Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tijdelijke woonruimte

<<

Anoniem246

Bericht 07 Dec 2018 08:48

Tijdelijke woonruimte

Hoi,

Zoals jullie weten hebben wij ons appartement verkocht. Ik wil verhuizen naar een ander dorp, maar deze woning is pas per 1 maart/1 april beschikbaar. Dus ik moet als de wiedeweerga op zoek naar tijdelijke woonruimte. Maar hoe doe ik dat? Makelaars, onze makelaar, hebben woningen te huur, maar dat is natuurlijk allemaal voor minimaal een jaar. En ja, ik weet dat ik er rijkelijk laat mee ben, maar het was dan ook niet de planning dat mensen andere plannen maken dan een maand geleden. Wie heeft er tips? Waar moet ik zoeken?
<<

Anoniem244

Bericht 07 Dec 2018 08:53

Re: Tijdelijke woonruimte

Oproepje op social media zetten
Tijdelijke vakantiewoning (niet ideaal in deze periode en niet overal mogelijk)
Marktplaats etc afspeuren voor tijdelijke woonruimte
<<

Anoniem301

Bericht 07 Dec 2018 08:54

Re: Tijdelijke woonruimte

Is de woning die per april beschikbaar is aan jullie toegekend? Dat is wel fijn zeg!

Misschien kun je een oproepje op Facebook plaatsen? Soms maken mensen lange reizen en zoeken ze tijdelijke huurders voor hun huis.
<<

Patsy

Bericht 07 Dec 2018 08:55

Re: Tijdelijke woonruimte

Wat fijn dat jullie andere woonruimte hebben!

Wij hebben 2 maanden ter overbrugging in een chalet op een camping gewoond. Je zit nu alleen in een lastige periode omdat veel campings pas 1 april weer open gaan. Maar je zou kunnen zoeken naar vakantieparken die het hele jaar open zijn en daar een paar maanden een huisje huren.

Vertel ook goed rond in je omgeving dat je tijdelijk iets zoekt. Via via hadden wij ook in een woning gekund (gekunt?) die leeg stond.

Wat misschien ook een optie is, een woning huren die te koop staat. In jullie regio staan huizen langer te koop dan in het westen volgens mij, dus misschien wil een verkoper, die al uit zijn eigen huis is het wel via deze weg verhuren?
<<

Anoniem246

Bericht 07 Dec 2018 08:56

Re: Tijdelijke woonruimte

Voor zover we nu weten is de woning inderdaad aan ons toegezegd. Maar er moet nog veel geregeld worden. En dat is leuk om te doen, want de toekomst wordt nu een helder plaatje. :D Maar goed, een dak boven het hoofd is ook wel fijn. :P

Ik zal eens een berichtje op Facebook zetten. Het houdt me altijd tegen, want dan weten mensen dat ik nog niets geregeld heb, blabla, maar goed, zo denk ik ook niet als anderen het doen. :)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Dec 2018 09:01

Re: Tijdelijke woonruimte

Kan je niet iets regelen met dat vakantiepark waar je woont??
D. 💙14-01-2019💙
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 07 Dec 2018 09:11

Re: Tijdelijke woonruimte

Wij zitten in een AirBnB voor een paar maanden, tot ons nieuwbouwhuis af is.
Hier in de buurt is niks te regelen qua huur, er is onwijze schaarste. Maar vakantieparken zijn de beste optie, en anders idd FB.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem246

Bericht 07 Dec 2018 09:30

Re: Tijdelijke woonruimte

JustMeDaan schreef:Kan je niet iets regelen met dat vakantiepark waar je woont??


In mijn huidige woonplaats? Je weet dat hij van de Noorse Broeders is? Die houden niet zo van pottenkijkers in de winter. Althans, de beveiligers willen zelfs niet dat we dichtbij het park komen. :P
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 07 Dec 2018 09:33

Re: Tijdelijke woonruimte

Fedora schreef:
JustMeDaan schreef:Kan je niet iets regelen met dat vakantiepark waar je woont??


In mijn huidige woonplaats? Je weet dat hij van de Noorse Broeders is? Die houden niet zo van pottenkijkers in de winter. Althans, de beveiligers willen zelfs niet dat we dichtbij het park komen. :P


misschien is dat anders als ze er geld aan kunnen verdienen?
22112014 / 10042019
<<

Anoniem246

Bericht 07 Dec 2018 09:37

Re: Tijdelijke woonruimte

Oreo schreef:
Fedora schreef:
JustMeDaan schreef:Kan je niet iets regelen met dat vakantiepark waar je woont??


In mijn huidige woonplaats? Je weet dat hij van de Noorse Broeders is? Die houden niet zo van pottenkijkers in de winter. Althans, de beveiligers willen zelfs niet dat we dichtbij het park komen. :P


misschien is dat anders als ze er geld aan kunnen verdienen?


Nee, niet echt. In het verleden hadden ze elke winter mensen met verblijfstatus in hun huizen. Maar ze moesten buiten douchen en naar het toilet. Het is best een schimmige sekte, al heb je er verder niet veel last van. Je weet alleen dat je ze in de winter met rust moet laten. En om geld zitten ze niet verlegen, daar hebben ze andere mogelijkheden voor.

Maar ik ga wel even informeren bij een ander vakantiepark in de regio.
<<

Anoniem246

Bericht 07 Dec 2018 09:47

Re: Tijdelijke woonruimte

Ik heb een mail gestuurd naar het vakantiepark in de regio. Het zou ongelofelijk handig zijn, want dan wonen we in ieder geval al in de gemeente. :smile:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 07 Dec 2018 09:53

Re: Tijdelijke woonruimte

Wij zitten nu tijdelijk in een B&B. Deze mensen hebben drie appartementen die ze voornamelijk verhuren aan mensen die tussen twee huizen zitten. Misschien is er bij jullie in de buurt ook zoiets? Kan deze wel aanraden, maar is vast niet de goede buurt voor jullie.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem313

Bericht 07 Dec 2018 09:53

Re: Tijdelijke woonruimte

AirBnB idd, dat hadden wij ook in overweging als we tijdelijk zouden moeten huren. Je zou ook kunnen overleggen met de koper van jullie huis, of de overdracht kan worden verschoven, of dat je tijdelijk van die partij kan huren.
En er zijn toch nog wel andere vakantieparken dan die van die sekte?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Dec 2018 10:07

Re: Tijdelijke woonruimte

Een vakantiepark inderdaad. Bij mijn ouders werd vorig jaar een nieuwe badkamer geplaatst en zij hebben toen een maand op een park van de Roompot gewoond. Dat was ook in januari.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem294

Bericht 07 Dec 2018 10:16

Re: Tijdelijke woonruimte

Jullie zitten niet vast aan 1 locatie toch?
Dan zou ik last minute huisjes boeken via landal, roompot, vakantieveilingen etc.
<<

Anoniem246

Bericht 07 Dec 2018 10:43

Re: Tijdelijke woonruimte

Caulfield schreef:AirBnB idd, dat hadden wij ook in overweging als we tijdelijk zouden moeten huren. Je zou ook kunnen overleggen met de koper van jullie huis, of de overdracht kan worden verschoven, of dat je tijdelijk van die partij kan huren.
En er zijn toch nog wel andere vakantieparken dan die van die sekte?


Als ons huis was verkocht aan een verhurende partij, dan was het opschuiven van de datum geen probleem geweest. Maar we hebben het huis verkocht aan een dame die hier zelf wil wonen en zelf zonder woonruimte zit als ze de datum opschuift. Dus dat is geen optie.

Er zijn inderdaad meerdere vakantieparken en ik heb net een prijsopgave aangevraagd voor één van de parken. Dat park zou perfect zijn. Dus dat wacht ik even af.

Airbnb ken ik niet. Wat is dat precies? Kun je daar ook langdurig verblijven?
<<

Anoniem246

Bericht 07 Dec 2018 12:21

Re: Tijdelijke woonruimte

Het is opgelost. We gaan naar een vakantiepark. Kosten vallen mee en dan zit je in ieder geval twee maanden aanééngesloten op een park. Dank voor het meedenken. :)
<<

Patsy

Bericht 07 Dec 2018 13:17

Re: Tijdelijke woonruimte

Wat fijn dat het al geregeld is.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Dec 2018 15:10

Re: Tijdelijke woonruimte

Wij hebben alleen op die met de P begint gezeten. Bij de plas met de gelijke naam. Maar zei toen al dat we geen last hebben gehad van gekke dingen daar. 2x geweest. En kan er nu in winterperiode ook gewoon boeken zie ik.

Maar fijn dat het al is opgelost. Wel een vakantiepark dus.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 07 Dec 2018 16:17

Re: Tijdelijke woonruimte

Fijn dat het al geregeld is, Fedora!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem246

Bericht 07 Dec 2018 20:32

Re: Tijdelijke woonruimte

JustMeDaan schreef:Wij hebben alleen op die met de P begint gezeten. Bij de plas met de gelijke naam. Maar zei toen al dat we geen last hebben gehad van gekke dingen daar. 2x geweest. En kan er nu in winterperiode ook gewoon boeken zie ik.

Maar fijn dat het al is opgelost. Wel een vakantiepark dus.


Ja P. Je hoeft ook helemaal geen last te hebben van de leden van hun kerk, maar ik wil er niet tussen 'wonen'. Momenteel zijn ze namelijk wel aanwezig op het park, ze wonen de helft van het jaar hier en een helft van een jaar daar, en ze hebben allerlei festiviteiten voor hun leden. Dat houdt in dat je nog steeds kunt boeken, maar wel vakantie viert/er bent onder restricties. En ieder zijn ding, maar daar wil ik niet tussen zitten.

En inderdaad wel een vakantiepark, even iets verderop. :)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers