Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

<<

Anoniem247

Bericht 10 Dec 2018 21:10

Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Wat betalen jullie voor de jaarlijkse schoonmaakbeurt en onderhoud aan je CV ketel?

Normaal regelt mijn man dat maar die was er vandaag niet. Maar jeetje wat een bedrag voor een half uurtje werk. Ik ben benieuwd wat jullie betalen..
<<

Anoniem331

Bericht 10 Dec 2018 21:13

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Ik vind het al knap dat er iemand bij je is geweest. Hier is er echt heel slecht iemand te vinden die dat wil doen, en daar baal ik ontzettend van. Een te klein klusje om dat even te doen, maar zo noodzakelijk.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Dec 2018 21:17

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Popcorn schreef:Ik vind het al knap dat er iemand bij je is geweest. Hier is er echt heel slecht iemand te vinden die dat wil doen, en daar baal ik ontzettend van. Een te klein klusje om dat even te doen, maar zo noodzakelijk.

Onze buurman regelt altijd iemand die dan op een ochtend bij alle buren het onderhoud doet. Op die manier is het ook wat zinniger voor iemand om te komen. Misschien kun je zoiets proberen.

Edit: en geen idee wat het kost. Wij huren van die organiserende buurman.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem331

Bericht 10 Dec 2018 21:20

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Maar is dat dan een erkend iemand? Mijn schoonvader heeft een nieuwe cv bij mijn vriend thuis aangesloten op de zolder. Dezelfde zolder als waar mijn kinderen om het weekend slapen. Ik heb er nu een co2 melder hangen, maar de cv laten checken of alles oke staat wel boven aan mijn lijstje. Want wanneer het mis gaat, gaat het goed mis. En daar wil ik liever niet eens aan denken. Dus een erkend installateur de boel laten nakijken wil ik heel graag, maar niemand die het wil doen :(
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Dec 2018 21:21

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Daar hebben wij een abonnement voor.
1x per jaar controle en schoonmaken en verder zijn ze altijd bereikbaar bij storingen.
Wij hoeven ook geen uurloon en onderdelen te betalen.
We betalen wel 15 euro per maand hiervoor.
Ieder jaar is een motortje kapot dat de kleppen bestuurd. Die kost al 110 euro. Blijkt een kwaaltje van deze ketel.
Dus met de jaarlijkse controle erbij zijn wij zo goedkoper uit.
2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 10 Dec 2018 21:22

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Hier in de wijk (CPO-bouw) heeft iedereen dezelfde cv-ketel. De onderhoudsman kent de cv's goed in de wijk. Doet zowat de hele wijk. Onderhoudskosten zonder grote onderdelen kost 75 euro. Persoonlijk vind ik dat nog wel mee vallen.
<<

Anoniem247

Bericht 10 Dec 2018 21:27

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Popcorn hier komt gewoon een ZZP’er langs. Die stuur ik een appje en binnen 2-3 weken komt hij langs. Hij plakt er dan ook altijd keuringssticker op met datum. Hij doet bij ons niet alleen de CV ketel maar heeft ook de mechanische ventilatie vervangen en de dakgoot gerepareerd.

Ik denk als ik de bedragen zo zie het toch meevalt wat ik af moest rekenen. Namelijk 60 euro.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Dec 2018 21:35

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Misschien doe ik er ook wel te moeilijk over hoor, maar als je kijkt hoeveel ongelukken er de laatste jaren zijn gebeurd met koolmonoxide, daar word je niet blij van. En dat wil niet zeggen dat alles goed is en blijft wanneer het gecontroleerd is, maar sommige dingen kun je beter voor zijn denk ik dan.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 10 Dec 2018 21:54

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Het gaat vaak mis omdat mensen geen melders hebben hangen. Want ondanks een controle kan het misgaan, het blijft een apparaat en de controle is mensenwerk.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2018 07:17

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Begin dit jaar onderhoud en een kleine reparatie. €92.
<<

Patsy

Bericht 11 Dec 2018 07:23

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Wij hadden, in ons oude huis, een onderhoudscontract. Ze kwamen dan 1x per jaar onderhoud doen en bij storingen. We betaalden 75 euro.

In ons nieuwe huis krijgen we begin volgend jaar een nieuwe ketel, daar zit een onderhoudscontract bij, ik weet zo niet wat dat onderhoud kost.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Dec 2018 07:45

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Mijn man doet het zelf of hij vraagt zijn oude werk om langs te komen. Zover ik weet doen die het ook zonder contract.

Ik heb evt. wel naam van bedrijf voor je @popcorn
08/2018
05/2021
<<

Anoniem246

Bericht 11 Dec 2018 08:05

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Wij hadden een jaarcontract voor onze ketel, die paste bij zijn leeftijd. Voor ons gold 120 euro per jaar en daarin zaten personeelskosten, eens per anderhalf jaar schoonmaak van apparaat en storingsdienst 24/7. Onderdelen betaalden we zelf. Bij nieuwere ketels, onze was een oudje, was er ook een all-in pakket, waarbij het vervangen van onderdelen kosteloos gebeurde. Maar goed, dan zat je ook aan een duurder contract vast en deze werden alleen bij nieuwe ketels uitgegeven, omdat de kans klein is dat ze onderdelen moeten vervangen.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 11 Dec 2018 08:13

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Wij betalen net geen €100 per jaar. Dit is incl jaarlijkse controle en 2 storingen per jaar (excl. materiaal)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 11 Dec 2018 08:34

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

MissEnergy schreef:Mijn man doet het zelf of hij vraagt zijn oude werk om langs te komen. Zover ik weet doen die het ook zonder contract.

Ik heb evt. wel naam van bedrijf voor je @popcorn


Tof van je. Maar het gaat om de CV bij mijn vriend thuis en die woont een stuk boven Leeuwarden, zit je daar waarschijnlijk weer mee.
Ik woon in huurhuis, dus hoef hier zelf niks voor te regelen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Dec 2018 10:55

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Popcorn schreef:
MissEnergy schreef:Mijn man doet het zelf of hij vraagt zijn oude werk om langs te komen. Zover ik weet doen die het ook zonder contract.

Ik heb evt. wel naam van bedrijf voor je @popcorn


Tof van je. Maar het gaat om de CV bij mijn vriend thuis en die woont een stuk boven Leeuwarden, zit je daar waarschijnlijk weer mee.
Ik woon in huurhuis, dus hoef hier zelf niks voor te regelen.


Dat is wat minder dichterbij ja. Je kunt zoeken op "installatietechniek + plaatsnaam" en dan vind je in de regio bedrijven die dat doen. In Leeuwarden zitten er genoeg, zit er ook eentje in buurt van Dokkum.
08/2018
05/2021
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Dec 2018 14:01

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

In het vorige huis hadden we een nieuwe ketel en hebben we na 2 jaar Veenstra laten komen met een collectiviteitskorting via Eigen huis. Geen idee meer precies was het toen kostte, was in ieder geval niet zo schokkend dat we daar een onderhoudscontract voor af wilden sluiten. Maar die man gaf aan dat bij deze nieuwe ketel onderhoud om het jaar voldoende was en jaarlijks niet nodig.

In dit huis hebben we net in de zomer een nieuwe ketel laten plaatsen dus nog geen onderhoud aan laten doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem255

Bericht 11 Dec 2018 18:16

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Ava, wie heb je laten komen? Die grote die bij jullie zit (wit busje met blauwe letters) is volgens mij aardig aan de prijs. Wij betalen geloof ik rond de 80.- en dat is, zover ik weet, een redelijk normale prijs.
<<

Anoniem247

Bericht 11 Dec 2018 18:21

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Mien hij heet v/d H** met zijn achternaam. Hij werkt alleen.
Ik moest 60 euro afrekenen dus het viel dus wel mee als ik het zo zie.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 13 Dec 2018 16:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Dec 2018 18:44

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

wij hebben een contract bij feenstra incl huur ketel betalen we €30,- per maand voor. We hadden eens geen contract en toen hield de ketel er met kerst mee op. Geen enkel bedrijf wou komen behalve feenstra toen meteen een contract genomen
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Dec 2018 20:26

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Wij hebben een contract voor €85 per jaar. Als we alleen onderhoud laten doen is het €60.
⁠♡♡♡
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Dec 2018 22:51

Re: Kosten onderhoud/schoonmaken CV ketel

Nou, ik heb geen idee. Twee weken geleden is hier iemand geweest, hij zou de factuur + keuringsattest in de brievenbus doen, maar nog niets gezien.
2012 & 2016

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers