Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Activiteit 2000s (decennium)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Dec 2018 22:07

Activiteit 2000s (decennium)

Ik hoop dat jullie je me kunnen helpen met een brainstorm over een activiteit met het thema 2000s (de zero's/noughties). Ik zal 't proberen toe te lichten:

We hebben over een paar weken een evenement met een groep (m/v van onze leeftijd) waarbij we een tijdreis door de laatste decennia gaan maken. We zijn onderverdeeld in groepjes en elk groepje is verantwoordelijk voor een decennium. Wij dus de 2000s. We moeten een activiteit bedenken om te doen met een groep. Het mag maximaal 25 minuten duren (een spel is dus al bijna niet te doen). We zitten in de stad, hebben eventueel eigen ruimte beschikbaar. Liefst binnen want winter. Het moet leuk voor mannen en vrouwen zijn.

Heeft iemand enig idee? Vet lastig dit!

En wij moeten ook gekleed in kleding uit dit decennium. Mag chic, hoeft niet. Tips daarvoor (ook voor m/v) is ook welkom.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Dec 2018 22:13

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Britney karaoke! Of een ‘raad de Eurotrash act’ quiz.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Dec 2018 22:31

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Brief in de pan!

Teams van 2 personen maken.

Je maakt een heel aantal briefjes met namen van personen of figuren uit de zero's. Die doe je in een pan/bak/vergiet.

Elke ronde duurt 1 minuut per team.

Ronde 1: de 1 omschrijft de naam op het briefje aan de ander. De ander raadt.
Ronde 2: de 1 omschrijft in 1 woord de naam aan de ander.
Ronde 3: de 1 beeldt de naam uit aan de ander.
<<

Geel

Bericht 09 Dec 2018 22:34

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Het is niet zo vrolijk, maar de 2000's waren het decennium waarin er een shift in wereldbeeld en veiligheid ontstond door 9/11. Vanuit Nederlands/West-Europees perspectief is die datum bepalend geweest voor de jaren erna. Het veilige gevoel verdween en we voelden ons duidelijk veel meer bedreigd door dingen die al jaren speelden, hence de opkomst Fortuyn en Wilders. Daar draait voor mij dat decennium om. Heel veel politiek enz werd/wordt sindsdien bepaald door 9/11. Dus daar zou ik iets mee doen, maar ik heb geen idee of dat past bij de activiteit.
<<

Geel

Bericht 09 Dec 2018 22:36

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Haha, wij noemen dat 'Emmertje', Exo! Beste spel ooit!
<<

Anoniem252

Bericht 09 Dec 2018 22:39

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Geel schreef:Haha, wij noemen dat 'Emmertje', Exo! Beste spel ooit!

Ik ken het als who’s the man!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Dec 2018 22:42

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Haha, wij noemen het slabakken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Dec 2018 22:48

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Atelier Madame schreef:
Geel schreef:Haha, wij noemen dat 'Emmertje', Exo! Beste spel ooit!

Ik ken het als who’s the man!

Wij noemen het ‘de hoge hoed’.

On topic: Misschien kun je zoeken naar spelshows uit die tijd?
Ik hou van Holland > 2008-2016
Fear Factor > 2001-2006
Deal or no deal > 2006-2009
De zwakste schakel > 2001-2004
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Dec 2018 09:34

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Een silent disco?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Dec 2018 11:59

Re: Activiteit 2000s (decennium)

De zero's is inderdaad een lastige periode voor een kwis. De 90's daarin tegen... Daar zijn zoveel meer veranderingen en muziekstromingen geweest dat daar kei veel over te verzinnen is (waren voor mijn gevoel ook leuker dan de zero's).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Dec 2018 13:44

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Ja lastig he. Het is ook echt een stomme opdracht. Wat kan je nou in 25 minuten doen over een heel decennium (we gaan van de jaren 70 tot nu allerlei activiteiten doen). Oh en wij moeten zelf eventuele kosten dragen. Nou is dat niet zo erg, maar van die stepjes moeten we dan dus zelf kopen. Wat best een leuk idee is, soort hindernisbaan met stepjes en dan onderweg quizvragen beantwoorden ofzo, soort estafette?

Edit: hee sawadee je hebt de stepjes weggehaald. Waarom? Toch niet zeros?
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Dec 2018 13:49

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Jawel zeros, maar dacht later dat het waarschijnlijk heel omslachtig en niet haalbaar was haha! Omdat je er dus veel moet hebben dan.

Silent disco is ook echt zeros, leek me wat makkelijker te realiseren!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Dec 2018 13:54

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Haha ja ik snap je, daarom dacht ik in eerste instantie ook dat dat niet haalbaar was. Misschien zijn twee stepjes nog redelijk betaalbaar en dan kan je wel zo'n estafetteachtige quiz doen. Ik vind het best een leuk idee, zal het eens opperen aan de rest van ons groepje.

Een silent disco vind ik zelf nooit leuk, maar het is wel een prima activiteit die binnen de tijd valt. Dus ik ga 'm wel onthouden. Spotify list maken met allerlei hits uit dat decennium, iedereen laten downloaden en dan oortjes (die kan je wel el cheapo kopen) geven.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Dec 2018 14:05

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Je kan eens bij de Decathlon kijken wat ze kosten die stepjes?

Wat betreft silent disco, de spullen daarvoor kan je schijnbaar ook huren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Dec 2018 14:08

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Even gekeken, voor volwassenen zijn de goedkoopste 69 euro, beetje te duur. Voor kinderen 18 of 25, dat is dus nog wel te doen. Het gaat toch meer om het idee. Ik gooi het even in de groep, bedankt alvast!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Dec 2018 19:54

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Ik zou een quiz doen over alles wat men dacht dat er zou gebeuren/zou uitgevonden zijn in 2000. Er werd zoveel gespeculeerd. En dan kun je daarna nog een ronde doen met wat er daadwerkelijk in de 2000s is uitgebracht en niet (zijn best veel rare en bizarre dingen te vinden volgens mij)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2018 13:23

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Nou intussen zijn we iets meer te weten gekomen. Wij zijn het laatste decennium en de locatie ligt daarbij dus al vast, omdat we daarna gaan dineren. We zitten dus in een restaurant/koffiebar en dus is er weinig ruimte voor echt een 'sportief' spel of activiteit. En een pubquiz mag niet want die wordt al gedaan.
Wij hebben zelf even een brainstorm met ons groepje gedaan en kwamen met bovenstaande informatie dan op drankspelletjes uit, wat ook niet echt leuk is, maar we dachten een soort beer pong met toch wel wat vragen over het decennium erin verwerkt (dus vraag beantwoorden en als je t fout hebt, balletje gooien, ofzoiets) en als drank dan breezers als dat nog bestaat. Niet echt denderend maar we weten t gewoon ook niet echt.
Of Idols met een stip waarop ze moeten auditeren en wij als jury, maar daar doe je denk ik echt niemand een plezier mee. Ik zou daar als ander groepje ook chagrijnig van worden. Karaoke idem dito overigens.

Oftewel dit schiet niet echt op. Dus misschien toch zo'n soort spelletje van Exo, of een soort 30 seconds achtig iets maken?
Let's discover the world together.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 19 Dec 2018 13:54

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Dat domino programma is dat niet uit de 00's?
Kun je daar wat mee? Een domino parcours maken door het restaurant ofzo
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Dec 2018 13:55

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Ga voor Expeditie Robinson/Fear Factor met het eten van insecten bijvoorbeeld. Je kunt met het groepje vast nog andere ‘Fear Factor’ dingen bedenken!

Toevoeging: En dan met een grote dobbelsteen, waarbij het aantal ogen de opdracht bepaalt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2018 13:58

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Misoe schreef:Dat domino programma is dat niet uit de 00's?
Kun je daar wat mee? Een domino parcours maken door het restaurant ofzo


Met z'n allen dan, terplekke bedoel je? Want overdag wordt het restaurant natuurlijk gewoon gebruikt, je kunt niets klaarzetten.

Dat is ook wel grappig Taeda, al doe je daar vast niet iedereen een plezier mee, maar dan kan je paar fear factor dingen bedenken idd (dat is echt lang geleden zeg!)
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Dec 2018 14:02

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Marin schreef:Dat is ook wel grappig Taeda, al doe je daar vast niet iedereen een plezier mee, maar dan kan je paar fear factor dingen bedenken idd (dat is echt lang geleden zeg!)

Dat was ook het idee van het programma toch? :smile:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2018 14:03

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Hahahaha goed punt.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Dec 2018 14:14

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Heb je niet een Triviantbord? Je zou vervangende kaartjes kunnen maken en dan óf allemaal kennisvragen uit verschillende categorieën (popmuziek, film, wetenschap, politiek, zoiets), of op een andere manier categorieën maken. Wij deden vroeger met familie een zelfgemaakt spel dat Variant heette en er waren verschillende subspellen:

- Uitbeelden
- Tekenen
- Inside information: je moet de naam omschrijven die op het kaartje staat zonder de naam zelf te noemen, mensen mogen raden maar wie fout raadt is af. Het is de sport dat je probeert een omschrijving te geven die iemand uit je eigen team snapt (dus: 'weet je nog die keer dat we naar de bioscoop waren...' of 'weet je nog dat we in Alkmaar waren en die bekende Nederlander tegenkwamen', 'die ene presentator die jij zo irritant vindt' dat idee).
- Foto's raden: je krijgt een kleine snipper van een foto (bijvoorbeeld alleen een oog) en moet raden wie erop staat.
- Triviantvraag

Dat kan allemaal in het thema van de 2000s.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Dec 2018 14:29

Re: Activiteit 2000s (decennium)

https://www.bol.com/nl/p/trivial-pursui ... 058617208/
Kijk dit bestaat ook. Is misschien lekker makkelijk. En ik zou het leuk vinden.

Wat Susan zegt doet me denken aan party en co! Speelde ik vaak met m'n vriendinnen voor we op stap gingen, was altijd erg hilarisch.

Edit: Ik zie dat het maar 25 minuten mag duren.. dan is dit vast ook alweer te lang. Al zie ik wel dat het korter kan duren dan het originele triviant.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2018 14:48

Re: Activiteit 2000s (decennium)

Klinkt leuk Susan! Ik weet ook niet precies hoeveel tijd we hebben om dingen zelf te maken (en hoeveel zin we daarin hebben, ik niet al teveel in elk geval... :laughcry:) maar ik gooi het zeker even in de groep.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers