Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spalkje achter tanden afgebroken, help!

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2015 15:50

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Mijn spalkje is op 1 plek afgebroken, dat ging om 1 tand, ik heb het zo gelaten, die tand is een heel klein beetje anders gaan staan, maar ik vind het niet lelijk en je ziet het eigenlijk ook niet. Die van mij zit er zo'n 12 jaar in nu, er moet wel af en toe nieuwe lijm op.
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 17:08

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik ben bij de tandarts geweest vandaag, en ze heeft het glad gemaakt zodat ik iig geen last meer heb van mijn tong. Het is alleen mijn hoektand die nu geen spalkje meer heeft, maar mijn tandarts gaf wel echt als advies om bij een ortho een nieuwe te laten plaatsen, ik wilde het eigenlijk ook zo laten haha, gewoon met 1 tand minder erop. Maar jij hebt het dus o gelaten, en maar een beetje verschil dus Pompoen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2015 17:13

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ja het is bij mij dus idd ook alleen mijn hoektand en bij mij is het zo dat de tand daarnaast, dus naast de twee voortanden, die is een heel klein beetje naar achter getrokken door het draadje denk ik. Maar ik denk dat als ik een foto zou maken je het niet eens zou zien. Ik denk dat het nu al 5 jaar zou is, het is daarna niet meer veranderd.

Je kunt het misschien even aankijken, beetje in de gaten houden en als jij het idee hebt dat het toch een beetje scheef gaat staan oid dan gewoon alsnog een afspraak maken. Dan krijg je dat niet meer recht denk ik, maar kun je het wel tot staan brengen met het draadje. Maar bij mij is er eigenlijk nauwelijks iets veranderd dus.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 27 Jan 2015 17:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 17:15

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ja ze zegt dat het binnen nu en een half jaar moet, dus ik kijk het gewoon nog even aan idd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Jan 2015 17:46

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Denk dat het goedkoper is om bij de ortho te laten doen, bij mijn zusje kost alleen boven al 200 euro :O
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 18:14

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Pff, oké. Thanks dan ga ik wat ortho's bellen binnenkort haha
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 27 Jan 2015 23:53

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

ik was 2 jaar terug 60 euro kwijt voor nieuw spalkje. Het advies was wel een nieuwe te nemen.
M:21072011
J :08012014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Dec 2018 16:56

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik ging googelen en kwam toevallig weer hier uit, dus ik up deze even. Ik heb vandaag iets hards gegeten en ineens is het spalkje wat twee kiezen bij elkaar hield verdwenen. Het stukje was denk ik maximaal 1 cm lang. Ik vermoed dat ik het heb doorgeslikt. Zou dat kwaad kunnen?

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 09 Dec 2018 17:43

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Kan vast geen kwaad. Maar ik zou wel een nieuwe laten zetten!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Dec 2018 19:08

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Exogenesis schreef:Kan vast geen kwaad. Maar ik zou wel een nieuwe laten zetten!

Ik heb toevallig 20 december een afspraak bij de tandarts dus dan ga ik direct wel even vragen of zij dat kan doen, of dat ik daarvoor naar de ortho moet.

♥♥
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Dec 2018 19:16

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik zou nu al bellen. Toen de mijne echt was afgebroken moest ik opnieuw gips happen bij de orthodontist en moest er voor een gek bedrag een nieuwe komen. Eventueel kun je daar dan iets mee qua verzekering. Succes!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 09 Dec 2018 19:37

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Duur geintje inderdaad. Hier geen gips moeten happen, maar ik was voor een nieuw draadje 60 euro kwijt.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Dec 2018 19:57

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik moest hiervoor perse naar mijn oude ortho, de tandarts deed dit niet. Ik hoefde niet te happen, ze hebben hem gewoon opnieuw gelijmd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Dec 2018 20:01

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Maar bij mij is het een inimini draadje, geen echt spalkje achter al mijn tanden. Zou je daarvoor moeten happen ja? Ik vraag me überhaupt af of het terug moet, het gaat echt maar om 1 kies. Ik bel just to be sure morgen wel even.

♥♥
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Dec 2018 20:02

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ja, bij mij ook. Ik ben echt van mijn stoel gevallen toen ik opnieuw moest happen. Ik vroeg toen ook: “Kun je hem niet gewoon plakken en dat hij dan vanzelf goed buigt :laughcry:.” Ik vond het echt gezeur.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Dec 2018 20:29

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Bah happen is zo kut. Misschien laat ik het dan maar hoor, haha. Zo erg kan het toch niet zijn dat m’n kies scheef groeit?

♥♥
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Dec 2018 20:35

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik heb er verder geen verstand van, maar in die drie weken dat ik zonder draadje zat, is mijn tand al wel verschoven. Zegt die assistente daarna: “Oeh, ja dat is wel zonde. Met een kleine beugel een maand of zes kunnen we dat weer maken.” Hoe is het vriendin? Ik heb mijn tand die millimeter gegund.

Maar goed. Dat was bij mij. Zegt niks over jou natuurlijk.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 09 Dec 2018 20:51

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik zou inderdaad niet te lang wachten. Bij mij verschoof de tand ook binnen een paar dagen al. Gelukkig kon ik ook binnen een paar dagen terecht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Dec 2018 21:17

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik heb 2 spalkjes boven zit die op 5 tanden onder op 6. Boven was ook 6 maar de orthodontist vertelde dat ze tegenwoordig maar achter 4 tanden een spalkje zetten. Dus toen hij knapte hebben ze hem afgeknipt omdat het weinig deed. Ik zou dus even de orthodontist bellen en vragen wat slim is.
2015 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Dec 2018 22:33

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik heb jaren een tand gemist, het zal vast allemaal een mini beetje verschoven zijn maar eigenlijk zag het er nog keurig uit. Het gat is inmiddels weer opgevuld trouwens :nerd:
30-04-2017
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 09 Dec 2018 23:09

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Bij mijn man is een tijd terug het spalkje ook geknapt. De tandarts heeft de dag erna het restant verwijderd en het was bij hem niet nodig om een nieuwe te laten plaatsen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Dec 2018 14:15

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Bij mij brak het ding tijdens het schoonmaken door de mondhygiënist, tandarts heeft het toen meteen vast gemaakt. Stond wel op de rekening maar na een telefoontje was het er zo vanaf:)
⁠♡♡♡
<<

Anoniem272

Bericht 11 Dec 2018 08:35

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Mijn spalkje is jaren geleden los gaan zitten bij een hoektand, en na een tijdje door de tandarts 'even snel' weer teruggeplakt.

Nu loop ik weer rond met een slotjesbeugel (anderhalf jaar...) omdat die hoektand na verloop van tijd helemaal uit het rijtje is gaan lopen. Ik beet er iedere keer mee op mijn lip, werd er helemaal gek van.

Volgens de ortho was het spalkje, door hoe het zat, juist gaan duwen i.p.v. dat het de boel op zijn plek hield.

Ik heb wel de pech dat ik te weinig ruimte heb in mijn onderkaak, anders was het waarschijnlijk wel goed gegaan. Er is nu een snijtand getrokken om plaats te maken.
<<

Anoniem283

Bericht 30 Mei 2020 17:47

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Mijn spalkje schiet net los aan het uit einde.
Wij gaan maandag op vakantie en de week erop dinsdag kan ik dan pas naar de tandarts.
Gaat nu dus ruim 1,5 week duren voor ik kan.

Gaat dit kwaad kunnen? De spoed laten ze me echt niet hiervoor komen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 30 Mei 2020 18:51

Re: Spalkje achter tanden afgebroken, help!

Ik denk niet dat 1,5 week erg is. Tenzij je nu een scherp puntje hebt of je pas net klaar bent met je beugel.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers