Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Biechttopic #2

<<

Pitty

Kwebbel

Bericht 05 Dec 2018 15:18

Re: Biechttopic #2

Ik zou ook niet gaan. Ik de bijna 10 jaar dat ik moeder ben heb ik geleerd om mijn eigen gezin op de eerste plaats te zetten. Desnoods gooi je het op gebrek aan geld.
2009 2011
2012 2015
2016
<<

Popcorn

Major Yipyapper

Bericht 05 Dec 2018 19:00

Oh die familiedingen zijn zo ellendig altijd. Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd om niet altijd alles meer voor een ander te doen. Dus ik zou niet gaan. En het aangeven zoals Gympie zegt.
Als het is wat het is, dan is dat wat het is.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Dec 2018 09:38

Ow wat vervelend, zeker omdat jullie het dan ook nog zelf betalen, je er een vervelend gevoel bij krijgen en het gewoon niet zien zitten. Ik zou inderdaad ook zeggen dat jullie overslaan en in eerste instantie gewoon geen uitleg geven.

Mijn schoonouders wilde ons een week mee nemen naar een eiland ergens, volledig betaald, met schoonzusje en vriend en zwager, ik krijg al buikpijn als ik er aan denk. Gelukkig dacht mijn man er ook zo over en heeft hij bedankt zonder echt een uitleg te geven behalve dat wij beide niet heel veel vakantiedagen hebben en dat we die liever over de schoolvakanties van onze zoon verspreiden ( om en om een dagje vrij nemen) dan meteen een hele week opnemen en dat we ook in de zomer als gezin weg willen. Mijn schoonouders reageerde eerst redelijk begripvol maar later bleek wel uit dingen dat ze het niet leuk vonden, maar goed dat veranderde de situatie niet en daardoor gaan we niet alsnog een week met ze op vakantie. Dat idee is gewoon van de baan en ook geen discussiepunt meer.

Met vrienden waar wij altijd weekendjes weg mee gingen nemen we sinds we kinderen hebben huisjes naast elkaar i.p.v. een groot huis. Zo kunnen we elkaar gewoon opzoeken als we zin hebben maar zitten we niet 24/7 bij elkaar op de lip. Maar goed wij kunnen prima overweg met elkaar maar vinden het wel fijn dat wij niet wakker worden van hun huilende kinderen en zij in de ochtend niet op hun tenen lopen omdat wij allemaal nog slapen (ik noem maar een voorbeeld hoor). Misschien is zoiets nog een goede tussen oplossing als je er niet goed onderuit kan, dan kunnen jullie gewoon gaan zwemmen als de kinderen van je zus slapen bijvoorbeeld en hoeven jullie je niet opgelaten te voelen als jullie baby huilt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Guattari

Major Yipyapper

Bericht 06 Dec 2018 10:05

Ik zou het niet op gebrek aan geld gooien, omdat ik dan bang zou zijn dat hiervoor een oplossing wordt geboden. Dat is ook niet per se waarom jullie niet gaan. Ik zou idd aangeven over te slaan en als er om uitleg wordt gevraagd zou ik eerlijk benoemen dat het de vorige keer niet zo goed is bevallen. Daarin zou ik me verder niet laten verleiden tekst en uitleg te geven, want dat eindigt hoogstwaarschijnlijk in een non-discussie. In dit geval lijkt me eerlijkheid het handigst, zodat jullie niet eventueel jaarlijks iets hoeven te verzinnen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Dec 2018 10:27

Dank je voor jullie reacties.
Ik heb het nu alleen aan mijn moeder laten weten.
Eerst op papier gezet wat ik wilde vertellen en dat gestuurd in een bericht. Dat is wel zwak. Maar ik kom vaak niet goed uit mijn woorden en nu heb ik alles duidelijk kunnen vertellen.

Als ze er nog over wil bellen dan doe ik dat ook. De rest heb ik nog niets gezegd. Ze zijn ook gewoon verder aan het plannen.

Van het aparte huisje hebben we vorig jaar ook al geopperd, maar dat was niet leuk etc. Dus toen wers het weer een groot huis we zijn met een vrij groot gezin dus dan ben je ook wel beperkt in het aantal vakantiehuisjes als je niet de duur uit wilt zijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Dec 2018 10:31

Nou biechtje ik vind dat niet zwak hoor. Slim juist, als je van jezelf weet dat je het op papier sterker kunt verwoorden. Hopelijk komt je moeder er op terug en kunnen jullie begrip voor elkaar hebben. Dan komt de rest vast ook wel.
Dundas schreef:Van plakken wortels kun je niet op reis.

https://www.instagram.com/ooph_baby/
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Dec 2018 13:02

Wat vervelend Biechtje. Eigenlijk moet zo'n weekend weg natuurlijk juist leuk zijn. Ik zou of niet gaan, als het je alleen maar energie kost en de band met de familie niet versterkt. Of ik zou er een goed gesprek over voeren en afspraken maken. Wat denk ik ook belangrijk is is om je eigen grenzen goed hierin te bewaken. Als jullie een kindje hebben die rust nodig heeft zou ik bijvoorbeeld voor een eigen huisje kiezen zoals iemand hierboven oppert, of duidelijk zeggen dat jullie tussen 13-15 niet aan activiteiten mee kunnen doen en het in de avond om 19u bedtijd is (ik noem maar iets) dus je dan ook niet meer uiteten kan o.i.d. Dan hoeft er niet overgehaald te worden maar is het gewoon zoals het is. Als je dit vooraf bespreekt is het voor jezelf misschien ook makkelijker om je hier aan te houden en is het voor hun duidelijk, ook fijn als je man je hierin ondersteunt.

Misschien is het ook mogelijk om je vooraf een beetje te bemoeien met de planning zodat het ook in jullie straatje past. Dit zijn allemaal opties om op een leuke manier deel te kunnen nemen aan dit weekend. Heb je verder wel een goede band met je ouders en je zus? Want eigenlijk denk ik te lezen dat je gewoon niet mee wil maar dit moeilijk vindt om te zeggen. Dat er nu anders met je zus wordt omgegaan is rot en confronterend, maar misschien is zij hier wel veel standvastiger in dan jij, waardoor ze geen ruimte voelen om haar over te halen. Of snappen ze nu beter dat een kindje gewoon rust nodig heeft. Ik zou dat vergelijken proberen los te laten (hoe moeilijk ook) daar word je alleen maar verdrietig van. Wat je wel kan doen is of een manier zoeken waarop het voor jullie wel werkt of het afzeggen en niet mee gaan. Ik hoop dat je moeder begrip toont en ik zou hier wel snel een keuze in maken anders blijft het maar steeds in je hoofd rond spoken.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Persoonlijk