Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trakteren met voorkeuren

<<

Anoniem282

Bericht 10 Dec 2018 10:53

Trakteren met voorkeuren

Hoi!

Waarop trakteren jullie op je werk als je jarig bent? Wij zijn met 9 mensen, maar er zijn wel voorkeuren: glutenvrij, lactose-intolerant, liefst niet alleen maar de keus uit zoet en ik moet het enigszins kunnen vervoeren met het OV (ben een uurtje onderweg).

Het is om 11.00 uur 's ochtends, dus echt wat hartigs lijkt het me nog wat vroeg voor. Ik kom onderweg naar mijn werk langs de bekende Holtkamp, maar dat is voornamelijk erg zoet. Hebben jullie ideeën? Als ik mijn collega's uit 2 dingen kan laten kiezen vind ik het prima. :)
<<

Anoniem313

Bericht 10 Dec 2018 11:05

Re: Trakteren met voorkeuren

Fruit! En dan de wat exotischer soorten, daar doe je veel mensen toch wel een plezier mee. Eventueel noten erbij.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 10 Dec 2018 11:29

Re: Trakteren met voorkeuren

Misschien iets van chocolade? Dat is ook wel te vinden in een variant zonder gluten en/of lactose.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Dec 2018 12:01

Re: Trakteren met voorkeuren

Liefst niet alleen de keuze uit zoet? Jeetje. Nou dan kijken ze maar eventjes.
Met allergieën zou ik ook rekening houden ja. Ik heb geen tips want heb daar geen ervaring mee.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Dec 2018 13:13

Re: Trakteren met voorkeuren

Goede ideeën, thanks! Bij mij in het team zijn m'n collega's allemaal fan van bakken en ik ga echt niet de avond van tevoren allerlei eten maken. Ik houd niet van bakken en heb er ook geen puf voor nu.

Carrie: klopt idd dat er nooit alleen maar zoet op tafel wordt gezet. Kennelijk houden mijn collega's daar niet zo van. Van een goede banketbakker kan ik het nog wel waarderen heel af en toe. Als jij trakteert, waar kies jij dan voor? :)
<<

Anoniem250

Bericht 10 Dec 2018 13:31

Re: Trakteren met voorkeuren

Ik zou gaan voor macrons en chocolade neerzetten en omdat zoet niet altijd gewaardeerd wordt (ik vind het best stom om traktatie voorkeuren anders dan allergie door te geven), zou ik er noten bij zetten.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Dec 2018 13:42

Re: Trakteren met voorkeuren

HollyGolightly schreef:Ik zou gaan voor macrons en chocolade neerzetten en omdat zoet niet altijd gewaardeerd wordt (ik vind het best stom om traktatie voorkeuren anders dan allergie door te geven), zou ik er noten bij zetten.


De voorkeur voor iets dat niet zo zoet is, is niet expliciet doorgegeven. Maar heb zelf wel kunnen constateren dat dit eerder blijft staan/liggen. Dat vind ik dan ook weer zonde; dan kan ik beter iets halen wat wel wordt opgegeten. :)

Macarons vind ik ook een goede, thanks!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2018 13:51

Re: Trakteren met voorkeuren

Moet het voor iedereen glutenvrij/lactosevrij zijn? Ik haal dan meestal apart iets, dan heb je voor de rest weer wat meer opties.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 10 Dec 2018 13:55

Re: Trakteren met voorkeuren

Susan schreef:Moet het voor iedereen glutenvrij/lactosevrij zijn? Ik haal dan meestal apart iets, dan heb je voor de rest weer wat meer opties.


Nee, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat de verdeling is.

Weet iemand of de macarons van de Appie lekker zijn, of moet ik daarvoor echt naar een andere winkel? Er zit hier eentje om de hoek, maar daar zijn die dingen vrij prijzig (6 voor 9 euro).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2018 13:58

Re: Trakteren met voorkeuren

Wat je ook neemt, kijk wel echt heel goed naar de ingrediënten en de allergie-informatie, ik had laatst een broodje nodig voor een meisje met een koemelkallergie en er zit in zoveel meer producten melk dan ik dacht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 10 Dec 2018 14:10

Re: Trakteren met voorkeuren

Susan schreef:Wat je ook neemt, kijk wel echt heel goed naar de ingrediënten en de allergie-informatie, ik had laatst een broodje nodig voor een meisje met een koemelkallergie en er zit in zoveel meer producten melk dan ik dacht.


Ja, dat zal ik zeker doen. Uiteraard wil ik rekening houden met voorkeuren en allergieën, maar het is idd wel echt goed opletten.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Dec 2018 18:13

Re: Trakteren met voorkeuren

Ik doe altijd uitdeel zakjes chips (in zo'n zak zitten allerlei verschillende smaken) + chocolade (en dan een variatie zoals tony's twee smaken, kerstkransjes en nog wat anders). Zo kan de glutenvrije chocolade pakken en de lactose vrije chips.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 10 Dec 2018 19:15

Re: Trakteren met voorkeuren

Ik zou ook voor fruit Gaan, en groente met verschillende dipjes. Met wat popcorn (lactose en glutenvrij) en chocola
<<

Anoniem248

Bericht 10 Dec 2018 19:21

Re: Trakteren met voorkeuren

Mijn collega met coeliakie pakt eigenlijk zelden een traktatie, tenzij we celebrations hebben staan, dan wil ze daar nog wel eens een bounty uit pakken. Maar iets uit een reeds geopende verpakking of wat geopend in een schaal ligt, zal ze niet pakken, dan is het risico te groot op kruisbesmetting.

Ik zet vaak gewoon celebrations neer trouwens, maargoed, daar kom je qua lactose niet ver mee. Misschien celebrations en wat pure chocola.
<<

ChiQ

Bericht 10 Dec 2018 19:43

Re: Trakteren met voorkeuren

Holtkamp?! Wat dacht je van: Pastel de Nata? Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand dit niet lekker vond. Altijd bellen, want ze zijn soms al voor 10:00 op.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Dec 2018 19:45

Re: Trakteren met voorkeuren

Dank jullie wel voor alle tips! Ik ben vandaag om 9.45 uur de deur uitgegaan en met een uurtje thuis tussendoor pas om 17.15 uur weer echt thuisgekomen van allerlei onderzoeken. Te moe om nu te reageren, maar dat doe ik morgen!
<<

Anoniem282

Bericht 11 Dec 2018 11:06

Re: Trakteren met voorkeuren

Zitten allerlei leuke ideeën tussen, thanks! Hier kan ik zeker wat mee. Ga even nadenken wat het wordt; komt goed!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers