Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter BBQ

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Dec 2018 19:16

Winter BBQ

Hoera, morgen geef ik een winter BBQ!

Heb er helemaal zin in, er komen ongeveer 20 gasten (50/50 man/vrouw) en ik heb het volgende bedacht:

- Gluhwein
- Ewrtensoep met roggebrood/katenspek
- Kaasfondue van de bbq met brood en wat groenten/paddenstoelen om in de dippen
- Stoofvlees met verse friet
- Broodje bratwurst


Hebben jullie nog leuke toevoegingen? Ik vind het nu allemaal wel veel vet/vlees/brood. Ik zoek eigenlijk nog wat bijgerechten die ik gewoon op tafel kan zetten en waar ik geen omkijken meer naar heb. Geroosterde pompoen ofzo.
Suggesties voor een winters dessert zijn ook welkom! :)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Dec 2018 20:37

Re: Winter BBQ

Ik mis een beetje nog bbq-dingen :D (behalve de kaasfondue dan dus) Dus misschien aanvullen met wat geroosterde groenten van de bbq ofzo?

En qua bijgerechtjes misschien nog iets van appelmoes, stoofpeertjes en rode kool?

Winters dessert iets met kaneelijs?
Of een lekkere crème brule misschien
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Dec 2018 20:40

Re: Winter BBQ

Misschien kan je tamme kastanjes poffen op de bbq?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 07 Dec 2018 20:49

Re: Winter BBQ

Bij de Lidl verkopen ze chocolade gourmet voor op de gourmet, kan vast ook oude barbecue, lekker toetje als afsluiting met vers fruit, lange vingers en spekjes.

Bijgerechten zou iets van witlofsalade, appelmoes/perenmoes, koude schotel, asperges in ham, rode kool, zuurkool (ook lekker op je broodje worst), kruidenboter/aioli voor op stokbrood, gevulde eitjes, aardappelsalade of gepofte aardappels.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Dec 2018 23:52

Re: Winter BBQ

SophieZMY schreef:Ik mis een beetje nog bbq-dingen :D (behalve de kaasfondue dan dus) Dus misschien aanvullen met wat geroosterde groenten van de bbq ofzo?


HAHA ja klopt, de worst komt ook van de BBQ maar dat was het wel.. Daarnaast heb ik dus nog geroosterde pompoen en champignons.

In principe heeft iedereen dan een kop soep met roggebrood, kaasfondue, een frietje met stoofvlees en een broodje worst. Misschien voor de mannen dan toch nog maar wat extra vlees halen wat op de bbq kan. Normaal gesproken haal ik met een barbecue kip bij de Turkse slager wat ik dan in de marinade gooi, valt altijd bij iedereen goed in de smaak maar ik vond dat nu niet echt winters.

Appelmoes is een goed idee, daar ga ik morgen nog even een pannetje van maken. Zuurkool heb ik inderdaad voor bij de worst.

Oeh die chocolade klinkt goed, morgen even langs de Lidl dus!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Dec 2018 07:44

Re: Winter BBQ

Wij hebben een Basterd en stoofvlees maak ik als het even kan altijd op de barbecue, ideaal dan hoeft het fornuis niet zo lang aan te staan, ik zet dan gewoon mijn Creuset pan op het rooster. Ik weet niet of je een barbecue met deksel en een gietijzeren pan tot je beschikking hebt?

Ik ben gek op camembert van de barbecue en vind dat ook een leuk borrelhapje voor vooraf, camembert op de deksel van een ovenschaaltje leggen en vervolgens op de barbecue ( of als het in een helemaal houten bakje zit dat bakje weken in water en daarna met bakje en al op de barbecue zetten). Als de camembert voelt als een drilpudding zeg maar is hij klaar, dan snijd je een kruis in het vel en klapt het open. Zo al super lekker om brood, soepstengels of toastjes in te dippen maar je kan het nog wat luxer maken door er wat honing en tijm overheen te doen bijvoorbeeld.

Als bij gerecht kan je ook nog rode kool maken, dat vind ik ook altijd lekker winters en bij stoofvlees passen. Of iets van spiesjes met ( kastagne) champignons bestreken met een lekkere olie van de barbecue? Appelmoes en stoofpeertjes vind ik sowieso een goed idee er bij!
Als dessert zou je van die mini appeltjes kunnen uithollen suiker en kaneel in het gat, wat spijs los prakken en verdelen over een plak bladerdeeg en dan het appeltje met dat bladerdeeg inpakken ( spijs naar de kant van de appel) en dan in een ingevette braadslee of ovenschaal zetten en die op de barbecue. Eventueel nog een bolletje ijs er bij. Of je maakt iets van karamelappels op een stokje? Of je serveert warme chocolade melk eventueel met een scheutje alcohol er in als dessert met marsmellows en stokjes om die boven de barbecue te roosteren?

Super leuk idee wel! Heb je ook nog iets van een vuurkorf ed om omheen te staan of is het idee om wel binnen te eten uiteindelijk? Ik hoop voor je op goed weer!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 08 Dec 2018 10:12

Re: Winter BBQ

Ha Minoes, dank voor de goede tips! De kaasfondue van de bbq bestaat inderdaad onder andere uit een camembert. Heerlijk! Iets met appel is wel een goed idee als dessert, ik wil het ook niet te zwaar maken want iedereen komt vooral om te borrelen :p
Marsmellows had ik ook nog helemaal niet aan gedacht, dat hoort er wel bij natuurlijk.

Het weer wordt echt waardeloos vandaag dus ik ben nu toch een tent aan het regelen zodat we in ieder geval droog staan. Tegen de kou heb ik vier terras heaters geregeld en een vuurkorf dus dat moet wel goedkomen
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Dec 2018 12:32

Re: Winter BBQ

Klinkt echt heel leuk en super goed geregeld! Veel plezier!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Dec 2018 12:46

Re: Winter BBQ

Veel plezier! Gepofte zoete aardappels (met mais en cheddar etc) is ook nog lekker op de barbecue.
#teammaple🍁
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 08 Dec 2018 18:38

Re: Winter BBQ

Veel plezier vanavond! Hier is het nu droog, hoop bij jou ook!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron