Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

<<

Anoniem249

Bericht 04 Dec 2018 20:06

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Wat lief Marin en Guattari, ik ben daar echt veels te lui voor haha.
@Marin: ja we gaan begin 2019 op reis! Zin in.
@Guattari: Er is nog hoop op genezing. Niet volledig, maar wel met goede kwaliteit van leven. Dus daar duimen we nu voor. So far, so good!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Dec 2018 21:46

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018 was voor mij over het algemeen een redelijk goed jaar zonder hele grote tegenslagen. Mijn zoon en ik waren beide gezond (op een paar dagen na), we hebben een hele leuke vakantie naar Denemarken gehad, hij heeft het naar zijn zin in groep 3. Ik was het hele jaar (happy)single, heb leuke dingen gedaan met familie en vrienden, sporten (zwemmen) weer wat opgepakt, weer wat meer creatief geweest, veel boeken gelezen. Er waren een paar tegenslagen zoals het overlijden van mijn pake afgelopen zomer, en ik zat in het voorjaar tegen een depressie aan waardoor het op het werk ook helemaal niet goed ging. Maar ik ben er gelukkig bovenop gekomen met hulp van een psychologe die ik nu nog af en toe bezoek om alles wat op de rails te houden. En mijn werk gaat nu gelukkig ook weer prima en ik ga er weer met plezier naar toe.

2019: Ik hoop dat alles oké blijft qua gezondheid van ons en onze dierbaren. Op het werk wil ik mij verder blijven ontwikkelen. Misschien zou ik ook wel een (creatieve) cursus willen gaan doen, maar daar moet ik me nog in gaan verdiepen. Relatiegebied: Ik vind het prima om nog single te blijven, ik vind relaties nog even veel te lastig. Maar ik sluit niet uit dat ik daar later anders over denk, ik ben ook wel weer nieuwsgierig of er volgend jaar verandering in komt. Qua reizen heb ik nog niets gepland maar ik wil zeker weer even weg met mijn zoon. Het zwemmen wil ik komend jaar gaan doorzetten. Ik hou niet echt van sport, maar zwemmen vind ik leuk en ik wil wel wat afvallen dus ik ga gewoon lekker door.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Dec 2018 21:59

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Oh jeetje, ik zie hier allemaal heel mooie, lieve en uitgebreide reacties. Als ik tijd heb, zal ik dat ook proberen te doen. Lief, dames!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Dec 2018 09:30

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Wat een mooie, verdrietige, ontroerende verhalen komen hier voorbij en heel lief dat sommigen de tijd nemen om overal op te reageren. Dat laatste ga ik niet doen, met een baby en een kleuter om me heen is dat helaas echt onbegonnen werk momenteel.

2018
Het was een goed jaar, met natuurlijk als hoogtepunt de geboorte van onze zoon in mei. Wat een cadeautje, wat een rijkdom om hem bij ons te hebben. In tegenstelling tot z’n broer ontwikkelde hij zich, na een paar eerste onrustige weken, tot een hele relaxte, blije en rustige baby. Wat genieten, ook om na acht weken al een doorslapende baby te hebben. Hij is nu bijna zeven maanden en het allermakkelijkste gaat er wel een beetje af inmiddels, maar hij blijft een blij ei en het is zo leuk om te zien hoe snel hij zich ontwikkelt.

2018 was ook alweer het tweede volle jaar zonder mijn lieve moeder. Zeker rondom de geboorte van J heb ik haar erg gemist. Nog steeds blijft het onvoorstelbaar dat ze er niet meer is en dat ze mijn kinderen niet groot ziet worden, J zelfs nooit heeft gezien. Maar het gaat goed met mij en ik geloof sterk dat ze wel om me heen is en veel dingen meekrijgt, ook al voel ik haar nooit heel dicht bij me.

Op werkgebied is er weinig veranderd, ik ben een groot deel van het jaar met zwangerschapsverlof geweest. Mede dankzij jullie support ben ik wel de vaste columnist geworden van ons personeelsmagazine. Dat vind ik bij iedere nieuwe column weer erg spannend maar de reacties zijn heel positief. Mijn meest recente blog plaatste ik ook op social media en LI en kreeg ongekend veel views en reacties, heel bijzonder.

Voor de rest was het een kalm jaar met weinig hoogte- en dieptepunten, op de geboorte van J na dus.

2019
Ik kijk met een open blik naar 2019. Ik hoop vooral dat ik op werkgebied een (jeugd)droom kan gaan vervullen en a.mublanceverpleegkundige ga worden. Daarvoor heb ik momenteel een sollicitatie lopen, heel spannend! Als ik aangenomen wordt dan zal komend jaar in het teken staan van een acht maanden durende opleiding en fulltime (onregelmatig) werken. Dit zal veel vergen van ons gezin maar mijn man en ik staan er beide volledig achter en qua tijdsperiode is het ook te overzien.

Voor de rest hoop ik de laatste zwangerschapskilo’s kwijt te raken en laat ik op de verjaardag van mijn allerliefste moeder mijn eerste tatoeage zetten, ter aandenken aan haar.


Ik hoop op een goed, gelukkig en gezond(er) jaar voor iedereen op dit forum, wat mij betreft in het bijzonder voor Bisq, Guat, Marin en Sarah. :heart:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Dec 2018 09:43

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Wat lief je laatste wens Lady. Waar heb ik dat aan te danken?
Ik heb overigens inderdaad er even voor kunnen zitten omdat m'n zoontje bij oma was. Zonder dat was dat nooit gelukt haha.

Ik word altijd zo blij als ik lees hoe gelukkig jij bent met je gezin en met je laatste spruit. Als ik terug denk over hoe je twijfelde, of je man eigenlijk, en je dan bedenkt hoe fijn het nu is.. Heel wat waard!
Heel spannend je nieuwe ambitie zeg! Heel veel succes! Jij en je man zijn volgens mij een top team dus dit ga je vast heel goed kunnen met jullie gezin.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Dec 2018 09:51

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Ik denk best veel tussen jouw regels door te lezen en hoop dat jij je koers zult vinden in 2019. Met name op werkgebied (of dus juist niet) en daarin een goede balans zult vinden die voor je gezin goed werkt maar vooral ook voor jou.

En ja, daarom is J zo’n cadeautje. Niet meer te missen in ons gezin. Mijn man is ook zo stapeldol op hem :love:.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Dec 2018 10:08

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Wat lief, dank je wel! :hug:
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Dec 2018 10:34

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Wat lief dat jullie van die uitgebreide reacties geven!

Voor ons is 2018 niet verlopen zoals gehoopt. Na bijna een jaar was ik eindelijk zwanger maar begin januari bleek dat een missed abortion te zijn. Inmiddels ben ik nog steeds niet zwanger en vandaag is het precies een jaar geleden dat ik een positieve test had.
Dit voorjaar werd een familielid ziek en is zij is uiteindelijk overleden. Mijn vriend was ook steeds ziek, na een doorverwijzing naar het ziekenhuis konden ze er nog steeds niet achter komen wat het is en gelukkig knapt hij langzamerhand weer wat op. Omdat hij een eigen bedrijf heeft liep hij behoorlijk wat inkomsten mis. Natuurlijk hebben we daar wel reserves voor maar die had ik liever aan iets anders besteed.
Verder loopt mijn studie niet helemaal zoals gehoopt maar ik hoop hem wel begin volgend jaar ergens af te ronden.
Al met al dus niet ons jaar.

In 2019 hoop ik eindelijk zwanger te worden en te blijven, mijn studie af te ronden en onze spaarrekening weer aan te vullen :smile: Ik hoop dat mijn vriend weer helemaal gezond wordt en dat het met zijn bedrijf blijft gaan zoals het nu gaat.
Ik ga op stedentrip met een vriendin en samen met mijn vriend wil ik ook op vakantie en wat weekendjes weg.

Ik hoop dat 2019 voor ons allemaal een mooi jaar wordt!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 05 Dec 2018 10:49

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018 was een heftig jaar. In januari bleek de baby in mijn buik aan de kleine kant te zijn. In februari ging het vervolgens helemaal mis. Onze kleine N werd op 25 februari levenloos geboren. Een zware periode volgde, maar met de steun van onze omgeving zijn we er goed uit gekomen. Langzaam pakten we het leven weer op. Na een heerlijke vakantie bleek ik weer zwanger te zijn. Echt blij konden we niet zien. Nog steeds zijn we terughoudend en durven we niet verder te kijken dan de 20 wekenecho, die aanstaande maandag is. Hopelijk krijgen we na een goed resultaat steeds iets meer vertrouwen in een goede afloop.

Op werkgebied zijn er wel wat stappen gemaakt, echter kan ik me er nu niet volledig op focussen. Gelukkig is daar begrip voor.

2019 wordt hopelijk in alle opzichten een beter jaar. Hopelijk komt dit kindje helemaal gezond ter wereld en word ik niet weer zo ziek. Verder gaan we ook nog verbouwen. Er komt een stuk bij de woonkamer aan en we krijgen een garage. M'n vriend gaat dit grotendeels zelf doen, dus het wordt een drukke periode. Gelukkig hebben we lieve mensen om ons heen.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 05 Dec 2018 17:27

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018 was voor mij echt een pleuris jaar. Mijn ex bij me weg, geen huis meer, kids amper bij me. Herstellende geweest van een burn-out.
Het enige positieve is geweest dat ik voor mezelf ben begonnen met werken en dat is eigenlijk het enige wat allemaal soepel gaat. Ook heb ik steun gehad van mensen in mijn omgeving en ook een paar (oud) forummers en daar ben ik heel erg dankbaar. Mijn twee maanden in Zandvoort op de camping waar ik woonde heb ik eigenlijk een mooie tijd gehad. Ondanks de situatie.
2019 hoop ik weer een huis te hebben en niet meer uit een koffer te leven. Mijn kindjes weer regelmatig bij me te hebben. Gewoon weer in mijn eigen bed slapen die ik zo vreselijk mis. Een thuis te hebben eigenlijk.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Dec 2018 19:50

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

lady wat lief van je. Ik hoop dat jou wens ook uit komt. Lijkt me een zware opleiding en baan


Daarom heftig jaar zeg voor jou. Waar woon jij nu dan? Is er nog geen uitzicht op een huis. belachelijk dat dat zomaar kan in Nederland. Een vriendin van mij woonde nog thuis bij haar ouders en kreeg daardoor urgentie zo oneerlijk.
Afbeelding
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 05 Dec 2018 22:29

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Ik woon sinds een paar weken tijdelijk bij mijn vriend in Hoofddorp. Was hier of leger des Heils.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2018 10:07

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Ik kreeg er via FB ook wel wat van mee maar wat een heftig jaar voor jou, Daarom. Begrijp ik goed dat je inmiddels een nieuwe relatie hebt? Wat fijn voor je! Mag ik vragen waarom je niet in aanmerking komt voor een huurwoning?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 06 Dec 2018 18:33

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

Ik kijk terug op een mooi jaar.
Ik ben samen gaan wonen met mijn vriend. Ik heb het eerste schooljaar als leerkracht afgerond en ben het volgende schooljaar op een andere school begonnen. Daar was een plek binnen mijn favoriete doelgroep (kleuters).

Volgend jaar gaan we een mooie reis door West-Amerika maken. En eind volgend jaar willen we misschien voor een eerste kindje gaan.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Dec 2018 01:01

Re: Hoe kijk jij terug en vooruit? :)

2018:
Een bewogen jaar vooral.

Kind:
R die tot april alles bij elkaar krijste 24/7 en we maar niet konden vinden waarom. De PND die om de hoek kwam kijken, psychoses van het slaaptekort en gekrijs; het was wel wat. In augustus ging het eindelijk veel beter en nu ben ik weer mezelf. Maar ik ben wel zodanig getraumatiseerd dat ik niet moet denken aan een tweede en tegelijkertijd R. zo graag een broertje of zusje wil geven. Dus zeker in 2019 niet.

Relatie:
Godzijdank heb ik de jackpot wat betreft man, want zonder hem had ik dit niet gekund. Het was zwaar, zeker omdat we de helft van dit jaar niet in 1 bed hebben geslapen en zeker geen tijd voor elkaar hadden. Dat gaat in 2019 zeker anders worden.

Werk/studie:
Druk, druk druk druk druk druk druk. Ik doe 3 parttime banen (prive lesgeven, op een school en een dag op een kantoor) en doe tussendoor een PhD fulltime. Plus natuurlijk voor R. zorgen want hij gaat niet naar child care. Dus op mijn tandvlees lopend doe ik alles. En 2019 wordt NOG drukker. Maar hopelijk studeer ik dan wel af. Het is gewoon even doorzetten nog.

Overig:
We zijn wel naar Nederland gereisd, maar we missen het reizen heel erg. We gaan in 2019 meer kamperen en gaan in augustus naar Hawaii. Ook wil ik weer meer met vrienden ondernemen.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers