gelijk. Is t niet omdat t de 2e is en je dus makkelijker zou zijn, is t wel omdat je simpelweg wel moet omdat je er nog 1 (of 2) hebt. Ik zei gisteren nog tegrn vriend (hij vond dat ik er moe uit zag..) dat ik nu gewoon niet op de bank kan relaxen met Y, omdat R er is. En dat ik alles overdag zelf moet beslissen terwijl t nog zon zoektocht is. En idd met eten was Y wat aan t jammeren (echt huilen ook niet eens), en toen kon ik eindelijk overleggen haha (waar op vriend idd reageerde laat haar zo nog maar even liggen). Maar Savonds blijft ze wel beneden en vaak ook bij mij, gewoon om dat dat nog even kan!! En t weekend ga ik ook bewust een x met Y liggen. En zo lag zoon met 1 week al op zn eigen kamer snachts. Nu slaap ik redelijk met Y langs ons, maar denk dat t ook rust geeft als ze in haar eigen bedje slaapt. Maar nu vind ik dat ineens ook weer een stap.. Ach die eerste weken zijn zo moeilijk haha... er kwamen nog wat verlate kraamtranen uit haha.
(Wat een lang hak op de tak verhaal..)

Had vanacht trouwens t nachtlampje uitgelaten. Heeft al die tijd aangedaan zodat ik haar snachts goed kon zien. En nu is ze vanacht niet uit zich zelf wakker geworden en ligt ze nu nog te slapen:)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2018 07:31

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

JMD als een baby aan komt hoef je zelf niet aan te komen. Ik ben tussen week 24 en 36 niks aangekomen, nog geen halve kilo
En de baby uiteraard wel! ;)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Dec 2018 08:02

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dan zal het inderdaad toch een combi zijn dat ik afval door het koolhydraat arm eten en de baby wel aankomt doordat hij toch pakt wat nodig is uit voeding en van mijn reserves. Het klonk alleen niet logisch haha. Ach ja is ook de eerste dus wat weet ik er nou van.

Elroya: begrijpelijk dat je soms in tweestrijd staat met 2 kindjes nog thuis. Waarvan de ene toch ook nog hulp nodig heeft. Dat heeft vast even zijn tijd nodig om ritme te vinden. En met onvoorspelbare kleintjes komt dat misschien wel helemaal niet denk ik. Doen meestal net iets wat niet uit komt.

Uffe: als ik bij de fysio ben en ik moet lang op mijn rug liggen word ik sowieso akelig( dat zal dat bloedvat wat affeklemd word wel zijn) en als ik dan omhoog kom moet ik ook ff bijkomen hoor. En dan ga ik meestal eerst nog op mijn linkerzijde liggen. Zo ook na een echo. Alleen ik val dan nog niet flauw maar mijn bloeddruk is ook hoger. Ja heb inderdaad met 34 weken weer echo ook groei en meteen kijken hoe hij dan ligt. Heb zelf het gevoel dat ie zo wel prima ligt. Maar misschien dat hij verder aan het einde toch draait nog.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2018 08:15

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dat was het bij mij inderdaad ook. Meteen toen ik anders ging eten door zwangerschapsdiabetes kwam ik niets meer aan. Pas in de laatste weken (toen hield ik me er iets minder streng aan) kwam ik nog wat aan.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Dec 2018 10:57

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elroya, lastig soms, kan me dat best voorstellen. Hopelijk vindt je gauw je weg een beetje in de dagelijkse dingen en het ritme. 's Avonds de kleine nog lekker bij je is toch ook prima. Voor je het weet is dat moment natuurlijk ook weer voorbij inderdaad. Zeker deze winteravonden lijkt me het heerlijk nog gewoon lekker de knuffelen met de kleine.

Uffe, wat eng, weer bijna flauwvallen. Snap best dat je daardoor een beetje angstig wordt voor bepaalde dingen. Rustig aan. Is het broekje nog gelukt? Ik wil eigenlijk ook nog wat maken voor de baby, maar heb er zo weinig energie voor. Niet zozeer het naaien zelf, maar meer alles pakken, klaarzetten, tafel weer een zooi, daarna opruimen, etc. Hopelijk komt de zin nog wel. Heb nog een hele to-do-list liggen, waaronder een vlaggenlijntje met naam. Nu we eruit zijn wil ik die ook echt nog wel maken op tijd. Misschien dit weekend. Moet ik alleen even opletten dat N. niet meekijkt als ik de naam uitsnij en erop pers :wink:

Meg, hoe gaat het nu? Is hij nog weer wat aangekomen?

Highway, officieel gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wel iets leuks om uiteindelijk naar uit te kijken als het einde van je verlof in zicht is? Gelukkig duurt dat nog even. Eerst maar eens verlof, dan hopelijk lekker veel genieten van de baby :wink:

Hier even een wat lastige paar dagen. De vriendin van een collega van mijn vriend is woensdag bevallen met een spoedkeizersnede, met ongeveer 35 weken. Qua termijn op zich niet heel ernstig, baby is dan immers al bijna volgroeid. Ze had de baby alleen al twee dagen niet gevoeld. Ze had niet later moeten bellen, baby is met spoed gehaald i.v.m. zuurstoftekort. Heb heel erg me ze te doen, die vrouw is hier net vanuit het buitenland. Spreekt de taal niet en spreekt ook niet bijzonder goed Engels. Baby is overgebracht naar het Sophia Kinderziekenhuis. Geen idee hoe het nu allemaal precies gaat, maar met dit soort dingen wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt. Mijn vriend was ook best geschrokken. Hopelijk gaat alles goed komen.

Verder zijn wij in huis zo goed als klaar. Co-sleeper staat naast mijn bed. Nieuw ledikant van mijn moeder gekregen, die omgebouwd tot co-sleeper. Box staat, eigenlijk alles is in huis wat we moeten hebben, commode is gevuld, etc. Ga binnenkort maar de tas klaarmaken en ook gelijk een logeertas voor N. Verder weinig nieuws. Ik rommel gedurende de dag een beetje aan in huis, rust tussendoor en dan kom ik de dagen wel goed door.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Dec 2018 11:20

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hoi, even een korte ego update (Ik ben de laatste dagen even te moe om te reageren... ondanks dat ik redelijk slaap.)
N. is vandaag eindelijk voor de tweede dag achter elkaar aangekomen. Hopelijk betekent dit dat hij eindelijk gestopt is met jojoën.
We hebben maandag nog een afspraak staan bij de kinderarts en ik ben zo optimistisch dat ik die afspraak bijna al wil afzeggen, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Dec 2018 11:57

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat fijn om te horen Meg!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Dec 2018 14:37

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Parisienne, zo'n voorbeeld zet je dan idd weer met beide benen op de grond.. Hopenlijk gaat alles goed met t kind van de collega.
En heerlijk nog ff aanrommelen in huis. Haha ja voorbereidingen qua naam wordt lastiger met je dochter. Dochter kan al wel lezen, maar dat duurt wat langer. En Y begint met een moeilijkeetter, dat was ook een geluk haha.

Meg, fijn! Hopenlijk zeg hij dat lijntje idd voort!
En ik herken je moeheid. Je staat toch de hele dag 'aan'.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 07 Dec 2018 18:26

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Inderdaad, het komt ineens heel dichtbij dan. En bij zuurstoftekort is ook niet altijd gelijk de 'schade' te merken, dat kan ook pas op de lange termijn natuurlijk. Hoop dat vriend vanavond meer hoort. Hij is nu veel extra aan het werk (en hij werkt al zoveel). Doet hij uiteraard met liefde voor zijn collega hoor. Zodat hij veel bij zijn vriendin en baby kan zijn.

En ja, hier met N. is het een beetje oppassen in huis. Proefdruk geboortekaartje ook goed verstopt, you never know. Ze voelt zich alleen wel achtergesteld dat ze de naam niet mag weten. Heb maar gezegd dat we eerst de baby willen zien en vasthouden en dat we dan de juiste naam kiezen. Ben anders zo bang dat ze zich verspreekt.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Dec 2018 18:42

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik had op de proefdruk Truus geschreven. Ik durfde de gok niet te nemen, vooral niet met oudste dochter vriend haha.
Dochter wilde de naam ook weten wat natuurlijk niet ging. Ons geluk was de geplande inleiding. Daarom avond voordat ik naar t zkh moest de naam wel verteld. Zij voelde zich vereerd, en in t ergste geval wist de juf en mn ouders de naam eerder, maar dat woog niet op tegen het gevoel voor t samen een geheimpje hebben met dochter
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Dec 2018 20:56

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Parisienne, wat is dat lastig zeg, zet je inderdaad weer met beide benen op de grond. Ik heb het broekje geknipt maar nog niet in elkaar gezet. Ik heb vandaag weer zo weinig energie. Het is inderdaad vooral er tegenop zien om de naaimachine te pakken en de goede kleur garen in te rijgen enzo. Echt zo stom want het is niet veel werk. Ja dat is lastig als je dochter al zo goed kan lezen, hier kan ze alleen de F. dat scheelt haha. We hebben haar ook het geboortekaartje laten zien en dat vond ze shattig.

Meg, fijn dat hij weer is aangekomen. Dit gaat de goede kant op! Verder zelf lekker rustig aan doen.

Elroya, ik heb nu al veel tranen, dat gaat wat worden als de baby er eenmaal is! Al het goed voelt om haar bij je te hebben lekker doen dan toch?

Ik ben vandaag zo vreselijk moe, k heb nergens zin in en wil het liefst de hele dag huilen. Ik kan niet zeggen waar het door komt want 's nachts slaap ik nog aardig. Man is zo druk met werken en doordat F. niet fit is duren de dagen zo verschrikkelijk lang. Vanmiddag had ze ook ineens weer in haar broek geplast, dat heeft ze echt al maaaaaaanden niet gedaan. Eigenlijk vanaf het moment dat ze zindelijk is maar 2x ofzo. Is dat dat uitproberen waar ze het over hebben? Morgen moest man eigenlijk ook weer de hele dag werken maar hij gaat maar tot de middag, ik trek het gewoon even niet.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 08 Dec 2018 10:50

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh ik had dat met mijn neefje, dat hij zich achtergesteld voelde de naam niet te mogen weten (terwijl alleen mijn man en ik het wisten).
Wel mooi dat je de dag van te voren nog een geheimpje met je dochter hebt kunnen hebben, Elroya.

Herkenbaar van de naaimachine, Uffe. Ik keek er zo naar uit na de zwangerschap weer tree gaan naaien, maar ik ben nu idd gewoon te moe voor dit kleine handelingen, haha. En ik wil zoveel mogelijk babyknuffelen natuurlijk.
Heftig hoe je je voelt. Fijn dat je man vandaag een kortere dag werkt.
En misschien echt een ongelukje bij F, omdat ze niet fit is? Ik was er ook heel erg bang voor bij M, maar op een ongelukje na, blijft ze gelukkig droog.

Nou, N. lijkt nu eindelijk de goede kant op te gaan. Vandaag ook weer aangekomen. Hij zit nog niet op zijn geboortegewicht, maar we komen in de buurt.
Nu staan we natuurlijk nog steeds in de energiespaarmodus. Probeer dat heel langzaam af te bouwen. Hij moet het toch ook zelf gaan doen. Voor nu dus een kruikje minder.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 08 Dec 2018 18:42

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elroya, ik ga dat laatste onthouden. Wie weet is dat nog wel een idee. Heel leuk bedacht in ieder geval! Een andere naam op het kaartje wilde ik niet, ik wilde precies zien hoe het eruit zou komen te zien met naam e.d.

Uffe, hoe is het vandaag? Die laatste loodjes wegen dan ineens zwaar hé? Jammer dat je ook niet toekomt aan het naaien uiteindelijk. Al hoop ik dat het vandaag wel gelukt is. Hier niet, ik was vandaag ook weer zo moe. En nog over het ongelukje van F., kan het niet ook een deel spanning zijn dat meespeelt? Ze zal vast haarfijn doorhebben dat er toch spannende tijden gaan komen en er dingen gaan veranderen.

Meg, wat fijn dat het beter lijkt te gaan met N. Zal een stuk aan zorgen wegnemen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 10 Dec 2018 10:02

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg, fijn dat N. is aangekomen! Gaat het goed met een kruikje minder? Hij geeft deze week wel weer kouder weer aan dus helemaal niet gek als hij er straks nog weer een kruikje bij wil hebben hoor!

Parisienne, F. wilde van de week ook ineens de naam weten. Ik heb maar gezegd dat het nog een geheimpje is. Nu denkt ze dat wij het ook niet weten dat alleen de verloskundige het weet. Nou ja laat maar even zo haha. Van die proefdruk had ik overigens ook hoor, er moest en zou de naam op komen vooral omdat ik wat bevestiging nodig had:)
Het gaat inmiddels wel beter maar ik ben niet mezelf op het moment (wat ook wel logisch is opzich). Minste geringste moet ik huilen. Zaterdagmiddag is F. lekker naar mn moeder geweest en zijn man en ik even koffie wezen drinken en een taartje eten in de stad. Gewoon om even uit huis te zijn. Gisteren hebben we de kerstboom versierd en nu begint de gewone week weer haha! F. naar de psz, ik heb net de laatste enveloppen geschreven en de postzegels besteld, want die hadden ze niet op voorraad op het postkantoor.

Ik denk inderdaad dat het een eenmalig ongelukje was bij F. ze heeft het niet meer gedaan enw as er zelf ook wel erg verdrietig van. Had mama ook nog eens boos gedaan dus het had nogal indruk gemaakt. Voel ik me weer schuldig...gevolg huilen.

Morgen bij de vk toch maar even bespreken.

Ik ga nog even de traktaties voor de psz. en gastouder maken, tenminste half want ik ben WEER de snoepjes vergeten:S
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Dec 2018 14:52

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Gelukkig dat het iets eenmaligs was, Uffe.
Hoe gaat het met jou zelf? Nog last van je lage bloeddruk? Hoe zit het eigenlijk met je misselijkheid?

En hoe gaat het met jou Parisienne?

Wij zijn vanmorgen met N. nog naar het zkh geweest. Nav vorige week. Hij is nog een keertje nagekeken en weer helemaal goedgekeurd.
En... hij zit eindelijk op zijn geboortegewicht! (Nou ja, op 4 gram na dan ;))
We hebben gisteren voor het eerst met hem gedoucht. Oh hij vond het zo fijn. Viel gewoon bijna in slaap. Zo genieten.

Hoe gaat bij jou zelf het herstel na je bevalling, Elroya? Ik moet zeggen dat het bij mij verrassend snel gaat. Pas mijn spijkerbroeken zo goed als weer, vloeien is al gestopt en voel me eigenlijk al best weer mezelf. Ik vind mijn baby buiten de buik zoveel leuker dan in mijn buik ;)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Dec 2018 20:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, het klinkt alsof je kleine meid zich snel mag aandienen, met j flauwvallen, moeheid, vergeetachtigheid. Ik duim lig voor je! En verder maar gewoon zoveel mogelijk rustig aan doen he!

Meg, fijn dat hij op zn geboortegewicht zit! Normaal zeggen ze dat ze er 2 weken over mogen doen, dan scheelt dat helemaal niet zoveel bij N, goed hoor!
En fijn dat je jezelf zo goed voelt! Hier paste ik mn broeken ook al heel snel weer (helaas steekt er een buikje overheen dan..), vloeien was ook al heel snel heel weinig.
Alleen ik voel me de laatste dagen alles behalve mezelf. Vind het nu even behoorlijk zwaar. Y doet het nog steeds goed, is alleen wel sneller onrustiger nu (mogelijk ook omdat ze wat verkouden is) En dan zit ik constant te denken, moet ik haar even laten, eruit halen, fiep geven,... En dat begint me op te breken. Ik wil doen wat goed is, maar weet niet goed wat goed is. En dat in combi met bv waar ik zo onzeker over blijf. En dan is het mn 3e, dan zou je toch weten dat je het wel wist :palm: Vanmorgen zijn we even naar Duitsland geweest voor boodschappen, ff er uit haha.woensdag gaat zoon naar oma en opa, en donderdag naar de opvang.
Donderdag hebben we alweer net eerste bezoek aan t cb.
En afgelopen weekend heb ik mn zwangerschapsfotoboek afgemaakt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 10 Dec 2018 20:35

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat fijn dat N. is goedgekeurd, toch maar niet afgezegd;) Wat heerlijk dat jullie samen onder de douche geweest zijn, eindelijk kan het echte genieten beginnen. Fijn ook dat je jezelf zo goed voelt!

Elroya, wat naar dat je zelf zo onzeker bent en jezelf niet bent. Vertrouw op je gevoel dan komt het goed dat weet ik zeker. Lekker dat zoon de komende dagen ook even weg is, heb je wat meer rust!

Ja, ze mag van mij inderdaad wel komen Elroya. Ben er gewoon wel soort van klaar mee. Misselijkheid blijft helaas wel Meg. Ik slik nog 1 pilletje per dag en dan is het goed te doen. Met eten moet ik opletten dat ik niet te vet of gekruid eet daar heb ik last van. Morgen weer controle dus dan weet ik ook weer wat mn bloeddruk doet. Wel veel last van duizelingen. Vriendin van mij mocht daarom bij de eerste niet thuis bevallen dus dat vind ik wel weer een ding. Zou echt tegenvallen als het daardoor niet kan. Maargoed als het veiliger is voor baby en mij om in het ziekenhuis te bevallen accepteer ik dat ook wel weer.

Traktaties voor psz. zijn klaar, er moeten alleen nog snoepjes in de zakjes. Weer wat van mn lijstje. Ik heb vandaag mn "servies" kast uitgezocht en een hoop uitgehaald, dat breng ik van de week even bij de kringloop.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Dec 2018 16:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Vandaag weer bij de vk geweest. Bloeddruk inderdaad weer laag maar dat was te verwachten. Met de baby verder alles goed.

Alle keren lag de rug aan de rechterkant en nu aan de linkerkant, ik voelde dat altijd wel maar altijd bij de vk lag ze dus rechts. We hebben ook gesproken over eventueel strippen maar dat willen ze toch pas met 41 weken doen. Omdat dat de dag voor kerst is moeten we even nadenken hoe of wat.

Vanochtend wel wat oefen weeën gehad dus had al hoop dat het misschien zou doorzetten maar helaas.

Verder is F. bij mn schoonouders geweest, die heb ik net opgehaald. Nu lijkt ze toch weer wat koortsig en de kuur is afgelopen. Hopen dat het meevalt anders maar weer naar de HA.

Tas vol oude spullen en nog een krat bij de kringloop gebracht, dat ruimt lekker op. Verder een poging gedaan het babybroekje te maen maar mn naaimachine liep elke keer vast dus heb hem weggezet en ben gaan slapen. Was een beter plan. Misschien vanavond nog even proberen. Hoef alleen de beenboorden er nog aan te zetten.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Dec 2018 20:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mn broekje is klaar, toch nog gelukt vanavond gelukkig:) Geen idee wat er vanmiddag mis ging maar het maakte me wel blij haha!
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers